Премини към съдържание

Проблем... започна да "ромоли"


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Понеже изчетох няколко теми, изслушах доста мнения на хора около мен, но така и не ми стана ясно реших да попитам, понеже знам че тук има надеждни майстори и хора, разбиращи от Галант.

 

Проблема е, че при следните ситуации се чува някакво ромолене:

1. на задна, когато се изкачвам под наклон назад;

2. при потегляне леко на 1-ва, понякога и като включа на втора;

3. при пуснат климатик се чува повече, може би защото се вдигат оборотите;

4. шума заглъхва, когато натисна съединителя

 

Първо мислех за каре, но поне доколкото знам, то се обажда при завои, а при мен не е така. На завоите нямам допълнителни шумове. Възможно ли е да е аксиален лагер или пък са лагерите в скоростната кутия (ръчна)? Колко би струвал ремонта приблизително?

 

Благодаря ви предварително за насоките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно лагери в скоростите. И на мен ми е интересно колко струват само лагерите и то по вид.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Понеже изчетох няколко теми, изслушах доста мнения на хора около мен, но така и не ми стана ясно реших да попитам, понеже знам че тук има надеждни майстори и хора, разбиращи от Галант.

 

Проблема е, че при следните ситуации се чува някакво ромолене:

1. на задна, когато се изкачвам под наклон назад;

2. при потегляне леко на 1-ва, понякога и като включа на втора;

3. при пуснат климатик се чува повече, може би защото се вдигат оборотите;

4. шума заглъхва, когато натисна съединителя

 

Първо мислех за каре, но поне доколкото знам, то се обажда при завои, а при мен не е така. На завоите нямам допълнителни шумове. Възможно ли е да е аксиален лагер или пък са лагерите в скоростната кутия (ръчна)? Колко би струвал ремонта приблизително?

 

Благодаря ви предварително за насоките.

Имаш проблем с лагера на първичния вал........направи следното нещо: сутрин, когато мотора и колата са студени, запали мотора,и почни периодично на равни интервали да натискаш съединителя като едновременно се вслушвай за шумове отпред.....когато не си натиснал съединителя. то ще чуваш ромолене, когато го натиснеш , то спира, ако е така, значи имаш проблем с кутията......

освен това, тъй като имаш точка 2, то товаа значи че имаш най вероятно проблем с лагера на пиниона......той е специален и струва около 130-150 лв.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато се отвори кутията може ли да се разбере кои лагери са за смяна? Знам, че за теб чисто професионално, е по-добре да се сменят всички, но ако няма такава възможност разбира ли се точно кой лагер да се смени само по външния вид?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато се отвори кутията може ли да се разбере кои лагери са за смяна? Знам, че за теб чисто професионално, е по-добре да се сменят всички, но ако няма такава възможност разбира ли се точно кой лагер да се смени само по външния вид?

........риск печели, риск губи........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"""""освен това, тъй като имаш точка 2, то това значи че имаш най вероятно проблем с лагера на пиниона......той е специален и струва около 130-150 лв....... """"""

ДА попитам нещо в тази връзка:

Става въпрос за конусо-ролковия лагер????Този скъпия???

И къде го има???

Редактирано от StanislavStanev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"""""освен това, тъй като имаш точка 2, то това значи че имаш най вероятно проблем с лагера на пиниона......той е специален и струва около 130-150 лв....... """"""

ДА попитам нещо в тази връзка:

Става въпрос за конусо-ролковия лагер????Този скъпия???

И къде го има???

Само оригинален.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато се отвори кутията може ли да се разбере кои лагери са за смяна? Знам, че за теб чисто професионално, е по-добре да се сменят всички, но ако няма такава възможност разбира ли се точно кой лагер да се смени само по външния вид?

Естествено, че се разбира. То, ако не се разбираше, никой нямаше да прави ремонт на ск. кутия, ми направо нова :). Разглобявате кутията, сваляте лагерите и почвате един по един да ги преглеждате. Взимате лагера, въртите, ако има задирания, шумолене, румолене, запъвания... значи е за смяна. Визуално също се вижда дали вътре по леглото на съчмите има язви. Ако има - за смяна. Ако не можеш да направиш разлика във въртенето на стар и нов лагер, отиваш в магазина и виждаш как се върти нов лагер - гладко и безшумно. Е... ако съвсем леко шуми или нещо... ще прецениш, може и да не го смениш, не знам... Аз смених три лагера, трябваше да сменя още два, но не ги намерих никъде, и си сложих старите. В момента кутията е добре. Дори по думите на майсторите нямаше нужда да правя този ремонт. Всичко ми излезе 250лв - труд 100лв, лагери 70 лв (3 броя), масло 30лв и феродов диск 50лв. Но все пак говоря за Колт :)

Тук прилагам снимки на развалените лагери: Моят сайт

 

http://media.snimka.bg/9204/024662792.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Проблем: Решен.

 

Сменен лагера на първичния вал. При свалена кутия, лагера почти не се усещаше, че е за смяна. Може би, защото не е натоварен. Това и в началото ни зачуди дали не е другаде проблема, но се оказа именно в него. Сега е ОК.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само този на първичния вал, входящ май се води. NSK B25-157, благодарение на mario64 който ми каза модела и ме насочи откъде най-бързо във Варна да го взема. Цената му е 37лв без отстъпки, който има - да ги ползва, аз нямам :)

 

Мисля, че има и още един който още по-леко се усещаше при въртене на ръка, но той е от скъпите и рискувах, затворихме кутията. Нямаше време за поръчка и средства на този лагер и засега поне всичко е ок. Всичко, без горивото, ми излезе 250лв (труд+масло+лагер).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен има някаква разлика , като натисна и задържа съединителя (по-тихо работи) и като го пусна съвсем малко по-шумна. Тя колата си работи доста тихичко де , майсторите като ми сменяваха биалетка и накрайник казаха ,че скоро и съединител ще правя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Мисля, че има и още един който още по-леко се усещаше при въртене на ръка, но той е от скъпите и рискувах, затворихме кутията. Нямаше време за поръчка и средства на този лагер и засега поне всичко е ок. Всичко, без горивото, ми излезе 250лв (труд+масло+лагер).

 

Поради тази причина и при мен има нещо съвсем леко, но щом претенциозните ми уши едва го долавят - значи има време :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз щях да правя същото, но отложих, тъй като ми потрябваха събраните пари, а може да се наложи да взимам и други лагери. Също съм приготвил този лагер, който ти си сменил. Возя го в отделението под подлакътника да не го загубя :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз щях да правя същото, но отложих, тъй като ми потрябваха събраните пари, а може да се наложи да взимам и други лагери. Също съм приготвил този лагер, който ти си сменил. Возя го в отделението под подлакътника да не го загубя :rolleyes:

Мислех си че само аз возя лагери в подлакътника - двата задни на главините......

Може ли номер по койо на този конусо-ролковия - скъпия......

Редактирано от StanislavStanev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...