Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Брей, сетиха се, че се возим безплатно!


Препоръчано мнение

... и залягаме зад бруствера да чакаме Б.Б. да дойде да го открие... :guns:

Песимист такъв!!! Първо да го открие, а после да го закрие :) с митинг от "джурналисти".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Една система трябва да е справедлива за да е успешна и да има събираемост.. било то данъчна, винетки или застраховки или каквото и да е.

Едно на ръка, че към момента е мега безмислено да купиш каквато и да е друга винетка освен годишна защото другите са в пъти по скъпи при елементарна сметка.

Пример.. 2010г. излезна по няколко медии Над 750 000 автомобила се движат без "Гражданска отговорност" след това не съм попадал на подобно заглавие, но

ситуацията надали е много по-различна. И засраховните не са скъпи спрамо в Европа.. даже може би едни от най-евтините.. и тях ще вдигат, но може би до прага

да си покриват парите от добросъвестните... така и с винетките... докато почне със седмична да си тарикат цяла година и т.н. :)

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Или във варианта, който коментираме: ПТП с жертви (не дай Боже, пу, пу, пу). На сухо и слънчево време, няма превишена скорост, доказана причина- некачествена пътна настилка, положена чисто нова преди 1-2 години. Или яма 20-30 cm дълбока и с площ колкото малка латиноамериканска държава. В допълнение, никаква сигнализация (често срещано), която да те предупреди за неочакван проблем с пътя. Кой е виновен?!?

И кой да протестира? Този в болницата/гробищата (не дай Боже, пу, пу, пу), който си е платил чинно ремонт/вЕнетка, колкото и да струва?

Правя паралел, за да разбереш, че колкото и да струва една услуга, тя трябва да е качествена, особено, ако от нея зависят живота и здравето на хора.

Аз не съм убеден, че парите, събирани сега за вЕнетки отиват на 100 % по правилното направление. Още по-малко съм убеден, че ако цената им се повиши х2, ще се събере сума х2. Питай който искаш специалист по публични финанси и ще получиш потвърждение :)

... в този случай виновните са няколко : фирмата, правила ремонта на участъка,в който има ПТП с доказана причина -увреждане на пътната настилка или друго.......там си търсиш правата по съдебен ред юридически и персонално.........след това отиванме по нагоре, -фирмата или друг орган ,който следи за контрола на изпълнението на услугата.......и накрая -се съди и държавата/общината ( пак юридически ) за нанесените щети /увреждания .........обикновенно това го правят застрахователите, които изплащат обезщетенията на потърпевшите.....но можеш и лично ти да поискаш персонално да съдиш частно или юридическо лице.....

Друг е ВЪПРОСА!!!!! Как господата полицаи ще формулират причините ,допринесли до ПТП???? Това е големия въпрос......Дали ще си напишат чинно по съвест нещата така, както са били- да, имало е дупка,има нарушена пътна настилка ,вследствие на което участника предизвиква ПТП или ще пишат вече ДОСАДНОТО и изтъркано "Несъобразена с пътните условия скорост"........това е големия въпрос........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... в този случай виновните са няколко : фирмата, правила ремонта на участъка,в който има ПТП с доказана причина -увреждане на пътната настилка или друго.......там си търсиш правата по съдебен ред юридически и персонално.........след това отиванме по нагоре, -фирмата или друг орган ,който следи за контрола на изпълнението на услугата.......и накрая -се съди и държавата/общината ( пак юридически ) за нанесените щети /увреждания .........обикновенно това го правят застрахователите, които изплащат обезщетенията на потърпевшите.....но можеш и лично ти да поискаш персонално да съдиш частно или юридическо лице.....

Друг е ВЪПРОСА!!!!! Как господата полицаи ще формулират причините ,допринесли до ПТП???? Това е големия въпрос......Дали ще си напишат чинно по съвест нещата така, както са били- да, имало е дупка,има нарушена пътна настилка ,вследствие на което участника предизвиква ПТП или ще пишат вече ДОСАДНОТО и изтъркано "Несъобразена с пътните условия скорост"........това е големия въпрос........

Изпадаш в подробности и детайли, поради което всичко е наопаки тук. Виновен (при доказване) е този, който е ПРЯКО ОТГОВОРЕН. Ако си жив и здрав, евентуално го осъждаш. После, ако има основание, той завежда регресни искове. Т.е., в случая сервиз, ако аз съм получил некачествен ремонт, в резултат на което се е случило нещастие, аз завеждам иск(ако съм жУв), а сервизът зарежда регресен иск към доставчика, а той към производителя, ако частта е дефектна. Аз имам договор със сервиза, че ще извърши качествен ремонт, с качествени части. Ако доставчикът/производителят докажат, че частта е в норма, остава хипотезата за калпав ремонт.

