MB200ce Публикувано 30 април 2013 Сподели Публикувано 30 април 2013 Здравейте приятели.Смятам да монтирам климатик на колтчето.Ще купувам от друг колт 98-ма 1.6 .Има ли нещо ,което трябва да взема...Компресор?-директно ли се монтира за мотора или има друга стойка?Перка-има ли отделна или се ползва тази,която е за охлаждането на мотора?Някакви компютри? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 30 април 2013 Сподели Публикувано 30 април 2013 Филма е голям, ще ти трябва всички - контролер, вътрешен радиатор, външен, дехидратор, тръби...най-добре е автомобила донор да е при теб като прехвърляте нещата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 30 април 2013 Автор Сподели Публикувано 30 април 2013 Дехидратора ще си го купя нова.Така или иначе е консуматив.Въпроса е дали има нещо общо тоя контролер с този на двигателя,щото наистина ще е трудно.То в най-лошия случай ще го подкарам с 2 релета.Има ли друга перка или се ползва тази зад радиатора?Като гледам май ще отскоча на място като го демонтират да гледам кое къде минава,ама все пак да съм по-наясно от начало.В нета никакви схеми и картинки не намирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 11 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 11 Май 2013 Никой нищо не казва.Днес говорих с един приятел с галант и един с колт.И двамата имат по 2-перки.Значи две перки ще са.Някой знае ли къде се намира модула ,който управлява климатика? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 19 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 19 Май 2013 След няколко дни започвам с монтажа.Някой знае ли парт номера на пистовия ремък с клима ,и като цена каква е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 19 Май 2013 Сподели Публикувано 19 Май 2013 Колега, въпреки че май никой не може да помогне с малко повече инфо по твоето начинание, ще ти бъда благодарен (предполагам и другите) ако в процеса на монтажа (дори и преди това - като компоненти) подготвиш снимков материал и после опишеш подробно всичко - кое, как и защо Понеже лятото иде, а това, че наскоро се остригах първи номер, май няма да ми помогне... Благодаря ти предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 20 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 20 Май 2013 В интерес на истината доста хора се плашат от подобно начинание.Само при факта,че трябва да се сваля таблото и почти всеки се отказва.Аз всичко ще си правя сам и ще ми е трудно да снимам,но все пак ще кача малко снимки да се види за какво става въпрос. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 21 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 21 Май 2013 (редакция) Така,да ви кача че няма нищо сложно в цялата работа.Аз останах крайно очарован как всичко е измислено като хората и става много лесно.Тук започва всичко...Махат се отдолу корите под таблото.Маха се барчето на скоростния лост и подлакътника.После се вадят километража,жабката и страничните духалки.След като се махнат духалките от двете страни зад тях има по един болт ,който се развива с камък 10.От долната страна на самото табло,пак от ляво и от дясно има болтове със същия размер,които се махат.Зад самия километраж още един болт 10,както и още 1-2 болта някъде по средата под таблото.Ето го и резултата.Сега скед като сме махнали някъде таблото поглеждаме черната кутия къде е филтъра за купето..(даже не знаех до този момент,че колата има филтър за купето)Маха се жилото на клапата да не пречи.После тази кутия с филтъря я изхвърляме на страни,като от горната страна има две гайки ,който се развиват с камък 12 и една от долната страна.Избутва се фабрично запушения отвор за да има място за тръбите.Ето я новата черна кутия,вътре си е направо с радиаторче за климата ТРВ-терморегулиращ вентил и датчик за температура на въздуха,който влиза в купето.На кола само с парно го няма датчика.Аз предварително я измих ,че вътре питата беше пълна със всякакви гадости.След монтажа на черната кутия този датчик трябва да се свърже.Поглеждаме малко по-нагоре в ляво и ще видим,че буксата за този датчик я има фабрично в инсталацията на колата.Сега излизаме навън под капака..В отвора на десния калник има скрита една букса.Тази букса се пъха директно в този релеен блок,а самия блок има един кабел минус,който се закача към купето.Тук вътре е почти цялото управление на климатика.От тук насетне вече всичко е още по елементарно...В оригиналната инсталация има оставена букса за компресора на климатика,от релейния блок излизат букси за пресостата,управление на втората перка.Връщаме се вътре.Нефункциониращия бутон,се избутва навън.Тук пак са оставили оригинално букса за бутончето за клима.Слагаме новия бутон.Аз приключих за днес с това,което съм писал.Сглобил съм съм всичко вътре и вече ми остава само хамалска работа с компресори и тръби.Цялата тази работа ми отне 4-5 човекочаса. Редактирано 21 Май 2013 от MB200ce Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 22 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2013 Днес щях да съм приключил с всичко,но трябваше едната тръбичка да се прави,както и това че имам проблем с болтовете за стойката.Явно са някакви нестандартни..Някой ако знае какъв размер и с каква резба са тези болтове ще помогне много. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 29 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2013 Имам проблем с 2 букси.Едната излиза от черната кутия за управлението на климатика и няма къде да се пъхне.С 4 пина е,моля някой да погледне къде отива.А тази букса беше пъхната в калника и не знам дали има общо с климатика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 30 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2013 Имам чувството,че на никой не му е интересна темата.Благодарности на milenjs ,че ми помогна за размера на болтовете.Болтовете са 10мм със стъпка на резбата 1.25 и дължина 30мм.Оказа се,че блока е бил доста ръждив.Пуснах му 1-ви и 2-ри мечик ,изпада ръждата и болтовете си влезнаха като у тях си.