Премини към съдържание

Текуща стойност на Carisma


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Нов съм във форума, но мисля да стана редовен и дългогодишен( надявам се) посетител . В момента окончателно съм решил да си взема Carisma 1.8 GDI, изчетох всичко що може да се изчете във форума за нея и все пак имам няколко въпроса, на които няма как да очаквам отговор в други теми.

Първо да кажа, че ще разполагам с 2500 лева max за покупка и първоначално обслужване( само задължителните неща на първо време). Реалистично ли е да си намеря адекватно поддържана Carisma, за тази сума, и какво мога да очаквам като ниво на оборудване?

 

Изчел съм какво трябва да огледам при потенциална покупка на колата и все пак се затрудних на места и мисля, че ще бъде полезно информацията да се събере не просто в една тема, но в един пост. Ще напиша нещата, които разбрах до сега ( дано не забравя нещо).

 

1.Оглеждаме всички копчета( понеже са проблем)

2.Двигателя трябва да работи тихо, но и да не работи обикновенно проблема са повдигачите, които се разтракват от евтини масла и неадекватен дизайн при производството на двигателя.

3. Ръжди( но това е ясно, най- вече за колите от Австрия и Германия)

4. Лостчето на мигачите понякога блокира( четох го някаде, но ако греша ме поправете)

5. Внимание относно свещите, понеже Carisma са със специални iridium свещи.( ще напиша точно кода на модела, после)

6. Непременно да се закачи на компютър за тестване за грешки.

7. Проверка на превключването от 3-та скорост на 2-ра понеже синхронизатора( мисля че се наричаше) е възможно слабо място.

8. Непременно запазване на час при Милен за почистване саждите от двигателя, защото са възможни проблеми с оборотите ако се натрупат прекалено много.

9. Двигателя има специален алгоритъм на работа и на тестване, които в момента не съм отворил и ще добавя по късно.

 

Силно се надявам да не съм забравил нещо и все пак може да бъде допълнено или като коментар, след което ще го добавя в моето мнение, или ако е от администратор, директно редакцията на моят пост.

 

Остава само някой да ме просветли, каква сума трябва да се отдели за първото обслужване( само нужните неща) и какво е хубаво да се смени в при първа възможност, но не е фатално да не е веднага.

ПС: Целта на тази тема е, не само да задам нужните въпроси относно покупката, но и да систематизирам информацията която съм научил до сега с цел да улесня четеното на бъдещите собственици на каризма. Благодаря ви за помоща и се надявам да не бъде третирана като поредната която пита " Какво да гледам като си купуваме 1.8 GDI ".

Редактирано от Георги Тренев
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че ръжда по Каризма ще видиш, само ако е удряна и поправена некачествено. И двете ми Каризми са внос от Австрия и отдолу са си черни и смея да твърдя в перфектно състояние за 14+ годишни автомобили.

 

Като сума за обслужване си приготви към 500 лв. за части. Говорим за ангренаж, ролки, свещи, въздушен филтър, маслен филтър и масло. Труда си е отделно. Някой сам си ги сменя тези неща, друг по майстори ходи.

 

Реалистично погледнато за 2500 лв с обслужване, прехвърляне и купуване на Каризма не мисля, че ще се справиш, ако искаш кола с малко проблеми и компромиси.

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че ръжда по Каризма ще видиш, само ако е удряна и поправена некачествено. И двете ми Каризми са внос от Австрия и отдолу са си черни и смея да твърдя в перфектно състояние за 14+ годишни автомобили.

 

Като сума за обслужване си приготви към 500 лв. за части. Говорим за ангренаж, ролки, свещи, въздушен филтър, маслен филтър и масло. Труда си е отделно. Някой сам си ги сменя тези неща, друг по майстори ходи.

 

Реалистично погледнато за 2500 лв с обслужване, прехвърляне и купуване на Каризма не мисля, че ще се справиш, ако искаш кола с малко проблеми и компромиси.

