Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Чип Тунинг


Препоръчано мнение

Здравейте,

Обмислям варианта да направя чип тунинг на моя Lancer. Въпросът ми е дали има някой, който вече е минал през тази процедура, за даде мнение, защото доколкото знам си е рисковано. Мисля да отида в Madness Motorsport, защото изглежда, че хората си знаят работата и я вършат добре. Според тях, ако всичко по колата е наред, би трябвало да изкара 180 hp и 400 nm. Казаха ми, че преди да се престъпи към процедурата за чип тунинг преглеждат всички данни по колата, за да проверят дали е удачно да се направи, както и че постоянно показателите на колата се следят, след като се качва на диностенд. Та ако някой има някакъв опит в тази сфера и може да сподели ще съм много благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаше проблем с дюзата, но вече 30, 000 км карам колата без проблем. Питах в горепосоченият сервиз, те ми отговориха, че щом колата върви без проблеми не би трябвало да е проблем правенето на чипа. Също така тези дни ще отида до човека, който се занимаваше с ремонтирането на мотора, за да питам и за неговото мнение по въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Турбото на колко км е? При въпросния тунинг се вдига налягането което турбото генерира, вкарва се повече гориво и така се вдигат конете.

Така че ако е на повечко км ще му скъсиш живота на турбото бързичко.

 

Ако ще го правиш ти препоръчвам и да махнеш DPF филтъра за да може мотора да диша по-лесно, ще облекчи турбото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента колата е на 210 000 км. Съмнявам се, че предишният собственик го е сменял, но за сега изглежда, че турбото си работи добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих го мъчил това турбо допълнително, освен ако нямах едно резервно турбо или по-голямо за ъпгрейд.

Редактирано от LiX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да разбирам, че ако нещо ще си заминава след тунинга, то най-вероятно ще е турбото? Обмислял съм вариант с по-голямо турбо, но си нямам никаква идея как стоят нещата в тази област и не знам какво да търся. Можеш ли да ми дадеш някаква ориентировъчна цена за оригинално турбо или по-голямо, за да знам ако ще ходя на чип тунинг колко пари да имам в резерв, при положение, че стане някой фал? :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Обмислям варианта да направя чип тунинг на моя Lancer. Въпросът ми е дали има някой, който вече е минал през тази процедура, за даде мнение, защото доколкото знам си е рисковано. Мисля да отида в Madness Motorsport, защото изглежда, че хората си знаят работата и я вършат добре. Според тях, ако всичко по колата е наред, би трябвало да изкара 180 hp и 400 nm. Казаха ми, че преди да се престъпи към процедурата за чип тунинг преглеждат всички данни по колата, за да проверят дали е удачно да се направи, както и че постоянно показателите на колата се следят, след като се качва на диностенд. Та ако някой има някакъв опит в тази сфера и може да сподели ще съм много благодарен.

 

Карам такъв мотор но на Аутлендър. В момента е на 205000, а преди 15000-20000 го чипнах. Действително са им слабички турбините. До колкото четох същото турбо слагат на по-старата помпа дюза 131 коня. Аз лично съм доволен от резултата. Естествено няма как да искаш от този мотор да стане самолет, но определено става доста по-приятен за каране. Много по-леко върви и особено голяма разлика намерим в поведението на извънградско каране. Ако си решил да го правиш трябва да си сигурен, че всичко по колата е 6. На първо място, че дюзите са ти добре и турбината е в отлично здраве. При мен турбото беше позацапало геометрията и с чипването го свалихме за почистване и профилактика. Също много добре избери къде да си правиш новия софтуер, защото е много важно как и какво ще пипнат. В западните форуми четох, че надуват налягането до към 1,6 и се смята за гранично, но човекът, който ми прави на мен софтуера, каза че той пуска турбото до макс 1,45 за да е сигурен, че ще издържи. Според мен няма какво да изтормозиш по колата ако не си някой джигит-душманин. При нормално каране и подръжка на двигател, дюзи, турбо не би трябвало да има ядове. Със сигурност най-натоварения модул от цялата работа е съединител и маховик. Аз за 205000 още не съм барал, надявам се да изкара още, но съм наясно, че с чипа го натоварвам повече.

Сега се чудя защо не я чипосах мнооого по-рано.

Редактирано от Kokito
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

GTB1756VK - за тази турбина става въпрос, тя е от АУДИ 2.7, с нея колата без нищо друго може да мине 200 hp, но това вече не е добре за съединителя, така че се прави до около 185-190 hp и колата трябва да стане идеална :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И сега какви са цифрите след тунинга?

