Премини към съдържание

Мицубиши Лансер 1,5 2008г проблем с маслото на двигателя


mitio1970

Препоръчано мнение

Здравейте на всички. Карам Лансер 2008г 1.5 бензин, купувал съм го чисто нов и аз съм му единствения собственик. Като стана на 110000 км внезапно започна да губи масло.

И то доста сериозно 1л/ 3000км. До предишното смяна маслото почти не мърдаше на щеката до 15000 км. Обследваха колата доста обстойно за евентуални течове и т.н. Нямаше

такива проблеми и затова се прецини, че най-вероятно са запекли сегментите. Сменихме сегментите, гарнитури и пр. всичко което се сменя. Използвали сме само части Мицубиши.

30000 км след този ремонт, колата пак започна да губи масло. Двигателя е чист, на ауспуха няма омазняване и т.н. но маслото изчезва. Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо?

Ще съм благодарен за всякакъв вид помощ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не зная до колко ще помогна, но дръжте нивото на маслото малко под средата и сменете марката масло. С какво масло точно е обслужена? Дайте да му видим и изровим техническият документ.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Заводски колата пристигна с Кастрол. Сменял съм марката масло няколко пъти. Използвал съм Елф, Ликуи Моли и още едно дето сега не се сещам за марката. В момента е с Ликуи Моли. За 5000км изяде 1л масло. Не го намирам хич за нормално и най-тъпото е, че не може да се установи причината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Заводски колата пристигна с Кастрол. Сменял съм марката масло няколко пъти. Използвал съм Елф, Ликуи Моли и още едно дето сега не се сещам за марката. В момента е с Ликуи Моли. За 5000км изяде 1л масло. Не го намирам хич за нормално и най-тъпото е, че не може да се установи причината.

 

Здравей колега,

идеята бе да се види какво точно ти е маслото за да се прецени правилното ли е? Защото от едно SAE 5W-30 до друго има разлика от земята до небето. Колкото и странно да звучи, тук колега във форума бе объркал и сложил възможно най-лошата комбинация и двигателя му се разтрака. Затова ми се искаше да видя какво точно е маслото и да му с енамерят техническите показатели. Само по име на марка масло нищо не може да се направи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички. Карам Лансер 2008г 1.5 бензин, купувал съм го чисто нов и аз съм му единствения собственик. Като стана на 110000 км внезапно започна да губи масло.

И то доста сериозно 1л/ 3000км. До предишното смяна маслото почти не мърдаше на щеката до 15000 км. Обследваха колата доста обстойно за евентуални течове и т.н. Нямаше

такива проблеми и затова се прецини, че най-вероятно са запекли сегментите. Сменихме сегментите, гарнитури и пр. всичко което се сменя. Използвали сме само части Мицубиши.

30000 км след този ремонт, колата пак започна да губи масло. Двигателя е чист, на ауспуха няма омазняване и т.н. но маслото изчезва. Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо?

Ще съм благодарен за всякакъв вид помощ.

.....лошо направен мотор......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

идеята бе да се види какво точно ти е маслото за да се прецени правилното ли е? Защото от едно SAE 5W-30 до друго има разлика от земята до небето. Колкото и странно да звучи, тук колега във форума бе объркал и сложил възможно най-лошата комбинация и двигателя му се разтрака. Затова ми се искаше да видя какво точно е маслото и да му с енамерят техническите показатели. Само по име на марка масло нищо не може да се направи.

Да, бе, аз се разсеях и пропуснах най- важното. По книгата на колата пише да се кара с 5W-40. Последния път по невнимание са сложили ликуи моли 5W-30 /вчера го проверих/. Надявам се да е от това. Нещо друго трябва ли като информация за марката на маслото? Странното за мен е, че както казах и преди това, двигателя е чист, по ауспуха няма омазняване, колата си работи на пушка, а маслото сякаш се изпарява. Иди го разбери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, бе, аз се разсеях и пропуснах най- важното. По книгата на колата пише да се кара с 5W-40. Последния път по невнимание са сложили ликуи моли 5W-30 /вчера го проверих/. Надявам се да е от това. Нещо друго трябва ли като информация за марката на маслото? Странното за мен е, че както казах и преди това, двигателя е чист, по ауспуха няма омазняване, колата си работи на пушка, а маслото сякаш се изпарява. Иди го разбери.

