Премини към съдържание

Компресия


Paveto

Препоръчано мнение

Здравейте!

Днес за пореден път влезе Галанта (Е54А) в сервиз за това мистериозно прекъсване и ми се обадиха, че единия цилиндър има 4 атмосфери компресия - която след повече обороти на стартера се покачвала...

Та според момчето, проблема е в повдигачите на съответния цилиндър...

Аз пък си мисля, че е клапан, но без да оправя едното - няма как да знам дали е другото...

Та в най-общи линии въпроса ми е - може ли повдигачи наистина да ми правят тази мизерия?

При положение, че като позагрее и млъква, иначе има леко почукване...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

А износени сегменти или цилиндър не може ли да е и да клапан също. Да проверят дали клапаните на този цилиндър не се нуждаят от пасване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е направено, но на всички видяни от мен двигатели клапаните имат пружини, които натискат работната част на клапана към леглото. Хидравличният компенсатор обира в нужната степен топлинната хлабина на клапана - между стъблото и съответната гърбица на разпределителния вал. Та на нито един двигател не съм забелязал заради компенсатор клапанът да не затваря. Дори и с пулове да е, дори като на ладите да е... Не виждам какво отношение има компенсаторът (повдигачът както му викат) след като пружината непрекъснато притиска клапана към затворено положение. Да цъка "на клапан" - да, да е пренатегнат и да се скъса/падне "кученце" и да стане белята - да, но за налягането в цилиндъра не мога да си го представя как може да повлияе.

Винаги има едно НО. В последно време ме изненадват разни считани за валидни и верни факти. Факти, които съм проверил опитно и в които вярвам по тази причина. Е, има случаи съветите/мнението ми по даден въпрос да е колкото добронамерено, толкова и грешно. Нищо чудно и сега да е така, щом в сервиз са изказали такава хипотеза...

Сипи в проблемния цилиндър една капачка масло. Капачка от тубата, с което масло зареждаш двиателя си. Премерете налягането в цилиндъра отново. Ако вдигне - сегменти; ако не - нехерметичен клапан/и.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, има и нещо друго. Като му дадеш по-рязко газ и започва да прекъсва, а като галиш педала пфекъсва досъа по-малко... Кабели мови,свещи нови,бобимиъе са мерени,помпа нова... Ако е компресия наистина няма ли на място да прекъсва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Варианта сегменти лично на мен ме ми се вярва, защото е с 5 40 и не го пипа. За двигател на 260 000 км е добре мисля... но го загледах, че е почерняло, а е на няколко хиляди км...

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

вариянта сегменти лично на мен ме ми се вярва, защото е с 5 40 и не го пипа. За двигател на 260 000 км е добре мисля...но го загледай , че е почерняло а е на мяколко хиляди км...

Сегментите са два вида - компресионни и маслен. Може и да не "пипа" маслото. Но това, че е черно... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прекъсване и "преплитане" в оборотите на двигателя може да е от недобре затварящ клапан. Теоретично може да се свържат двата проблема - по-ниското налягане в дадения цилиндър и неравномерната работа на двигателя. Дали в действителност става точно това е трудно да се отгатне. Мисля че от ниско налягане в един цилиндър, или във всички цилиндри (всеки да е с различна компресия и по-ниска от нормалната) не би трябвало да прекъсва и да плете оборотите, но при положение че клапаните затварят перфектно, т.е. ако причината е в сегментите/износени цилиндри.

Продължителното чукане от компенсатор/и накопава работната повърхност. Идва положение, при което вече и с чисто нов компенсатор двигателя просто не може да заработи равномерно. На мой двигател напаснахме клапаните и регулирахме хлабините по книжка и разликата беше все едно не карам същия мотор. Просто нищо общо с преди - равномерен, по-жив и дори спирането на компресия беше по-силно. Така че това е от огромно значение (пасването на клапаните и реглаж където позволява; аз говоря за варианта с пулове, не се хидр. компенсатори).

 

Относно връзката между разход на масло и износени бутални пръстени (и/или цилиндри) има и двата варианта - да гори масло и да не гори масло. Отваряли сме 4-цил двигател с 5 счупени компресионни сегмента - във всеки цилиндър горния плюс втория в 4-ти цилиндър. Не гореше масло или поне не можеше да се разбере по пръчката харчи ли или не. Нямаше мощност заради ниското налягане в цилиндрите.

Ако при износени сегменти в горивната камера попада двигателно масло, то уплътнява и създава впечатление за нормална компресия в съответния цилиндър.

Относно почерняването на няколко хиляди сме водили спорове и в този форум. Едни казват маслото има дизергионни или каквато е там сложната думичка ... и миещи свойства и трябва да почернява. Според мен за дизелов това може да важи, но не и за бензинов. Какво да разлага и отмива ако двигателят е чист вътре? Нищо. Казвали са ми че карам с фалшиво масло и да го сменя по-бързо, защото не било нормално да не почернява. Викам че аз трябва да съм блокирал вече или нещо да е изтракало с 12-13 хил. оборота. Сложил съм масло от 35 лв/л. Не е от хранителен магазин туба 5 литра за 19 лева да кажеш... Точил съм го след 1,5 години и един искаше да си го сипе в неговия двигател че моето било свежо и му нямало нищо...

Не разчитай 100% на замерването на бобините. Има случаи да се мери бобина и въпреки това тя не работи добре и двигателят прекъсва. Казваш си здрава е, не е от нея и търсиш на друго място проблема. Слагаш друга бобина от работеща кола и а - вече не прекъсва и всичко изглежда наред.

