Премини към съдържание

Понижена мощност на Галант 2.0 136 к.с.


mdm

Препоръчано мнение

Привет колеги,

След смяна филти на газовата-инжекцион Ланди Ренцо колата нещо стана много мудна. Отидох за настойки, но майстора ми казва че колата не върви както трябва и на бензин:

- при настъпване се замисля и след отпускане на педала започва да се наема. Няма добра мощност, осезаемо се усеща включването на климатика.

- при подаване на газ (и на беанзин и на газ) при 1500 до 2000 оборота придърпва (усеща се прекъсване и прилашкване)

- не можа да се закачи с тестер за бензиновия компщтър - съмнява се за някакви тагове, разменени бързи и бавни конектори за цилиндрите по бензиновия компютър и др.

Катализатора е свален и заменен с резонансно гърне - така ме посъветваха при монатажа на газовата. А сега при настойката ме посъветваха да го върна за да не се бърка бензиновия компютър.

Посъветваха ме да сменя свещи (смянал съм ги преди 15-20 хил.км. :бяха NGK BKR6E-11 ,такива съм и сложил, като 2 от старите имаха чертички по керамиката-пробили). Какви да сложа сега като на колата и дават за NGK: BKR6E-11 или BKR5E-11 а за DENSO: K20PR-U11 или K16PR-U11 ???

Също ми прави впечатление от няколко месеца че когато кагам вечер при празен ход фаровете светят по слабо и при подаване на газ се усилват. Мерих напрежението: с фарове пада на 13.2 на празен ход, без фарове на 13.6-13.7 волта. При подаване на газ отива на 13.8-14 волта - значи динамото зарежда. Акумолатора ми е старичък 62 амперов , но от по-големите (като за дизел), но пали без проблем. Възможно ли е да не успява да се дозарежда и от по-ниското напрежение да се бърка работата на ЕКУ-то (а и на газовия компютър)???

За 2.0 двигателя знам (а и така съм го усещал) че е муден до към 2500-3000 оборота, но не бях забелязал прекъсване.

Моля за съвет и мнения.

Милен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя галант е като твоя, това замисляне при мен го прави от скоро при ниски обороти, говоря за под 1300 на втора. И аз съм нахнал катализатора. При 2-ките сондите не бъркат компютъра така че това не го мисли. И при мен се усеща осезаемо намаляне на мощноста на климатик. Не забравяй че колите ни са над 16 години и двигателите няма как да не са амортизирани. За съжаление не може да очакваме вече много от нашите машини. Това за фаровете няма да е лошо да се провери.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

След смяна филти на газовата-инжекцион Ланди Ренцо колата нещо стана много мудна. Отидох за настойки, но майстора ми казва че колата не върви както трябва и на бензин:

- при настъпване се замисля и след отпускане на педала започва да се наема. Няма добра мощност, осезаемо се усеща включването на климатика.

- при подаване на газ (и на беанзин и на газ) при 1500 до 2000 оборота придърпва (усеща се прекъсване и прилашкване)

- не можа да се закачи с тестер за бензиновия компщтър - съмнява се за някакви тагове, разменени бързи и бавни конектори за цилиндрите по бензиновия компютър и др.

Катализатора е свален и заменен с резонансно гърне - така ме посъветваха при монатажа на газовата. А сега при настойката ме посъветваха да го върна за да не се бърка бензиновия компютър.

Посъветваха ме да сменя свещи (смянал съм ги преди 15-20 хил.км. :бяха NGK BKR6E-11 ,такива съм и сложил, като 2 от старите имаха чертички по керамиката-пробили). Какви да сложа сега като на колата и дават за NGK: BKR6E-11 или BKR5E-11 а за DENSO: K20PR-U11 или K16PR-U11 ???

Също ми прави впечатление от няколко месеца че когато кагам вечер при празен ход фаровете светят по слабо и при подаване на газ се усилват. Мерих напрежението: с фарове пада на 13.2 на празен ход, без фарове на 13.6-13.7 волта. При подаване на газ отива на 13.8-14 волта - значи динамото зарежда. Акумолатора ми е старичък 62 амперов , но от по-големите (като за дизел), но пали без проблем. Възможно ли е да не успява да се дозарежда и от по-ниското напрежение да се бърка работата на ЕКУ-то (а и на газовия компютър)???