 

Говоря само за обслужването и автомобила. Границата от 2500 е по- скоро морална, отколкото реална. Отделните разходи като прехвърляне, нотариална и евентуално, като му дойде време данъци ги приемам като по подразбиране. Иначе съм склонен на компромиси от гледна точка, че дори и колата да има нещо малко за правене и не е спешно, спокойно може да се оправи в последствие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, съфорумници. Днес си направих труда да огледам една Каризмичка( http://www.cars.bg/c182213 ) Имаше адски много дребни забележки но ако съумея да сваля цената достатъчно смятам, че може да се поправят. Ще изброя какво видях аз при огледа си тъй като имах предостатъчно време насаме с колата, понеже собственика го нямаше, а беше някакъв дето не му пукаше за автомобила.

Минуси:

 

1. Копчетата на ел. стъклата- правени някакви магарий само и само да може да се сваля шофьорското( смятам, че няма да е мн скъпо да го оправя) механизмите работеха.

2. На 1 място скъсана тапицерията на седалката( ще трябва да го преживея)

3. Акумулатора беше изтощен и голям зор видяхме с паленето, но все пак възможно ли е стрелките на таблото изобщо да не работят при изхабен акумулатор, понеже като сменихме акумулатора веднага тръгна и оборотомоера и километража.

4. Имаше някакъв проблем със стартера и с ключа( вероятно за смяна)

5. Не съм се качвал на такъв автомобил, но педалът за спирачката стоеше доста меко до едно положение , иначе си хващаше( вероятно ще иска барване нещо)

6. Климатика духаше здраво , но не можах да се порадвам на студен въздух от него( само това ме притесни наистина)

7. Имаше тук таме забележки по боята, но това е по- скоро естетичен проблем.

ДОПЪЛНИТЕЛНО: лампата на SRS светеше нон-стоп, но това е вероятно от разкачането на акумулатора( така четох тук)

 

Плюсове:

1. Двигателя според мен работеше добре( Понеже намерих видео което отговаря като звук 1 към 1 няма да си играя с моето

ПОДЧЕРТАВАМ ДВИГАТЕЛЯТ Е МАЛКО ПО РАЗЛИЧЕН). Сменяше режимите на работа точно по часовник и на съответните обороти: първо межу 400-600 после между 800-1000

2. Не видях почти никаде ръжди по него освен една на капака която по-скоро приличаше на удар от камъче

3. Нямаше странни шумове от никъде( при движение)

4. Не изглеждаше да е претърпял удари никъде.

5. Скоростният лост се държеше стегнато без проблем при смяната на скоростите.

 

Ако може някой много запознат с ремонтите по тези автомобили да каже the worst case scenario за съответните ремонти колко би ми излезнал за да знам колко да искам да ми сваля от цената.

 

Набавил съм си VIN на автомобила, ако може от там да се изкопчи допълнителна информация относно него или да покаже някакъв евентуален проблем. XMCLNDA2AWF134811

 

Доста изчерпателна информация съм дал и ако някой може да изкаже мнение ще бъда изключително благодарен

 

ПС: Срам ме е , но забравих да проверя как е маслото( рядко тъп съм си понякога :D )

 

Благодаря Ви.

Редактирано от Георги Тренев
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, съфорумници. Днес си направих труда да огледам една Каризмичка( http://www.cars.bg/c182213 ) Имаше адски много дребни забележки но ако съумея да сваля цената достатъчно смятам, че може да се поправят. Ще изброя какво видях аз при огледа си тъй като имах предостатъчно време насаме с колата, понеже собственика го нямаше, а беше някакъв дето не му пукаше за автомобила.

Минуси:

 

1. Копчетата на ел. стъклата- правени някакви магарий само и само да може да се сваля шофьорското( смятам, че няма да е мн скъпо да го оправя) механизмите работеха.

2. На 1 място скъсана тапицерията на седалката( ще трябва да го преживея)

3. Акумулатора беше изтощен и голям зор видяхме с паленето, но все пак възможно ли е стрелките на таблото изобщо да не работят при изхабен акумулатор, понеже като сменихме акумулатора веднага тръгна и оборотомоера и километража.

