Премини към съдържание

Диагностика Galant 98 2.0i


mlg

Препоръчано мнение

Здравейте, нов съм във ворума. Преди 2-3 седмици си купих нова кола Galant 98-a 2.0i 136 к.с. 4G63 :) много съм щастлив и много доволен от колата .. Както и да е?

Въпросите ми са следните. Купих си кабел ELM327 - този: http://www.programatoribg.com/elm327/index.htm

До колкото разбрах това чудо трябва да изкара някаква диагностика, но с какъв софтуер трябва да работи? Пробвах доста, няма да изброявам. И от никои нищо.

Надявам се поне някакви насоки да ми дадете.

 

Намерих програма наречена EvoScan разбрах, че би трябвало да работи за този автомобил. Търсих я с крак но не намерих. Има ли изобщо крак за нея?

 

Може би въпросите ми не са точно конкретни, но се надявам да ме разберете. Все от някъде трябва да започна :)

 

Поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре си видял тоя кабел,поискал си минеш еФтино,обаче не си чел достатъчно:

 

"Наличието на 16-изводния куплунг НЕ ОЗНАЧАВА че автомобила подържа OBD-II протокола. Например: НЯМА да работи нито с VW-Passat 1998 за Европа, нито c SUBARU Impreza 1999г. за Европа, заради отсъствието на протокола OBD-II на тези автомобили въпреки наличието на буксата." .

 

Галанта няма OBD II букса и протокол и тоя кабел няма да ти свърши работа. Програмата която чете нашите дзверове се казва CARMAN SCAN и е предназначена специално за японски автомобили,във куфара има и кабел за Мицубиши,който завършва с две букси-и двете се включват в колата за да тръгнат живите данни. Мисля,че няма да ти се дават към 3000 лева за копирана 1:1 програма (хардуер+софтуер,защото едното не може без другото).

Та,най-накрая за какво аджеба ти е тая диагностика,колата ли не върви или прави нещо,защото не си мисли,че ще видиш кой знае какви живи данни,а и последно да те питам,ти знаеш ли какво значат стойностите и в какви норми трябва да са,колко е позволения толеранс,какво значи, ако едната е по-вече,а другата по-малко и т.н. ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се карай на мъжа де :-) Диагностиката с "живи" данни е интересно занимание и дори да не разбира в момента, ще се научи. Аз лично не знам откъде мога да се сдобия с нужния работещ софтуер и всичко необходимо. 3000 няма да дам посмъртно за т`ва, но ако беше някакви нормални пари, както е при ваг-ком например, защо пък да не си взема кабел и да проверявам когато имам съмнения в работата на някой датчик. Преди близо месец като гълташе 18-20 градско ако имах възможност да му направя диагностика с живи данни щях да се възползвам. Звъня на този, на онзи... един не може, друг не знае, трети след два-три месеца щяло да може.

Та на който това му е интересно не е излишно. Кое какво трябва да показва ще го разбере от интернет и колкото повече човърка, толкова повече ще навлиза в нещата. Утре ще дойда при него да диагностицираме моята кола, ще изкара някой лев и така. Първо трябва да ми спечели доверието обаче :rolleyes:

 

Конкретно за датчиците по двигателя бях питал преди 2-3 седмици който знае да направи една важна тема и да опише кой датчик какво прави и какви стойности са приемливи. Примерно когато колата не пали или пали неуверено и прекъсва. При запалване участват поне 10 датчика. Ти, stevensgr, можеш ли да изброиш кои участват и какви са приемливите стойности? Аз не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,първо честито ще се радвам да виждам още един Галант по улиците на Стара Загора,по темата не мога да ти отговоря конкретно ,но мога да ти дам един съвет ако иска да си купуваш нещо за :mitsu-smiley: и не си запознат пускаш една темичка тук и колегите отговаря (ще останеш учуден колко бързо и вярно ще ти отговарят ).А ако искаш да я закараш на диагностика колата според мен на СБА-то е най доброто място в града.Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се карай на мъжа де :-) Диагностиката с "живи" данни е интересно занимание и дори да не разбира в момента, ще се научи. Аз лично не знам откъде мога да се сдобия с нужния работещ софтуер и всичко необходимо. 3000 няма да дам посмъртно за т`ва, но ако беше някакви нормални пари, както е при ваг-ком например, защо пък да не си взема кабел и да проверявам когато имам съмнения в работата на някой датчик. Преди близо месец като гълташе 18-20 градско ако имах възможност да му направя диагностика с живи данни щях да се възползвам. Звъня на този, на онзи... един не може, друг не знае, трети след два-три месеца щяло да може.

