Премини към съдържание

Тип масло за КаризмаГДИ


Препоръчано мнение

Здравейте! От известно време си мисля по един въпрос: дали е добре да сменя маслото на колата с по-гъсто...? Колата е Мицубиши Каризма ГДИ и е вече над 260000км. От доста време повдигачите на клапаните чукат осезателно. Досега я карам с 10w-40.Бихте ли ме посъветвали какво да направя и дали тракането ще утихне ако сменя типа масло! Благодаря Ви!..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! От известно време си мисля по един въпрос: дали е добре да сменя маслото на колата с по-гъсто...? Колата е Мицубиши Каризма ГДИ и е вече над 260000км. От доста време повдигачите на клапаните чукат осезателно. Досега я карам с 10w-40.Бихте ли ме посъветвали какво да направя и дали тракането ще утихне ако сменя типа масло! Благодаря Ви!..

 

Здравей колега,

много е вероятно да утихнат, като обърннеш посоката на подхода и преминеш на SAE 5W-40.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо с по тънко масло,да може по-бързо да качи масло горе да се смажат повдигачите ли или... :icon_blush:

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

защо с по тънко масло,да може по-бързо да качи масло горе да се смажат повдигачите ли или... :icon_blush:

 

Подхода при избора на масло е какви са заводските изисквания на производителя. Те от 2006 г са SAE 10W30 за GDI двигателите. Трудно се намира такова масло в България. Затова като най-близък заместител е SAE 5W40. Не че в първоначалните сервизни книжки не е позволено както 10W40; 15W40; 15W50 масло, но с грижа към двигателя аз не бих ги избрал.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мм не знам колеги, аз си мисля така - ако е на по малко километри да е по тънко, а ако е на повечко да е малко по-гъсто,моята е на ...бе няма 130 000км, но знам ли аз дали са реални и реших да и налея 10W40. Сутрин като паля около 20-30 секунди се чуват повдигачите и после утихват, явно е така докато качи масло, кажете как да си избера масло и кое на кое се равнява според вас имам предвид дето има 10в40, 5в40 и тея 5в30, 10в30, 0в30. Кое какво е, като вискозитет кое с кое се равнява и как да си избера маслото, че съм новак, имам желание да се науча, досега главно с мотоциклети и мотопеди съм се занимавал и вече почна да ме влече много и това да се занимавам с коли...знаете как е :icon_angel:

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

5W30 и 0W30 не са ли по-близък заместител на 10W30 в сравнение с 5W40?

 

Изрових произволно 4 масла SAE 0W30 / 5W30 / 10W30 (за GDI специално) и 5W40 (всички са с HTHS>3.5 и съответно ACEA A3)

При така наложената графика Цък се вижда, как вискозитетната крива при -20С на 10W30 (зелената) и 5W40 (розовата) почти се доближават и ясно се разграничават от тази на 0W30 и 5W30.

 

Трябва да се отчете следната особеност. Маслата 10W30 които в бюлетина на Mitsubishi се споменават/препоръчват (не се продават в България) имат съответно вискозитетен индекс 142 и 151 (в графиката участва това със 151), чиито нива са даже под масовите полусинтетики SAE 10W40. А останалите масла имат такъв над 170. Вещите в материята за маслата знаят, че вискозитетеният индекс е в пряка зависимост от кинематичният вискозитет при 40С и при 100С. Ако към днешен момент се намери новотехнологично SAE 10W30 то би имало по-висок вискозитетен индекс и следователно графиката му в съпоставката би се изменила...

 

Отделно таблицата на SAE J300 за вискозитетения клас уточнява колко да бъде за съответният такъв минималният вискозитет при 100С, т.е. той варира. На SAE 30 е мин 9.3 и макс <12.5. На SAE 40 мин е 12.5 и макс <16.30. Ами ако бях попаднал на 10W30 и 5W40 с еднакъв вискозитет при 100С (12.5), тогава вечната опозиция с термина "дебело" масло нямаше да има какво да каже.

