Премини към съдържание

Графика Обороти, въртящ момент, мощност 2.0 DID (BKD)


СтоянБ

Препоръчано мнение

Неотдавна отново се чудих за въртящия момент и оборотите и най-вече за това дали макс. въртящ момент е само в един момент или е в определен диапазон на оборотите.

 

Моят лансер е с двигател BWC. Доколкото успях да разбера двигател ЕА 188 има няколко разновидности, вкл. BKD, BKP и т.н. Мисля, че и моят BWC е същият.

 

Успях да намеря ръководство на VW относно двигателя BKD. И в него официално е публикувана следната диаграма и бележка:

 

http://store.picbg.net/pubpic/64/1B/5db557ffc5a8641b.JPG

 

Вижда се отговорът на което ме интересува: макс. въртящ момент се достига при 1750 оборота и остава същият до 2500 оборота. След което спада, т.е. спада и ефективността. Въпреки увеличаването на мощността, което продължава до 4000 оборота.

 

Следващото, което се замислям, е дали т.нар. чип тунинг всъщност прави пренастройки модификацията BKD (103 киловата) да работи като модификация BMN (125 киловата, 170 конски сили)? :icon_n_king:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не зная това кво показва, ама след 4000 оборота, колата изобщо спира да ускорява :). Ако търсиш макс ускорение, там вече трябва бързо да превключваш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не става дума за ускорение, а за максималния въртящ момент torque, което общо взето е ефективност. Т.е. кога двигателят е най-ефективен.

 

Явно че става най-ефективен при достигане на 1750 оборота, запазва ефективността си до 2500 оборота и след това ефективността намалява. Излиза, че разходът на гориво спрямо изминатите километри е най-нисък и еднакво нисък в диапазона 1750 - 2500 оборота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе това с разхода не е баш така :) Да караш с 2000 оборота на 1-ва и на 6-та ще ти се отрази различно на разхода :) Ако искаш минимален разход трябва да превключваш в диапазона 1750 - 2500.

Този двигател има доста остри криви на въртящ момент и мощност. 750 оборота плато е доста малко.... и след 4000 никакъв го няма както Рангел потвърди...

 

На въпроса ти за чип тунинга, ако разликата в модификациите е чисто софтуерна (еднакви двигатели, турбини, дюзи и т.н.), то е възможна смяна само на заводската настройка. Реално... чип тунинга трябва да ти вдигне налягането на турбината, да ти разшири колкото може повече "платото" и да ти оптимизира горивната смес (AFR). Като резултат ще ти се вдигнат въртящият момент и мощността.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

(посочете ми бензинов двигател имащ максимален въртящ момент при обороти около 1500 и запазващ този момент до около 5000 оборота).

...Хонда S2000 VTEC......

http://webpages.charter.net/n.garner/graph_hptqvtec.jpg

....не е от 1500 об. ,но пък кривата на върт. момент е почти линейна ,в макс. поле, и достига до почти критичните об. на мотора.....и са много повече от 4000 об......двойно не ами повече от двойно.....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но максималната стойност 130N.m ли или нещо бъркам?

....е сега....говорихме за криви и прави, не за макс. стойности.....на това купенце и 100 нютона да са , пак ще го бута......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако го сравним с дизелов двигател то той има равен или по-голям въртящ момент от 130N.m от 1000об до около 4500об. 1000Х4,5 = 4500 (приблизително максималните работни обороти на дизелов двигател за лек автомобил). 8450/2750=3,07 (от графиката на въртящия момент на S2000). Мисля ми схващаш мисълта - не е проблем ако искат да направят софтуер управляващ ЕКУ-то, който да направи абсолютно равна характеристика на въртящия момент на един дизелов двигател, който да е равен на въртящия момент при максимална мощност, но от това няма никакъв смисъл.

Освен това дори и без да правят модификации какво излиза от графиките:

бензинов двигател има сравнително равномерен въртящ момент в диапазон на изменение на оборотите около 3 пъти.

дизелов двигател има сравнително равномерен въртящ момент в диапазон на изменение на оборотите около 3 пъти, но пък той е около 2,5 пъти по-висок като стойност от максималния въртящ момент на бензиновия двигател на S2000.

 

Променяйки само предавателните числа на трансмисията постигаме едно и също на колелата на автомобила (скорост на движение), разликата обаче е значително по-големия въртящ момент на дизеловия двигател - това е основното предимство на този тип двигатели и поне за момент е безсмислено да се води спор за очевадните неща.

 

Като цяло двигателите с вътрешно горене (бензинови и дизелови) са изчерпани като технология (няма какво да променят за да се стигне до някакъв прогрес), така че ще чакаме какво ново ще ни предложат производителите на автомобили (когато преценят, че е дошъл момента).

.....аз не оспорвам нищо, просто ти питаше за криви и прави, и аз ти показах една права при бензинов мотор.... :icon_dance: а вече самите стойности като числа е съвсем друг въпрос.... :P

Иначе от одавна говориме за ДВГ-та и техните технологии,но чичо САМ до скоро не даваше петрола да се пипа..... B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....аз не оспорвам нищо, просто ти питаше за криви и прави, и аз ти показах една права при бензинов мотор.... :icon_dance: а вече самите стойности като числа е съвсем друг въпрос.... :P

Иначе от одавна говориме за ДВГ-та и техните технологии,но чичо САМ до скоро не даваше петрола да се пипа..... B)

 

Не може торкът на s2000 да е 130 Nm, според мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Два-три дни ме нямаше наоколо, обаче екстра дискусия - графики, криви, прави - точно както започнах в началото... :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...