Премини към съдържание

Съвет за покупка на Colt 1.3 98-a


Препоръчано мнение

Здравейте на всички!Тъй като досега не съм имал подобен автомобил и ме интересува какви са му слабостите (освен слабия мотор) и какво трябва да очаквам от него (накратко) Другото което ме вълнува е може ли да му се монтира табло с оборотомер (от 2002-ра модела пр.) директно или е по-добре "afrermarket" да се закупи такъв?Междуболтовото разстояние 4х100 ли е?Благодаря на всички за информацията!

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ориентирал си се към добър модел. На въпросите - ако искаш колата да има оборотомер, трябва да търсиш ниво на оборудване GLX - по-високото, то вкл. ел. стъкла, климатик, оборотомер :), и др. Междуболтовото разст. е 4х100, да. Ако вземеш без обортомер, можеш да вземеш друг настаро и да го сложиш на твята кола без проблем. Моторът действително слабее на колата, но не е и от най-мудните. Можеш да караш със 100км/ч извън града спокойно, ако колата е в кондиция. Към слабостите на модела - слаба ламарина - ръжда по вежди, прагове, греди, окачване, картер (!). Понякога скоростната кутия създава проблеми и се разваля (най-често лагери) - ремонтира се нескъпо. Моторът няма хронични проблеми. Понякога има проблеми със оборотите на празен ход (най-често причината е дросела, който трябва да се почисти), също може да се наложи да се направи реглаж на клапаните, също може (ако колата харчи масло) да се наложи да се сменят гумички на клапаните - все неща, сравнително безболезнени. Частите като цяло не са скъпи, някои части стават и от други марки (примерно по окачването).

 

Има доста теми изписани из форума в раздел Колт, прочети и ще се ориентираш по-добре. АГУ също се монтира лесно на този мотор. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ориентирал си се към добър модел. На въпросите - ако искаш колата да има оборотомер, трябва да търсиш ниво на оборудване GLX - по-високото, то вкл. ел. стъкла, климатик, оборотомер :), и др. Междуболтовото разст. е 4х100, да. Ако вземеш без обортомер, можеш да вземеш друг настаро и да го сложиш на твята кола без проблем. Моторът действително слабее на колата, но не е и от най-мудните. Можеш да караш със 100км/ч извън града спокойно, ако колата е в кондиция. Към слабостите на модела - слаба ламарина - ръжда по вежди, прагове, греди, окачване, картер (!). Понякога скоростната кутия създава проблеми и се разваля (най-често лагери) - ремонтира се нескъпо. Моторът няма хронични проблеми. Понякога има проблеми със оборотите на празен ход (най-често причината е дросела, който трябва да се почисти), също може да се наложи да се направи реглаж на клапаните, също може (ако колата харчи масло) да се наложи да се сменят гумички на клапаните - все неща, сравнително безболезнени. Частите като цяло не са скъпи, някои части стават и от други марки (примерно по окачването).

 

Има доста теми изписани из форума в раздел Колт, прочети и ще се ориентираш по-добре. АГУ също се монтира лесно на този мотор. Успех!

Значи обощено колега ще гледам картера дали няма ръжда.По ламарината действително има,но това е поправимо.Важното е мога ли да купя табло(от по-новия модел с вграден оборотомер) и директно да го монтирам и ако се наложи да се изкара кабел за оборотомера?Благодаря

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи обощено колега ще гледам картера дали няма ръжда.По ламарината действително има,но това е поправимо.Важното е мога ли да купя табло и директно да го монтирам и ако се наложи да се изкара кабел за оборотомера?Благодаря

Да, можеш да махнеш твоето табло без оборотомер и да сложиш друго с оборотомер, без да правиш никакви други интервенции по колата. В това съм почти сигурен (освен ако греша :)), защото навремето и аз мислех да правя това, но се отказах - трудно ще намериш такова табло, защото този модел е рядко срещан и не се предлага по моргите...

Освен това, като махнеш старото табло, губиш реалните км на колата, новото табло ще си показва неговите км.

Това да ти е проблема, ти виж малко по-добре колата... :)

Доколкото разбирам, си харесал конкретна кола - можеш да я постнеш тук, да я видим всички (ако я има на обява).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, можеш да махнеш твоето табло без оборотомер и да сложиш друго с оборотомер, без да правиш никакви други интервенции по колата. В това съм почти сигурен (освен ако греша :)), защото навремето и аз мислех да правя това, но се отказах - трудно ще намериш такова табло, защото този модел е рядко срещан и не се предлага по моргите...

Освен това, като махнеш старото табло, губиш реалните км на колата, новото табло ще си показва неговите км.