 

Много често в каталозите на фирмите за масла, там където се изисква (за двигатели условно до 2004г API SG/SH/SL + SAE 10W30, реда е попълнен или само със SAE 5W40 или 5W40/10W40 масла

 

Моето лично мнение е, че за за двигателите на Мицку пък било и то GDI е по-добре да се сложи 5W40 вместо 10W40 по следните причини:

1. Вискозитетния клас SAE 5W40 предлага по-голяма защита за двигателя;

2. Възможно е стандарта по API да достигне най-високо ниво API SN.

3. Формулата на маслото е твърде вероятно да бъде най-висок клас синтетична такава.

 

До тук вървим 1:1 със сервизната книжка дошла с колата където множество вискозитетени класове са правилни, стига маслото да е мин API SG ниво.

 

И спрямо Low SAPS SAE 5W40 и конвенционално SAE 5W40, бих избрал второто заради по-високия му TBN.

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днеска си разгледах по-добре книгата на колата, видях какво пише за маслото, зависи по време на какви температури се кара колата, ще направя утре снимки и ще ви ги покажа, може да ви е от полза :icon_angel: ...само нека някой да ми пообясни каква е разликата между 10W40 и 10W50 :icon_blush:

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...само нека някой да ми пообясни каква е разликата между 10W40 и 10W50 :icon_blush:

 

Може да се говори много, а може и накратко да прочетеш раздела "Класификация по SAE" Цък

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

5W30 има на ENEOS има и 10W30

Редактирано от thedivine
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв коментар тогава на това:

 

http://www.picvalley.net/u/1889/14195405553445543131370502315moX9RFHQYHQvGE6RBQ75.JPG

 

Документа който се цитира и се взима като отправна точка за масла в GDI двигателите, не трябва да се взима на сериозно по 3 причини според мен:

1)Произхода му е неясен. Освен абривиетурата GDI, никъде не става ясно че е издаден от Mitsubishi, или че е свързан с тази марка. Няма лого на марката, няма нищо този сервизен бюлетин. И от кой е издаден? От някакъв международен след продажбен отдел, но на коя фирма не става ясно.

2) В този документ има дата 2001г. Защо в сервизните книжки на производителя (за двигатели произведени същата година във форума има много снимки на тях) не присъства вискозитетните класове SAE 0W30 и 0W40. Във последващите бюлетини от Mitsubishi (качени на ftp-to) също няма потвърждение, докато напротив: Изискват си дадени вискозитетни класове + API SG и до там. Дори и да е истински бил навремето, следващите редове го отменят/обезсилват.

3. Изваждам от архива един мой пост:

Здравейте отново,

Имам вече информация относно маслото за GDI двигателите и ще хвърля малко светлина.

В онлайн каталози на реномирани производители на масла можете да срещнете различни препоръки за вашият GDI двигател. Дали се разминават или припокриват не искам да коментирам, защото само 2 фирми в света изработват тези каталози. И ако на входа е подадена грешна информация от производителя на двигателя (или е допусната правописна грешка), във всички каталози издадени от тази фирма тя (грешката) ще съществува. Както и да е...

 

Ще публикувам документ , в който конфиденциалната информация като е-майл и др. е заличена. Знам само че идва от Германия (там ли е Централата на Мицубиши?). В него се описва за проблем установен през годините (дори на немски се чете ясно думата проблем, а и има и доста стряскащи снимки).

Цитирам в превод моят източник, като надявам се съм му привел дословно думите:

 

"...В двигателите GDI на Mitsubishi имат големи проблеми с натрупване на нагар на всмукателните клапани. Документа от Германия показва нагледно проблема и препоръчва употребата на няколко вида масла, които имат едно общо нещо помежду си. А то е, по-ниско съдържание на сулфатна пепел сравнено с класическите масла по онова време.

Новите специфични масла за GDI двигателите които са упоменати в документа имат сулфатна пепел около 1,1% за ACEA A3 масло. Останалите характеристики (TBN и др.) не са по-различни от всяко типично ACEA A3 масло.

Поздрави

Според този документ, през 2006г Mitsubishi са установили вече с факти, че произволно сложените масла пък и те били по API SG навреждат на клапаните и препоръчват (още същата година) масла SAE 10W30 (ACEA A3). В базата данни на 2-та производителя на каталози Olyslager и Oats към днешен момент за всички GDI двигатели препоръката е само една: API SG + SAE 10W30.