За 2.0 двигателя знам (а и така съм го усещал) че е муден до към 2500-3000 оборота, но не бях забелязал прекъсване.

Моля за съвет и мнения.

Милен

 

 

Кой и кога сменя филтрите на газовата уредба. Ако това е правено от друг, а не от специалиста, поставил газовата уредба, най-вероятно е разместил някой кабел, откачил някой датчик и нещо подобно в коша на двигателя. Там търсете проблема.

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

След смяна филти на газовата-инжекцион Ланди Ренцо колата нещо стана много мудна. Отидох за настойки, но майстора ми казва че колата не върви както трябва и на бензин:

- при настъпване се замисля и след отпускане на педала започва да се наема. Няма добра мощност, осезаемо се усеща включването на климатика.

- при подаване на газ (и на беанзин и на газ) при 1500 до 2000 оборота придърпва (усеща се прекъсване и прилашкване)

- не можа да се закачи с тестер за бензиновия компщтър - съмнява се за някакви тагове, разменени бързи и бавни конектори за цилиндрите по бензиновия компютър и др.

Катализатора е свален и заменен с резонансно гърне - така ме посъветваха при монатажа на газовата. А сега при настойката ме посъветваха да го върна за да не се бърка бензиновия компютър.

 

За 2.0 двигателя знам (а и така съм го усещал) че е муден до към 2500-3000 оборота, но не бях забелязал прекъсване.

Моля за съвет и мнения.

Милен

Привет! Първо къде ти е майстора и второ има ли достатъчно налягане на газта! Имах същия проблем с Ланди Ренцо, но след смяна на мембраните на изпарителя и нова настройка на ГИ всичко е ОК! Настройката на ГИ я направихме на автоматично, при поддържане на 3500 оборота, след което всичко заспа и цялата таблицата показа 255. Разликата е осезаема :icon_thumbup: Имай в предвид, че газта не ни е много читава, а инжекторите на Ланди са малко капризни и се позапушват, но за това има и добавка за прочистване!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След смяна филтри на газовата-инжекцион Ланди Ренцо...
А по каква причина са сменявани филтрите, може би е имало някакъв проблем? - Ако да, опиши в какво се е изразявал, отведнъж ли се е появил и т.н.

Газаджията едва ли има необходимия софтуер за диагностика, по-скоро говори с DJ-а да я види.

Ако искаш почисти дебитомера, провери и зацепването на ангренажния ремък.

Кабели, свещи, бобина, дистрибутор - не знам как да разбереш дали са наред, може би чрез подмяна с други за проба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой и кога сменя филтрите на газовата уредба. Ако това е правено от друг, а не от специалиста, поставил газовата уредба, най-вероятно е разместил някой кабел, откачил някой датчик и нещо подобно в коша на двигателя. Там търсете проблема.

Филтрите на газовата уредба си ги сменах аз - при смяната на филтъра за газовата фаза кабел не се откача - достъпа до него е много лесен.

Филтъра за течната фаза е при клапана на изпарителя -там се откача едно кабелче, но няма как да не го закачиш после (клапана няма да отвори).

Затова не мисля че проблема е по кабелажа на уредбата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Първо къде ти е майстора и второ има ли достатъчно налягане на газта! Имах същия проблем с Ланди Ренцо, но след смяна на мембраните на изпарителя и нова настройка на ГИ всичко е ОК! Настройката на ГИ я направихме на автоматично, при поддържане на 3500 оборота, след което всичко заспа и цялата таблицата показа 255. Разликата е осезаема :icon_thumbup: Имай в предвид, че газта не ни е много читава, а инжекторите на Ланди са малко капризни и се позапушват, но за това има и добавка за прочистване!