 

Колега, със SAE 5W-40 не може да стане беля (дълго е за обяснение). Но с неправилно 5W-30 може. Имаш ли туба в багажника, която да видиш точният модел на маслото, или гледаш само надпис от фактура? На мен ми трябва да знам какъв е надписа на етикета, примерно ТОP ТEC 4500 5W-30...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия двигател, също съм единствен собственик. От като спрях да ходя в гаранционния сервиз Дарсауто-Бургас нямам проблеми с маслото. Там пробката не са ми завивали, никъде не пишеха какво точно масло са ми сложили...! След като свърши гаранцията поствих два пъти Castrol edge 5w-30, после ми казаха че няма смисъл да слагам Edge(не че е лошо, просто е излишно) и слагам Castrol Magnatec C4 5w-40 нямам никакви проблеми. Нито пък съм усетил разлика м/у Magnatec 5w-40 и Edge 5w-30.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нямам от къде да видя точния модел на маслото

 

Тогава колега за твое успокоение го смени с подходящо, и както казах, дръж го на средата на щеката. След това вече си търси механически проблеми в двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....слагам Castrol Magnatec C4 5w-40

 

Много ще съм учуден ако Renault допуснат за двигателите си SAE 5W-40, ACEA C4 масло. По-скоро колега мисля че искаше да кажеш ACEA C3 + SAE 5W-40 (съгласно и гамата на тази марка цък)

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава колега за твое успокоение го смени с подходящо, и както казах, дръж го на средата на щеката. След това вече си търси механически проблеми в двигателя.

Дано не с еналага да се търсят механични проблеми отново, че няма да го преживея ;) Ти какво масло би препоръчал да използвам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дано не с еналага да се търсят механични проблеми отново, че няма да го преживея ;) Ти какво масло би препоръчал да използвам?

Аз колега конкретна марка не препоръчвам, защото професионално съм обвързан с такава. Както сигурно ще видиш ако прочетеш теми в които съм писал, че помагам само с техническа информация.

Твоя двигател изисква масла отговарящи на няколко критерия. С цел да те улесня ще ти дам сдъвкано крайният резултат:

1. Вискозитетн клас по SAE. По твой избор се спираш на някой от следните вискозитетни класове: SAE 5W-30; 0W-40 ; 5W-40

2. Смазочна норма:

а) по API да е SN (или минимум SM)

б) по ACEA да е A3/B4

 

Или масло съчетаващо всичките тези изисквания би било SAE 5W-30/0W-40/5W-40 + API SN + ACEA A3/B4

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ще съм учуден ако Renault допуснат за двигателите си SAE 5W-40, ACEA C4 масло. По-скоро колега мисля че искаше да кажеш ACEA C3 + SAE 5W-40 (съгласно и гамата на тази марка цък)

Поздрави

 

Правилно, сбъркал съм! Използвам Castrol Magnatec 5W-40 C3. А сега видях ,че в сайта на Кастрол има селектор за маслото според автомобил и този селектор препоръчва EDGE 0W-30 и Magnatec 5W-30 A5 !

 

А това с Рено не го разбрах, да не би двигателя да е разработен с Рено?!

Редактирано от ferrarko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правилно, сбъркал съм! Използвам Castrol Magnatec 5W-40 C3. А сега видях ,че в сайта на Кастрол има селектор за маслото според автомобил и този селектор препоръчва EDGE 0W-30 и Magnatec 5W-30 A5 !

 

А това с Рено не го разбрах, да не би двигателя да е разработен с Рено?!

 

Врътката с Renault е следната. През есента на 2004г Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) въведе нови норми, стандарти за масло. Това е ACEA Cx категорията. Или казано простичко, това са изисквания за нивата на сулфатна пепел, фосфор и сяра в маслата (те затова се казват Low SAPS, с ниски такива нива). Тази специална категория е строго профилирана за филтрите за твърди частици при дизелите и модерните трипътни катализатори при бензинките. Всеки производител продаващ коли в Европа въз основа на своята концепция е изисквал определена норма с ниски нива да отговаря маслото за двигателя му. Така например за дизелите ACEA C1 се изисква от Jaguar/Land Rover DPF + Mazda DPF; ACEA C2 се изисква за Peugeot/Citroen FAP, Toyota DPF, Subaru DPF, Honda DPF и други азиатски коли с DPF; ACEA C3 се изисква от VW DPF, MB DPF, BMW DPF, Porsche DPF, както и от много азиатски коли с DPF. Между 2005г и 2007г двигателите на Renault изискваха ACEA C3 масло за двигателите с FAP. Но с излизането на Laguna III (2007г), Renault въведе свой собствен стандарт RN 0720 за по-новото поколение им FAP. Този стандарт е стъпнал върху специално резервираната за Renault категория ACEA C4 и засега съм виждал само ACEA C4, RN0720 в SAE 5W-30. От тук и учудването ми, че ще намалят нивата на SAPS и то в SAE 5W-40 масло.

