wwflubo Публикувано 5 ноември 2013 Сподели Публикувано 5 ноември 2013 Здравейте колеги, понеже колата ми е далеч от споменатите разход на гориво, мирише отзад на бензин и малко масло, та чак люти на очите, реших да започна лека полека да проверявам откъде може да е проблема. 1-во смених свещите с оригиналните на NGK, уж спря за малко (1 ден) но след това пак почна да го прави. Забелязах, че на 2-ри цилиндър пуска масло при свеща, подмених гарнитурата и гумичките на клапаните. При това накарах майстора да огледа свещите, оказа се, че за 5 дни и по-малко от 150км пробег чисто новите свещи бяха почернели единственото което белееше е това между елекродите.. Тази вечер реших да проверя лулите и направих няколко снимки http://wwflubo.snimka.bg/automobiles/bobini.785484, моля Ви за съвет и предположения откъде може да е проблема, ходих и на диагностика, но не отчете грешки. Далече съм от Пловдив и за съжаление няма как да отида при Милен... Прилагам и клип с работата на двигателя когато е студен. Благодаря Ви предварително колеги! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Живко и Галя Публикувано 5 ноември 2013 Сподели Публикувано 5 ноември 2013 (редакция) Здравей, колега кажи колко ти гори колата.След смяна на гарнитурата и гумичките на клапаните, как е с пушенето.За свещите не се притеснявай черни са.Провери си комресията на всеки цилиндър и дай параметри и тогава да се умува.Колкото до клипа, едва ли някой ще се наеме да ти постави диагностика по слух. За лулите нали си ходил на диагностика,там не ти ли ги провериха.:icon_hmm: Редактирано 5 ноември 2013 от Живко и Галя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 6 ноември 2013 Автор Сподели Публикувано 6 ноември 2013 Здравей, колега кажи колко ти гори колата.След смяна на гарнитурата и гумичките на клапаните, как е с пушенето.За свещите не се притеснявай черни са.Провери си комресията на всеки цилиндър и дай параметри и тогава да се умува.Колкото до клипа, едва ли някой ще се наеме да ти постави диагностика по слух. За лулите нали си ходил на диагностика,там не ти ли ги провериха.:icon_hmm: Диагностиката общо взето нищо не показа, на компютъра и не са ми гледали лулите затова и качих снимки тук за да питам вас какво да ги правя. След смяната на гарнитурата и гумичките, миризмата на масло намаля значително и сега се усеща съвсем леко, но на бензин направо си люти. Казах на майстора да ми измери компресията и каза, че на студен двигател била по 10 атмосфери на всички цилиндри. Разхода е около 8-9 смесено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Живко и Галя Публикувано 6 ноември 2013 Сподели Публикувано 6 ноември 2013 Здравей,ако можеш измери си пак копресията с натиснат до края педал на газта.Трябва да получиш стойности над 14.За разхода незнам защо се притесняваш. При мен, а можеби и при болшинството от колегите, които не са почиствали скоро от нагар разхода е такъв, че и по голям.Сега за миризмата на бензин, ако я усещаш само на студен двигател е нормално според мен.И последно да ти кажа че, моето мнение и препоръки са на лаик не ме взимай много на сериозно.Аз също имам разход на масло, но не съм душил дали мирише.А всъщност как са ти оборотите и прекъсва ли ти колата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 7 ноември 2013 Автор Сподели Публикувано 7 ноември 2013 Здравей,ако можеш измери си пак копресията с натиснат до края педал на газта.Трябва да получиш стойности над 14.За разхода незнам защо се притесняваш. При мен, а можеби и при болшинството от колегите, които не са почиствали скоро от нагар разхода е такъв, че и по голям.Сега за миризмата на бензин, ако я усещаш само на студен двигател е нормално според мен.И последно да ти кажа че, моето мнение и препоръки са на лаик не ме взимай много на сериозно.Аз също имам разход на масло, но не съм душил дали мирише.А всъщност как са ти оборотите и прекъсва ли ти колата? Колата ми дава този разход в малък град където няма задръствания и чакане по светофарите. При мен студена или топла все си мирише. Моля някой от запознатите да погледне бобините и да ми каже имат ли нужда от почистване и как се прави, марката която пише на тях е Mitsubishi. Благодаря Ви Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 7 ноември 2013 Сподели Публикувано 7 ноември 2013 (редакция) На Мицубиши Електрик до колкото знам се чистят. А преди малко ме съветваха да ги пръскам със спрей за карбуратори или WD40. На тази марка се отделяли от бобините и можело да се извадят вътре каквито неща има. Това съм чел и са ми казвали и го казвам на тебе. Може да не отделяш лулата от бобината и само да я напръскаш със спрей. Моята ще я гледам много скоро и аз за тея неща. Фабрично тръгват с 17 атмосвери (100%),80%-14атм.,66%-11...това не съм много сугурен за компресията. А както ти казва колегата по-горе едно 14 е добре да има,не че хич не става ако има по-малко... Катализатор имаш ли? И може да иска да се чисти от нагар колата. Аз ако имах пари да ида до Пловдив щях да съм там вече за почистване и всичко останало. И мойта мирише и ми люти на очите. Ако разхода не е висок мисля,че не трябва да се плашиш много. А колегата като говореше за свещите-даже и новите свещи ли стават черни и така ли са по принцип...? Питам защото нали по принцип на другите коли и мотори са с керемиден,светлокафяв цвят при нормална работа. Редактирано 7 ноември 2013 от vanko91 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 ноември 2013 Сподели Публикувано 7 ноември 2013 Лули се чистят ако не са избили.... Ако тока си е намерил по-къс път чистенето е глупост. Цвета на свещите трябва да е черен, все пак това е двигател с директно впръскване работещ в режим на супер бедна смес, черното и опушено е нормалното му състояние.