 

Ако питаш за мощност - не съм я мерил. Там където го правих имат Дино само за един мост и не посмяхме да я качваме макар да се изключва уж 4х4-то.

Би трябвало да е около 170 коня и около 380-90нм.

Ако питаш за разход - добре е ;) Едва ли има някаква особена разлика. Може би една идея ми падна на извънградско - около 0,300л. Гадското по-скоро е същия като преди или малко се е качил, незнам. То иди засечи градски разход.

Като цяло среден разход в дългосрочен план е може би съвсем леко надолу.

Правя уточнение обаче, че колата върви по-леко и неволно на магистрала примерно средната скорост се е вдигнала леко.

 

 

 

GTB1756VK - за тази турбина става въпрос, тя е от АУДИ 2.7, с нея колата без нищо друго може да мине 200 hp, но това вече не е добре за съединителя, така че се прави до около 185-190 hp и колата трябва да стане идеална :).

 

А тази турбина как ще се държи в ниските? Да не прави лаг?! Ти ще слагаш ли такава? Много ми е любопитен резултата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще слагам, когато си замине тази ( фабричната ), предполагам че е въпрос на настройки и следене на ДИНО-то, какво се случва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах в сайта на фирмата, при която мисля да ходя и видях, че са правили вече чип тунинг на Outlander 2.0 DI-D. Според това, което са написали са изкарали:

Power (hp) 172 hp

Power (kW) 126 kW

Torque (ft/lb) 277 ft/lb

Torque (NM) 375 NM

Engine size 1968

Compression

Max Speed 117 mph (187 km/h)

Fuel consum. Highway 42 mpg (5,6l / 100km)

Fuel consum. Combined 36 mpg (6,6l / 100km)

Fuel consum. City 28 mpg (8,4l / 100km)

 

Предполагам, че и при теб ще се е получило нещо подобно.

Рангеле, можеш ли да ми кажеш каква е горе-долу цената на тази турбина?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато бях решил, че турбото ми е за смяна бях спазарил от три различни места на цени около 700 лв., втора употреба разбира се. Богомил от adler-auto ми е съветника, идеята е - той вече има турбо стенд, сервизира турбото, слага го, качва го на дино-то, настройва го и това е :). Той ми каза че до 200hp макс, след това почват други части да заминават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А имаш ли някаква идея колко върви ново? Гледах в ebay, че са горе-долу по 500-600 евро, но не съм сигурен дали са нови или втора ръка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато бях решил, че турбото ми е за смяна бях спазарил от три различни места на цени около 700 лв., втора употреба разбира се. Богомил от adler-auto ми е съветника, идеята е - той вече има турбо стенд, сервизира турбото, слага го, качва го на дино-то, настройва го и това е :). Той ми каза че до 200hp макс, след това почват други части да заминават.

 

Е и аз точно при него си правих колата и съм доволен!

Редактирано от Kokito
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах в сайта на фирмата, при която мисля да ходя и видях, че са правили вече чип тунинг на Outlander 2.0 DI-D. Според това, което са написали са изкарали:

Power (hp) 172 hp

Power (kW) 126 kW

Torque (ft/lb) 277 ft/lb

Torque (NM) 375 NM

Engine size 1968

Compression

Max Speed 117 mph (187 km/h)

Fuel consum. Highway 42 mpg (5,6l / 100km)

Fuel consum. Combined 36 mpg (6,6l / 100km)

Fuel consum. City 28 mpg (8,4l / 100km)

 

Предполагам, че и при теб ще се е получило нещо подобно.

Рангеле, можеш ли да ми кажеш каква е горе-долу цената на тази турбина?

 

 

Да, би трябвало там някъде да са данните. От този мотор обикновено излиза 167-8 до към 175 коня, зависи от колата.

Само разхода е нереален дето го дават :) Или трябва да карам с 90 за да го приближа този извънградския :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ви кажа колко струва турбото на Шавролет ще направите ей така http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gif.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам на Chevrolet колко е, но като гледам тези цени в ebay ме е страх дори да попитам в оторизиран сервиз на Mitsbushi колко ще искат... :mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше как да кача проформа-фактурата на обща стойност почти 6500 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То щото не се развалят, а като се развали нещо по автомобила трябва да пуснат специална поръчка за изработване на твоя детайл. Все едно си купил Koenigsegg или Ferrari. Почти всичко е ръчна изработка.

Или някой продават евтини коли (под себестойността) и ти го начукват с първата резерва част.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...