Това да ти е проблема, ти виж малко по-добре колата... :)

Доколкото разбирам, си харесал конкретна кола - можеш да я постнеш тук, да я видим всички (ако я има на обява).

Това е колата от която искам да взема талбото - http://www.cars.bg/c11752 а това е колата която (евентуално) ще взема - http://www.cars.bg/c682925 не ми харесва че няма шибидах/климатик.

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е колата от която искам да взема талбото - http://www.cars.bg/c11752 а това е колата която (евентуално) ще взема - http://www.cars.bg/c682925 не ми харесва че няма шибидах/климатик.

Интересно :). Преди време и аз щях да слагам метан на Колта, добре че не го направих. Пробно сложих една 80литрова (80кг) бутилка в багажника - освен че не остана багажник, Колта келкна като за скок. Изобщо не се подвоумях, а бързо върнах бутилката вън от колата. Сложих след време пропан-бутан и бях доволен известно време... докато не започнаха проблемите. Според мен метановата система е по-опасна от пропан-бутана, защото работи на 10 (?) пъти по-голямо налягане, остави това, че била газ и летлива... Системата трябва да е така направена, че да издържа това налягане. Още - колата е доста спъната, задното окачване се разбива за нула време (за Колтчето от обявата направо ми е жал)... Разбирам на мотор 3.1 да сложа метан, но на 1.3 мотор и пропан-бутан му е множко. А ти, освен всичко друго, съжаляваш, че няма и климатик... :)

Разбирам, че ти трябва кола за градско, и това е "перфектния" вариант, обаче... то това престава да е кола а една купчина желязо, бавно тътрещо се по асфалта.

Уж "перфектен" вариант, понеже можело да палиш директно на метан (и дефакто да не ползваш бензин), защото метана е газ... А за пропан-бутана трябва да чакаш изпарителя да загрее.

Иначе разхода е постижим - едно момче се хвалеше (същия Колт с обикновена ГУ на пропан), че му дала разход 5/100; заредил 10литра, минал 200км, т.е. 13=200км :). Склонен съм да му вярвам.

Моята в най-добрите си времена е давала 7/100 газ извънградско.

Съвета ми е да се насочиш към бензинов Колт, ако може хубав и запазен, или в най-лошия случай с ГУ на пропан :)

 

С това приключвам, успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно :). Преди време и аз щях да слагам метан на Колта, добре че не го направих. Пробно сложих една 80литрова (80кг) бутилка в багажника - освен че не остана багажник, Колта келкна като за скок. Изобщо не се подвоумях, а бързо върнах бутилката вън от колата. Сложих след време пропан-бутан и бях доволен известно време... докато не започнаха проблемите. Според мен метановата система е по-опасна от пропан-бутана, защото работи на 10 (?) пъти по-голямо налягане, остави това, че била газ и летлива... Системата трябва да е така направена, че да издържа това налягане. Още - колата е доста спъната, задното окачване се разбива за нула време (за Колтчето от обявата направо ми е жал)... Разбирам на мотор 3.1 да сложа метан, но на 1.3 мотор и пропан-бутан му е множко. А ти, освен всичко друго, съжаляваш, че няма и климатик... :)

Разбирам, че ти трябва кола за градско, и това е "перфектния" вариант, обаче... то това престава да е кола а една купчина желязо, бавно тътрещо се по асфалта.

Уж "перфектен" вариант, понеже можело да палиш директно на метан (и дефакто да не ползваш бензин), защото метана е газ... А за пропан-бутана трябва да чакаш изпарителя да загрее.

Иначе разхода е постижим - едно момче се хвалеше (същия Колт с обикновена ГУ на пропан), че му дала разход 5/100; заредил 10литра, минал 200км, т.е. 13=200км :). Склонен съм да му вярвам.

Моята в най-добрите си времена е давала 7/100 газ извънградско.

Съвета ми е да се насочиш към бензинов Колт, ако може хубав и запазен, или в най-лошия случай с ГУ на пропан :)

 

С това приключвам, успех!

Благодаря за информацията!Ще прегледаме автомобила и ако върви добре (все пак аванспроцесор като сложиш ще му оправи малко вървежа)най-вероятно ще го закупя.Метана е с 20 пъти по-високо налягане от пропана,но при покупка аз гледам за прегледа и ходя да го гледат прецизни майстори.На мен ми трябва автомобил,чийто разходи за гориво да не ме натоварват(или в другия случай ако го правят да знам че си струва)

П.С. Относно таблото нали няма да ударя на камък?