Монтирах и компресора,ремъка на заплата и зареждане.Тази букса ми се струва,че е за резисторен блок за управление степените на перката ,но не съм 100% сигурен.Моля някой с клима да хвърли едно око. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 30 Май 2013 Сподели Публикувано 30 Май 2013 Здравей колега,Темата е повече от интересна, но тъй като не мога да бъда градивен в нея, си трая и само чета, за да не спамя излишно.Когато завършиш всичко, само ще те помоля да напишеш един обобщителен пост и предлагам темата да я закачим като важна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 30 Май 2013 Сподели Публикувано 30 Май 2013 Здравей колега,Темата е повече от интересна, но тъй като не мога да бъда градивен в нея, си трая и само чета, за да не спамя излишно.Когато завършиш всичко, само ще те помоля да напишеш един обобщителен пост и предлагам темата да я закачим като важна.Напълно подкрепям. И на мен ми е интересно да разбера в какъв фим не съм се вкарал. Мислех да правя същото със старият ми Колт, но се отказах. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 30 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2013 (редакция) Всичко е направено така,че непрофесионалист човек да си я свърши работата.Обаче постоянно излизат дребни неща дето могат да те извадят извън нерви.Ето сега например докато се радвах,че съм монтирал компресора и си казвам нещата се нареждат-да,ама не.Отскочих да купя един ремък съответно имало 2 размера за кола с клима ,като разликата е 3см.Купих най-малкия, а то се оказа,че е по-дълъг с поне едни 10-12см.И от цялата работа си загубих един-два часа разправии да свалям,гуми,подкалник,ремък и след това всичко на обратно.Утре ще отскоча да един почти градски да я видя за какво е аджаба тази букса.Поздрави на всички. Редактирано 30 Май 2013 от MB200ce Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 Май 2013 Сподели Публикувано 30 Май 2013 Аз също следя темата с интерес, но към момента не мога да съм полезен...сори...Браво иначе за ентусиазма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 30 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2013 Май ще се окажа прав за този регулатор на оборотите.Сега звънях на един приятел с галант,при него го има това нещо.Продиктува ми го denso pbt-gf30,намира се до радиатора.Довоечера ще ми прати и снимка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 31 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 31 Май 2013 Значи не се оказах прав.Този така наречения "таралеж" за безстепенно регулиране оборотите на перката го има при галанта,при колта го няма.Току що прегледах на моя човек колта и се оказа,че тази букса влиза в единствената свободна под черната кутийка на снимката.Оградено с червено.Та понеже пича ,който е свалил климатика направо е отскубнал кабелите и буксата остава женса с женска.Та махнах ненужната част и всичко си влезе на мястото.Вече проблем с инсталацията нямам.Слизам да монтирам другия ремък да видим какво ще стане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 31 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 31 Май 2013 Приятели имам сериозен проблем с този ремък.Оказва се,че обтяжната ролка няма такъм ход за да изпъне ремъка навън към бронята.Фактически ролката на компресора и тази на хидравликата стоят в една равнина,а обтяжната ролка не може да стигне на това ниво.При моя човек,който беше с клима се обтягаше от хидравличната помпа и нямаше такава ролка.Някой ако може да изнамери схема на ролките ще е супер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 1 юни 2013 Автор Сподели Публикувано 1 юни 2013 Вчера намерих ръководство и разбрах какъв ми е проблема с ремъка.Просто ремъка не минава покрай ролката от външната страна,а прави ухо от вътре.Сега трябва да се смени тази ролка с друг модел,който е без канали.Прикавачм 2 снимки.Някой модератор ,ако реши мога да му пратя цялото ръководство за климатика и да го прикачим по някакъв начин в темата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 10 юни 2013 Автор Сподели Публикувано 10 юни 2013 Днес ми пристигна ролката,купих си и ремък 1203мм.Всичко заспа.Ето разликата в ролките.Утре трябва да разкарам изпарителя някъде,че пречи и да вакуумирам.Надявам се да няма повече проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 11 юни 2013 Автор Сподели Публикувано 11 юни 2013 Така днес сагата с този климатик приключи.Смених си филтър-дехидратора,смених всички О-пръстени.Надухме системата и уж няма пропуски,след това вакуумиране и масълце за компресора.Заработи чакам от първия път комопресора и двете перки.Чудна работа колата по-умна от мен,как реши да ги пусне и двете не знам.Аз тази за охлаждането почти не съм я виждал да работи :D И както винаги не всичко може да е като по учебник.Предния радиатор е в много окаяно състояние и системата вдига високо налягане и съответно не я заредихме до края ,тряба поне още 200 грама фреон.И вероятно датчика за вътрешна температура е изменил стойности и на 11.6 градуса изключва системата.От цялата работа като заделя някой страничен лев ще си купя нов радиатор и вероятно ще сменя и терморезистора или ще го поставя на малко по-далечно разстояние от питата.Това е за сега,ако мога да помогна на някой с нещо съм насреща. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 11 юни 2013 Сподели Публикувано 11 юни 2013 Браво за усърдието и мерака :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 юни 2013 Сподели Публикувано 11 юни 2013 Браво наистина! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 12 юни 2013 Сподели Публикувано 12 юни 2013 Браво и от мен!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CurvaSud Публикувано 2 август 2013 Сподели Публикувано 2 август 2013 ето това се казва майсторлък..А да питам тъй като изглежда си добре запознат ,на моя колт не му работи климатика и ми казаха че ми е пукнат радиаторазаварянето добър вариант ли е ? или евентуално втора употреба да търся Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.