Премини към съдържание

Лайсна на покрива Lancer X


kesten

Препоръчано мнение

Здравейте!

 

С напредването на годинките на нашите автомобили, вероятността да се сблъскате с моя случай, може и да се увеличи. Какво имам предвид. Тъй като лайсните са черни, нагряването им в летните месеци е неимоверно и всичко, което се намира под тях буквално прегаря. Но докато някой не пипне с идеята да демонтира, всичко си е наред. Освен на слънцето, трябва да отдадем заслужено внимание и на фактора МАЙСТОР- бояджия. Ако някой оправя щета по покрива, със сигурност е с моя проблем, ако майстора не е съвестен и най вече светнат, как се демонтират лайсните, може и да имате късмет. Но аз нямах :( С тази тема искам да помогна до колкото мога, най вече със съвети и снимки, какво се "крие" под въпросните лайсни. След злополучно фолиране на покрива с цел прикриване на "майсторско" изпълнение на автобояджия, установих, че 13 от 14 възможни щипки са изпочупени. Почти 100% успеваемост :) Демонтажа ми бе спестен, т.е. не хванах тънкостта. Повечето щипки се държаха на магия. Mitsubishi препоръчва комплект за разглобяване на интериора на автомобила, който се намира в Ebay за около 10$. Ако нямате, горещо ви препоръчвам да ползвате ПЛАСТМАСОВИ подръчни материали. Когато знаете, какво ви очаква под лайсната, може и да имате късмета да се справите и да спасите нещо. Внимавайте с пластмасовите накрайници на лайсните! Много са крехки, а не се предлагат като резервна част, т,е директно отивате на цяла лайсна или лепенето им. Щипките може да поръчате от Ратола или БС на цена около 7 лева за брой. Общо са 14 , по 7 от всяка страна. Няма леви и десни. На снимки 1 и 2 можете да видите, как изглеждат: post-9651-075406300 1376932518_thumb.jpg post-9651-021454300 1376932521_thumb.jpg

 

А това е пакет от 10 бройки - (снимка 3) post-9651-067855600 1376932872_thumb.jpg

 

Щипките се закрепват първо към лайсната. При монтажа се притеснявах, как ще позиционирам щипките по лайсната, така че да съвпаднат с местата за захващане по покрива - снимка 4 post-9651-040306100 1376932891_thumb.jpg

 

 

Нямах проблеми с това. По средата на лайсната има гумен кант, непозволяващ приплъзването им. Та по него остават следи от първия им монтаж. Проверявате как да бъдат ориентирани и започвате една по една да ги редите. Така изглежда преди (снимка 5) и след закрепването и (снимка 6) post-9651-041767000 1376933192_thumb.jpg post-9651-082174900 1376933193_thumb.jpg

 

А така изглежда лайсната с щипки (снимка 7): post-9651-065666500 1376933321_thumb.jpg

 

Когато приключите с тази операция, внимателно поставяте лайсната върху местата за хващане, и с леко притискане точно върху щипките, започвате една по една да ги защипвате.

 

Няма нищо притеснително в цялата процедура. Ще се справите с лекота! Успех!

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Полезно :-) :mitsu-smiley:

А-а-а... Страшна работа! Но най-вече мъдро измислено от конструкторите. Господи, каква надеждност!!! :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А-а-а... Страшна работа! Но най-вече мъдро измислено от конструкторите. Господи, каква надеждност!!! :drinks:

 

Продавай колата и спри да се ядосваш :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да го направиш както трябва, лайсната си има един ход от около 1-2см напред назад, като я буташ от двата края. ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на точността, трябва да отбележа, че хода е в рамките на 5-6мм и не е толкова фатално, а по-скоро улеснение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на точността, трябва да отбележа, че хода е в рамките на 5-6мм и не е толкова фатално, а по-скоро улеснение.

В интерес на истината... няма детайл, който да няма... поне такъв ход... Вижте си пластмасите вътре в купето и главно по праговете...

Ей сега разбрах що всички дилъри нямат проблем с тест-драйва. Щото за един тест-драйв нищо не можеш да разбереш. Или ако разбереш нещо, то ще е не повече от 10% от върха на айсберга. Всичко ти се струва, че се дължи на това, че не си свикнал с колата. Много се надявам тия просто да са се отказали от автопроизводството и затова драматично да са прецакали качеството в последните десет години. Щото... ако това е световният еталон за качество и надеждност на новите автомобили, тръгвам с велосипед...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Така изглежда въпросния комплект за безпроблемно разглобяване и сглобяване на интериора и екстериора:

post-9651-043730200 1377806912_thumb.jpg

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

На моят lancer също му счупиха една от щипките на лайсната на тавана, на автомивка. Проблемът го реших с двойнозалепваща лепенка на tessa, втора година- нямам ядове! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам, на мен някой ми открадна едната щипка.. Някой има ли идея откъде да си набавя такива?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам, на мен някой ми открадна едната щипка.. Някой има ли идея откъде да си набавя такива?

 

Брей, този трябва да е голям "майстор", щом е свалил една, без да супи съседната :) Да не става дума за капачката върху лайсната!? БС или Ратола са твоите хора. Алтернатива е Ebay, но няма да спестиш нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да го направиш както трябва, лайсната си има един ход от около 1-2см напред назад, като я буташ от двата края. ;-)

 

Последните колтове са същата история :icon_thumbup: ама то май повечето нови евтини коли са така,....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...

Здравейте!

Така, малко по малко живота ми предложи възможност да пробвам и демонтажа на въпросните лайсни. :) След голямата софийска градушка, в която колицата ми пострада сериозно, ще се наложи среща със съсловието, наречено простичко от нас МАЙСТОРИ :) И за да не се наложи отново да купувам N-брой щипки за лайсните, които евентуално биха "паднали в боя", реших да си свърша работата сам. Процедурата не е сложна. От предложеният от мен по-горе комплект, работа ще ви свършат двете прави щанги. По-удобно е единият инструмент да е нещо по-тънко, но в никакъв случай метално! При тази операция розовите щипки остават към купето. Отделя се само лайсната.

post-9651-083871400 1406634642_thumb.jpg

 

По дължина на лайсната има 7 щипки. Започвате от единия край - от ляво на дясно май е по-удобно :) Подпъхвате с едната щанга от страни леко (от към вратите, а не от към покрива), както е показано. След това с другата щанга трябва да притиснете двете места (едно след друго), посочени със стрелки:

post-9651-027880200 1406635053_thumb.jpg

Идеята е да се получи това:

post-9651-027371500 1406635127_thumb.jpg

 

Розовите зъбчета да излязат от жлеба. Така обхождате всички щипки и лайсната е отстранена! :) След това демонтирате и щипките една по една от покрива. Трябва само да преодолеете тази засечка:

post-9651-026886700 1406635695_thumb.jpg

 

Това е! Ако сте имали късмет и щипките да не са много "прегорели", операцията е повече от успешна. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте, имам същия проблем като добавим това и че изгубих някъде по пътя лайсната. Имате ли представа от къде мога да си купя такава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само втора употреба. Цената за нова е .... огромна. Имай предвид, че съществуват два вида лайсни : с отвори за багажник и без.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...