kesten Публикувано 19 август 2013 Сподели Публикувано 19 август 2013 (редакция) Здравейте! С напредването на годинките на нашите автомобили, вероятността да се сблъскате с моя случай, може и да се увеличи. Какво имам предвид. Тъй като лайсните са черни, нагряването им в летните месеци е неимоверно и всичко, което се намира под тях буквално прегаря. Но докато някой не пипне с идеята да демонтира, всичко си е наред. Освен на слънцето, трябва да отдадем заслужено внимание и на фактора МАЙСТОР- бояджия. Ако някой оправя щета по покрива, със сигурност е с моя проблем, ако майстора не е съвестен и най вече светнат, как се демонтират лайсните, може и да имате късмет. Но аз нямах :( С тази тема искам да помогна до колкото мога, най вече със съвети и снимки, какво се "крие" под въпросните лайсни. След злополучно фолиране на покрива с цел прикриване на "майсторско" изпълнение на автобояджия, установих, че 13 от 14 възможни щипки са изпочупени. Почти 100% успеваемост Демонтажа ми бе спестен, т.е. не хванах тънкостта. Повечето щипки се държаха на магия. Mitsubishi препоръчва комплект за разглобяване на интериора на автомобила, който се намира в Ebay за около 10$. Ако нямате, горещо ви препоръчвам да ползвате ПЛАСТМАСОВИ подръчни материали. Когато знаете, какво ви очаква под лайсната, може и да имате късмета да се справите и да спасите нещо. Внимавайте с пластмасовите накрайници на лайсните! Много са крехки, а не се предлагат като резервна част, т,е директно отивате на цяла лайсна или лепенето им. Щипките може да поръчате от Ратола или БС на цена около 7 лева за брой. Общо са 14 , по 7 от всяка страна. Няма леви и десни. На снимки 1 и 2 можете да видите, как изглеждат: А това е пакет от 10 бройки - (снимка 3) Щипките се закрепват първо към лайсната. При монтажа се притеснявах, как ще позиционирам щипките по лайсната, така че да съвпаднат с местата за захващане по покрива - снимка 4 Нямах проблеми с това. По средата на лайсната има гумен кант, непозволяващ приплъзването им. Та по него остават следи от първия им монтаж. Проверявате как да бъдат ориентирани и започвате една по една да ги редите. Така изглежда преди (снимка 5) и след закрепването и (снимка 6) А така изглежда лайсната с щипки (снимка 7): Когато приключите с тази операция, внимателно поставяте лайсната върху местата за хващане, и с леко притискане точно върху щипките, започвате една по една да ги защипвате. Няма нищо притеснително в цялата процедура. Ще се справите с лекота! Успех! Редактирано 19 август 2013 от kesten Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 20 август 2013 Сподели Публикувано 20 август 2013 Полезно :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino355 Публикувано 20 август 2013 Сподели Публикувано 20 август 2013 Полезно :mitsu-smiley:А-а-а... Страшна работа! Но най-вече мъдро измислено от конструкторите. Господи, каква надеждност!!! :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 20 август 2013 Сподели Публикувано 20 август 2013 А-а-а... Страшна работа! Но най-вече мъдро измислено от конструкторите. Господи, каква надеждност!!! :drinks: Продавай колата и спри да се ядосваш :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 20 август 2013 Сподели Публикувано 20 август 2013 Дори и да го направиш както трябва, лайсната си има един ход от около 1-2см напред назад, като я буташ от двата края. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 20 август 2013 Автор Сподели Публикувано 20 август 2013 В интерес на точността, трябва да отбележа, че хода е в рамките на 5-6мм и не е толкова фатално, а по-скоро улеснение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino355 Публикувано 21 август 2013 Сподели Публикувано 21 август 2013 В интерес на точността, трябва да отбележа, че хода е в рамките на 5-6мм и не е толкова фатално, а по-скоро улеснение.В интерес на истината... няма детайл, който да няма... поне такъв ход... Вижте си пластмасите вътре в купето и главно по праговете... Ей сега разбрах що всички дилъри нямат проблем с тест-драйва. Щото за един тест-драйв нищо не можеш да разбереш. Или ако разбереш нещо, то ще е не повече от 10% от върха на айсберга. Всичко ти се струва, че се дължи на това, че не си свикнал с колата. Много се надявам тия просто да са се отказали от автопроизводството и затова драматично да са прецакали качеството в последните десет години. Щото... ако това е световният еталон за качество и надеждност на новите автомобили, тръгвам с велосипед... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 29 август 2013 Автор Сподели Публикувано 29 август 2013 (редакция) Така изглежда въпросния комплект за безпроблемно разглобяване и сглобяване на интериора и екстериора: Редактирано 29 август 2013 от kesten Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 7 октомври 2013 Сподели Публикувано 7 октомври 2013 На моят lancer също му счупиха една от щипките на лайсната на тавана, на автомивка. Проблемът го реших с двойнозалепваща лепенка на tessa, втора година- нямам ядове! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlackWolf Публикувано 7 октомври 2013 Сподели Публикувано 7 октомври 2013 Да попитам, на мен някой ми открадна едната щипка.. Някой има ли идея откъде да си набавя такива? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 12 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 12 октомври 2013 Да попитам, на мен някой ми открадна едната щипка.. Някой има ли идея откъде да си набавя такива? Брей, този трябва да е голям "майстор", щом е свалил една, без да супи съседната Да не става дума за капачката върху лайсната!? БС или Ратола са твоите хора. Алтернатива е Ebay, но няма да спестиш нищо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 13 октомври 2013 Сподели Публикувано 13 октомври 2013 Дори и да го направиш както трябва, лайсната си има един ход от около 1-2см напред назад, като я буташ от двата края. Последните колтове са същата история :icon_thumbup: ама то май повечето нови евтини коли са така,.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 29 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 29 юли 2014 Здравейте!Така, малко по малко живота ми предложи възможност да пробвам и демонтажа на въпросните лайсни. След голямата софийска градушка, в която колицата ми пострада сериозно, ще се наложи среща със съсловието, наречено простичко от нас МАЙСТОРИ И за да не се наложи отново да купувам N-брой щипки за лайсните, които евентуално биха "паднали в боя", реших да си свърша работата сам. Процедурата не е сложна. От предложеният от мен по-горе комплект, работа ще ви свършат двете прави щанги. По-удобно е единият инструмент да е нещо по-тънко, но в никакъв случай метално! При тази операция розовите щипки остават към купето. Отделя се само лайсната. По дължина на лайсната има 7 щипки. Започвате от единия край - от ляво на дясно май е по-удобно Подпъхвате с едната щанга от страни леко (от към вратите, а не от към покрива), както е показано. След това с другата щанга трябва да притиснете двете места (едно след друго), посочени със стрелки:Идеята е да се получи това: Розовите зъбчета да излязат от жлеба. Така обхождате всички щипки и лайсната е отстранена! След това демонтирате и щипките една по една от покрива. Трябва само да преодолеете тази засечка: Това е! Ако сте имали късмет и щипките да не са много "прегорели", операцията е повече от успешна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasko25 Публикувано 20 януари 2016 Сподели Публикувано 20 януари 2016 Здравейте, имам същия проблем като добавим това и че изгубих някъде по пътя лайсната. Имате ли представа от къде мога да си купя такава? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 21 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 21 януари 2016 Само втора употреба. Цената за нова е .... огромна. Имай предвид, че съществуват два вида лайсни : с отвори за багажник и без. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.