Премини към съдържание

Colt 97-ма монтаж на клима


Препоръчано мнение

Здравейте приятели.Смятам да монтирам климатик на колтчето.Ще купувам от друг колт 98-ма 1.6 .Има ли нещо ,което трябва да взема...

Компресор?-директно ли се монтира за мотора или има друга стойка?

Перка-има ли отделна или се ползва тази,която е за охлаждането на мотора?

Някакви компютри?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Филма е голям, ще ти трябва всички - контролер, вътрешен радиатор, външен, дехидратор, тръби...най-добре е автомобила донор да е при теб като прехвърляте нещата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дехидратора ще си го купя нова.Така или иначе е консуматив.

Въпроса е дали има нещо общо тоя контролер с този на двигателя,щото наистина ще е трудно.То в най-лошия случай ще го подкарам с 2 релета.

Има ли друга перка или се ползва тази зад радиатора?

Като гледам май ще отскоча на място като го демонтират да гледам кое къде минава,ама все пак да съм по-наясно от начало.

В нета никакви схеми и картинки не намирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Никой нищо не казва.Днес говорих с един приятел с галант и един с колт.И двамата имат по 2-перки.Значи две перки ще са.

Някой знае ли къде се намира модула ,който управлява климатика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

След няколко дни започвам с монтажа.Някой знае ли парт номера на пистовия ремък с клима ,и като цена каква е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, въпреки че май никой не може да помогне с малко повече инфо по твоето начинание, ще ти бъда благодарен (предполагам и другите) ако в процеса на монтажа (дори и преди това - като компоненти) подготвиш снимков материал и после опишеш подробно всичко - кое, как и защо :)

Понеже лятото иде, а това, че наскоро се остригах първи номер, май няма да ми помогне... :fan:

Благодаря ти предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината доста хора се плашат от подобно начинание.Само при факта,че трябва да се сваля таблото и почти всеки се отказва.

Аз всичко ще си правя сам и ще ми е трудно да снимам,но все пак ще кача малко снимки да се види за какво става въпрос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така,да ви кача че няма нищо сложно в цялата работа.Аз останах крайно очарован как всичко е измислено като хората и става много лесно.

Тук започва всичко...

Махат се отдолу корите под таблото.Маха се барчето на скоростния лост и подлакътника.

После се вадят километража,жабката и страничните духалки.

46892510200646643121217.jpg

След като се махнат духалките от двете страни зад тях има по един болт ,който се развива с камък 10.

47773810200646642601204.jpg

От долната страна на самото табло,пак от ляво и от дясно има болтове със същия размер,които се махат.

Зад самия километраж още един болт 10,както и още 1-2 болта някъде по средата под таблото.

Ето го и резултата.

46871810200646643521227.jpg

Сега скед като сме махнали някъде таблото поглеждаме черната кутия къде е филтъра за купето..

(даже не знаех до този момент,че колата има филтър за купето)

97665010200646644721257.jpg

Маха се жилото на клапата да не пречи.

После тази кутия с филтъря я изхвърляме на страни,като от горната страна има две гайки ,който се развиват с камък 12 и една от долната страна.Избутва се фабрично запушения отвор за да има място за тръбите.

96506710200646643921237.jpg

Ето я новата черна кутия,вътре си е направо с радиаторче за климата ТРВ-терморегулиращ вентил и датчик за температура на въздуха,който влиза в купето.

На кола само с парно го няма датчика.

Аз предварително я измих ,че вътре питата беше пълна със всякакви гадости.

46889210200646645521277.jpg

След монтажа на черната кутия този датчик трябва да се свърже.Поглеждаме малко по-нагоре в ляво и ще видим,че буксата за този датчик я има фабрично в инсталацията на колата.

96476610200646647801334.jpg

Сега излизаме навън под капака..

В отвора на десния калник има скрита една букса.

29030810200646647401324.jpg

Тази букса се пъха директно в този релеен блок,а самия блок има един кабел минус,който се закача към купето.Тук вътре е почти цялото управление на климатика.

46111010200646646641305.jpg

От тук насетне вече всичко е още по елементарно...

В оригиналната инсталация има оставена букса за компресора на климатика,от релейния блок излизат букси за пресостата,управление на втората перка.

Връщаме се вътре.Нефункциониращия бутон,се избутва навън.Тук пак са оставили оригинално букса за бутончето за клима.Слагаме новия бутон.

Аз приключих за днес с това,което съм писал.Сглобил съм съм всичко вътре и вече ми остава само хамалска работа с компресори и тръби.

98070210200646648081341.jpg

Цялата тази работа ми отне 4-5 човекочаса.

Редактирано от MB200ce
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес щях да съм приключил с всичко,но трябваше едната тръбичка да се прави,както и това че имам проблем с болтовете за стойката.Явно са някакви нестандартни..

Някой ако знае какъв размер и с каква резба са тези болтове ще помогне много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам проблем с 2 букси.

Едната излиза от черната кутия за управлението на климатика и няма къде да се пъхне.С 4 пина е,моля някой да погледне къде отива.

42666810200687538943587.jpg

94510510200687539503601.jpg

А тази букса беше пъхната в калника и не знам дали има общо с климатика.

