Премини към съдържание

Проблем с обороти...


Препоръчано мнение

Colt 1.6 113 94-та. При студен мотор няма проблем,като загрее тресе и прекъсва до 2300-2500 оборота някъде и не държи ниски на празен ход,нагоре в по-високи обороти си се изрязва добре и няма проблеми! Чека по принцип си свети при неизправност,но в момента не свети.Проверих свещи,дистрибуторна капачка ОК са си,смених само палеца на дис.капачка.

Идеи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си огледал вакумчетата? Включително тия на вентилацията на картера.

Другото, за което се сещам е заседнал регулатор на налягането на бензина, повредена гарнитура на смукателния колектор и още около 20 други неща.

Дай малко повече инфо. Когато започне да прекъсва, пушляви ли от ауспуха, променя ли ти разхода на бензин, проверявал ли си в какво състояние са свещите и как изглеждат, има ли разлика ако откачиш куплунга на байпаса (под дроселната клапа)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подобни проблеми при мен на същата машина, оказа се степ мотора ....Веднъж го оправиха , втория път отказа тотално...Както каза колегата може да са поне още няколко неща. Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вакумчетата съм ги огледал,гарнитура на смукателя също.Колата не пуши ГРАМ! Докато е студена работи перфектно.Дали е възможно толкова мн проблеми от едно тъпо стъпково моторче?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-простата проверка е като дадеш на котакт, от към байпаса (стъпковото) обикновен се чува едно леко изжужаване. Компа си прави проверка и обикновено се чува, като си близо до него.

Виждал съм подобен проблем от чисто и просто недонатикана букса.

От там нататък ... Виж, много е важно да НЕ се бъзикаш с опорния винт на дроселната клапа. каквото и да правиш, просто не го пипай ... ако вече някой не го е разбъзикал. Ако е - подлежи на настройка, но е леко тегаво мероприятие, някъде имах описание как точно се настройва, ако трябва - ще я търся.

 

Другия интересен момент е гарнурката на байпаса. Едно капаче под дроселната клапа, със странна гумена гарнитура. Като я извадиш, после е адски трудно да я натикаш обратно на мястото и. А ако не я извадиш, почистването е трудничко. Има вариант с читав силикон и много внимателно да уплътниш капака, аз така направих и си държи. просто отдолу се засичат 2 въздушни "потока" и малко антифриз, та ... внимателно.

Възможно е, особено ако пипа по малко масълце и ако е каране известно време без филтър (или с някой глупав "спортен" китаец) просто да е задръстено.

 

От там нататък - има 2 варианта на байпаса (или поне аз съм виждал 2), а предвид годината, при теб са равновероятни и двата. Единият е наистина със стъпково и като че ли е малко по-кекав (е, не чак като на опелите), другият е с обикновен линеен мотор и 2 (май) датика за положение.

Ако си със стъпково, вътре има 2 намотки с по 3 извода. Не помня, дали 2те намотки са свързани помежу си, ама по-скоро не. Мериш на омове на самото стъпково, ако някой край няма връзка с нищо друго - значи е прекъснала намотка. Лекува се със смяна на стъпковото, а понякога и със смяна на наотката. В смисъл, че някои са капсаловани, други не. Ако не е капсаловано, може да измъкнеш здрава намотка от друг такъв, никога не горят и двете.

Ако си с линеен - честно не помня къде какво трябваше да показва. И двата варианта буксите са 6 пинови, но на степера май беше на 2 реда, а на линейния на 1. Тук вече го карам по спомен, дано не те заблуждавам.Сам се сещаш, че двата варианта не са взаимозаменяеми, управляват се по различен начин. Ако се наложи да търсиш - пусни една снимка, защото поначало на всички видове подобни системи в България им казват "стъпково", а то не е точно така.

