Премини към съдържание

Форсиране GDI лаг


wwflubo

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, срещнах интересен проблем откакто карах на един приятел Каризмата 1.8 116hp, забелязах че при неговата кола при чукване на педала на газ-та двигателя веднага реагира, а при мен има известно забавяне това е когато колата си стои неподвижно на обороти. Според вас къде може да е проблема?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене ми идва дроселова клапа и почистването и. Чистил ли си я?

 

Не, не съм я чистил. Колата е стояла 3 години в автокъща, само съм правил обслужване на двигателя и смяна на филтрите.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Коя година е колата и с какъв дросел е - електронен или с жило?

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

коя година е колата и с какув дросел е-електронен или с жило

 

98 година, не знам с какъв дросел е :(

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли жило за газта - това имам в предвид, защото моята е 2000 и е без жило за газта/електронно е/,

Мисля, че при тебе има жило за газта, просто като вдигнеш капака има откъде да подадеш газ, а аз нямам :icon_blush:

Я даи от там газ - вдигай капака и директно дръпни жилото за газта ,ама като е загряла колата

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

98-ма год е със жило, трябва да реагира доста по-бързо от електрическите дросели, но винаги има забавяне.... Даже преди години в една важна тема бях писал че при рязко натискане(до дупка) и отпускане на газта оборотите трябва да скочат с малко закъснение, но поне до 2500. Ако не стигат до тази стоиност явно двигателя е "позадръстен" и определено се нуждае от почистване на нагар и дюзи (което разбира се почти никои не прави и си мисли че ще му се размине)....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За къде става въпрос, че трябва да се чисти нагар, кои части. С добавки не мисля, че ще е напълно чисто всичко от нагара. За дюзите знам, че ги чистиш от други теми дето съм чел. Няколко пъти ми се случи да стой колата на обороти и да ми трепери волана все едно е на 3 цилиндъра - може ли да е дюза или свещ?

Това става за малко ,за по малко от минута или докато не дам малко газ. А като работи нали трябва да падне на 540-640 оборота и да стой определено време...при мене пада на тези обороти и седи към 10 сек и после пак вдига обороти към 700-800 не знам точно колко,но се вдигат над 640 и така си седи. А щом вдигне обороти над тези 640 май влизаше в режим на продухване - може ли да влиза в този режим ако колата е със задръстен катализатор или да е позапушена от нагар?

 

 

Иначе и при мене сякаш малко по-бавно реагира като дам газ.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

98-ма год е със жило, трябва да реагира доста по-бързо от електрическите дросели, но винаги има забавяне.... Даже преди години в една важна тема бях писал че при рязко натискане(до дупка) и отпускане на газта оборотите трябва да скочат с малко закъснение, но поне до 2500. Ако не стигат до тази стоиност явно двигателя е "позадръстен" и определено се нуждае от почистване на нагар и дюзи (което разбира се почти никои не прави и си мисли че ще му се размине)....

 

Благодаря ти за информацията, при мен се случва точно така, стига до 2500 оборота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, твоята стига до 2500 оборота, но как е откъм вървеж,дърпа ли яко като за 125 коня или мислиш че ще може още...защото имам чувство, че мойта кола нещо я мъчи.....

Като я изцеждах да я видя как е - ми се струва че ще трябва да дърпа още, все се каня да махам катализатора, но няма време и ми се струва, че няма да е лошо да се видят дюзите...

А тоя нагар не мога да разбера къде е, то ясно че като имам път към Пловдив ще трябва да намеря Milen_Z!

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, твоята стига до 2500 оборота, но как е откъм вървеж,дърпа ли яко като за 125 коня или мислиш че ще може още...защото имам чувство, че мойта кола нещо я мъчи.....

Като я изцеждах да я видя как е - ми се струва че ще трябва да дърпа още, все се каня да махам катализатора, но няма време и ми се струва, че няма да е лошо да се видят дюзите...

А тоя нагар не мога да разбера къде е, то ясно че като имам път към Пловдив ще трябва да намеря Milen_Z!

 

Дроселовата клапа я почистих (бая мизерия излезе от там.Та при една отсечка от място с каризма 1.8 116к вървяхе заедно и на 3-та взе да изтегля напред. Фактор е, че съм със 16-ки (другата с 14-ки) и бях с едни 70кг. повече(1 човек)

Редактирано от wwflubo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че трябва нашите GDI-та да са по-бързи. И моята стига към 2300-2500 оборота по начина който Милен е писал. Колегата като ни каза тая процедура думите му бяха,че трябва ПОНЕ 2500 оборота...демек ако е всичко както трябва (да е обслужена и почистена добре,както и да не е задръстена къде от катализатор,къде от филтри) ще вдигне повече от 2500 оборота според мене. Искам да разбера за какъв нагар става дума. А дюзите ще се чистят като ида при него,защото държа да имам наистина 125 коня кола не само на документи

Редактирано от vanko91
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах и още нещо, което ми се струва странно. При подържане на една скорост с еднакви обороти се усеща едно леко спадане на мощност, което след донатискане на педала на газта изчезва мигновенно. Според вас на какво се дължи това? Благодаря предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах и още нещо, което ми се струва странно. При подържане на една скорост с еднакви обороти се усеща едно леко спадане на мощност, което след донатискане на педала на газта изчезва мигновенно. Според вас на какво се дължи това? Благодаря предварително :)

 

Подобно, почти неосезаемо пропадане в мощността усещам на гладък път, 5-та скорост около 120 км/ч. Цитирам скоростта, защото не си спомням точните обороти, но определено е при едни и същи условия (съответно обороти). Обяснявам си го с превключване на режима/картата за управление на двигателя в ECU-то. Съвсем слабо е, сякаш се пропускат 1-2 впръсквания/възпламенявания на някои/някой от цилиндрите. Не зная дали говорим за едно също разбира се, така че приемай думите ми с "щипка сол".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мене се усеща както карам на 5-та примерно със 100 км/ч има един момент в който все едно отпускам газта,а аз не е мърдам изобщо. Това като стане както казваш колега веднага давам леко газ и продължава да държи същата скорост. Това за мене е все едно,че за един момент не е достигнало гориво.

