СтоянБ Публикувано 8 февруари 2016 Сподели Публикувано 8 февруари 2016 Неотдавна отново се чудих за въртящия момент и оборотите и най-вече за това дали макс. въртящ момент е само в един момент или е в определен диапазон на оборотите. Моят лансер е с двигател BWC. Доколкото успях да разбера двигател ЕА 188 има няколко разновидности, вкл. BKD, BKP и т.н. Мисля, че и моят BWC е същият. Успях да намеря ръководство на VW относно двигателя BKD. И в него официално е публикувана следната диаграма и бележка: http://store.picbg.net/pubpic/64/1B/5db557ffc5a8641b.JPG Вижда се отговорът на което ме интересува: макс. въртящ момент се достига при 1750 оборота и остава същият до 2500 оборота. След което спада, т.е. спада и ефективността. Въпреки увеличаването на мощността, което продължава до 4000 оборота. Следващото, което се замислям, е дали т.нар. чип тунинг всъщност прави пренастройки модификацията BKD (103 киловата) да работи като модификация BMN (125 киловата, 170 конски сили)? :icon_n_king: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 8 февруари 2016 Сподели Публикувано 8 февруари 2016 Аз не зная това кво показва, ама след 4000 оборота, колата изобщо спира да ускорява . Ако търсиш макс ускорение, там вече трябва бързо да превключваш Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 8 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 8 февруари 2016 Не става дума за ускорение, а за максималния въртящ момент torque, което общо взето е ефективност. Т.е. кога двигателят е най-ефективен. Явно че става най-ефективен при достигане на 1750 оборота, запазва ефективността си до 2500 оборота и след това ефективността намалява. Излиза, че разходът на гориво спрямо изминатите километри е най-нисък и еднакво нисък в диапазона 1750 - 2500 оборота. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 8 февруари 2016 Сподели Публикувано 8 февруари 2016 Знаех си, че не карам ЕФЕКТИВНО Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 9 февруари 2016 Сподели Публикувано 9 февруари 2016 Абе това с разхода не е баш така Да караш с 2000 оборота на 1-ва и на 6-та ще ти се отрази различно на разхода Ако искаш минимален разход трябва да превключваш в диапазона 1750 - 2500. Този двигател има доста остри криви на въртящ момент и мощност. 750 оборота плато е доста малко.... и след 4000 никакъв го няма както Рангел потвърди... На въпроса ти за чип тунинга, ако разликата в модификациите е чисто софтуерна (еднакви двигатели, турбини, дюзи и т.н.), то е възможна смяна само на заводската настройка. Реално... чип тунинга трябва да ти вдигне налягането на турбината, да ти разшири колкото може повече "платото" и да ти оптимизира горивната смес (AFR). Като резултат ще ти се вдигнат въртящият момент и мощността. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 февруари 2016 Сподели Публикувано 11 февруари 2016 (редакция) (посочете ми бензинов двигател имащ максимален въртящ момент при обороти около 1500 и запазващ този момент до около 5000 оборота). ...Хонда S2000 VTEC......http://webpages.charter.net/n.garner/graph_hptqvtec.jpg....не е от 1500 об. ,но пък кривата на върт. момент е почти линейна ,в макс. поле, и достига до почти критичните об. на мотора.....и са много повече от 4000 об......двойно не ами повече от двойно..... Редактирано 11 февруари 2016 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 февруари 2016 Сподели Публикувано 12 февруари 2016 Прав си, но максималната стойност 130N.m ли или нещо бъркам?....е сега....говорихме за криви и прави, не за макс. стойности.....на това купенце и 100 нютона да са , пак ще го бута...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 февруари 2016 Сподели Публикувано 12 февруари 2016 Ако го сравним с дизелов двигател то той има равен или по-голям въртящ момент от 130N.m от 1000об до около 4500об. 1000Х4,5 = 4500 (приблизително максималните работни обороти на дизелов двигател за лек автомобил). 8450/2750=3,07 (от графиката на въртящия момент на S2000). Мисля ми схващаш мисълта - не е проблем ако искат да направят софтуер управляващ ЕКУ-то, който да направи абсолютно равна характеристика на въртящия момент на един дизелов двигател, който да е равен на въртящия момент при максимална мощност, но от това няма никакъв смисъл. Освен това дори и без да правят модификации какво излиза от графиките:бензинов двигател има сравнително равномерен въртящ момент в диапазон на изменение на оборотите около 3 пъти.дизелов двигател има сравнително равномерен въртящ момент в диапазон на изменение на оборотите около 3 пъти, но пък той е около 2,5 пъти по-висок като стойност от максималния въртящ момент на бензиновия двигател на S2000. Променяйки само предавателните числа на трансмисията постигаме едно и също на колелата на автомобила (скорост на движение), разликата обаче е значително по-големия въртящ момент на дизеловия двигател - това е основното предимство на този тип двигатели и поне за момент е безсмислено да се води спор за очевадните неща. Като цяло двигателите с вътрешно горене (бензинови и дизелови) са изчерпани като технология (няма какво да променят за да се стигне до някакъв прогрес), така че ще чакаме какво ново ще ни предложат производителите на автомобили (когато преценят, че е дошъл момента)......аз не оспорвам нищо, просто ти питаше за криви и прави, и аз ти показах една права при бензинов мотор.... :icon_dance: а вече самите стойности като числа е съвсем друг въпрос.... :P Иначе от одавна говориме за ДВГ-та и техните технологии,но чичо САМ до скоро не даваше петрола да се пипа..... B) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 12 февруари 2016 Сподели Публикувано 12 февруари 2016 .....аз не оспорвам нищо, просто ти питаше за криви и прави, и аз ти показах една права при бензинов мотор.... :icon_dance: а вече самите стойности като числа е съвсем друг въпрос.... :P Иначе от одавна говориме за ДВГ-та и техните технологии,но чичо САМ до скоро не даваше петрола да се пипа..... B) Не може торкът на s2000 да е 130 Nm, според мен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 12 февруари 2016 Сподели Публикувано 12 февруари 2016 Нещо много се отклонихте от темата.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 12 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 12 февруари 2016 Два-три дни ме нямаше наоколо, обаче екстра дискусия - графики, криви, прави - точно както започнах в началото... :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.