Майстора който монтира уредбата е в Пловдив, но не мога за всяка настройка или филтър да ходя до там, затова отидох до сервиза на Ланди за София - при Маргел на Ботевградско шосе. Там провериха налягането (беше 1,48) , казаха че е дори високо - трябвало да е 1,32 (вероятно е в барове) и го намалиха. Но при настройка в движение майстора каза че не е успял да постигне очакваната за 2.0-двигател динамика и затова не е правил настройки а само диагностика и ме съветва да търся пробелм по свещи, кабели, бобини или бензиновия компютър.

ГИ е монтиран нов преди по-малко от 2 години - едва ли са за смяна мемебраните на изпарителя (а и в Маргел не прецениха това).

Вие къде правихте настройките и как при оддържане на 3500 оборота??? - досега при мен са ги правили на празен ход и в движение при различни режими.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...........първо диагностика на бензин, и тогава коментирайте........ :)

Пламен здравей,

Диагностика на бензин съм правил при теб още като купувах колата (неравномерно работеше на ниски обороти) - много съм доволен.

Каза че 2-ра ламбда сонда (след катализатора) не работи адекватно - тръгнах да я свалям за да търся такава - оказа се окислена букса при сондата. почистих добре и поставих обратно : оборотите заспаха.

Отделно когато направи пренастойка на стъпковия мотор (понеже отчете грешка на тестера) - това пак ги подобри.

НО - направно преди 2 години.

 

Сега планирам:

1. да проверя и сменя ако е необходимо свещите.

2. да проверя и почистя буксите на ламбда сондите.

3. сменя въздушния филтър.

и чак тогава идвам за диагностика - поне предварително да елиминирам грешките през които съм минавал вече.

 

Имам 2 въпроса:

- никога не съм сменял горивен филтър - мисля че е един на колата, там до задния калник. Има ли друг при двигателя? По принцип сменя ли се и на колко км?

- какво мислиш това че газаджията ме съветва да върна катализатора за да не се бърка бензиновия компютър. Има ли такава вероятност, за да го включа като четвърта стъпка преди да идвам при теб диагностика.

 

поздрави,

милен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А по каква причина са сменявани филтрите, може би е имало някакъв проблем? - Ако да, опиши в какво се е изразявал, отведнъж ли се е появил и т.н.

Газаджията едва ли има необходимия софтуер за диагностика, по-скоро говори с DJ-а да я види.

Ако искаш почисти дебитомера, провери и зацепването на ангренажния ремък.

Кабели, свещи, бобина, дистрибутор - не знам как да разбереш дали са наред, може би чрез подмяна с други за проба.

Филтрите са сменявани понеже са минали 20-тина х.км. от първоначалния монтаж. Досега на интервали от 3-4 или 5-6 х.км. колата сякаш губеше мощност на газ и при възможност я закачахме за проверка. Най-често леко се коригираше нялягато към повишаване или времената за обогатяване и нещата се оправяха, временно. Като свалих филтъра за течната фаза.... цялото пространство около него беше пълно със сиви стружки. Явно се е запишвал прогресивно и интензивно (от материали при монтажа и хубавата газ по колонките за зареждане).

Дебитомера добавя към задачите за проверка и почистване преди диагностиката.

А зацепването на ангренажния ремък как мога да проверя без да раглобя половината двигател? и ако има такъв проблем - колата няма ли да се държи неестествено и да не пали??? а тя пали лесно.

 

И да не забравя - благодаря за отзивчивостта колеги.

идната седмица започвам с проверки, почистване на букси и ще пиша за резултатите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен здравей,

 

Имам 2 въпроса:

- никога не съм сменял горивен филтър - мисля че е един на колата, там до задния калник. Има ли друг при двигателя? По принцип сменя ли се и на колко км?

- какво мислиш това че газаджията ме съветва да върна катализатора за да не се бърка бензиновия компютър. Има ли такава вероятност, за да го включа като четвърта стъпка преди да идвам при теб диагностика.