 

Всъщност, преди всичко направи следното - на загрял автомобил, просто откачи буксата на дебитомера. Ако положението не се промени или се влоши - шансвете да е виновен байпаса нарастват. Ако обаче работата се стабилизира - може да е дебитомер или проблем с компа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега много ти благодаря за подробното инфо ще проуча въпроса.Вчера и днес нмених бенз.филтър,свалих дросела и свалих въпросното капаче за което говориш,половин час си играх с него НО ПРОСТО идва по-голямо и няма напасване,резнах го на едно място,напаснах го и го монтирах(изолирал съм отоплението на дросела и антифриз не минава)АБСОЛЮТНО всички винтове са се заварили и нямат отвиване,само си дадох парите за по-качествени отверки,всичко превъртa.........Взех и наблъсках с WD,после обезмаслител и после пак WD по всички дупки на дросела,изтече МНОГО смрад!Монтирах всичко,паля колата работи перфектно и много изчистено,след 5 мин каране и пак старата история........ Просто не знам какво да правя вече,това ми е 3-то мицу,предните 2 бяха лансер и следващия колт с по 1.3 и нямах никакви проблеми,само 1 сменен алтернатор! А относно дебитомера-със свалена букса колата работи МНОГО зле и едвам се кара.... Но ако проблемът е от него то няма ли да е проявен и при студен мотор? По-късно ще направя клип и ще го кача

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема-РАЗРЕШЕН :) След цялята хегемония,моля не се смейте,едната лула за свещ на 2-ри цилиндър не беше влезнала като хората.......За сега чукай на дърво всичко е 6

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема-РАЗРЕШЕН :) След цялята хегемония,моля не се смейте,едната лула за свещ на 2-ри цилиндър не беше влезнала като хората.......За сега чукай на дърво всичко е 6

 

Ти мЪ уби :)

Някой ден ще взема да пусна една тема "как се развва сакъ болче на терсене място и каква е разликата между PH, PZ, кашкавала и закалената стомана" :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема си остава същия,но вече се забъква малко по-малко,все пак сме си на 4 цил вече :)Какъв е шанса да е от Кабели свещи? Преглеждал съм ги и нямат отечки и напукано,но вътре в лулата контактната площ е доста заталачена и с контактнен спрей не се оправя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите и свещите са консуматив който се сменя. Ако не си ги сменял - действай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава "затлачена" лула? Трябва да са абсолютно чисти, все пак там се мотат едни 18 000 волта (около). Контактния спрей по-добре го изчисти.

Една лесна проба - на СТУДЕН двигател намокри леко кабелите и "делкото". АКо спре да пали - ясно. Ако е все тая - твърде вероятно да не е от тях.

 

От там нататък, май гадаем по черва от гълъб... запиши поне едно късо клипче как точно прекъсва, че иначе един гълъб няма да стигне :)

 

Ако сменяш кабели, много внимавай какво купуваш. Вече втори път попадам на дивашки ментета на SEWA, уж оригинални японски ... тръц. На последните се наложи да вадим лулите на парчета от главата, което занимание никак не е весело.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като имам подобен проблем като на колегата ще пиша тук ,ако може някой да пмогне.Колата е колт 99г.1.3 започна да придърпва около 2000об. и да свети чека (както при колегата като е студена няма никакъв проблем ),диагностиката показа грешка в TPS .От колега от форума си взех втора употреба от ударена кола, но след смяната колата се държи по абсолютно същия начин и дава същата грешка.Възможно ли е и този TPS да е повреден по същия начин като моя.Майстора ми каза че може и да е от компютъра проблема в някакви електролитни кондензатори ,но за сега се колебая дали да отваря компютъра.Какво мислите......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма невъзможни неща, така че нищо чудно и другия ТПС да е брак. Огледайте всичко по системата там.