 

В онази тема застъпих мнението, че след като двигател на 6-7г (през 2006г) има такъв огромен нагар по клапаните от какви да е масла, дори и към днешен момент да се намери и премине на SAE 10W30, вече белята е станала, даже се е удвоила защото най-стария двигател вече е на около 14 години. И от следните злини (масовите масла на пазара), избирам отлично 5W40 (с по-голяма кинематичен вискозитет при 100С) при двигатели на неизвестни километри, отколкото използването на SAE 0W30/5W30/10W40 масло.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви няколко снимки от книгата ми, дето си беше в колата, оригинална, но е на немски.

Става дума за маслото, намерих това като се рових повече и го намерих - http://ivanov1166.sn...730972.30693123

Ето таблиците поотделно за бензинов и дизелов двигател - http://ivanov1166.sn...730972.30693120 http://ivanov1166.sn...730972.30693118 , дано ви е полезно.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ето ви няколко снимки от книгата ми дето си беше в колата,оригинална,но е на немски,става дума за маслото,намерих това като се рових повече и го намерих - http://ivanov1166.snimka.bg/automobiles/kolata-mi.730972.30693123

ето таблиците по отделно за бензинов и дизелов двигател - http://ivanov1166.snimka.bg/automobiles/kolata-mi.730972.30693120 http://ivanov1166.snimka.bg/automobiles/kolata-mi.730972.30693118 дано ви е полезно

И аз бих ти препоръчал 5W40

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По тая схема с градусите мисля,че най добре е 10W40. Тука едва ли ще е по студено или по горещо за да слагам друго масло. :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По тая схема с градусите мисля,че най добре е 10W40. Тука едва ли ще е по студено или по горещо за да слагам друго масло. :icon_angel:

 

Ако решението бе толкова лесно със слагането на някакво си SAE 10W40, защо ли има 1000 теми за маслата за специфичните GDI двигатели?

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок,основно кое да гледам за избор на масло,температура на климат,километри на двигателя,дали чукат повдигачи или не...друго какво или кажи на кратко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок,основно кое да гледам за избор на масло,температура на климат,километри на двигателя,дали чукат повдигачи или не...друго какво или кажи на кратко.

 

Няма такъв производител, който въз основа на еди колко си колометра пробег след това да препоръчва използването на друго масло. За тракането на повдигачите приеми факта, че можеш да имаш и механически проблем. Ако не можеш да си намериш масло SAE 10W30, то отговора който търсиш е в края на пост 12 и 14.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да търся API SG + SAE 10W30 и ако няма си купувам 5W40. То се срещат SAE 10W30,но трябва да пише API SG + SAE 10W30 така ли? Демек имат разлика API SG + SAE 10W30 и SAE 10W30. Извинявам се за многото сигурно глупави въпроси според вас,но предпочитам да съм сигурен в нещо,а не да съм чул недочул. Благодаря ви :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да търся API SG + SAE 10W30 и ако няма си купувам 5W40. То се срещат SAE 10W30,но трябва да пише API SG + SAE 10W30 така ли? Демек имат разлика API SG + SAE 10W30 и SAE 10W30. Извинявам се за многото сигурно глупави въпроси според вас,но предпочитам да съм сигурен в нещо,а не да съм чул недочул. Благодаря ви :drinks:

 

Колега,

Изисква се мин бензинов стандарт API SG + някакъв вискозитетен позволен клас. Мицубиши са стигнали до извода, че най-удачен е SAE 10W30. А колкото по-висок бензинов стандарт маслото отговаря, толкова по-добре. Няма как на пазара да намериш вече API SG, все едно че да търсиш по хипермаркетите грамофон да си купиш.

API SG - бензинова защита преди и между 1988-1992г;

API SH - бензинова защита преди и между 1993-1996г;

API SJ - бензинова защита преди и между 1996-2001;

API SL - бензинова защита преди и между 2001-2004;

API SM - бензинова защита преди и между 2004-2010;

API SN - бензинова защита преди и след 2010 до днес

 

Масовите масла 10W40 и обикновенните синтетики 5W40 колкото и да се напъват стигат само до API SL (което пак си надвишава остарелите изисквания). Но качествените 5W40 ще бъдат API SM или даже SN. Така и така се сменя масло, защо да не се ползва последна технология...