4. Имаше някакъв проблем със стартера и с ключа( вероятно за смяна)

5. Не съм се качвал на такъв автомобил, но педалът за спирачката стоеше доста меко до едно положение , иначе си хващаше( вероятно ще иска барване нещо)

6. Климатика духаше здраво , но не можах да се порадвам на студен въздух от него( само това ме притесни наистина)

7. Имаше тук таме забележки по боята, но това е по- скоро естетичен проблем.

 

Плюсове:

1. Двигателя според мен работеше добре( направил съм видео което ще кача в мига в който прочета правилата на форума относно видеата). Сменяше режимите на работа точно по часовник и на съответните обороти: първо межу 400-600 после между 800-1000

2. Не видях почти никаде ръжди по него освен една на капака която по-скоро приличаше на удар от камъче

3. Нямаше странни шумове от никъде( при движение)

4. Не изглеждаше да е претърпял удари никъде.

5. Скоростният лост се държеше стегнато без проблем при смяната на скоростите.

 

Ако може някой много запознат с ремонтите по тези автомобили да каже the worst case scenario за съответните ремонти колко би ми излезнал за да знам колко да искам да ми сваля от цената.

 

Набавил съм си VIN на автомобила, ако може от там да се изкопчи допълнителна информация относно него или да покаже някакъв евентуален проблем. XMCLNDA2AWF134811

 

Доста изчерпателна информация съм дал и ако някой може да изкаже мнение ще бъда изключително благодарен

 

ПС: Срам ме е , но забравих да проверя как е маслото( рядко тъп съм си понякога :D )

 

Благодаря Ви.

Колега ако стартера е зле 50лв за ремонт

Пулта за всички копчелаци на шофьорското място и той е около 50лв

Седалката втора ръка или тапицер. Запазена може около 50лв

Климатика вече е проблем защото не се знае какво е.

Компресор 200 240лв втора ръка читав- не се навивай да го правиш нищо не става. Аз съм го правил това.

Радиатор ако е проблема и той е около 40 50лв втора ръка. Зависи дали ако се лепи ще е по-евтин вар.

Фреон около 100++ лв Това ако ходиш на майстор. ако имаш човек ,който да се занимава с хладилна техника може и 20 лв да ти е цената за фреона. Тия по сервизите са безмозъчни цени. По каква причина незнам.

Това с оборотомера и километража е вярно. Този акумулатор явно е тотал щета.

Това със спирачката за мен си е нормално ако в началото си е мек. При по рязко натискане ще е мек за малка част от хода .

Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да дам мнение само по 3 точки от твоите въпроси.

1.Относно ел.стъклата важното е да се свалят и вдигат тихо без престъргвания на метал, особено при вдигането. Ако се чува такъв звук значи ролките вътре са износени и жилата стържат едно в друго искоро ще сдаде багажа машинката, а трудно се намират втора употреба. Скоро ремонтирах моето, сменях жило, ролки и водачи.

2. За да не купуваш цял панел с 4 бутона за шофьорската врата (около 50лв.) може да се разглоби и да се смени само 1 счупен бутон като вземеш от някоя задна врата бутона,те са еднакви. После си търсиш само 1 бутон за задната врата 10-15лв. Аз така направих.

3. Спирачките на този модел са меки сигурно за по-голям комфорт при управление и по-лесно натискане, няма го това рязко спиране при малко натиснат педал, но при по-здраво натискане са перфектни. Карах колата да ми сменят спирачна течност и майстора ми каза, че са такива на модела. Отделно съм карал други марки коли и при тях после ти е много странно, натискаш леко и забиваш муцуната.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите до сега, но се замислих, че дори и да правя неща не си заслужава чак толкова да се мъча като се има предвид, че е първата каризма която видях.

Сега набелязах още две http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11410689304888406&slink=7icc0b ------- http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11410085217838092&slink=7icc0b и ми е много интересно дали някой има информация за тях, защото не мога за нищо да се разкарвам до Пловдив, а в София близките няколко седмици, няма да си ходя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите до сега, но се замислих, че дори и да правя неща не си заслужава чак толкова да се мъча като се има предвид, че е първата каризма която видях.