Писал съм следващото и в други теми, но пак ще го преразкажа накратко. Напр. нивата на фосфор в маслото определят какви противоизносващи нива да има. Ако има много фосфор то двигателя има уникална защита за двигателя. Ако има по-малко, по-ниска. Ок, но тези нива ако са много високи, атакуват катализаторните системи и DPF филтрите. Затова и горната подредба всеки производител е преценил как е разработил двигателя си, че да има защита на тези системи за третиране на отработените газове, но и двигателя да има все пак защита. ACEA нарича тези нови категории ACEA C1, C2, C3, C4 Low SAPS масла (защото те са с ниски нива). Истинските Low обаче се явяват само ACEA C1 и ACEA C4. В тях защита на DPF е уникална. Но ако се сложат на обикновен двигател, фосфора в маслото е малко и няма да е добре (за двигателя). Неофициално ACEA C2, ACEA C3 се наричат Mid SAPS масла (със средни стойности), а масла които нямат абревиатурата ACEA Cx се считат (неофициално по жаргон) за Full SAPS масла (т.е. такива с най-високи стойности на сулфатна пепел, фосфор и сяра). Те са Full спрямо средните и най-ниските стойности на SAPS)

 

Маслото на горната марка по 2 критерия е подходящо за двигателя:

1) Има нужният от много вискозитетен клас SAE 5W-40

2. Отговаря на най-високата американска норма API SN.

То отговаря и на ACEA C3, но няма в себе си другият модерен бензинов стандарт който се изисква за двигателя ACEA A3, или по-точно 1:1 да е изписано че е и ACEA A3/B4 масло. Да, неофициално може да се приеме, защото има висок HTHS > 3.5, но добре бе било да го поддържа официално.

Затова горе посочих най-пълната комбинация от API SN + ACEA A3/B4 + някакъв вискозитетен клас от позволените.

Твоя двигател колега изисква една камара европейски и/или американски стандарти и още една камара вискозитетни класове:

 

OEM recommendation

temperateclimate ACEA A1/B1-08 SAE 0W-20

temperateclimate ACEA A3/B3-08 SAE 0W-20

temperateclimate ACEA A3/B4-08 SAE 0W-20

temperateclimate ACEA A5/B5-08 SAE 0W-20

temperateclimate API: SM SAE 0W-20

temperateclimate ACEA A1/B1-08 SAE 0W-30

temperateclimate ACEA A3/B3-08 SAE 0W-30

temperatetemperateclimate climate ACEA A3/B4-08 ACEA A5/B5-08 SAESAE 0W-30 0W-30

temperateclimate API: SM SAE 0W-30

temperateclimate ACEA A1/B1-08 SAE 5W-30

temperateclimate ACEA A3/B3-08 SAE 5W-30

temperateclimate ACEA A3/B4-08 SAE 5W-30

temperateclimate ACEA A5/B5-08 SAE 5W-30

temperateclimate API: SM SAE 5W-30

temperateclimate ACEA A1/B1-08 SAE 5W-40

temperateclimate ACEA A3/B3-08 SAE 5W-40

temperateclimate ACEA A3/B4-08 SAE 5W-40

temperateclimate ACEA A5/B5-08 SAE 5W-40

temperateclimate API: SM SAE 5W-40

Above -25 ACEA A1/B1-08 SAE 10W-30

Above -25 Above -25 ACEA A3/B3-08 ACEA A3/B4-08 SAESAE 10W-30 10W-30

Above -25 ACEA A5/B5-08 SAE 10W-30

Above -25 Above -25 API: SM ACEA A1/B1-08 SAESAE 10W-30 10W-40

Above -25 ACEA A3/B3-08 SAE 10W-40

Above -25 ACEA A3/B4-08 SAE 10W-40

Above -25 ACEA A5/B5-08 SAE 10W-40

Above -25 API: SM SAE 10W-40

Above -25 ACEA A1/B1-08 SAE 10W-50

Above -25 ACEA A3/B3-08 SAE 10W-50

Above -25 ACEA A3/B4-08 SAE 10W-50

Above -25 ACEA A5/B5-08 SAE 10W-50

Above -25 API: SM SAE 10W-50

Above -15 ACEA A1/B1-08 SAE 15W-40

Above -15 ACEA A3/B3-08 SAE 15W-40

Above -15 ACEA A3/B4-08 SAE 15W-40

Above -15 Above -15 ACEA A5/B5-08 API: SM SAESAE 15W-40 15W-40

Above -15 ACEA A1/B1-08 SAE 15W-50

Above -15 ACEA A3/B3-08 SAE 15W-50

Above -15 ACEA A3/B4-08 SAE 15W-50

Above -15 ACEA A5/B5-08 SAE 15W-50

Above -15 API: SM SAE 15W-50

Above -10 ACEA A1/B1-08 SAE 20W-40

Above -10 ACEA A3/B3-08 SAE 20W-40

 

От заводските препоръки се виждат генерално 2 неща:

1. Определен вискознитетен клас, като думичката temperate climate се разбира целогодишно. Другите са при определена температура навънка.