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Изисква се мин бензинов стандарт API SG + някакъв вискозитетен позволен клас. Мицубиши са стигнали до извода, че най-удачен е SAE 10W30. А колкото по-висок бензинов стандарт маслото отговаря, толкова по-добре. Няма как на пазара да намериш вече API SG, все едно че да търсиш по хипермаркетите грамофон да си купиш.

API SG - бензинова защита преди и между 1988-1992г;

API SH - бензинова защита преди и между 1993-1996г;

API SJ - бензинова защита преди и между 1996-2001;

API SL - бензинова защита преди и между 2001-2004;

API SM - бензинова защита преди и между 2004-2010;

API SN - бензинова защита преди и след 2010 до днес

 

Масовите масла 10W40 и обикновенните синтетики 5W40 колкото и да се напъват стигат само до API SL (което пак си надвишава остарелите изисквания). Но качествените 5W40 ще бъдат API SM или даже SN. Така и така се сменя масло, защо да не се ползва последна технология...

Поздрави

 

Аха. Благодаря много за точните отговори :drinks: :icon_blush: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Здравейте колеги,имах една туба от това масло в багажника на колата още като я гледах в автокъщата и сега го гледам на тая цена http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=140&products_id=578 интересува ме дали ще е добро,някой ползвал ли го е? как е като марка и гледам за Пежо и Ситроен го дават...?

 

или нещо друго да избера...?

Редактирано от vanko91
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече няколко смени на масло извършвам с Енеос. Онзи ден сложиш ENEOS 5W40 на Каризмата. Аутлендъра ми също с такова масло си го карах и нито ми го е бутало, нито съм имам някакви проблеми с двигателя. За Тотала нищо не мога да кажа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,имах една туба от това масло в багажника на колата още като я гледах в автокъщата и сега го гледам на тая цена http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=140&products_id=578 интересува ме дали ще е добро,някой ползвал ли го е? как е като марка и гледам за Пежо и Ситроен го дават...?

 

или нещо друго да избера...?

 

Първите сервизни книжки за GDI двигателите позволяват 10W40 вискозитетния клас (както и много други). Генерално изисквания са главно към качествата на маслото (мин API SG стандарт), а с течение на времето обаче от вискозитетните класове е останал само SAE 10W30. Не е грешно да сложиш SAE 5W40 (аз така бих направил).

Поздрави

 

ЕДИТ: на предната страница съм обяснил предимствата на по-висок стандарт по API

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз се влияя от това на снимката дето съм сложил за вискозитет според климата, 10W30 съм съгласен според климата,по схемата е от -25 до +40...това е ок но според схемата и това което разбирам от нея 5W40 e над -30 до +20 затова питам дали ще е добро това масло за лятото заради това,че лятото не е 20 а е 40градуса...да не да не е ефективно и да скапам колата. Имам колата почти от година и вече идва време за смяна на масло демек 10 000км за година,зима и лято с едно масло. Благодаря че се включвате :drinks:

Редактирано от vanko91
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз се влияя от това на снимката дето съм сложил за вискозитет според климата, 10W30 съм съгласен според климата,по схемата е от -25 до +40...това е ок но според схемата и това което разбирам от нея 5W40 e над -30 до +20 затова питам дали ще е добро това масло за лятото заради това,че лятото не е 20 а е 40градуса...да не да не е ефективно и да скапам колата. Имам колата почти от година и вече идва време за смяна на масло демек 10 000км за година,зима и лято с едно масло. Благодаря че се включвате :drinks:

 

Според думите на ерудиран колега от форума, производителя е искал да каже, че препоръчва използването на SAE 5W40 при температури по-ниски от +20С. Т.е. можеш да видиш че стрелката не свършва точно на +20С, а от там продължава надолу (производителя просто не се е доисказал). Ако температурите са указани с точност, щеше да имаш стрелка наляво и надясно стигаща до определени граници.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...