Същото е с пътищата. Отговорен е този, който стопанисва пътя. Това, че е пътят е негоден, означава, че не си е свършил работата. Да се оправя с наетите от него фирми. Отговорността ТРЯБВА ДА Е ПЕРСОНАЛНА.

 

Същото нещо се случи преди 3 години, когато един МП обясни плачевното състояние на здравеопазването с това, че много хора не си плащат здравните осигуровки. Елементарният анализ, който си направих беше:

1. Задължение на всеки от нас е, да си плаща здравните осигуровки, определени със закон.

2. Задължение на лекарите е, да изпълняват своите задължения да ни лекуват, съгласно закона и подписан договор със Здравната каса.

3. Задължение на държавата, олицетворявана от МП е да следи, контролира и задължава субектите по т.1. и т. 2. да спазват своите задължения.

Въпрос: Ако субектите по т. 1 и 2 не спазват задълженията си, кой не си е свършил работата, за която е избран и за която му се плаща???

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Отговорността ТРЯБВА ДА Е ПЕРСОНАЛНА...

 

Напълно съгласен - обща отговорност е равно на липса на отговорност и пинг-понг...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обаче дискуцията се отплесва и отива в посока последващи действия след като вече белята е станала. И какво - отново след дъжд качулка. Не знам дали знаете за случая с едни студенти - пътували си на Хемус (от Варна към София), по магистрален участък със скорост доста под максималното ограничение и после четем новината "Момиче е в кома след катастрофа заради дупка на пътя" - защо? защото пътя не е път а е решето от дупки и т.н. Това е само един пример. Тази посока на дискусията би паснала по-добре за текущото положение и текущите цени - защо като си плащаме или не получаваме или получаваме услуга на ниско ниво.

 

Дискусията е провокирана от предложението за увеличение на цената. Директното съгласие с всяко едно повишение на цени е неразумно. Дай си задника, пък после се оплаквай, че боляло... Трябва да има ясни причина, план (с ясни checkpoints/milestones/етапи и краен срок) и отговорни лица (спрямо конкретни критерии и неприпокриващи се измежду лицата) за една такава постъпка. Трябва да има прозрачност къде, колко и кога отиват определени пари взети за определена услуга.

 

Цената за една услуга трябва да бъде съобразена с разходите за самата услуга и приходите и разходите на клиентите (в случая финансовото състояние на българските граждани). Разбира се, услугата не може да се предоставя без печалба, особено когато става въпрос за частен сектор (все шпак идеята на тези услуги са приходите от тях), но за всичко си има граници и те се определят не от желания и фантазии, а от конкретни гранични условия. Накратко - не може да искаш повече от колкото могат да ти дадат (не става въпрос за крайни ситуации като н.п. бедност или охолие), а и няма как да предоставяш услугата, ако си на загуба. Като вкараме вече и качеството на услугата, цената започва да варира. И сега идва човешкия момент достойно да определиш цена, която да отговаря на качеството.

 

Глупаво е да се разсъждава в посока дай да вдигаме цените, за да може малцина да плащат, и да бъдат от високото ниво. Това ли е идеята на пътищата и автомобилостроенето... не мисля. Ако иска някой да се чувства от по-високо ниво, човечеството отдавна е измислило варианти.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Разбира се, услугата не може да се предоставя без печалба......

 

Една корекция само.

Държавата няма право да формира печалба от таксите, които събира. По закон таксите са равни на разходите на съответното държавно ведомство за предоставянето на услугата на гражданите.

По тази причина преди време намалиха таксите в ТР. А това, което вече е събрано през годините....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Една корекция само.

Държавата няма право да формира печалба от таксите, които събира. По закон таксите са равни на разходите на съответното държавно ведомство за предоставянето на услугата на гражданите.

По тази причина преди време намалиха таксите в ТР. А това, което вече е събрано през годините....

 

Смесих в текста по принцип и в случая с държавни услуги и затова така се получи. Иначе сме на една страница по този въпрос :)

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По елементарната схема, която предвиди Вальо!

97 лв за винетка, 69 % увеличение!

Да ни е честито на всички, от кога чакахме с надежда този факт! От Февруари'2016 започваме да караме по лачени пътища, без дупки, ями и прочие препятствия.

Новите пътища вече няма да се ремонтират частично на първата година, а основно- чак на втората!

Чакаме светлото бъдеще с вяра в утрешния ден!

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Без коментар...

 

http://prikachi.com/images/115/8461115K.jpg

 

http://prikachi.com/images/112/8461112E.jpg

 

 

Павлова: "За да има какво да ядем, трябва да има асфалт"

 

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пууууууууууууу, измекярииииииии :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...