Аз профилактично ги смених моите кондензатори. С времето изсъхват или протичат. Ако са протекли лошо могат да направят големи поразии. Иначе ако отворите компа действайте внимателно.. Някой беше казал че тая генерация модели нямат кондензатори на компа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такааа,лулите се вадят супер свободно явно то мойто "чистене" са се разширили доволно.Вчера както беше загряла сложих кабели от друг колт,колата БЕЗ проблеми няма да придърпва,не мени обороти и се цепи екстра.Сега е момента да ме насочите какви кабели да взема,обаждах се до един магазин на ботев 45лв японски били,какво да търся и колко пари горе долу?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

SEIWA са добра алтернатива на ОЕМ-ските. На моят Колт сложих такива и никакви проблеми не съм имал доста километри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя колт, колта на жена ми и королата на майка ми от години се карат със сейва и сме доволни, никакви ядове не сме имали. Аз лично на моята кола кабелите си ги сменям максимум на 20 000 км, не чакам да започне да ми прекъсва мотора.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Грубо на королата и колта на жената бяха около 60-70 лв. За моя бяха към 40 лв, но при мен са два кабела само другите две лули са директно на бобините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя колт, колта на жена ми и королата на майка ми от години се карат със сейва и сме доволни, никакви ядове не сме имали. Аз лично на моята кола кабелите си ги сменям максимум на 20 000 км, не чакам да започне да ми прекъсва мотора.

Ееее.... Емо, това с 20к км си е малце прекалено все пак :)

Иначе кои са истински и кои не - тото2. От известно време, като стане дума за кабели и свещи и ми настръхва козинката ... откак заради менте "оригинални" свещи си отиде Лансерчо :( :( :(

 

aglen@: А TPS-а правилно ли е сложен? Ако не си е на мястото или ако някой е бъзикал, дето не му е работата, и на изправен ТПС ще дава грешка. Другите варианти са да има повреден кабел или грешката да е съвсем от друго място. Поровете документацията и го премерете,не е сложно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чека ми не свети,но TPS-а моя милост го пипа 100 пъти...... Вече съм с нови кабели ТЕСЛА,колата върви на врата си и изчезна прекъсването.И ето какво остана като проблем,при пускането на педала за газ при смяна на предавка,като подам пак на газта има леко забавяне преди да започне да ускорява,все едно газта увисва....Като я газя доволно го няма. Ако проблема е в TPS-a,ако откача акумулатора за известно време възможно ли е да се изчисти грешката?

Редактирано от s-m
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ако имаш проблем със сензора на дросела, мисля че ще ти свети чека. Честно казано моя тпс съм го откачал докато мотора работи, чек-а светва веднага, но не усетих промяна в работата на ДВГ....

 

Тефчо, относно кабелите...40 лв за 2-2.5 години не ме бъркат (10 000 км. ги правя с клизма годишно). Аз и свещите като си ги сменях, други ги вземаха да карат с тях :D Само, че последно сложих платиниеви дензо и сега не ги сменям :)

 

 

П.С. Нека майсторите да кажат всъщност на какъв пробег се сменяват кабели и свещи. Миро също може да даде такава информация. Масово хората карат до откат със същите докато не възникнат наистина сериозни проблеми.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чека ми не свети,но TPS-а моя милост ...

 

Ако не си пипал опората, само ТПСа се наглася лесно, довечера, ако не забравя, ще поровя на колко се нагласяше, мисля, че имам някъде писано.

Като махнеш акумулатора ще изчистиш грешките. Това "забавяне" ... хм, като работи на място на обороти и като чукнеш газта пак ли го има? Или само на ход? И на съвсем леко "задаване" на газта ли го прави или ... знам, че въпроса е леко идиотски, но не се сещам как да го формулирам по-точно :)

 

 

 

По принцип ако имаш ...

 

Всичко опира пак до "истински" и "минали покрай истинските". На теория свещите за обща употреба трябва да имат ресурс поне 50 хилки. На практика ...

Сега и аз съм в размисъл какви да слагам на Колтеца (отдавна са за смяна), та приемам съвети всякакви. Не за марка, разбира се, а за място, от където със сигурност да знам, че не са някое пакистанско менте.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...