wwflubo Публикувано 18 октомври 2013 Сподели Публикувано 18 октомври 2013 Здравейте колеги, срещнах интересен проблем откакто карах на един приятел Каризмата 1.8 116hp, забелязах че при неговата кола при чукване на педала на газ-та двигателя веднага реагира, а при мен има известно забавяне това е когато колата си стои неподвижно на обороти. Според вас къде може да е проблема? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 18 октомври 2013 Сподели Публикувано 18 октомври 2013 На първо четене ми идва дроселова клапа и почистването и. Чистил ли си я? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 18 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 18 октомври 2013 (редакция) На първо четене ми идва дроселова клапа и почистването и. Чистил ли си я? Не, не съм я чистил. Колата е стояла 3 години в автокъща, само съм правил обслужване на двигателя и смяна на филтрите. Редактирано 20 октомври 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 18 октомври 2013 Сподели Публикувано 18 октомври 2013 (редакция) Коя година е колата и с какъв дросел е - електронен или с жило? Редактирано 20 октомври 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 18 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 18 октомври 2013 (редакция) коя година е колата и с какув дросел е-електронен или с жило 98 година, не знам с какъв дросел е :( Редактирано 20 октомври 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 18 октомври 2013 Сподели Публикувано 18 октомври 2013 (редакция) Имаш ли жило за газта - това имам в предвид, защото моята е 2000 и е без жило за газта/електронно е/,Мисля, че при тебе има жило за газта, просто като вдигнеш капака има откъде да подадеш газ, а аз нямам :icon_blush: Я даи от там газ - вдигай капака и директно дръпни жилото за газта ,ама като е загряла колата Редактирано 20 октомври 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 18 октомври 2013 Сподели Публикувано 18 октомври 2013 98-ма год е със жило, трябва да реагира доста по-бързо от електрическите дросели, но винаги има забавяне.... Даже преди години в една важна тема бях писал че при рязко натискане(до дупка) и отпускане на газта оборотите трябва да скочат с малко закъснение, но поне до 2500. Ако не стигат до тази стоиност явно двигателя е "позадръстен" и определено се нуждае от почистване на нагар и дюзи (което разбира се почти никои не прави и си мисли че ще му се размине).... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 18 октомври 2013 Сподели Публикувано 18 октомври 2013 (редакция) За къде става въпрос, че трябва да се чисти нагар, кои части. С добавки не мисля, че ще е напълно чисто всичко от нагара. За дюзите знам, че ги чистиш от други теми дето съм чел. Няколко пъти ми се случи да стой колата на обороти и да ми трепери волана все едно е на 3 цилиндъра - може ли да е дюза или свещ?Това става за малко ,за по малко от минута или докато не дам малко газ. А като работи нали трябва да падне на 540-640 оборота и да стой определено време...при мене пада на тези обороти и седи към 10 сек и после пак вдига обороти към 700-800 не знам точно колко,но се вдигат над 640 и така си седи. А щом вдигне обороти над тези 640 май влизаше в режим на продухване - може ли да влиза в този режим ако колата е със задръстен катализатор или да е позапушена от нагар? Иначе и при мене сякаш малко по-бавно реагира като дам газ. Редактирано 20 октомври 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 20 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 20 октомври 2013 98-ма год е със жило, трябва да реагира доста по-бързо от електрическите дросели, но винаги има забавяне.... Даже преди години в една важна тема бях писал че при рязко натискане(до дупка) и отпускане на газта оборотите трябва да скочат с малко закъснение, но поне до 2500. Ако не стигат до тази стоиност явно двигателя е "позадръстен" и определено се нуждае от почистване на нагар и дюзи (което разбира се почти никои не прави и си мисли че ще му се размине).... Благодаря ти за информацията, при мен се случва точно така, стига до 2500 оборота. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 20 октомври 2013 Сподели Публикувано 20 октомври 2013 (редакция) Колега, твоята стига до 2500 оборота, но как е откъм вървеж,дърпа ли яко като за 125 коня или мислиш че ще може още...защото имам чувство, че мойта кола нещо я мъчи.....