Сменял ли си горивен филтър колега? ...но най-много ме съмнява да се нуждаем от почистване на дюзи.

Другото което се случва при мене е-примерно карам на 3-та с 40км/ч ,така закрепена и не мърдам газта изобщо-колата в един момент тръгва и набира сама до 50км/ч все едно до преди това е била запушена и е дошъл момент в който се е отпушила...-пробвай,може и при тебе да го има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така.Всичко възможно при мен е сменено.

И аз клоня към почистване на дюзи щото друго не остана.

 

Другото което е, е че ми дава и среден разход 9 на 100, което според мен е доста... Какви според вас могат да са вероятните причини, при сменени филтри, масла и ролки + водна помпа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под смяна на филтри кои имаш впредвид-горивния на самата бензинова помпа сменен ли е,ти сигурно имаш и отпред някъде под бушоните,сменен ли е и той. Въздушния влияе на разхода и той трябва да е сменен. Имаш ли катализатор?

 

Ако си сменял горивен филтър на бензинова помпа ще те помоля да ми кажеш какви пари си го купи.

Редактирано от vanko91
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това 9 на 100 какъв разход е, защото и моята им дава такъв, но в града. Разстоянията са които изминавам са 2-3 км. и спиране на сфетофари през 500-600 метра. Общо взето 1-2-3 само и рядко четвърта. Извънграда ми дава 5.5 - 6 при нормално каране не повече от 120 км. на първокласен път, а не магистрала с изпреварвания на камиони (от 5 на 3 газ до ламарината).

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под смяна на филтри кои имаш впредвид-горивния на самата бензинова помпа сменен ли е,ти сигурно имаш и отпред някъде под бушоните,сменен ли е и той. Въздушния влияе на разхода и той трябва да е сменен. Имаш ли катализатор?

 

Ако си сменял горивен филтър на бензинова помпа ще те помоля да ми кажеш какви пари си го купи.

 

Катализатора не е пипан, на самата бензинова помпа не е сменен, смених само този който е отпред под кутията за въздушния филтър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това 9 на 100 какъв разход е, защото и моята им дава такъв, но в града. Разстоянията са които изминавам са 2-3 км. и спиране на сфетофари през 500-600 метра. Общо взето 1-2-3 само и рядко четвърта. Извънграда ми дава 5.5 - 6 при нормално каране не повече от 120 км. на първокласен път, а не магистрала с изпреварвания на камиони (от 5 на 3 газ до ламарината).

 

По късно днес ще кача клипче при загряд двител, потегляне и подържане на скорост какъв разход дава моментния и вие преценете има ли проблем или не. Но като цяло идеата ми е да си бъдем полезни едини на други и да имаме някаква представа за състоянието и работата на двигателите ни :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По късно днес ще кача клипче при загряд двител, потегляне и подържане на скорост какъв разход дава моментния и вие преценете има ли проблем или не. Но като цяло идеата ми е да си бъдем полезни едини на други и да имаме някаква представа за състоянието и работата на двигателите ни :)

 

Ще ми бъде интересно да го видя. Но все пак моментният си е моментен, не го гледай много много. Сутрин докато загрее колата и до 12.00 ми стига на моментен, но реалния е съвсем друг. Моят разход от 9 в града и 5.5 извън града съм го мерил по метода пълен резервоар>100км>пълен резервоар. За мен това си е най-точният метод за измерване на разход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми колега,значи май ни остава следното-

-горивен филтър на помпата

-филтър на помпа,която прави голямо налягане ако имаме там

-ти имаш горивен филтър отпред под кутията за въздушния ф-р,а аз нямам там

-както каза Milen_Z-почистване на дюзите и нагар (за нагара не знам кое точно се чисти,ако Milen_Z забележи пак темата може да ни обясни по-подробно)

-последното за което ми идва на акъла е катализатора,да го махаме и до колкото знам няма промяна в разхода или поне не е забелязана от мене според други абонати. А от други хора съм чувал,че влияел на разхода но...само слух.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми бъде интересно да го видя. Но все пак моментният си е моментен, не го гледай много много. Сутрин докато загрее колата и до 12.00 ми стига на моментен, но реалния е съвсем друг. Моят разход от 9 в града и 5.5 извън града съм го мерил по метода пълен резервоар>100км>пълен резервоар. За мен това си е най-точният метод за измерване на разход.

 

 

http://vbox7.com/play:d2c44b61b1 това е с 40км в час на равен участък

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам,точно с 40 не помна колко гори. Като ходих на море на като тръгнах сутринта си занулих компа и навръщане по спомен карах до 120км/ч 5,8 ми е стигало,в града нещо към 7 ли беше не знам точно. С други думи и засичания 40лв. бензин (около 2,60/за литър) 250км изминати-бе нещо 6/100 излизаше,среден разход(извънградско и градско каране)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...