Относно компресията .... не е лошо да си четете сервизните ръководства и да не се говорят глупости. Нормалната компресия е 17атм, минимума е 14атм......да се занимава човек с такъв двигател с компресия 10, си е опит за реанимация на студен мъртвец. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 7 ноември 2013 Автор Сподели Публикувано 7 ноември 2013 Лули се чистят ако не са избили.... Ако тока си е намерил по-къс път чистенето е глупост. Цвета на свещите трябва да е черен, все пак това е двигател с директно впръскване работещ в режим на супер бедна смес, черното и опушено е нормалното му състояние.Относно компресията .... не е лошо да си четете сервизните ръководства и да не се говорят глупости. Нормалната компресия е 17атм, минимума е 14атм......да се занимава човек с такъв двигател с компресия 10, си е опит за реанимация на студен мъртвец. Как да разберем дали лулите са избили? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 8 ноември 2013 Сподели Публикувано 8 ноември 2013 .да се занимава човек с такъв двигател с компресия 10, си е опит за реанимация на студен мъртвец.Що така отчайваш колегата бре, можеше да го кажеш по заобиколно, например, че двигателя е готов за турбиниране, ако наистина компресията е такава .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 8 ноември 2013 Сподели Публикувано 8 ноември 2013 По-добре си я измери пак,че както казваш ме съмнява да е мерена нещо. На колко километра ти е колата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 8 ноември 2013 Автор Сподели Публикувано 8 ноември 2013 (редакция) По-добре си я измери пак,че както казваш ме съмнява да е мерена нещо. На колко километра ти е колата? 195хил. пише. Не ме разбирайте погрешно, доволен съм от вървежа на колата, но не съм доволен от разхода при 175 изминати километри от които 30 градско а другото извънградско ми дава среден разход 7.8/100 Редактирано 8 ноември 2013 от wwflubo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 8 ноември 2013 Сподели Публикувано 8 ноември 2013 (редакция) 195хил. пише. Не ме разбирайте погрешно, доволен съм от вървежа на колата, но не съм доволен от разхода при 175 изминати километри от които 30 градско а другото извънградско ми дава среден разход 7.8/100 Как го засичаш този разход? PS. Бордовият компютър показва не показва среден разход. Показва моментен такъв, оставащи километри до следващо зареждане и средна скорост от момента на зануляване на километраж А и В. Моментният разход може и да се доближава до средният, но не са едно и също нещо. Много зависи от това как караш, къде и с колко километра в час. Редактирано 8 ноември 2013 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Threatmore Публикувано 8 ноември 2013 Сподели Публикувано 8 ноември 2013 Показва, но на Каризмите до 1999 г.(преди фейс-лифта). Колко е верен аз толкова години не можах да разбера, но мери +-0.5л някъде. Но като цяло аз не виждам кой знай колко притиснително в този разход на колегата от Попово. След цялостна профилактика, т.е. почистване на нагар, дюзи, смяна на лули и свещи(правилните) да падне разхода на този двигател с до 1 л/100км. В града тези д-ли си горят особенно, ако се карат на къси разстояния. Най-добрия разход, който аз съм постигал извън града е 5.8 л/100км с много спокойно каране, а може да е имало и попътен вятър :D, а в по-голямата част от пътуванията е около и над 6.5 л/100км. А иначе ходенето при Милен си струва, измисли си някаква причина и се разходи да разгедаш Пловдив, аз така направих преди време . :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 8 ноември 2013 Автор Сподели Публикувано 8 ноември 2013 Показва, но на Каризмите до 1999 г.(преди фейс-лифта). Колко е верен аз толкова години не можах да разбера, но мери +-0.5л някъде. Но като цяло аз не виждам кой знай колко притиснително в този разход на колегата от Попово. След цялостна профилактика, т.е. почистване на нагар, дюзи, смяна на лули и свещи(правилните) да падне разхода на този двигател с до 1 л/100км. В града тези д-ли си горят особенно, ако се карат на къси разстояния. Най-добрия разход, който аз съм постигал извън града е 5.8 л/100км с много спокойно каране, а може да е имало и попътен вятър :D, а в по-голямата част от пътуванията е около и над 6.5 л/100км. А иначе ходенето при Милен си струва, измисли си някаква причина и се разходи да разгедаш Пловдив, аз така направих преди време . :mitsu-smiley: Благодаря за отговорите, нагара от дроселовата клапа го почистих, свещите са сменени с NGK, само лулите и дюзите не съм ги бутал, понеже незнам как, имам един прятел с утразвук и се чудя дали да не си поиграем да ги свалим и да ги пуснем в ултразвука. Колата е стояла 3 години в автокъща, незнам дали това има някакво значение за дюзите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 8 ноември 2013 Сподели Публикувано 8 ноември 2013 Аз лично ако имах пари щях да ида до Милен. Там ще се изчисти от нагар,преглед на лули,свещи и да съм спокоен и да знам,че колата е изчистена както трябва,а не да има нещо което да я мъчи. Така в крайна сметка ще си върви както трябва колата. Това бих направил с колата...това и правя с моторите си,но там си ги правя аз,защото тях като си поискам и ги разглобявам до болче и ги събирам пак. А тука при колата все още малко не ми достигат знания,но пак имам желание да науча само какво трябва да направя и ще го направя. И нямам необходими инструменти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.