Сега набелязах още две http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11410689304888406&slink=7icc0b ------- http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11410085217838092&slink=7icc0b и ми е много интересно дали някой има информация за тях, защото не мога за нищо да се разкарвам до Пловдив, а в София близките няколко седмици, няма да си ходя.

Малко в кръга на майтапа за разведряване на обстановката кола и жена са на късмат,а мъж и куче както ги научиш :icon_thumbup: Когато купувах моята каризма преди близо четири години,да кажа че не е гди,най-важното беше че запали от първия път.В последствие се оказа че гредата под двигателя е изгнила и трябва да се смени,намерих по Варна от една морга друга греда и срещу 70лв си реших проблемът.И моята кола е вкарана от Австрия,душемето сигурно е хо-здраво от на нова.Е правих едната вежда,но по отношение работата на двигателя и скоростната кутия нямам оплаквания.Има и още едно малко неща,ако почнат трудно да влизат скоростите трябва да се сменят втулките на скоростния лост.Успех в търсенето. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес видях една интересна обява( не е GDI http://www.cars.bg/c803444 ), но съм чел многократно тук, че и 1.8 моторите 116 коня за сравнително безпроблемни, а точно този автомобил изглежда прекрасно а и някой ден може да ми щугне да сложа газова( не се знае). Не се бъркам, че са с Френската скоростна кутия, нали? Пълен пакет от екстри освен кожени седалки, а и знам че 1.8 мотора са доста по редки( трябва да има причина за това).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На външен вид ми харесва,важното е какво е техническото състояние,но според мен за тия пари можеш да си намериш нов внос,просто ще трябва да я обслужиш което естествено ще я оскъпи.И ще си с по-висок данък при тези мотори,а за газова и аз не съм слагал предубеден съм. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки изказва мнение за това което кара или е карал.Така...

Доволен съм от 1.8.mpi 115кс мотор.Карам я от почти три години.Както на колегата колата ми е 96г и няма грам ръжда.

По мотора сим сменил семеринги на колянов и разпределителен вал.Тече масълце, отнякъде си,но не доливам много,за период от 10 000км...Пали от раз ,дори зимата и я карам с обикновена газова уредба...Среден разход на газ-10/100км:)

Успех с покупката колега!

 

П.С.

Отново проблем с втулките на скоростната кутия...Само задната засега ми прави проблем,не е постоянно но дразни...

Редактирано от san4o pansa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да греша, но проблема с втулките мисля, че е само на френските кутии. 1.8 GDI са с японски скоростни кутии и там това го няма като проблем. Там са синхронизаторите от 3-та на 2-ра. :)

 

Първата ми Каризма беше, 1.8 Mpi и не съм имал проблеми с тази кола. Тази от обявата излгежда добре на снимки и според мен си струва да й се хвърли един поглед на живо.

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да греша, но проблема с втулките мисля, че е само на френските кутии. 1.8 GDI са с японски скоростни кутии и там това го няма като проблем. Там са синхронизаторите от 3-та на 2-ра. :)

 

Първата ми Каризма беше, 1.8 Mpi и не съм имал проблеми с тази кола. Тази от обявата излгежда добре на снимки и според мен си струва да й се хвърли един поглед на живо.

 

Да колега ,така е.Френска е кутията,ГДИ не правят проблем с втулки....

Лично мнение-ГДИ е много добър мотор,но от безхаберни майстори става дълга и широка....

А добрите(дори и само на японки) са мнооого малко...

 

Колега Илиев...С теб трябва да се видим някой ден...Градски сме все пак:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз все повече се отказвам от GDI предвид минималната разлика в разхода, а огромната отговорност която ще бъде един ГДИ двигател. Тази 1.8от обявата, която последно показах, за сега съм я купил в главата си, но продавача има предложение за бартер в петък, което му се нрави повече и не се знае какво ще се случи с автомобила. Дано не го продаде! Май това ще е моят входен билет за някоя от срещите на клуба( първото нещо след като закупя автомобил, че иначе ще ме е срам с раздрънканото Пежаче :D)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.С.

