curna_zvezda Публикувано 12 септември 2014 Сподели Публикувано 12 септември 2014 Здравейте, Има няколко теми за маслото за скоросните кутии на Space Star като ходих в БалканСтар ми потвърдиха информацията по долу: Здравей колега. Ето изискванията на производителя за нашите JB3 ск.кутии: Transaxle, manualManualCapacity 3,4 literGears forward: 5Gears reverse: 1 Use: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 105000 km/84 months OEM recommendationyear-round API: GL-4+ (Tranself TRX) SAE 75W-80 Моя съвет е да се придържаш към тях, визирам GL-4+ ; SAE 75W-80, т.е. това да е изписано на бутилката. Аз съм пробвал и SAE 75W90 масло, е, не влизат лесно скоростите. Колкото до фирма производител правеща дадено масло, пишеш си в Google (марката масло) lubricant advisor и виждаш тяхната препоръка в ел. им каталог.Поздрави В БалканСтар продават наливно, което е около 30лв/л. Насочиха ме към Рено, тъй като те предлагат това Elf Tranself масло, но е скъпичко (5л е около 120лв). В интернет се продава 1л шишета ELF TRANSELF NFJ 75W80 1L за около 10-12лв/л, което е доста по-тънко като сума, а и като четох вече няма ЕLF TRANSELF TRX, негов заместител е ЕLF TRANSELF NFP, който в нета върви по 20-30+лв/л. Ето кратко описание на NFP & NFJ: Elf Tranself NFJ 75W-80 е трансмисионно масло, разработено на базата на синтетични технологии за трансмисии с ръчен режим на работа при много силен натиск и съдържа добавки "extra pres". Спецификация: API GL 4 +Официално одобрен и се препоръчва за скоростни кутии на RENAULT JXX, TL4 и NDX ПРИЛОЖЕНИЕ: • лубрикант, адаптиран за превозни средства с трансмисии RENAULT клас «J", TL4 и NDX, като например: Twingo, Clio, Modus, Megane (с изключение на Megane / Scenic II PK4), Лагуна (с изключение на двигатели 2,2 DT, ИСР и V6, Espace (2,0 и 1,9 DTI) модели като Kangoo. • Специално отговаря на ръчни автомобилни трансмисии за микробуси, оборудвани с месингов пръстен за синхронизация (единичен или мулти-конфигурация). Стандарти API GL 4 + • Отговаря на международна спецификация API GL4 +. • официално одобрен и препоръчан за одобрение за използването на трансмисии RENAULT RENAULT JXX TL4 и NDX Предимства: • Улеснява работата в студа, поради високата си течливост при ниски температури. • Предотвратява шум при превключване на скорости, благодарение на добрата си съпротива срещу срязване на вискозитета, което осигурява достатъчно вискозитет при висока температура ( запазва характеристиките за устойчивост по време на живота си). • Благодарение на специалната си формула улеснява превключването на предавките и предотвратява спонтанно изключване. • Благодарение на изключителните добавки "extra pres", осигурява добра защита на зъбните предавки, дори при високи натоварвания. • Много висока термична стабилност и устойчивост към окисление. • Много висока устойчивост срещу срязване на вискозитета. • Отлична защита срещу ръжда и корозия. • Новата формула е по-малко податливa на вода. Производител: TOTAL lubrifiants - 562,avenue du Parc de l'ile 92000 NANTERRE - FRANCE Elf Tranself NFP 75W-80 е трансмисионно масло, разработено на базата на синтетична технология за трансмисии с ръчен режим на работа и при много тежки натоварвания. Спецификация: API GL 4 +Официално одобрен и се препоръчва за скоростни кутии на RENAULT PXX, NISSAN P ПРИЛОЖЕНИЕ: • Elf Tranself NFP 75W-80 е лубрикант, адаптиран за превозни средства с трансмисии на RENAULT клас «P", като например: Vel Satis, Avantime, Espace IV ( и Espace 2.0 и 1.9 DTI), Laguna 2.2 DT и V6 DCI Megane / Scenic II . • Заменя продуктите Elf Tranself TRP, TRZ, TRX. • Отговаря на международна спецификация API GL4 +. • Много висока термична стабилност и устойчивост към окисление. • Много висока устойчивост срещу срязване на вискозитета. • Отлична защита срещу ръжда и корозия. • Новата формула е по-малко податливa на вода. Производител: TOTAL lubrifiants - 562,avenue du Parc de l'ile 92000 NANTERRE - FRANCE Въпросите ми са: 1.