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията!Ще прегледаме автомобила и ако върви добре (все пак аванспроцесор като сложиш ще му оправи малко вървежа)най-вероятно ще го закупя.Метана е с 20 пъти по-високо налягане от пропана,но при покупка аз гледам за прегледа и ходя да го гледат прецизни майстори.На мен ми трябва автомобил,чийто разходи за гориво да не ме натоварват(или в другия случай ако го правят да знам че си струва)

П.С. Относно таблото нали няма да ударя на камък?

П.П.С. Oтносно оборотмера не дочетох предишния пост.

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.П.С. Oтносно оборотмера не дочетох предишния пост.

Като гледам ръждата чак бутилката е нападнала... гледай много внимателно отдолу

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам ръждата чак бутилката е нападнала... гледай много внимателно отдолу

Благодаря.Така и ще направя.На тази кола гният ли й ботушите (отзад)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги колата беше супер(дори ръждата бях намислил да я оправя) но уви колата беще хубава за съвсем кратко време.На метан върви почти колкото на бензин.Вече се бях навил да я купя,но си викам на акъла да проверя маслото как е,понеже бяхме спрели за около 30 минути пред една банка....Вдигам щеката.... на извитата част долу 1 капка масло (нямаше дори бегла идея да стигне минимума) и човека така я е карал поне 1000км (ако не и повече)Вкарвам пак...вдигам...пак..и пак... се тая,масло - почти НЯМА.Човека не знаел че се гледа маслото на мотора..и така завърши тази история.Накрая обаче ще призная - това е ЗДРАВ мотор.Просто японеца си е японец.Благодаря на всички за информацията.Всичко добро жеалая!!

П.С. Ако някой знае тия мотори като се счупят като се карат с масло до това ниво (с черно е маркирано колко беше)Как може да се разбере че вече нещо е отишло?Благодаря

http://i58.tinypic.com/3585thg.jpg

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А знаел ли е, че трябва да сменя маслото на определени км? И колата ли го е изхарчила - какво ти каза?

 

(Ако просто те притеснява факта, че е карана 1000 км. с масло под долната граница, не е проблем - стига да не я е карал на светнала лампа за маслото. Или колата за 1000 км. е изхарчила 1.5 литра масло?)

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лампата ако светеше щях и аз да я видя (тя изгасваше ведната като запалиш) Маслото е сменено преди 9000 км (според собственика,а може и да е на над 10000) Казах му да сложи 1л ако не мине средата ще сложа още 1 за да видя дали не го харчи утре,защото се разбрахме пак да я погледна.Просто колата много ми хареса.

Редактирано от venkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я купих буквално "насляпо". И аз не знаех къде да гледам масло, къде за антифриз, как се проверяват км и т.н., нищо не знаех. Купих я от София. Изкарах транзитни номера и беж към Димитровград, в следващите дни регистрация, данъчно, КАТ и т.н. След няколко седмици реших да я обслужа, закарах я в един сервиз, момчето извади щеката и очудено каза "ми то няма мaсло бе??". Тогава разбрах, че съм карал през цялото време без масло :). А преди мен колко е карана, не знам (уж я беше докарал от Германия джанго на собствен ход, не знам колко лъже). Смених ролка, ремък, филтър, наляха ми някакво масло и после само каране... В рамките на година, година и нещо установих, че маслото намалява. Гледам, гледам... не мога да разбера гори ли, тече ли... впоследствие започна да избиват течове - първо беше гарнитура на капака, смених я. Доволен, но не за дълго. После на няколко пъти забелязвам, че се появяват черни петна под колата, където е била спряна - работата е ясна, картера тече. Оказа се една съвсем незабележима дупка, в рамките на 2 години маслото от тази "дупчица" изтече почти всичкото. Картера беше пробит не от удар, а от ръжда (предполагам това се е случило и с "избраницата" в темата). Оправих го с един заварчик и сега е добре :)

Във форума са се разказвали легенди за здравината на този мотор и затова как може да се кара и без масло :D

 

Венков, задължително я погледни отдолу колата, може да откриеш и други нередности :lol:

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бре, Пътко, ама ти като каква кочина си си купил?

Аз имам два Колта от този модел, с двата бензинови двигателя - но купето е еднакво.

Да речем единият го кара основно жената/аз го добарвам само като го водя на ГТП/ а тя го гали отгоре-отгоре....

Но вторият го кара синковеца вече трета година и му разказва играта - а ни ръжда, ни теч, ни гарнитури, ни ходова част нещо е мръднала.....

Стига плю Колтчетата, че вече ми идва нанагорно.

Ако си гледал при покупката с тъмни очила и не си видял че взимаш дарак - ясно, но да калкулираш всички Колтове като потенциално скапани....

