Премини към съдържание

Ламбда сонда, нормално ли е да работи така?


MusicMAN

Препоръчано мнение

Днес реших да проверя ламбда сондата на Каризмата дали работи нормално, защото в компютъра се записа грешка 11 - Ламбда сонда. Колата от много време още преди грешката да се появи на студен двигател прекъсва, без значение на газ или на бензин, като е топла работи на тласъци и не работи равномерно двигателя. Измерих напрежението с мултиметър на буксата на сондата без да я разкачам. При 2500 оборота на двигателя напрежението от сондата играе в границите от 0,2 до 0,7V. Нагревателя е здрав, неговото съпротивление е 4,5 Ома при топъл двигател. Интересното е,че на празен ход сондата не показва нищо има само около 0,027V , а като подам газ над 1000 оборота се появява сигнала. Това нормално ли е на празен ход?

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С мултимер е тегово да я премериш, но по това което казваш изглежда добре. Макар че и на празен ход трябва да имаш преход 0-1В. Примерно през 5-6 секунди. И при студен двигател най-вероятно ЕКУ-то не взема под внимание сигнала от сондата. Ако не вярваш - разкачи я ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя какаво се случва при мен. Пуснах една диагностика през юни и показа грешка 11. Откачих буксата и мерих само съпротивление с мултицет - горе-долу бяха в норма. Четох в нета за един начин за почистване, но неможах да я отвия от ауспуха. Но какво наблюдавам, - когато колата е палена за 10-15 мин и я спра, или паля и веднага тръгвам има момент в който забива муцуна и не реагира на подаването на газ. /Каризма 1.6 90 кс с газ.инж./, като я оставя да работи около 10 сек. на място - оборотите намаляват до около 700 след това се нормализират и работи нормално на газ и бензин без значение.

Мисля си - като паднаха малко температурите се образува повече конденз в ауспуха и отчита грешно /може и нагревателя на ламбдата да е заминал/ за малко време и тогава предърпва или не реагира на педала на газта.

Също така забелязах, че като я запаля /и сутрин и през деня/, и я оставя 30-50 сек да работи на място без газ, до като се нормализират оборотите, тогава тръгвам, и няма придърпвания както преди и върви много по-добре. /Това го четох в ръководство на мазда 6, но работи и при мен - там е 10 сек./.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме притеснява, че на празен ход ламда сондата вади 0V. Двама човека, които ремонтират коли ми казах, че не трябва да е така. Почти съм навит да сменя сондата с нова на Bosch.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тя е само една, преди катализатора. Според мен е за смяна, бавна е и през повечето време не работи. Утре ще купя нова Bosch и пак ще тествам като я монтирам. Ето част от тестовете на клипче. http://vbox7.com/play:45e930a73f

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме притеснява, че на празен ход ламда сондата вади 0V. Двама човека, които ремонтират коли ми казах, че не трябва да е така. Почти съм навит да сменя сондата с нова на Bosch.

Бедна смес на празен ход. Това само на газ или и на бензин е същото? Ако е само на газ, увеличи горивото на празен ход, докато започне да "люлее", както на 2500 оборота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на газ и на бензин е същото.Като задържа на 2000 оборота не почва да люлее веднага, а доста време след това.Сякаш не и работи отоплението и като се нагрее почва.Отделно,че във всички ръководства пише,че честотата и трябва да е от 0,5 до 3Hz макс, а моята е на 4-5 Hz.На осцилоскопа се вижда,насроен е на 1 секунда на деление по хоризонтала и на 0,2V на деление по вертикала.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отоплението е необходимо само в началото, после изгорелите газове си я топлят достатъчно. Така че не е от него. Общо взето е приключила и трябва да се сменя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, днес поръчвам новата. Ако успея да я монтирам следобед ще пиша каква е разликата. Одеве карах с изключена ламда сонда до работата, никаква разлика, колата си върви по същия начин без нея и не свети чек енджина. Наистина е заминала.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Смених ламда сондата, но малко със закъснение пиша. Сега колата е по-пъргава,в ниските обороти има мощност и върви гладко. Струва ми се, че се реши проблема. Само 2 или 3 пъти ми е вървяла с придърпване, а преди постоянно го правеше. Също така решение на проблема се оказа, че преди да я запаля изчаквам няколко секунди на контакт да изгасне поне лампата на ABS. След като я запаля не пипам педала на газта около 20 секунди да поработи на място и тогава тръгвам и не прави проблеми (колкото и да е странно). Направих клипче на новата сонда, ако на някой му е интересно как трябва да работи нова сонда. Най-лесно се забелязва в ниските обороти бавно се мени напрежението от 0 до 0.7V, ако като се задържи на 2000 оборота започва да трепти по-бързо. Ако рязко се подаде газ дава 0V постоянно, а ако се отпусне газта дава 0,7V постоянно.

 

http://www.vbox7.com/play:a8caaaaf2c

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...