quake3 Публикувано 13 март 2015 Сподели Публикувано 13 март 2015 Здравейте съфорумници, Притежавам Галант 2.5 1999 година.Харесвам си колата, но от няколко месеца започна да ми създава главоболия.Всичко започна с леко потропване отпред в дясно.Ходих на няколко различни сервизи, но никой не намери проблем.Аз претендирах, че тампоните на двигателя не са добре, защото когато рязко давам газ или натискам спирачка скоростният лост се движи напред назад. Всички майстори твърдяха, че тампоните не са скъсани и може би са малко меки. След като се скъсаха жилата на скоростния лост, тръгнах още по-ожесточено по майстори и накрая имах късмета да попадна на 4-5 път на едно момче, който откри че на 2 от тампоните им липсват някакви болтове. Сложи ги и нещата се пооправиха.По късно се появи още някакво тракане отпред. Отидох при същия човек и той смени правия ляв носач, както и даде рейката за рециклиране.Тропането се увеличи. Гледа носачи, спирачните апарати, амортисьорите, преден капак и още бог знае какво.Ходих и в още 4-5 различни сервиза.В представителния сервиз на Мицубиши не ми се ходи, защото вземат доста скъпо.Може ли някой останал доволен да сподели името и координатите на сервиз в и около Варна? (примерно до 100км.) П.П. Ако и тук не намеря отговор ще ходя или в Ямбол или при Пламен в София. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 13 март 2015 Сподели Публикувано 13 март 2015 На мен едното от потропванията ми се оказаха накладки - беше им паднала пластинката и те чукаха в диска при неравност. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staki Публикувано 13 март 2015 Сподели Публикувано 13 март 2015 П.П. Ако и тук не намеря отговор ще ходя или в Ямбол или при Пламен в София. :mitsu-smiley: Здравей колега,а при кого мислиш да ходиш в Ямбол като майстор,че ми заинтригува любопитството ,аз понеже съм от този град... :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 март 2015 Сподели Публикувано 13 март 2015 Здравейте съфорумници, Притежавам Галант 2.5 1999 година.Харесвам си колата, но от няколко месеца започна да ми създава главоболия.Всичко започна с леко потропване отпред в дясно.Ходих на няколко различни сервизи, но никой не намери проблем.Аз претендирах, че тампоните на двигателя не са добре, защото когато рязко давам газ или натискам спирачка скоростният лост се движи напред назад. Всички майстори твърдяха, че тампоните не са скъсани и може би са малко меки. След като се скъсаха жилата на скоростния лост, тръгнах още по-ожесточено по майстори и накрая имах късмета да попадна на 4-5 път на едно момче, който откри че на 2 от тампоните им липсват някакви болтове. Сложи ги и нещата се пооправиха.По късно се появи още някакво тракане отпред. Отидох при същия човек и той смени правия ляв носач, както и даде рейката за рециклиране.Тропането се увеличи. Гледа носачи, спирачните апарати, амортисьорите, преден капак и още бог знае какво.Ходих и в още 4-5 различни сервиза.В представителния сервиз на Мицубиши не ми се ходи, защото вземат доста скъпо.Може ли някой останал доволен да сподели името и координатите на сервиз в и около Варна? (примерно до 100км.) П.П. Ако и тук не намеря отговор ще ходя или в Ямбол или при Пламен в София.....то от Варна станахте страшно много ,голяма част от които се оказва че проблемите им са решими по телефона.....ще се опитам да помогна от дистанция.......та от къде идва тропането -отпред ,отзад , от ляво или дясно.......?Какво е тропаннето ? Глухо, като на гума или остро ,като на метал в метал?т.е как го чувате? ..."туп ,туп...." :D или ...."търрр,тъърррр"....... :D Как така скъсахте жилото? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quake3 Публикувано 13 март 2015 Автор Сподели Публикувано 13 март 2015 (редакция) sandimen - не е от накладки и изобщо от нищо свързано със спирачките. Звукът е друг и го знам. Преди година смених доста такива пластинки, както и някакви болтове за спирачните апарати, които ги прави стругар. Сега там всичко е ок. staki момчето от Ямбол се казва Сашо. Не знам адрес и име на сервиз, но един приятел го хвали много. На лично съобщение мога да ти да телефон, ако се интересуваш.DJ Tymbi с теб разговаряхме на скоро, но звукът за който говорихме - когато колата се движи назад и леко натискам спирачки не се чува. Звукът е като метал в гума или по-точно метал в неметал и създава усещане че нещо тежко се удря в нещо масивно. Звукът е по-скоро туп-тррруп. Понякога е само туп, но понякога е няколко пъти един след друг в зависимост от дупките."Как така скъсахте жилото?" - Както си карах, лостът взе да се втвърдява и накрая омекна. Имах само 2-ра скорост. Когато давам рязко газ или натискам спирачка лостът се движи.Когато съм в обороти (аз си го представям - двигателят е наклонен напред или назад) отнема време за да превключа на друга скорост. Обратно ако вдигна крака от педала за газта (респективно двигателят отива назад или напред/ незнам точно) мога да превключа бързо и без усилие на друга скорост.Аз лично свързвам скъсването на жилата с някакво усилие, което идва от движението на двигателя/скоростната кутия/"пеперудата" за която са хванати тези жила. Днес ходих в N-ти сервиз тук във Варна и честно казано приемчика ми се стори разбиращ.Утре (т.е. днес) ще сменят биалетка отзад, двата прави носача и два тампона на двигател.