Винаги има риск при закупуването то Интернет, но някой вземал ли е от определен сайт/фирма, където всичко е било ок.2.За скоросните ни кутии, може ли да се ползва по-евтиното Elf Tranself NFJ 75W-80, чиято цена е на половина.3.Да споделите за Магазин/и в София, където продават тези масла и да има гаранция, че не е менте маслото Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Любомир Ненов Публикувано 12 септември 2014 Сподели Публикувано 12 септември 2014 Аз купувах от тези :http://oilgroupbg.com/Elf Tranself NFJ 75W-80 - 1 Литър Elf 2л 13.99лв 27.98лв Точни са ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 12 септември 2014 Сподели Публикувано 12 септември 2014 И аз го смених го с това, закупено от онлайн магазин - ELF TRANSELF NFJ 75W-80. Но моятя скорастна кутия е F5MV1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 13 септември 2014 Сподели Публикувано 13 септември 2014 (редакция) Честа практика на автомобило-производителите е, в новия модел кола да се обурудват възли и компоненти от предходни такива. Това е с цел намаляне себестойността на автомобила и влагане на доказали се през годините от пробега възли, както е със скосростните кутии. Понеже за нашите Мицку 1.3 тя е на Renault JB3 едно време потърсих информация в интернет. Попаднах на близката JB1(на служебното Рено Канго). Тя е почнала да се вгражда още от 80-те години, ехее... Така че като се заговори за масло не тези типове кутии, не трябва да се подхожда все едно че то е някаква космическа технология. Важното е да се спазват препоръките по-горе. Такива цени от 30 лв/л или 120 лв само защото няма гъвкава опаковка, хайде моля. При 3.4л да купиш 4 (освен ако не е наливно), но чак пък 5л си е издевателство. 18-20 лв/л е приемлива цена, все пак се взима полусинтетика.Поздрави Редактирано 13 септември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
curna_zvezda Публикувано 29 септември 2014 Автор Сподели Публикувано 29 септември 2014 Здравейте, В крайна сметка си взех 4л от Elf Tranself NFP 75W-80, тъй като и в магазина ми показаха, че по каталози и производител това е маслото заместител за скоростната кутия. При смяната в старото масло нямаше стружки или друг леш, но кутията пое само 3л от новото масло. 4тият литър за сега ще го скътам, но се чудя дали ще ми трябва въобще. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
glover67 Публикувано 30 септември 2014 Сподели Публикувано 30 септември 2014 (редакция) Здравейте, В крайна сметка си взех 4л от Elf Tranself NFP 75W-80, тъй като и в магазина ми показаха, че по каталози и производител това е маслото заместител за скоростната кутия. При смяната в старото масло нямаше стружки или друг леш, но кутията пое само 3л от новото масло. 4тият литър за сега ще го скътам, но се чудя дали ще ми трябва въобще.колега в кутията ти би трябвало да има 3.4 лт.масло щом си налял само 3 лт. в кутията би трябвало да са останали още 400 мл Редактирано 30 септември 2014 от glover67 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 30 септември 2014 Сподели Публикувано 30 септември 2014 колега в кутията ти би трябвало да има 3.4 лт.масло щом си налял само 3 лт. в кутията би трябвало да са останали още 400 мл Като обем да, но като съдържание то няма да е масло, а вече някакво подобие на грес (иначе щеше да изтече). Ако колегата сметне за необходимо (от финансова гледна точка), след време може да смени пак маслото.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
