Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Ел. схема на фаровете


Препоръчано мнение

Колеги, можете ли да ми помогнете да намеря схема на свързване на фаровете на този Лансер?

Искам да си сложа едно реле, което да автоматично да включва късите светлини 15-29 секунди

след като запаля мотора. Опитах се да го свържа по стандартния начин, но ел. инсталацията на

Лансера е меко казано странна.... на крушката на фара масата се подава на различни крачета в зависимост дали свети на къси или на дълги светлини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че тук е твоята схема: ръководство за Lancer 92-94 (15 MB) Схемата е на страница 235 от файла, секцията е 4A-126.

Защо ти е толкова чудно това - управлява се по маса :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че тук е твоята схема: ръководство за Lancer 92-94 (15 MB) Схемата е на страница 235 от файла, секцията е 4A-126.

Защо ти е толкова чудно това - управлява се по маса :icon_hmm:

И аз допуснах, че фаровете може да се управляват по маса, но при изключени фарове нямам никъде плюс на крушката, освен това минуса не е постоянен, а си сменя мястото на дълги и на къси светлини. Щом има схема, ще разгадая тази магия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че тук е твоята схема: ръководство за Lancer 92-94 (15 MB) Схемата е на страница 235 от файла, секцията е 4A-126.

Защо ти е толкова чудно това - управлява се по маса :icon_hmm:

BAlexandrov, много ти благодаря за схемата! Без нея нямаше да мога да се оправя.

 

Странно, защо като минат няколко минути и не мога да си редактирам мнението, а трябва да пусна ново? По другите форуми не е така, мненията могат да се редактират по всяко време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами търси първо там де - затова ги събирам :icon_thumbup:

Между другото схемите на този Лансер са приложими и за моя Галант - за него нямам точни схеми и от този Лансер за светлините за мъгла е като на моите - търсех когато си ги слагах.

 

Относно редактирането - сега е позволено до един час. Когато няма отговори не виждам причина да не може да си редактираш мнението и аз също бях предложил преди време или да се позволи или да се направи на 24 часа, но не се получи дискусия...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не опиташ да управляваш директно релето за късите светлини, така мисля че ще е по лесно и няма да има нужда да слагаш допълнително реле, евентуално два диода в оперативната верига на релето (бобината).

В моя случай релето за фаровете е едно, общо за къси и дълги светлини. Превключването на къси и дълги става директно от ключа до волана, тока минава само през този ключ, няма други релета. Идеята ти е добра, ще шунтирам релето за фаровете с едно реле за време - така няма да натоварвам допълнително акумулатора, защото фаровете ще се включват автоматично 15-20 сек след запалването на колата. Ще сложа и едно допълнително ключе за "зимно" и "лятно" движение, което ще изключва тази допълнителна автоматика. След малко започвам да майсторя подобрението и като свърша ще докладвам за резултата.

 

 

Относно редактирането - сега е позволено до един час. Когато няма отговори не виждам причина да не може да си редактираш мнението и аз също бях предложил преди време или да се позволи или да се направи на 24 часа, но не се получи дискусия...

 

В такъв случай имаш моята безрезервна подкрепа. След като някой е написал нещо, трябва да има възможността да го редактира или изтрие, ако по някакви причини се наложи това. Дори и да не е последно мнение, пак би трябвало да може да се редактира, разбира се със съответната забележка под мнението, че то е било редактирано еди кога си. Не съм специалист по право, но ми се струва, че сегашното положение е в разрез с принципите на демокрацията.

Моля да ме извините, ако греша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото разгледай схемата която ти е дал колегата, там има схема за управление на фарове за автомобил с "daylight", а относно релето за време мисля че ще е излишно, може да ползваш информация от лампата за зареждане на акумулатора или лампата за налягане на маслото, не би трябвало да има проблем с един транзистор и няколко допълнителни съпротивления би трябвало да стане.

Благодаря за идеята, но аз вече привърших с модернизацията. Имах едно излишно реле за време, което го настроих да включва след 15 сек и с него шунтирах релето за фаровете. Разбира се, поставих и едно ключе, с което имам възможност да изключвам релето за време, защото не ми е необходимо през лятото. От сега съм подготвен за следващия зимен сезон - фаровете ми ще бъдат винаги включени, когато колата е в движение. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за идеята, но аз вече привърших с модернизацията. Имах едно излишно реле за време, което го настроих да включва след 15 сек и с него шунтирах релето за фаровете. Разбира се, поставих и едно ключе, с което имам възможност да изключвам релето за време, защото не ми е необходимо през лятото. От сега съм подготвен за следващия зимен сезон - фаровете ми ще бъдат винаги включени, когато колата е в движение. :good:

 

Колега, а ще споделиш ли твоя опит с малко разяснения по идеята и свързването. :icon_blush:

:please:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а ще споделиш ли твоя опит с малко разяснения по идеята и свързването. :icon_blush:

:please:

 

Всичко е много лесно. В повечето от магазините за резервни части продават така нареченото "реле за време". Представлява една малка платка с десетина дискретни елемента и едно мини-реле. При захранване на платката, релето сработва след време от 2-3 до 30 секунди, като времето на сработване може да се регулира с тример, който е на платката. Цената на това "реле за време" е няколко лева, във всички случаи - под 10. Захранвам на тази платка от плюса, който се подава при контакт на колата, минуса свързвам за масата на колата. Вграденото реле на платката свързвам с намотката (бобината) на едно обикновено автомобилно реле, което има по-здрави контакти. Контактите на второто реле свързвам паралелно на контактите на оригиналното реле на фаровете. Нямах време да търся къде точно се намира оригиналното реле за фаровете и за по-лесно шунтирането го направих по следния начин: взех постоянен плюс през един от предпазителите на колата, който през релето го подавам на средната точка на една от крушките на фаровете на колата. Това е всичко. Дано да съм го написал достатъчно ясно. Ако имаш други въпроси - питай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ще ти представлява ли някаква трудност ако пуснеш нарисувана схемичка... Смятам че ще е по-добре, ако е представено нагледно. Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ще ти представлява ли някаква трудност ако пуснеш нарисувана схемичка... Смятам че ще е по-добре, ако е представено нагледно. Благодаря предварително.

Схема не съм чертал, тя е в главата ми, но ще се опитам да я нарисувам, ако това ще ти помогне. Най-добре ще е като идващ до Ямбол да ти покажа нагледно как съм го направил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...