Премини към съдържание

Шумоизолация на Каризма


sony

Препоръчано мнение

Привет колеги, имам едно питане относно моята кола, става въпрос за следното: При скорост над 60 км.ч. се появява един шум в купето, тоест колата става шумна и е неприятно за возещите се отвътре. Шума се изразява в това, че се чува как гумите се движат по пътя и се появява някаква въздушна струя и в купето става доста шумно, понякога трудно се разговаря дори, ако някой има в колата. Държа да отбележа, че няма никъде дупки и ръжди по купето, а гумите са сменявани и балансирани, но няма ефект, карал съм и други коли не от тази марка и там не е така. Също така много лесно се долавят и миризми отвън, особено когато има кола преди мен. Този шум и при другите Каризми ли го има и в какви граници? Благодаря предварително. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера какво описваш, но според мен причината е лагер на колело. Много трудно ще разбереш по слух кой е, защото шумът се разнася из цялото купе. Моята железница не е каризма. Шумяха лагерите отпред. Возих двама майстори и един каза предни, другия - задни. Със смяна на посоката при 40-60 км/ч виенето не се променяше. Тогава взех радикални мерки - вдигнах първо предно ляво на крик, запалих и включих на трета до 80, след което изключих двигателя. Потресаващ звук в гаража ... ужас. След това отдясно по същия начин и същия резултат.

Шумоизолацията при каризма не е най-високо ниво, но е по-добра от на галант. Не е в това проблема. Гумите се чуват при всички коли. Може да не се чува нищо друго, но гуми се чуват. Така е дори в луксозните А8 и S клас от последните им модели в момента на пазара. Естествено че вътре е много по-тихо отколкото в нормална японска кола. Причината при теб не е в шумоизолацията по принцип, а в проблем в лагер и може би уплътненията на вратите. Заслушай се по път с редуваща се мокра и суха настилка откъде чуваш шумовете. Виждал съм случаи да свири през уплътнението на предното стъкло, само че на стар VW.

Миризмите отвън си минават. Първо, колите не са херметично затворени и второ - вентилаторът засмуква въздух отвън. Мини на вътрешна рециркулация да видиш дали ще смърди от дизелчетата пред теб. При галантите копчето за вътрешно въртене на въздуха спира дори миризма от запалени стърнища и от онези диворастящи ... които по моя край наричаме просто "бъзе". Как е истинското му име не знам, но знам че смърди много. На отиване веднъж ми се осмърдя душата и реших на връщане да пробвам тази клапа какво прави. Бях приятно изненадан.

Да го кажа така - колата Каризма става. Просто при твоята има неизправности, за които ти тепърва узнаваш и ти е странно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера какво описваш, но според мен причината е лагер на колело. Много трудно ще разбереш по слух кой е, защото шумът се разнася из цялото купе. Моята железница не е каризма. Шумяха лагерите отпред. Возих двама майстори и един каза предни, другия - задни. Със смяна на посоката при 40-60 км/ч виенето не се променяше. Тогава взех радикални мерки - вдигнах първо предно ляво на крик, запалих и включих на трета до 80, след което изключих двигателя. Потресаващ звук в гаража ... ужас. След това отдясно по същия начин и същия резултат.

Шумоизолацията при каризма не е най-високо ниво, но е по-добра от на галант. Не е в това проблема. Гумите се чуват при всички коли. Може да не се чува нищо друго, но гуми се чуват. Така е дори в луксозните А8 и S клас от последните им модели в момента на пазара. Естествено че вътре е много по-тихо отколкото в нормална японска кола. Причината при теб не е в шумоизолацията по принцип, а в проблем в лагер и може би уплътненията на вратите. Заслушай се по път с редуваща се мокра и суха настилка откъде чуваш шумовете. Виждал съм случаи да свири през уплътнението на предното стъкло, само че на стар VW.

Миризмите отвън си минават. Първо, колите не са херметично затворени и второ - вентилаторът засмуква въздух отвън. Мини на вътрешна рециркулация да видиш дали ще смърди от дизелчетата пред теб. При галантите копчето за вътрешно въртене на въздуха спира дори миризма от запалени стърнища и от онези диворастящи ... които по моя край наричаме просто "бъзе". Как е истинското му име не знам, но знам че смърди много. На отиване веднъж ми се осмърдя душата и реших на връщане да пробвам тази клапа какво прави. Бях приятно изненадан.

