detonation_1 Публикувано 19 април 2013 Сподели Публикувано 19 април 2013 Здравейте колеги извинявам се ако досаждам с нова тема но търсачката не даде много обнадеждаващи резултати.Та колата е галант 2.0 дизел 98г. забелязах че когато колата е угасена нивото на течност в казанчето спада почти до минимума(1-2см над долна граница),но след като го запаля постепенно се покачва до средата и си остава там.Та въпроса ми е да се тревожа ли за нещо, това нормално ли е?Колата работи добре без да мени обороти, не пуши освен когато рязко смачкаш газта(то това май е нормално за по стар дизел).Не губи и грам антифриз откакто е така може би 3 месеца. Между другото като я купих нивото като че ли не се менеше но не съм сигурен че съм го забелязал.А, и маркучите не се втвърдяват като е запалена.Дано някой ме успокои защото от една година я имам и съм много доволен и сега това ме побърква! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 април 2013 Сподели Публикувано 19 април 2013 (редакция) Просто долей до максимума на студен мотор (след като е седяла нощта) и го сменяй на всеки 2 години със син антифриз, хубав, не български! (например HEPU, Swag, Febi или някакъв друг от проверен източник) разреден 1:1 с дестилирана вода или докаран до около -30-40 градуса, не карай само с концентрат!! Това което описваш е нормалното поведение - като загрее колата, капачката на радиатора работи за да изравни налягането - ако е по-високо от 0.9 отваря и пуска към казана, като е нужно, си смуква обратно. Колите ни имат пробки за източване, така че смяната е лесна.. :icon_bye: Редактирано 19 април 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 19 април 2013 Сподели Публикувано 19 април 2013 Спокойно колега, всичко това което описваш е в рамките на нормалното. Така работи охладителната система на тези коли. Ако не се мени нивото при студен и загрял мотор, тогава вече трябва да се притесняваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
detonation_1 Публикувано 19 април 2013 Автор Сподели Публикувано 19 април 2013 Офффф в този късен час и двамата ме успокоихте колеги вече ще спя спокойно :icon_thumbup: Антифриза не съм го сменял защото е бистър все едно сега е налят и няма никакви примеси или мътилка, но все пак ще го сменя този или идния месец. Благодаря за отговорите и само :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Абсолютно нормално поведение на антифриза в казанчето, карай и си свиркай. При мен е същото на бензиновия двигател 2.5 V6. Когато е студена колата, антифриза ми стои малко над минимума, а при напълно загрял двигател ми е до максимума. Правилното в случая е да знаеш, че нивото на антифриза се измерва контролно при напълно загрял двигател, поне така пише в моята книжка към колата. Тоест ако тогава нивото му в казанчето е между минимума и максимума няма от какво да се притесняваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Правилното в случая е да знаеш, че нивото на антифриза се измерва контролно при напълно загрял двигател, поне така пише в моята книжка към колата. Това не е вярно. Измерва се и се долива до максимума при напълно студен мотор, след престояла една нощ в покой кола.. покажи цитата в книжката където го пише да видим .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Това не е вярно. Измерва се и се долива до максимума при напълно студен мотор, след престояла една нощ в покой кола.. покажи цитата в книжката където го пише да видим .. Да извинявам се, грешката е моя. Сега отново прочетох в книжката и пише, че трябва нивото в казанчето да е между LOW и MAX на студен двигател :icon_blush: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Така е,моята е по средата на двете чертички студена,като загрее отива на максимума.Долива се на студен двигател. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.