Иди и при друг добър майстор и повтори процедурата да видим неговите уреди какво ще покажат и какво ще ти каже той.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да питам ли за сервиз в Плевен, където да отидеш, да ти видят проблема с колата и да не ти свлечат кожата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да предложиш някой тук... Cтига да не е онзи на обръщалото на 13ката!!!

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На един колега по колА му смениха кутията на галанта с ръчна във Варна. Беше автоматик. Нещо захарна фабрика май споменаваха. Не съм се старал да помня, понеже да ида на сервиз във Варна... :rolleyes: Виж темата му. Тук от първите е някъде. От заглавието става ясно коя тема да отвориш. Дано не е същото място.

Варналии да не се стесняват, а да пишат къде да отидеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега очаквам на Л.С. да ми обясниш поста си относно майстора който споменаваш. Не е желателно да се хвърлят нападки без да се обосноваваш. Аз лично съм ползвал услугите му при смяна на съединител. Други колеги също ходят при него. А колегите от Варна помнят колко си сериозен, затова искам да се обосновеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На един колега по колА му смениха кутията на галанта с ръчна във Варна. Беше автоматик. Нещо захарна фабрика май споменаваха. Не съм се старал да помня, понеже да ида на сервиз във Варна... :rolleyes: Виж темата му. Тук от първите е някъде. От заглавието става ясно коя тема да отвориш. Дано не е същото място.

Варналии да не се стесняват, а да пишат къде да отидеш.

 

 

 

 

Сервиза се намира в "пиво варна" (бирената фабрика по пътя за тополи) точно до силозите .... ако ти трябва повече инфо пиши ми на ЛС :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо, не ме разбирай погрешно, но колкото срещи съм пропуснал е защото съм предпочел да си свърша служените задачи, или да помогна на приятел както беше единия случай когато си въпросният човек си беше запалил куйнята и трябваше бързо да се покрият следите... И 1 пропуснах защото не се доразбрахме за часа... Лично съобщение няма да ти пиша а ще го напиша тук за да го видят повечко хора:

1: когато имах проблем с датчика на коляновия вал. Направи му диагностиката. Разбрахме какво му е. Дотук добре, но от там нататък... Каза ми,че смянаъа му щяла да ми струва 200лв с работата, защото щял да сваля ангренажа... Е друг сервиз го направи за 100лв с антифриза (3 бутилки) без да сваля ангренажа.

2: после разви проблем с помпата и той го кара да го пробва и каза, че му приличало на помпа, И ЗАПОЧВА ДА МИ ОБЯCНЯВА КАК ПОМПАТА ПРАВИЛА 7 АТМОCФЕРИ НАЛЯГАНЕ. На въпроса ми колко иска за работа понеже аз нямам времето или инстеументите да я правя ми отвърна с "уф, ми то трябва да се сваля резервоара,ами не знам..." и т.н. ... Мери помпата и казва, че имала налягане и предлага свещи да сменим... Ок за свещите аз и без това исках да ги сменя...НО 3 CЕДМИЦИ CВЕЩИ НЕ CЕ CМЕНЯТ КОЛКОТО И ДА Е CЛОЖНО! 3 CЕДМИЦИ! Колата не се оправи с новите свещи и като я взимах ми каза "еми не знам какъв ти е проблема. Започни да сменяш с принципа на изключването"... Cамо се завъртях около оста си и си излязох... После известно време имаах финансови затруднения и не съм правил нищо по него...

Отидох в друг сервиз за кабели смяна. Момчето каза "абе дай да го видим, недей да сменя на сляпо" и като свали маркуча на обратния бензин и му даде газ маркуча направо пресъхваше... Cменихме помпата и си дойде всичко на мястото. Досега... Емо, какво ще кажеш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще кажа, първо да се постараеш да пишеш по грамотно :) После, нека всички разберат, че когато се хвърлят нападки по някого е хубаво да се обоснове човек, а не просто да оплюва някого ей така. Ето виж, че можеш да изкажеш гледната си точка. Друг е въпроса дали човека ще се защити с неговата такава - негов избор. Аз лично, какво да ти кажа, не съм му адвокат на майстора, както и на никой друг. Просто нещата трябва да са чисти.

 

{style_images_url}/offtop.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

по-грамотно с този спукан тъчскрийн няма как да стане, Емо :)

Що бре, последните ти два поста са повече от перфектни :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата е разчистена. Има правила и моля да се спазват, за да не се налага взимане на мерки.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой купувал ли е от ибей части? По-конкретно повдигачи и гарнитура за главата... Впрчатления някакви? Има ли смисъл в покупката на повдигачите или да взимам по 10лв втора употреба?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Втора употреба компенсатори бих взел само ако чуя как работи двигателя и веднага след това ми ги свалят и продадат. Питай колко струват нови, но цената изобщо няма да ти хареса. За следващия модел са по ~24 лв/бр. Умножи го 24 компенсатора...

Гарнитура сигурен ли си че трябва да купуваш? Неведнъж сме отваряли двигател и си го сглобяваме с неговата си гарнитура (на главата). Никакви ядове. Даже последно една за четвърти път я сложихме и приключи ... биелен лагер. Иначе го дават и болтовете да купиш. Е, да вземеш болтове, да вземеш гарнитура и да смениш накрая и шофьора... Знам че така трябва и че не трябва да се рискува, но за стара машина за мен рискът е оправдан. Вече за новите не.

 

Има начин да се разбере кой компенсатор е за смяна, само че не го знам какъв е. Например установявате 2-3 броя и взимаш само толкова нови. С всички нови е най-лесно като краен резултат :icon_hmm:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оок, да речем, че пропуснем гарнитурите за кратуните... Те метални ли са между другото? Искаш ли линк към частите които съм си избрал? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...