2. Определена смазочна норма по API или ACEA (издание 2008г, с изискване маслата да отговарят през 2010г на ACEA 2008. Последната към днешен момент е ACEA 2012 и масла произведени след 01.01.2015г трябва да бъдат, ако са Full SAPS ACEA-2012).

От европейските норми аз съм привърженик ако изрично не се изискват (а те не се изискват само и единствено) нискофрикционни масла от рода на ACEA A1/B1 ; ACEA A5/B5. Тогава предпочитам ACEA A3/B4 която дава по-голяма защита на двигателя, но по-малка икономия на гориво.

 

А каталозите как се правят ли. И това съм го писал. Към Olyslager (фирмата направила каталога на горната марка) постъпват 2 информационни потока:

а) единия е от автомобило производителите които казват че са пуснали на пазара нов модел и всеки един възел изисква определените стандарти (цитирани за ДВГ по-горе)

б) другия е лист от Главният лаборант на дадената марка искаща Olyslager да му направил онлайн каталога.

И в Olyslager са направили продуктов мениджър, робот/търсеща машина. Вижда заводските препоръки от т.а) и ако намери съвпадение без човешка намеса намира маслата от т.б) и така се съставят каталозите. Робота е попълнил за цвят едно SAE 0W-30, едно SAE 5W-30 масло (обикновено са 4 реда, мързя ме да проверя), но няма как да попълни всичките масла от дадена марка масло, защото над 15 продукта ще стават за двигателя ти. Висшият пилотаж е спрямо заводските препоръки да се избере не това което каталога е подбрал (двигателни масла бол), а това за което клиента е склонен да плати след като една камара масла стават и са в синхрон със заводските изисквания.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

svetliof направо ме заби с този отговор и тая подробна информация. Често казано някой неща даже не ги разбрах :) Браво.

Предполагам си химик по образование, вероятно и по професия!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

svetliof направо ме заби с този отговор и тая подробна информация. Често казано някой неща даже не ги разбрах :) Браво.

Предполагам си химик по образование, вероятно и по професия!

 

Не съм химик, но професионално съм обвързан с материята за маслата. В тази среда е жизнено важно да може да се разгадаят правилно препоръките на производителя и да се даде правилният продукт. Така например е и при докторите. Правилна диагноза се постига след задълбочени познания. Но докато в медицинските среди имаш зад себе си дългогодишно образование, то при нас някак си е "тъмна Индия". Всеки се учи в движение и на сляпо. Някои неща ако не ги знаеш от "кухнята", никога няма да ги научиш. Ще си останеш на ниво гледане на каталози. Висшият пилотаж е да може да се жонглира с информацията, да се чете през редовете само като се види дадено масло. Да се знае защо не е подходящо, до къде да се пада в гарда на защитата и с какво може да се замени. Който професионално и задълбочено се занимава с това го умее. Още повече че занапред съвременните двигатели ще стават все по-натоварени в топлинно и механично отношение. Ще изискват и все по-специфични масла отговарящи на конкретни профилирани стандарти. Един от главните виновници на глобалното затопляне са изгорелите газове в атмосферата. Те ще се намалят и се намалят като се използват нисковискозни масла от класове SAE 0W-16; 0W-20; 0W-30; 5W-30. Това е трайното бъдеще занапред. В миналото SAE 15W-40 ако е било преобладаващо, днес заема около 1-2% от пазара. Интересно е съотношението на SAE 10W-40 спрямо SAE 5W-40. Те се изравняват. Което говори че потребителите обновяват автопарка си, който изисква по-модерни масла. SAE 5W-30 търпи сериозен ръст. Още не може да стигне SAE 5W-40, но стремглаво върви нагоре. След 5-6 години по мои преценка полусинтетичните масла SAE 10W-40 ще се търсят все по-малко. Какво говорим, от 2 години масово се продават SAE 0W-20 масла, а в момента се разработват и пускат SAE 0W-16. Да, те ще стават за най-новите двигатели, но интересното е че независимо от доводите за възрастта на автомобила и километрите след време, на двигателя не ще може да се сложи друго масло (както е в твоя случай). Ще доживеем ли да видим и по-далечното бъдеще с електромобилите в масов план? Още малко по-напред в сайтовете за обяви на старо може и да има някакъв предшественик на "Хилядолетният сокол" на Хан Соло ;)

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

svetliof можеш ли да ми обясниш защо масовo по автосервизите предлагат и работят с Castrol?