Вземи си преразгледай отношението като цяло.

И без това те засичам, че само ми хвалиш тези и онези различни от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif автомобили.

Важиш, харесвай си ги, продавай си Колта и си купувай каквото ти душа иска - но понамали в този форум черните краски.

Или за да те убедя, че Колтовете важат - ела и ще ти предоставя и двете си жребчета за оглед.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бре, Пътко, ама ти като каква кочина си си купил?

Аз имам два Колта от този модел, с двата бензинови двигателя - но купето е еднакво.

Да речем единият го кара основно жената/аз го добарвам само като го водя на ГТП/ а тя го гали отгоре-отгоре....

Но вторият го кара синковеца вече трета година и му разказва играта - а ни ръжда, ни теч, ни гарнитури, ни ходова част нещо е мръднала.....

Стига плю Колтчетата, че вече ми идва нанагорно.

Ако си гледал при покупката с тъмни очила и не си видял че взимаш дарак - ясно, но да калкулираш всички Колтове като потенциално скапани....

Вземи си преразгледай отношението като цяло.

И без това те засичам, че само ми хвалиш тези и онези различни от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif автомобили.

Важиш, харесвай си ги, продавай си Колта и си купувай каквото ти душа иска - но понамали в този форум черните краски.

Или за да те убедя, че Колтовете важат - ела и ще ти предоставя и двете си жребчета за оглед.

След този пост и аз вече не знам... Неясно се изразявам или някои хора не ме разбират??

Може би, Валбос, си се подвел от имотиконката ":D" след предпоследното изречение, но аз имам много добра памет, и като казвам, че съм чел легенди във форума за здравината на този мотор, го казвам на 100% без грам ирония, мога да цитирам по памет постове и автори - в своя подкрепа.

Относно "неколкократните засечки" за "черни краски" - също не разбирам и не помня, ако може да ме цитираш :)

Отношението ми към този модел, който купих случайно, е много положително в аспект "здравина" - винаги съм го изтъквал. Може би точно тези моменти си пропуснал :)

Пребиваването ми във форума е породено от желанието да науча нещо, да задам въпроси, да прочета нещо интересно, понякога и да чета смешки. Никога не съм имал за цел да оплювам марката или да хваля други марки.

 

Със здраве!

 

ПП: Колта (за сетен път ще повторя) излезна много здрав - щом като го карам още със свещите и кабелите, с които го купих. Тези дни започна да придърпва, явно ще се сменят. Мотора работи като часовник, въпреки че е на близо 300к км, много хора не чуват, че работи. Много още мога да изпиша, но явно няма смисъл :)

 

Само в тази тема още в трети пост изказвам суперлативи, но трети пост е излишен, защото във втори пост е казано всичко важно! :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги.Искам и на двамата да ви кажа че със сигурност и аз имам дупка в картера (но и моята е толкова малка,че не можеш да разбереш).Маслото не го гори 101% (ауспуха е чист като сълзица).Гледах отдолу моя под е тръгнал да ръждясва но утре на ръждата й се вижда края,защото отива на канал и аз там да я омажа както си му е реда.За първи път виждам РЪЖДЯСАЛ БЛОК!!(досега не съм карал "мицибуши" както вика чичата (и той със спейс стар да не е по-назад :D ) ) което ме навежда на мисълта че и масло не тече отникъде.Имам лошото чувство че е тръгнала хидравличната помпа (нещо вие леко отвреме навреме при форсиране) и ми се чува по подобен начин като на стара ми хонда (при нея звука беше същия г/д).Относно ръждите искам да отбележа че всичко опира само и единствено до ПОДДРЪЖКА!!Като си зарежеш колата на произвола на съдбата автомобила си го връща винаги.(визирам само ръждите в конкретния случай).Ще се радвам да се видим и да обменим опит колеги!

*Имам някакви мераци да й сложа климатик(няма фабрично) но не знам колко ядове мога да си навлека с тази идея?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какво стана, взе ли колата? Ако да - честито! :)

За ръждата - макар някои колеги да не вярват, че колите им ръждясват, аз бих казал, че 50% от предлаганите на пазара японски коли са ръждиви. За разлика от немските и шведските от същите години - просто ламарината им е по-дебела и по-добре обработена. Примерно Ауди 80 '89 набор :).

Конкретно за Колта - ако видимо веждите са тръгнали, това значи автоматично, че праговете са зле, носачи, греди, резервоар... тръгнали, картера 99% е на косъм от пробиване от ръжда.. Ако пък имаш дупка на картера, на момента го закърпи, защото не е хубаво да губиш масло по този нелеп начин :).