Човекът каза, че левият носач "не схожда" и наистина не пасва както десния. Но според него не това е причина за тропането, а тампоните на двигателя.Биалетката (каквото и да значи това - спроред мен - просто едно криво желязо) също трака и я чух но това е съвсем друго тракане, по-тихо, по-метално и отзад.Дай боже утре мъките ми да свършат! А, ако ли не, ще пробвам по телефона отново и това като не стане - София.Ако ли пък са тампоните с чиста съвест ще пльосна името на сервиза тук. Благодаря ви за отделеното време и съветите! Редактирано 14 март 2015 от quake3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quake3 Публикувано 14 март 2015 Автор Сподели Публикувано 14 март 2015 (редакция) След като бяха сменени двата прави носача, биалетката отзад и тампонът на двигателя към скоростната кутия, колата е чувствително по-стабилна. Скоростите влизат перфектно. Скоростният лост се движи напред назад, когато по баир надолу давам рязко газ и отпускам педала, а също така се чува съвсем отчетливо същото тропане, както когато минавам през дупки.При сменен тампон на скоростната кутия това трябва да е проблем от жилата ли?На място просто "запалена" кола се усещат вибрации в купето.Всичко описано по-горе какво би трябвало да значи? Да сменям още тампони на двигателя или примерно тампони на "магарето"? Тропането си остана. Нещо ново което преди наистина не чувах, сега е много отчетливо, а именно - Когато колата се движи назад и леко се чукне педала за спирачката се чува тракане. Не съм съвсем сигурен дали е същото тракане от по-горе.Този метод описан от Пламен (DJ Tymbi) дава информация, че шарнирът на кривия носач не е добре.Сега остана само да разбера кой от двата криви носача е за смянаПриемчикът в сервиза в който бях днес твърди, че няма никаква хлабина в шарнира на кривия носач.Може ли тропането да е все пак от него и да не се вижда по никакъв начин?Може ли да е от тампони на реактивната щанга? Ако до четвъртък/петък не намеря решение на проблема си, просто идвам в София Пламене.(ако разбира се имаш свободно време) Редактирано 14 март 2015 от quake3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 14 март 2015 Сподели Публикувано 14 март 2015 Не е задължително да има луфт в шарнира, за да трака. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 14 март 2015 Сподели Публикувано 14 март 2015 А водачите на спирачните апарати гледал ли си ги? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quake3 Публикувано 14 март 2015 Автор Сподели Публикувано 14 март 2015 (редакция) "Не е задължително да има луфт в шарнира, за да трака."mmotors, бях чел някъде, че е така и че ако могат да се движат болтовете с ръка, то най-вероятно не са добре.Ще ги сменя тези криви носачи с или без желанието на майсторитеАко това оправи трополенето ще остане само да разбера защо се движи скоростния лост при подаване или отнемане на газ. Ще кажа да проверят водачите на спирачните апарат.Благодаря S.Iliev! Редактирано 14 март 2015 от quake3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 14 март 2015 Сподели Публикувано 14 март 2015 Развиеш ли шарнира и можеш ли да го движиш леко с ръка значи е приключил. Той и трудно ако се движи пак значи не е добре, но с тези прекрасни пътища няма как да е другояче. И да не му трябва луфт за да трака. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quake3 Публикувано 21 март 2015 Автор Сподели Публикувано 21 март 2015 (редакция) Днес просто отидох в един сервиз и поисках да ми сменят кривия носач.Майсторът се опита да възроптае, че нищичко му няма, но този път бях непреклонен!Малко по-късно - тропането изчезна. Покарах си 15-на минути в изпълнено с тишина блаженство, но лукавият си няма работа и реших да се върна и да сменя и левия тампон на двигателя, който така или иначе бях купил.Доста време му отне на човека, но го смени. Старият тампон се оказа напълно скъсан и всичко беше цветя и рози, до момента който тръгнах да си ходя.Оказа се, че скоростите отново влизат трудно - както преди да сменя тампона на скоростната кутия.Разликата е, че преди лостът се движеше, когато давах газ-спирачка, а сега - не, но сега когато дам повечко газ и съм на задна скорост чувам някакъв звук - все едно ще се скъсат жилата.Някой да е патил от подобен проблем? Каква е логиката с нов тампон, вместо скъсан при условие, че връзката е с жила - скоростите да влизат по-трудно? Благодаря на всички за съветите, които получих! Редактирано 21 март 2015 от quake3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quake3 Публикувано 22 март 2015 Автор Сподели Публикувано 22 март 2015 (редакция) Логиката (виж по-горе) е, че когато се сложи нов тампон, а от противоположната страна тампонът е напълно скъсан нещата изглежда се влошават, защото новият тампон държи двигателя наклонен в противоположна на него посока и когато тампона от другата страна "хич го няма" - пеперудата не стои където трябва. Оказа се, макар и видимо здрав, тампонът отпред е много мек. Сигурен съм, че след смяната му, скоростите ще си влизат, както трябва.Изводът който си направих е: макар и с мека връзка(жила), превключването от една предавка на друга се влошава, ако тампоните на двигателя не са Ок. Отново голямо Благодаря на DJ Tymbi, който потвърди съмненията ми, че щом скоростният лост се движи при газ-спирачка, значи тампоните на двигателя не са наред. Редактирано 22 март 2015 от quake3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.