Нали Mobil, Shell, Total..... също са големи и успешни марки, участващи и рекламиращи в големи моторни надпревари! Където и да отида всички предлагат Castrol, Castrol....

Дали причината не е търговска, с добри отстъпки за търговците, а не толкова по-доброто качество на продуктите?

 

Познания по спирачни дискове за :mitsu-smiley: Lancer имаш ли? http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=23343&view=findpost&p=336051

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

svetliof можеш ли да ми обясниш защо масовo по автосервизите предлагат и работят с Castrol?

Нали Mobil, Shell, Total..... също са големи и успешни марки, участващи и рекламиращи в големи моторни надпревари! Където и да отида всички предлагат Castrol, Castrol....

Дали причината не е търговска, с добри отстъпки за търговците, а не толкова по-доброто качество на продуктите?

 

Познания по спирачни дискове за :mitsu-smiley: Lancer имаш ли? http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=23343&view=findpost&p=336051

 

Колега,

Всяка една марка има топ продукти. Технологията и конкуренцията е толкова напреднала, че най-върховите такива на две марки масла, не се различават сериозно по показатели. Както винаги съм бил на мнение, не трябва да се сравняват имена на различни производители на масла, а конкретните техни продукти за даденият двигател. Крайният клиент не винаги е наясно какво да избере. Тогава идва ред на опита и авторитета на сервизният техник да препоръча правилен продукт. Големите имена са големи, защото с години фирмите са градили имидж и доверие. Логично е сервиза да избере да работи с някои от големите имена в бранша. Защо? Защото в гамата й ще има многобройни продукти обхващащи широк диапазон от автопарк. Марката ще има познанията и компетентността да даде качествена поддържа при засукан казус. Визирам в каталозите излиза надписа "Консултирайте се с лабораторията". Това се получава, когато понякога марката масло няма 1:1 течност спрямо изискванията на производителя. Робота като папагал дърпа този ред Consult.... Но когато по веригата се направи запитване, и то стигне до Лабораторията на съответната марка, отворят и се видят заводските изисквания за възела (както направих аз), може да се прецени че еди кое си масло също е подходящо и става (примерно на 99%). А ако казуса се заплете, Ръководителя на лабораторията може да се свърже с инженерите на автомобилопроизводителя и да доуточнят, кои и какви са последните изисквания (правено е това с Централата на Mitsubishi тук във форума, казуса с GDI двигателите). Така обратно по веригата надолу до клиента достига безценна информация от 1-ва ръка. Търговските отстъпки са си търговски, но ако марката не предлага качествени продукти с подкрепа като техническа помощ и лабораторни изследвания нещата не са на добре. Не са на добре и ако сервиза не разполага с правилният продукт от гамата в момента. Тогава няма значение колко голямо е името, просто клиента няма да е доволен. Знаеш че един доволен казва на 3-ма свои приятели, а недоволният тръби на цялата махала.

Или казано накратко, ако се работи професионално и при технически изправен двигател, шанса на подходящото масло да се издъни е много малък. С цел да се минимизират има и допълнителни нива на сигурност в маслата наречени официални одобрения (стандарта се дава след поредица от тестове формулата на маслото в лабораторията този път на автомобилопроизводителя).

Колкото до познания за спирачките, имам само на книга като стандарти.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи накратко искаш да ми кажеш, че при Caatrol поне за България тази връзка сервиз <-> производител масла <-> производител автомобил е най-работеща!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи накратко искаш да ми кажеш, че при Caatrol поне за България тази връзка сервиз <-> производител масла <-> производител автомобил е най-работеща!

 

Нищо такова не казвам, защото нямам конкретни наблюдения върху тази марка. С горното обрисувах концепцията на коя да е професионално ангажирана марка масло с автопарка и какво е предимството да се работи с реномиран производител.

С риск да се повторя отново ще кажа: Не трябва да се сравняват конкретни производители кой е по по, а да се разгледат в детайли какви продукти за конкретния двигател предлагат. Избора го правя на ниво продукт, а не на ниво производител. Едва ли ще те грее ако ти налеят най-известното масло, но то е тотално грешно. За съжаление съм виждал и такъв пример при ужасно, ужасно скъпа за моите представи кола. Накрая за малко да стане така, че едва ли не аз съм виновен, че съм препоръчал правилното масло...

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...