curna_zvezda Публикувано 1 октомври 2014 Автор Сподели Публикувано 1 октомври 2014 Като обем да, но като съдържание то няма да е масло, а вече някакво подобие на грес (иначе щеше да изтече). Ако колегата сметне за необходимо (от финансова гледна точка), след време може да смени пак маслото.Поздрави Т.е. новото масло ще е разредила тази грес и ще може да изтече и да се напълни цялата кутия с хубаво чистичко масълце? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.kostov Публикувано 30 ноември 2015 Сподели Публикувано 30 ноември 2015 Къде са пробките за източване и съответно за наливане на маслото. Митсу 1.3, 2002г. ръчни скорости събира 3.4, ама как да го сменя сам! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 30 ноември 2015 Сподели Публикувано 30 ноември 2015 Къде са пробките за източване и съответно за наливане на маслото. Митсу 1.3, 2002г. ръчни скорости събира 3.4, ама как да го сменя сам! Пробката за източване е най-долу на картера на ск.кутия - лесно се вижда и се намира под колата. Още по-лесна за откриване е и пробката за наливане. Тя се вижда като се вдигне капака на колата, погледне се към термостата и надолу в дясно. Представлява пластмасова ръкохватка/пеперуда.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Staffolino Публикувано 23 март 2016 Сподели Публикувано 23 март 2016 (редакция) Здравейте колеги.Идва време да сменям маслото на скоростната кутия нашето Старче 1.3,2000 година.Четох доста и се чудя кое от трите да му сложа. https://oilgroupbg.com/elf-tranself-nfp-75w-80-1-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%8A%D1%80.html https://oilgroupbg.com/elf-tranself-nfj-75w-80-1-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%8A%D1%80.html http://www.prospeed.bg/bg/product/4202/10 Дайте съвет,като цяло клоня към NFP ,защото го дават заместител на TRX.В форума на Рено пък чета не харесвали много ЕЛФ слагат Мотул...а пък него мога да го взема с отстъпка. Редактирано 23 март 2016 от Staffolino Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 23 март 2016 Сподели Публикувано 23 март 2016 Здравейте колеги.Идва време да сменям маслото на скоростната кутия нашето Старче 1.3,2000 година.Четох доста и се чудя кое от трите да му сложа. https://oilgroupbg.com/elf-tranself-nfp-75w-80-1-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%8A%D1%80.html https://oilgroupbg.com/elf-tranself-nfj-75w-80-1-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%8A%D1%80.html http://www.prospeed.bg/bg/product/4202/10 Дайте съвет,като цяло клоня към NFP ,защото го дават заместител на TRX.В форума на Рено пък чета не харесвали много ЕЛФ слагат Мотул...а пък него мога да го взема с отстъпка. В пост N:1 колега са ми цитирали заводските изисквания на Mitsubishi за възела: OEM recommendation year-round API: GL-4+ (Tranself TRX) SAE 75W-80 Абсолютно същото ми е написано и в сервизната книжка на хартиен носител в джабката. В онлайн БГ ръководството за Мицку е преиначено маслото и там вече е ELF TPM 75W-80.Към днешен момент продукта от първият линк е подходящото масло от нейната гама.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Staffolino Публикувано 24 март 2016 Сподели Публикувано 24 март 2016 Здравей.Значи ELF Tranself NFP 75W80 е маслото.Такъв извод си бях направил и аз.Тук http://maslo1.com/elf-nfp-75w80 цената е много добра дали е истинско само не се знае.Някой да е поръчвал от тук?Интересно ,защо го дават за 6 степенни кутии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 24 март 2016 Сподели Публикувано 24 март 2016 Всичко друго е лукуми, освен това, което е описано в техническият му документ цък Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.