29422710200687540063615.jpg

93541910200687540903636.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството,че на никой не му е интересна темата.

Благодарности на milenjs ,че ми помогна за размера на болтовете.

Болтовете са 10мм със стъпка на резбата 1.25 и дължина 30мм.

Оказа се,че блока е бил доста ръждив.Пуснах му 1-ви и 2-ри мечик ,изпада ръждата и болтовете си влезнаха като у тях си.

Монтирах и компресора,ремъка на заплата и зареждане.

Тази букса ми се струва,че е за резисторен блок за управление степените на перката ,но не съм 100% сигурен.Моля някой с клима да хвърли едно око.

97198210200690958109064.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Темата е повече от интересна, но тъй като не мога да бъда градивен в нея, си трая и само чета, за да не спамя излишно.

Когато завършиш всичко, само ще те помоля да напишеш един обобщителен пост и предлагам темата да я закачим като важна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Темата е повече от интересна, но тъй като не мога да бъда градивен в нея, си трая и само чета, за да не спамя излишно.

Когато завършиш всичко, само ще те помоля да напишеш един обобщителен пост и предлагам темата да я закачим като важна.

Напълно подкрепям. И на мен ми е интересно да разбера в какъв фим не съм се вкарал. Мислех да правя същото със старият ми Колт, но се отказах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е направено така,че непрофесионалист човек да си я свърши работата.Обаче постоянно излизат дребни неща дето могат да те извадят извън нерви.

Ето сега например докато се радвах,че съм монтирал компресора и си казвам нещата се нареждат-да,ама не.

Отскочих да купя един ремък съответно имало 2 размера за кола с клима ,като разликата е 3см.Купих най-малкия, а то се оказа,че е по-дълъг с поне едни 10-12см.

И от цялата работа си загубих един-два часа разправии да свалям,гуми,подкалник,ремък и след това всичко на обратно.

Утре ще отскоча да един почти градски да я видя за какво е аджаба тази букса.

Поздрави на всички.

Редактирано от MB200ce
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също следя темата с интерес, но към момента не мога да съм полезен...сори...Браво иначе за ентусиазма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май ще се окажа прав за този регулатор на оборотите.Сега звънях на един приятел с галант,при него го има това нещо.

Продиктува ми го denso pbt-gf30,намира се до радиатора.Довоечера ще ми прати и снимка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи не се оказах прав.Този така наречения "таралеж" за безстепенно регулиране оборотите на перката го има при галанта,при колта го няма.

Току що прегледах на моя човек колта и се оказа,че тази букса влиза в единствената свободна под черната кутийка на снимката.Оградено с червено.

Та понеже пича ,който е свалил климатика направо е отскубнал кабелите и буксата остава женса с женска.Та махнах ненужната част и всичко си влезе на мястото.Вече проблем с инсталацията нямам.Слизам да монтирам другия ремък да видим какво ще стане.

post-6802-066578400 1369980145_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятели имам сериозен проблем с този ремък.

Оказва се,че обтяжната ролка няма такъм ход за да изпъне ремъка навън към бронята.Фактически ролката на компресора и тази на хидравликата стоят в една равнина,а обтяжната ролка не може да стигне на това ниво.

При моя човек,който беше с клима се обтягаше от хидравличната помпа и нямаше такава ролка.

Някой ако може да изнамери схема на ролките ще е супер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера намерих ръководство и разбрах какъв ми е проблема с ремъка.Просто ремъка не минава покрай ролката от външната страна,а прави ухо от вътре.Сега трябва да се смени тази ролка с друг модел,който е без канали.

Прикавачм 2 снимки.Някой модератор ,ако реши мога да му пратя цялото ръководство за климатика и да го прикачим по някакъв начин в темата.

remak.jpg

remak1.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Днес ми пристигна ролката,купих си и ремък 1203мм.Всичко заспа.Ето разликата в ролките.

Утре трябва да разкарам изпарителя някъде,че пречи и да вакуумирам.Надявам се да няма повече проблеми.

47499210200750065106702.jpg

96431410200750063586664.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така днес сагата с този климатик приключи.

Смених си филтър-дехидратора,смених всички О-пръстени.

Надухме системата и уж няма пропуски,след това вакуумиране и масълце за компресора.

Заработи чакам от първия път комопресора и двете перки.Чудна работа колата по-умна от мен,как реши да ги пусне и двете не знам.Аз тази за охлаждането почти не съм я виждал да работи :D

И както винаги не всичко може да е като по учебник.Предния радиатор е в много окаяно състояние и системата вдига високо налягане и съответно не я заредихме до края ,тряба поне още 200 грама фреон.И вероятно датчика за вътрешна температура е изменил стойности и на 11.6 градуса изключва системата.

От цялата работа като заделя някой страничен лев ще си купя нов радиатор и вероятно ще сменя и терморезистора или ще го поставя на малко по-далечно разстояние от питата.

Това е за сега,ако мога да помогна на някой с нещо съм насреща.

:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

ето това се казва майсторлък..

А да питам тъй като изглежда си добре запознат ,на моя колт не му работи климатика и ми казаха че ми е пукнат радиатора

заварянето добър вариант ли е ? или евентуално втора употреба да търся

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...