Да го кажа така - колата Каризма става. Просто при твоята има неизправности, за които ти тепърва узнаваш и ти е странно.

 

Съгласен съм, че може да има техническа неизправност и затова да се получава този шум, но именно лагерите съм ги гледал заедно със специалист и то бих казал добър специалист и извода беше, че там проблем няма. Сега, за шума който описвам е все едно, че има отнякъде неуплътнено по колата и от движението по пътя се получава пухотевица която влиза вътре в купето, просто така го усещам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми виеше лагер на задно дясно колело на Каризмата, шума беше сякаш чуваш шум гумите и се носи по цялото купе. Едно характерно бучене беше и започва при скорости над 50км/час. На подемник като я вдигнахме с един майстор и той като завъртя гумите на ръка и се разбра кой лагер е. Смених го преди 2 дни лагера. Сега не мога да си позная колата. Настъпи тишина в сравнение с преди с разваленият лагер, но пак си е малко шумно в купето сравнение с други коли. Сега се чува само леко нормално шумене от вятъра и от гумите. Имах Пежо 306, то имаше климатик и цялото купе беше облицовано с някаква вата, дори и пода. Беше по-тихо в него ако го сравня с Каризмата ми, която няма климатик и няма такава вата. Там не се чуваха гуми и вятър, но пък се чуваше двигателя, беше стар TDI дизел. В Каризмата сега двигателя мърка, вятъра и гумите се чуват :mitsu-smiley: Ще се радвам да чуя предложения за обезшумяване на купето.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже си писал че си сменял гумите за проба и разлика няма, предположих че е лагер на колело. Преди да си сложа зимните мишлен алпин карах с едни дърти 17-ки с борд. От 30-40 км/ч започваше да бучи сериозно. Радиото едвам надвикваше шума от гумите и то най-вече от задните. Като подкарах със зимните все едно не беше галант, а беемве 5-ца. Толкова тихо стана в купето.

Задните лагери не знам как сте ги проверили, но е много вероятно причината да е точно в тях. Ако са предни и правиш леви и десни завойчета по иначе право шосе, шумът в 80% от случаите се променя - усилва се когато проблемният лагер остане вън от завоя, с други думи ако при ляв завой усилва шума, значи проблемът е десният преден лагер. Почти съм сигурен че причината е в лагер при теб. Дано да е в някое колело, а не в диференциала.

Относно борбата с шумовете в купето, в секцията галант имаме една обширна тема. Не завършва много оптимистично, но много от въпросите са изяснени - какви материали, кое след кое се поставя, по какъв начин се поставя, подготовка на повърхностите ... има всичко. Само че като четете, прескачайте песимистичните мнения, защото може да се откажете. А това, което намалява шумовете в други автомобили, е точно шумоизолацията. Насочете се към врати, задни калници, под (вкл. от предните калници в купето до края на предните седалки, под задната седалка и по възможност моторния щит. При последното трябва да се демонтира цялото табло от-до, така че предполагам ще го пропуснете. Много е важно точно там, ама ... играчка голяма е.

Багажника, тавана и покритие под предния капак не вършат почти нищо в нашите :mitsu-smiley: . Обърнете внимание на уплътненията на вратите и тези по купето, на които вратите лягат. Там е слаба точка при галантите. Има нужда от дооправяне и имам идеи за топлото време. При каризма не съм заглеждал как е направено.

От огромно значение са гумите. Не купувайте с V-образна шарка, а с успоредни канали от типа I I I канали за отвеждане на водата и между тях равен каучук с минимум релеф. Логично е, тъй като искаме да намалим точно шума от гумите. Когато самите гуми не вдигат много шум ще сме доволни и ние. Аз вече го изпитах това и се убедих колко са важни гумите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да си мисля дали този проблем не идва именно от уплътненията на вратите и до някаква степен от самото уплътнение на купето - под, таван и т.н. Колкото до лагерите аз знам, че дефектирал лагер ручи и бучи, а в моя случай това го няма, има шум който е съвсем различен от този.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...