Отново проблем с втулките на скоростната кутия...Само задната засега ми прави проблем,не е постоянно но дразни...

 

 

Виж си настройката на щангата. И също виж да не ти е тръгнала щангата да гние. Аз съм го ял този десерт. Не е задължително да са втулки.

Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , отново! Мога ли да ви попитам, дали има някой да ме придружи на оглед или да ме насочи към някого ,за другата седмица , за една джедайка в София. След сряда ще се случи всичко , ще се съобразя с вас относно конкретното време на огледа.

 

ПС: Ще черпя една бира за придружителя- а за тест предполагам DJ tymbi в последствие, но ще се разбера с него евентуално.

Редактирано от Георги Тренев
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.

 

От днес вече съм собственик на прекрасна каризма 1.8 MPI. Благодаря на всички ви за помоща и се надявам скоро и да се запознаем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Пусни снимки да се похвалиш! :)

Като пооправя малкото забележки по боята, че ме дразнят и ще постна цяла фотосесия( даже ще намеря начин да я накарам селфи да си направи, все пак е митсубиши и трябва да може), но няма да спамя повече само ви моля да ми дадете някакви контакти на механик в София, за да я прегледа цялата и да ми каже какво трябва да оправям, че винаги има какво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като пооправя малкото забележки по боята, че ме дразнят и ще постна цяла фотосесия( даже ще намеря начин да я накарам селфи да си направи, все пак е митсубиши и трябва да може), но няма да спамя повече само ви моля да ми дадете някакви контакти на механик в София, за да я прегледа цялата и да ми каже какво трябва да оправям, че винаги има какво.

 

Честито колега!Здраве и хиляди безаварийни ,в което съм убеден!

Бордото ли взе,което показа последно?

Имаше ли ли забележки,ръжди,мотора от раз ли палеше?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега!Здраве и хиляди безаварийни ,в което съм убеден!

Бордото ли взе,което показа последно?

Имаше ли ли забележки,ръжди,мотора от раз ли палеше?

 

ДА! Бордото, има малко повече козметични от видимото и има нещо за правене отпред в дясно( има шум при дупки), но е изключително запазено като цяло.

Първи впечатления:

1. Доста си набират тези колички и работи изключително тихо

2. Адски стабилни на високите скорости( бях адски изненадан)

3. Вози доста твърдо

4. Много дълги скорости, с които не бях свикнал и доста често ми се случваше да изпадна в една дупка на слабост около 80-90 км/ч

5. Тази кора е невъзможно дразнеща. Много дрънчи( приемам съвети за борба с нея)

6. Очертава ми се една неприятна сляпа точка, но това може и да се дължи на все още недонастроените ми огледала.

7. Скоростите си личи твърде много, че са Френски :D В момента са изрядни де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че пиша толкова скоро, но нали, за да е по красиво: първо-започнах да забелязвам нещата,които трябва да барна и второ-днес сефтосах по фин начин колата.

 

Относно първото:

1. Кората ми изглежда леко виснала и дрънчи при високи скорости. Как мога да оправя този проблем, за да го няма шума при високите скорости.

2. Имаше лек паразитен звук за който споменах в последния си пост. Успях да го локализирам в пластмасите на едната от задните колони, но не можах да разбера как да я сваля и евентуално изолирам с нещо за да спра шума, понеже много валеше в София и не беше удобно за поправяне.

 

Относно сефтосването:

11111. Понеже до сега карах едно пежо 406, на което антената му е доста гъвкава и се намира на покрива, днес тотално изключих, че имам антена( и то дълга и метална) от страни и съответно я закачих в 1 клон и я счупих. Та въпросът ми е: Намирането на такава антена не би било проблем предполагам, но искам да знам дали е възможно да сложа друг тип антена, която е предвидена за невнимателни олигофрени( като мен).

 

 

Благодаря ви

Редактирано от Георги Тренев
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...