Като я изцеждах да я видя как е - ми се струва че ще трябва да дърпа още, все се каня да махам катализатора, но няма време и ми се струва, че няма да е лошо да се видят дюзите...А тоя нагар не мога да разбера къде е, то ясно че като имам път към Пловдив ще трябва да намеря Milen_Z! Редактирано 20 октомври 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 21 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2013 (редакция) Колега, твоята стига до 2500 оборота, но как е откъм вървеж,дърпа ли яко като за 125 коня или мислиш че ще може още...защото имам чувство, че мойта кола нещо я мъчи.....Като я изцеждах да я видя как е - ми се струва че ще трябва да дърпа още, все се каня да махам катализатора, но няма време и ми се струва, че няма да е лошо да се видят дюзите...А тоя нагар не мога да разбера къде е, то ясно че като имам път към Пловдив ще трябва да намеря Milen_Z! Дроселовата клапа я почистих (бая мизерия излезе от там.Та при една отсечка от място с каризма 1.8 116к вървяхе заедно и на 3-та взе да изтегля напред. Фактор е, че съм със 16-ки (другата с 14-ки) и бях с едни 70кг. повече(1 човек) Редактирано 21 октомври 2013 от wwflubo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 (редакция) Мисля,че трябва нашите GDI-та да са по-бързи. И моята стига към 2300-2500 оборота по начина който Милен е писал. Колегата като ни каза тая процедура думите му бяха,че трябва ПОНЕ 2500 оборота...демек ако е всичко както трябва (да е обслужена и почистена добре,както и да не е задръстена къде от катализатор,къде от филтри) ще вдигне повече от 2500 оборота според мене. Искам да разбера за какъв нагар става дума. А дюзите ще се чистят като ида при него,защото държа да имам наистина 125 коня кола не само на документи Редактирано 21 октомври 2013 от vanko91 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 21 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2013 Забелязах и още нещо, което ми се струва странно. При подържане на една скорост с еднакви обороти се усеща едно леко спадане на мощност, което след донатискане на педала на газта изчезва мигновенно. Според вас на какво се дължи това? Благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Haho Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 Забелязах и още нещо, което ми се струва странно. При подържане на една скорост с еднакви обороти се усеща едно леко спадане на мощност, което след донатискане на педала на газта изчезва мигновенно. Според вас на какво се дължи това? Благодаря предварително Подобно, почти неосезаемо пропадане в мощността усещам на гладък път, 5-та скорост около 120 км/ч. Цитирам скоростта, защото не си спомням точните обороти, но определено е при едни и същи условия (съответно обороти). Обяснявам си го с превключване на режима/картата за управление на двигателя в ECU-то. Съвсем слабо е, сякаш се пропускат 1-2 впръсквания/възпламенявания на някои/някой от цилиндрите. Не зная дали говорим за едно също разбира се, така че приемай думите ми с "щипка сол". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 И при мене се усеща както карам на 5-та примерно със 100 км/ч има един момент в който все едно отпускам газта,а аз не е мърдам изобщо. Това като стане както казваш колега веднага давам леко газ и продължава да държи същата скорост. Това за мене е все едно,че за един момент не е достигнало гориво. Сменял ли си горивен филтър колега? ...но най-много ме съмнява да се нуждаем от почистване на дюзи. Другото което се случва при мене е-примерно карам на 3-та с 40км/ч ,така закрепена и не мърдам газта изобщо-колата в един момент тръгва и набира сама до 50км/ч все едно до преди това е била запушена и е дошъл момент в който се е отпушила...-пробвай,може и при тебе да го има. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdimitrovm Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 И при мен е така.Всичко възможно при мен е сменено.И аз клоня към почистване на дюзи щото друго не остана. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 21 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2013 И при мен е така.Всичко възможно при мен е сменено.И аз клоня към почистване на дюзи щото друго не остана. Другото което е, е че ми дава и среден разход 9 на 100, което според мен е доста... Какви според вас могат да са вероятните причини, при сменени филтри, масла и ролки + водна помпа? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 (редакция) Под смяна на филтри кои имаш впредвид-горивния на самата бензинова помпа сменен ли е,ти сигурно имаш и отпред някъде под бушоните,сменен ли е и той. Въздушния влияе на разхода и той трябва да е сменен. Имаш ли катализатор? Ако си сменял горивен филтър на бензинова помпа ще те помоля да ми кажеш какви пари си го купи. Редактирано 21 октомври 2013 от vanko91 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 (редакция) Това 9 на 100 какъв разход е, защото и моята им дава такъв, но в града. Разстоянията са които изминавам са 2-3 км. и спиране на сфетофари през 500-600 метра. Общо взето 1-2-3 само и рядко четвърта. Извънграда ми дава 5.5 - 6 при нормално каране не повече от 120 км. на първокласен път, а не магистрала с изпреварвания на камиони (от 5 на 3 газ до ламарината). Редактирано 21 октомври 2013 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 21 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2013 Под смяна на филтри кои имаш впредвид-горивния на самата бензинова помпа сменен ли е,ти сигурно имаш и отпред някъде под бушоните,сменен ли е и той. Въздушния влияе на разхода и той трябва да е сменен. Имаш ли катализатор? Ако си сменял горивен филтър на бензинова помпа ще те помоля да ми кажеш какви пари си го купи. Катализатора не е пипан, на самата бензинова помпа не е сменен, смених само този който е отпред под кутията за въздушния филтър. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 21 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2013 Това 9 на 100 какъв разход е, защото и моята им дава такъв, но в града. Разстоянията са които изминавам са 2-3 км. и спиране на сфетофари през 500-600 метра. Общо взето 1-2-3 само и рядко четвърта. Извънграда ми дава 5.5 - 6 при нормално каране не повече от 120 км. на първокласен път, а не магистрала с изпреварвания на камиони (от 5 на 3 газ до ламарината). По късно днес ще кача клипче при загряд двител, потегляне и подържане на скорост какъв разход дава моментния и вие преценете има ли проблем или не. Но като цяло идеата ми е да си бъдем полезни едини на други и да имаме някаква представа за състоянието и работата на двигателите ни Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 По късно днес ще кача клипче при загряд двител, потегляне и подържане на скорост какъв разход дава моментния и вие преценете има ли проблем или не. Но като цяло идеата ми е да си бъдем полезни едини на други и да имаме някаква представа за състоянието и работата на двигателите ни Ще ми бъде интересно да го видя. Но все пак моментният си е моментен, не го гледай много много. Сутрин докато загрее колата и до 12.00 ми стига на моментен, но реалния е съвсем друг. Моят разход от 9 в града и 5.5 извън града съм го мерил по метода пълен резервоар>100км>пълен резервоар. За мен това си е най-точният метод за измерване на разход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 21 октомври 2013 Сподели Публикувано 21 октомври 2013 Еми колега,значи май ни остава следното--горивен филтър на помпата-филтър на помпа,която прави голямо налягане ако имаме там-ти имаш горивен филтър отпред под кутията за въздушния ф-р,а аз нямам там-както каза Milen_Z-почистване на дюзите и нагар (за нагара не знам кое точно се чисти,ако Milen_Z забележи пак темата може да ни обясни по-подробно)-последното за което ми идва на акъла е катализатора,да го махаме и до колкото знам няма промяна в разхода или поне не е забелязана от мене според други абонати. А от други хора съм чувал,че влияел на разхода но...само слух. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wwflubo Публикувано 21 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2013 Ще ми бъде интересно да го видя. Но все пак моментният си е моментен, не го гледай много много. Сутрин докато загрее колата и до 12.00 ми стига на моментен, но реалния е съвсем друг. Моят разход от 9 в града и 5.5 извън града съм го мерил по метода пълен резервоар>100км>пълен резервоар. За мен това си е най-точният метод за измерване на разход. http://vbox7.com/play:d2c44b61b1 това е с 40км в час на равен участък Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 22 октомври 2013 Сподели Публикувано 22 октомври 2013 Не знам,точно с 40 не помна колко гори. Като ходих на море на като тръгнах сутринта си занулих компа и навръщане по спомен карах до 120км/ч 5,8 ми е стигало,в града нещо към 7 ли беше не знам точно. С други думи и засичания 40лв. бензин (около 2,60/за литър) 250км изминати-бе нещо 6/100 излизаше,среден разход(извънградско и градско каране) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.