 

поздрави,

милен

........ако искаш и се развие без да ви създаде главоболия ,сменете го.........катализатора не го връщайте,коя година точно е колата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Майстора който монтира уредбата е в Пловдив, но не мога за всяка настройка или филтър да ходя до там, затова отидох до сервиза на Ланди за София - при Маргел на Ботевградско шосе. Там провериха налягането (беше 1,48) , казаха че е дори високо - трябвало да е 1,32 (вероятно е в барове) и го намалиха. Но при настройка в движение майстора каза че не е успял да постигне очакваната за 2.0-двигател динамика и затова не е правил настройки а само диагностика и ме съветва да търся пробелм по свещи, кабели, бобини или бензиновия компютър.

ГИ е монтиран нов преди по-малко от 2 години - едва ли са за смяна мемебраните на изпарителя (а и в Маргел не прецениха това).

Вие къде правихте настройките и как при оддържане на 3500 оборота??? - досега при мен са ги правили на празен ход и в движение при различни режими.

 

0888829159-Станислав! Има богат опит с Ланди и :mitsu-smiley: Галант 2,0 136кс. Сервиза му се намира до бившия сервиз жигула в горна баня! Ако керамиката на свещите е спукана сменяй, вземай стандартните които дава производителя. За налягането мисля, че е ниско! Успех! И никога вече Ланди :icon_censored:

Редактирано от Diritas
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........ако искаш и се развие без да ви създаде главоболия ,сменете го.........катализатора не го връщайте,коя година точно е колата ?

Колата е септември 1999. с кръглите халогени, малките предни дискове, и задни дискове, комби.

При махането му не светна чек-лампа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата е септември 1999. с кръглите халогени, малките предни дискове, и задни дискове, комби.

При махането му не светна чек-лампа.

....щом е 99 година, няма проблем с катализатора и няма да свети чека.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Вчера след работа започнах проверките - свалих свещите: оказа се че и на двете който са под бубините по керамиката има чертичики от искри. Тези свещи от четирите също бяха така още при предната смяна на четирите. Тогава запазих старите - сега ги почистих и сложих наново на място на надраните.

Свалих лулите под бубините: там където контактува една пружинка болчето се оказа поръждясало - позачистих го с шкурка и му лепнах малко медна грес.

Свещите на лулите който са с кабел изглеждаха добре и ги върнах обратно.

Сега двигателя определено работи по-равномерно и има мощност : не мога да проумея как може досега да е работил така и колко му влияят свещите...

 

Планирам да сменя и четирите свещи - но се чудя с какви (сега е с NGK BKR6E-11), като по книжка и дават за NGK: BKR6E-11 или BKR5E-11 а за DENSO: K20PR-U11 или K16PR-U11. Доколкото знам се различават по топлинно число - кое е по-добре когато се кара и на газ??? И на коя марка да се спра, препоръчителен магазин - някой има ли мнение???

 

Моля за съвет - трябва ли да сменя и лулите под бубините, понеже вероятно гумите им са вече стари и затова се получава така че искрата да бие отвън между керамиката и оплътнението. Преоръчителна марка, магазин ??? цена ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и аз моите 2 стотинки :

 

И аз имах 1 спукана свещ Denso и аз съм с Landi, ама я установих след смяна на кабели и бобини :-)

Отделно провери още нещо, дали случайно нямаш разменени кабели на инжекторите, аз го хванах съвсем случайно след като си купих една вечер кабел и си разцъквах настройките на ГИ-то. Моето налягане е около 1.3, повече не може да се вдигне, май маркуча го оставихме много дълъг до инжекторите. Самото налягане е диференциално, така, че самите настройки в таблицата би трябвало много малко да ти варират моите са от 138-172.

 

Нещо което не съм го изпитвал лично, но ми го каза газаджия, че ако ти изпускат О пръстените на капака на клапаните и свещите са ти омаслени от това пукат керамиката.

 

Сега тествам някакви BOSH свещи с Itrium за газ(0.8 разстояние).Всички прекъсвания на всякакви обороти ми изчезнаха. Остана ми само твърдата работа на мотора , но определено колата работи доста по-меко сравнение с Denso-то или NGK-то. За съжаление съм им направил само 200-300 км. и не мога да ги похваля на 100%.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...