Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Смяна антифриз Спейс Стар 1.3


Препоръчано мнение

Прерових темите но не намирам отговор на въпроса който ме интересува.

Как да сменя изцяло антифриза на Спейс Стар 1.3.Видях пробката на радиатора. Има и някакъв болт над тръбата от водната помпа на двигателя ,който е трудно достъпен.И той ли трябва да се развие или има друг по практичен начин.

Ако може някои от тези които са сменяли антифриза да сподели по-подробно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прерових темите но не намирам отговор на въпроса който ме интересува.

Как да сменя изцяло антифриза на Спейс Стар 1.3.Видях пробката на радиатора. Има и някакъв болт над тръбата от водната помпа на двигателя ,който е трудно достъпен.И той ли трябва да се развие или има друг по практичен начин.

Ако може някои от тези които са сменяли антифриза да сподели по-подробно.

 

 

Здравей колега. Преди 3г когато взех моя Мицку и го закарах на майстор, последният каза, че за да се стигне до някаква пробка за източване, трябвало нещо трудоемко да се разглоби и не си заслужавали усилията. Той откачи от където може маркучи и така успя да източи от 6л (по каталог) към 4,8л. Проми ми системата с вода, преди да налее (различният) по цвят друг антифриз който си носих. В резултат на това, температурата на незамръзване от -35С по документи, спадна на -28С.

Според мен че не може дадена система да се източи напълно не е фатално. По същата логика двигателното масло от 3,4л излизат при мен само 3л (все нещо остава в картера и по магистралите), но не съм тръгнал да свалям картера ;) При скоростите обаче желая всичко да се източи. Е, възела охладителна течност не можа, здраве да е.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Преди 3г когато взех моя Мицку и го закарах на майстор, последният каза, че за да се стигне до някаква пробка за източване, трябвало нещо трудоемко да се разглоби и не си заслужавали усилията. Той откачи от където може маркучи и така успя да източи от 6л (по каталог) към 4,8л. Проми ми системата с вода, преди да налее (различният) по цвят друг антифриз който си носих. В резултат на това, температурата на незамръзване от -35С по документи, спадна на -28С.

Според мен че не може дадена система да се източи напълно не е фатално. По същата логика двигателното масло от 3,4л излизат при мен само 3л (все нещо остава в картера и по магистралите), но не съм тръгнал да свалям картера ;) При скоростите обаче желая всичко да се източи. Е, възела охладителна течност не можа, здраве да е.

Поздрави

 

Здравей колега,

Благодаря за споделения опит.

Този вариант е краен за мен .Купил съм хубав антифриз и е грехота да го изхабя .Щом си с газова, тогава общото количество би трябвало да е повече от 6 л.,т. е. съотношението стар /нов антифриз да е още по-лошо.И аз съм с газова.Сигурно много колеги са го сменяли сами и са се сблъскали с този проблем.Някъде Пламен /DJ/ беше споделил как със сваляне на термостата се промива радиатора и двигателя ,но не мога да намеря поста.Но мисля че и там се развиваше трудния за достигане болт.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя как смених антифриза на Спейстарчето

 

Използвал съм много от съветите на колегите.

Исках да го направя по най-практичния начин, поне за мен.

 

Не исках да експерементирам с болта на блока, който е трудно достъпен и опасен за сваляне.Затова направих следното:

1. Отвива се скобата на долния маркуч и изтича антифриза от радиатора и маркуча в даден съд.Антифриза да не е горещ за да не се изгорим.

2. Сваля се капачката на радиатора и се отваря кранчето на парното.

3. Сваля се термостата и се връща на място само кожуха.Все едно сме без термостат.

4.Сваляме разширителното казанче.Изсипваме го в съд и измерваме и другия изтекъл антифриз до момента.При мен беше 3,3 л.Понеже съм с газовинжекцион общото количество трябва да е около 6,8л.-7л.Т.е.останал е в двигателя около 3,5 л.

4.Приготвих си около 10л. дестилирана вода

5. Приготвих си шише от кока кола , с едно О пръстенче и изрязано дъно , става стабилна фуния /по идея на DG Tymbi/

6. Закачаме долния маркуч със скобата.

7.Пълним през фунията дестилирана вода до колкото поеме, като стискаме маркучите да излезе част от въздуха в системата.

8.Палим двигателя за кратко, за да може помпата да издърпа чистата дестилирана вода и да изтласка" мръсната" от двигателя.

9. Откачаме долния маркуч и източваме.Повторих операцията с промиването 3 пъти.Беше напълно достатъчно.

10. След последното източване което ни е удовлетворило, стягаме долния маркуч, слагаме термостата на място и пресмятаме съотношението конценриран антифриз/дестилирана вода която ни е необходима.Не забравяме че двигателя е пълен с дестилирана вода. При мен направо долях 3л.концентриран антифриз/имам в двигателя 3,5 л.дест. вода/

11. Слагаме разширителното казанче с готов антифриз.

12.Обезвъдушаваме системата и готово.

Аз го правих на канал, но спокойно може и на двора.Няма сложни манипулации.Единственото е да си намерим по-голямо количество дестилирана вода за промиване. Така помпата по-хубаво ще промие всички магистрали от колкото с маркуч от чешмата.А овен това ще промие и отоплителното тяло на "парното" , маркучите и изпарителя на газовата.

Дано бъда полезен със споделеното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Здравейте,

 

Темата е доста стара, но актуална. Защото и аз имам намерение да сменям антифриза и ми се ще да го източа докрай. Така че дали някой знае къде точно се намира тази пробка на двигателя? За 4G13 говорим. Откакто съм я купил (3 години) не е сменян и най-интересното е, че е син. А по книги го дават червен, какъвто и смятам да сложа. Та и промивка ще трябва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И що да е червен? Да не би да е алуминиев блока?

Ако искаш и жълт руски може да сложиш - точиш, слагаш вода, палиш, караш малко, източваш и наливаш новия.

Но ако е бистър защо ще го сменяш???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами всяко нещо си има начало и край, антифризът също губи мазилни свойства с годините. Както и спирачната течност, и тя трябва да се сменя. Не, че някой го прави, де...

А дали е алуминиев блока - не знам, не съм специалист. Затова и питам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е алуминиев блока, червения го препоръчват за двигатели с алуминиев блок, по не бил агресивен към алуминия. И е с по дълги интервали на смяна. Аз съм карал и с зелен, червен, син - никаква разлика.

Аз ако съм на твое място и искам да си сменя антифриза което не е лошо щях да го източа, налея вода, покарам малко и да налея пак от същия антифриз. Автомобила все пак е 17 годишен, от смяната на един с друг не се знае какво може да стане, не дай си боже да шурне от някое съединение...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е има ли пробка на двигателя и къде? Че източване само от радиатора не е работа...

Редактирано от FearSoft
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...