Та на който това му е интересно не е излишно. Кое какво трябва да показва ще го разбере от интернет и колкото повече човърка, толкова повече ще навлиза в нещата. Утре ще дойда при него да диагностицираме моята кола, ще изкара някой лев и така. Първо трябва да ми спечели доверието обаче :rolleyes:

 

Конкретно за датчиците по двигателя бях питал преди 2-3 седмици който знае да направи една важна тема и да опише кой датчик какво прави и какви стойности са приемливи. Примерно когато колата не пали или пали неуверено и прекъсва. При запалване участват поне 10 датчика. Ти, stevensgr, можеш ли да изброиш кои участват и какви са приемливите стойности? Аз не.

 

Еми,ако знаех всичко как работи и имах необходимите инструменти,софтуер и хардуер,сигурно нямаше да съм със зелените дрехи,а може би в сервиз,все пак нещата,които ги пиша съм ги видял при мой приятел техник,с над 20 години стаж. Ползва диагнози и оборудване за над 100 000 лева,с гледане обаче кучето не станало месар,нали така. Така му написах на колегата,защото някой програми позволяват промяна на параметрите,а ако не си записал първоначалните и много вземеш да бъзикаш,може да стане интересно и пак да отидеш при някой,който разбира. Да интересно е да гледаш сменящите се цифрички,ама не става само с ядене,трябва и :) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен специално диагностиката и емпирично изпитани промени в софтуера на управляващата електроника при автомобилите ми е най-интересна. Същевременно няма дори къде да гледам какво правят.

На който също му е интересно добро начало би могло да бъде разучаването на личния автомобил и снабдяване с нужния хардуер и софтуер. Смятам че има глад на наистина добри специалисти в тази сфера в национален мащаб. Особено ако говорим за някакво скъпо, ново и високотехнологично "имане" от над 100 000 евро със собственик лице Х в дълбокия прованс. Примерно приключва сигнал до моторче в смукателните колектори, таблото светва като коледна елха и до там...

Сещам се за един наистина добър, който работеше в порше-запад, но е голям мошеник, ако съдя по единствения случай, на който съм бил свидетел... Та тези специалисти не бива да са много гладни за пари.

 

Добре, къде може да се разчита на качествена диагностика на галанти у нас?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Буксата е ОБДII, но протокола е MUT-II!

EvoScan + кабела от сайта им си се закачат и си четат съвсем нормално. Имах такъв кабел + евоскан. Градската легенда за проблемите с тази комбинация се отнасят за хакнат евоскан + пригоден VagCom KKL кабел от 10лв от ebay. Чипа вътре е подобен, само дето Mut-II работи на нестандартни скорости да го наречем. Форсва се драйвера, презаписва се фирма и тръгва, ама не работи стабилно и извода кой знае защо е, че Евоскан-а не струва :rolleyes: .

 

Това е кабела който имах: линк.

+ ако се вземе в комплект със софта е + $20. Има доставка до БГ по пощата, за около $10 допълнително. Това е най-евтиния вариант.

Само не виждам за какво по-точно ти трябва, аз за година и нещо в която го имах съм го закачал само от любопитство веднъж, за това го продадох на колега от форума.

 

Иначе кабела който е съвместим е OpenPort 1.3 базиран. Дръпни си EcuFlash от тук, инсталирай го и виж дали ще можеш да подкараш тоя кабел който си го купил с драйвера за 1.3 който върви с ecuflash.

 

Ако става, има някакъв шанс да се върже евоскан-а, но има шанс и да си самонабиеш грешки докато пробваш :first: .

 

Пиши какво си направил.

 

Ето ти и стара тема да четеш: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9545

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...