За да вземеш Колт без ръжда, трябва да бръкнеш по-надълбоко в джоба.

За ръждата - зависи на какъв етап я хващаш, но ако е налазила здраво, отърване от нея няма. С каквото и да я мажем и както и да я обработим :). В интерес на истината, аз минах по стандартната процедура преди 3 години, когато взех колата, и след ревизия установявам, че май добре съм се справил - към момента няма ръжда... на места малко само :)

Най-добре е да вземеш кола без ръжда, пък като искаш, пак си я намажи.

 

Климатик можеш да монтираш, но ти трябват всичките чарколяци (не ги знам кои са), иначе свободно място под капака има :). Имаше тема някъде с подробно обяснение.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какво стана, взе ли колата? Ако да - честито! :)

За ръждата - макар някои колеги да не вярват, че колите им ръждясват, аз бих казал, че 50% от предлаганите на пазара японски коли са ръждиви. За разлика от немските и шведските от същите години - просто ламарината им е по-дебела и по-добре обработена. Примерно Ауди 80 '89 набор :).

Конкретно за Колта - ако видимо веждите са тръгнали, това значи автоматично, че праговете са зле, носачи, греди, резервоар... тръгнали, картера 99% е на косъм от пробиване от ръжда.. Ако пък имаш дупка на картера, на момента го закърпи, защото не е хубаво да губиш масло по този нелеп начин :).

За да вземеш Колт без ръжда, трябва да бръкнеш по-надълбоко в джоба.

За ръждата - зависи на какъв етап я хващаш, но ако е налазила здраво, отърване от нея няма. С каквото и да я мажем и както и да я обработим :). В интерес на истината, аз минах по стандартната процедура преди 3 години, когато взех колата, и след ревизия установявам, че май добре съм се справил - към момента няма ръжда... на места малко само :)

Най-добре е да вземеш кола без ръжда, пък като искаш, пак си я намажи.

 

Климатик можеш да монтираш, но ти трябват всичките чарколяци (не ги знам кои са), иначе свободно място под капака има :). Имаше тема някъде с подробно обяснение.

Ти сам се обори (като си я обработил е спряла) така че това й предстои.Хване ли се навреме се лекува.ЦЯЛОТО купе ще намажа!!Имам 5 литра туба която предстои да излея по колата.Картера бих го оправил,но е играчка защото се сваля и се чисти...Ако почне много да губи тогава.По скоро за резервоара се притеснявам.Имам чувството че губя бензин,но поради липсата на миризма около/вътре в купето мисля че меша метана и бензина(клапана за бензина не затваря)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е при метана, но при пропана няма начин да ги мешиш горивата - бензин-помпата при мен не е прекъсната, бензина минава през рейката и се връща обратно. През дюзите не минава, защото те са спрени от един емулатор. А газта си минава по нейния път. Отделно от това, ако ги мешиш горивата, колата ще се дави, ще гърми и няма да работи както трябва. Така поне мисля.

Картера го направихме по следния начин без да го сваляме - източихме маслото, зачистихме добре мястото, точка заварка на дупката (а тя беше в един фабричен "улей"), отгоре огънахме ламарина по улея и я заварихме. Отгоре боя. Стана бомба :)

 

За задните вежди - освен отвън, трябва да ги направиш и отвътре. Понеже те тръгват отвътре навън. Дефакто проблемното място не е самата вежда, а шевът, който е между веждата и подкалника - там се събира боклук, задържа вода, ръждясва по шева и гние, оттам ръждата тръгва едновременно по веждата и калника. За целта - махаш задните кори (те са дълги, обхващат багажника и задните места), отварят се едни отвори в купето, откъдето можеш да бръкнеш и да намажеш целите вежди от вътрешната страна. За стъргане не - неудобно е, но за мазане става. Днес точно го направих това, ползвах грес, това имах под ръка :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какви коли купувате...направо се чудя...Моя колт го карам 6 години и нямам ядове.Картера ми дори съм го удрял и не е мръднал! Единственото място което се наложи да от ремонтирам са задните греди в областта на носачите (язвата на тези коли). Като имате в предвид, че моя е 96-та година :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Венков, като я разхубавиш (а може и преди това), очакваме снимки :). Виж и задното окачване, бива да смениш поне пружините с по-силни. Амортисьорите ако са протекли - и те. Моята като я натисна на задния праг, без много да се напъвам, потъва значително. Ако седнат двама души отзад, си кляка доста. А бутилката не тежи много. Не знам при теб как е (ти си с две доста по-тежки бутилки май). Фабричните пружини са доста меки вече...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...