Премини към съдържание

Олекотяване на маховик на Галант 2.5 V6 (6А13)


Препоръчано мнение

Някой да си е играл да олекотява маховика? Колко килограма тежи?

Казват че двигателят се развъртал по-бързо само с леко чукване на газта при връщане на предавка. Теоретично би свалило малко разхода, но по-важното е дали така няма да се облекчи първичния вал на скоростната кутия. Би трябвало ако тежи например 10 кг и се направи 7 кг, да се усети разликата. Предполагам на първа и втора нема си ще гумите :rolleyes: Също теоретично би следвало да се загуби тяга спрямо начина, по който сме свикнали да се държи колата на баир нагоре. По баир надолу логиката сочи по-силно изразено спиране на компресия.

Който е виждал маховика би ли казал от коя страна е по-удачно да се престърже? Откъм двигателя би следвало да е по-удачно.

Идеята е газта да се усеща по-рязка, да се намали разхода (с колкото и малко да стане това) и най-важното - да се облекчи онЯ лагер :icon_box: Или ще се случи точно обратното - ще се подложи на още по-голямо натоварване, тъй като оригинално тежкия маховик прави нещата по-плавни, а силата (момента) е еднакъв така или иначе.

Какво ще трябва? Друг венец, преправяне на стартер... или? Друго?

Вие сте.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

aз имах на нисана олекотен от 12 на 5.5кг го направих, със изкопване на струг

 

 

То така ама случайно не го ли балансира или ей така? Иначе се стържи от края към двигателят не от огледалния край, и най-вероятно разхода на гориво ще ти остане същия. Венеца няма смисъл да ти се сменя. Аз лични не бих ти препоръчвал да го правиш.

 

Ей тия олекотен маховик

 

http://media.snimka.bg/9371/024998213-big.jpg

 

http://www.e30.se/Bonje/svanghjul/svanghjul.JPG

Редактирано от JDM_Style
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен маховикът е виновен за голямата натовареност на лагера на първичния вал. Миграцията към демпферен маховик е безумна, а и едва ли съществуват правени такива за този двигател. Защо да не се олекотява? Колата би трябвало да стане по-рязка на предавки до трета включително и губеща при висока скорост на движение. В града ще се "реже" супер. На дълъг път не вярвам чак толкова да окуцее, особено над 3000 оборота. Мислиш че като отънее ще се сцепи и ще се разхвърчат парчета ли?

Аз само питам какво може да стане като негатив и дали някой го е правил. Много ми се ще да сменя лагера, да взема резервен маховик и да го олекотя с 30-35% да видя. Но пак казвам - само питам, щото и не разбирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта ще е минимален аз нали съм с лек маховик на Evo-то и разликата е че ми малее малко на байрите ;) И не става толкова пъргава колкото казват всички а разлика в разхода няма да има никаква. И да има вероятност да се скъса и да направи всичко мармалад, рядко е но се случва в случаите в който майстора не е виждал маховик през живота си а го стърже и в случите на неправилно балансиране :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок, но никой не споменава и това, че колата като си загуби инертността, става доста по-кофти за нормалната ежедневна употреба. Това да ти забива муцуната всеки път като върнеш газта е много неприятно за нормално шофиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

почва много да пили гуми, не съм имал никакъв проблем с баланса въртеше се до 8500, но аз сложих и олекотени ролки на агрегатите с по голям диаметър на URpulleys + лек колянов вал ( с 4кг ) и колата развърта ужасяващо като мотоциклет :) хубавото е, че намалява моторната спирачка и така колата на дълъг път харчи по малко защото върви с по малко подаване на газ, но говорим за минимални разлики. Основния плюс и идеята за която се прави е да се намалят загубите от инерционните сили и така мотора отговаря несравнимо по добре, реакциите му са абсолютно несъпоставими с нормален мотор, но ефекта едва ли ще е осезаем само от маховик :drinks:

Редактирано от olele
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Някой да си е играл да олекотява маховика? Колко килограма тежи?

Казват че двигателят се развъртал по-бързо само с леко чукване на газта при връщане на предавка. Теоретично би свалило малко разхода, но по-важното е дали така няма да се облекчи първичния вал на скоростната кутия. Би трябвало ако тежи например 10 кг и се направи 7 кг, да се усети разликата. Предполагам на първа и втора нема си ще гумите :rolleyes: Също теоретично би следвало да се загуби тяга спрямо начина, по който сме свикнали да се държи колата на баир нагоре. По баир надолу логиката сочи по-силно изразено спиране на компресия.

Който е виждал маховика би ли казал от коя страна е по-удачно да се престърже? Откъм двигателя би следвало да е по-удачно.

Идеята е газта да се усеща по-рязка, да се намали разхода (с колкото и малко да стане това) и най-важното - да се облекчи онЯ лагер :icon_box: Или ще се случи точно обратното - ще се подложи на още по-голямо натоварване, тъй като оригинално тежкия маховик прави нещата по-плавни, а силата (момента) е еднакъв така или иначе.

Какво ще трябва? Друг венец, преправяне на стартер... или? Друго?

Вие сте.

 

По принцип маховикът е елемент от балансирането на коляновия вал. При предварителните изчисления на двигателя се изчисляват също и размерите, вида и теглото на маховика, за да може той да изпълнява основната си функция - да осигурява необходимата кинетична енергия за равномерното въртене на коляновия вал.

Така че, ако се намали от теглото на маховика е препоръчително да се балансира целия колянов вал.

А за тоя лагер на скоростната кутия - на кой му пука, че се натоварва - и без това също е изчислен в съответствие с конкретния двигател?!?

Присъединявам се към колегите, които казват, че реалният ефект от това упражнение, предприето единствено, е пренебрежителен. Ама всеки сам си решава. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип маховикът е елемент от балансирането на коляновия вал. При предварителните изчисления на двигателя се изчисляват също и размерите, вида и теглото на маховика, за да може той да изпълнява основната си функция - да осигурява необходимата кинетична енергия за равномерното въртене на коляновия вал.

Така че, ако се намали от теглото на маховика е препоръчително да се балансира целия колянов вал.

А за тоя лагер на скоростната кутия - на кой му пука, че се натоварва - и без това също е изчислен в съответствие с конкретния двигател?!?

Присъединявам се към колегите, които казват, че реалният ефект от това упражнение, предприето единствено, е пренебрежителен. Ама всеки сам си решава. :)

 

Всъщност олекотени и балансирани маховици за повечето познати бегачки има на афтърмаркет пазара и ефектът от тях не е пренебрежителен. Дори има рейсингови маховици, по-леки три, че и четири пъти от оригиналния. Дори, ако се поразтърси човек, може да намери и сравнителни рънове на дино със и без олекотен маховик. Че само смяната на маховик е ненужна е ясно, но обикновено този мод се случва като допълнение на други промени. И ако човек и без друго ще сваля кутията за смяна на поредния керамичен съединител, а и маховикът е посинял, защо да не сложи един олекотен?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...