Премини към съдържание

АС...?!?


Jamesta

Препоръчано мнение

Много кофти :icon_crying:

Спря да ми работи парното както хората :(

Преди време, точно преди зимата, се изръсих сумати пари за маркучи-смених големия който излиза от радиатора+още някви/ незнам какви точно и къде , серивиза на дилъра ги смени/ и парното ми заработи на пълно "6".Не че преди не духаше, но не беше така силно и така горещо, както след като смених.Сутрин като си запаля колата и я оставя една цигара време да загрее, като тръгна и включа парното /до края на червената зона и вентилатора на 4/ духа парещ горещ въздух и за секунди купето се превруща в сауна.До тук всичко е ОК.

Днеска както си карах колата по магистралата надул парното изведнъж ме удари адска студена вълна и парното започна да духа по студено.Сега бълва само хладък въздъх.Да не става дума пък за горещ,ъц.Като сила на струята ми се струва същата /може би леко поотсабена,а може и да си втълпявам /.

Забелязах и още един проблем, които се появи преди да ми се развали парното още в началото на зимата. Когато е адски студено и съм надул парното за да се стопля като превключвам м/у позициите "лице"-"лице=крака"-"крака" се чува пукане идващо точно зад таблото посредата. Копчето което смяня желаните позиции не "пасва точно" на позицията "лице=крака". За да включа на тази позиция трява леко да го врътна "на калъч" за да застане там посредата . А когато го наглася, струята която духа към "лице =крака" не е силна.Сякаш има преграда някъде. Не е така посотянна и силна както като превключиш на отделните позиции само "крака" или само "лице".

Лятото този проблем не съм го имал. Когато е горещо и пусна парното да духа само студено /докрая на синята зона и вентилатора на 4/ и превкючвам из различните позиции не се чуваше пукане.

 

Можеби тъпо , но не разбирам-като влкюча парното на "6" да духа топло или студено трябва ли една от двете перки на радиатора да се вурти, или те се вуртят само когато колата загрее??

Защото сега като излизах си направих експеримент:

1. копчето за регулиране на въздуха нагласено на позиция студено, примесено с различни комбинации на копчето за нагласяне на позииците на струята; с различните степени на духане на вентилатора

2 копчето за регулиране на въздуха нагласено на позиция топло, примесено с различни комбинации на копчето за нагласяне на позииците на струята; с различните степени на духане на вентилатора

Резултат-нито една от перките не се върти :icon_confused:

 

Веднага в клавата ми се върти мисълта за изгорял сензор или термодатчик /ако има такива някуде по веригата/ да е заминал. Или някое жило да се е извадило или мъркуч.

Като превкючвам топло/студено въздуха веднага се сменя съответно-студен когато е на позиция синьо и вече хладък когато е на позиция крайно червено.

Може и ...... и аз не знам- може бутилката с фреона да е за пълнене и ли за смяна......

 

Има и още нещо:

От два дена забелязвам странен шум идващ от предна дясна гума. В началото си мислех че имам камаче м/у грайферите, но уви. Шума е идентичен с шум от "карта Асо пика закчено с щипка на предната вилка на колело балканче за да щрака"

Мисля че някъде четох, че галантите имат метални палстини които почват да щракат когато момента за смяна на накладки стане доста наложителен.....

Идей...............

 

Respect

Jamesta

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно имаш проблем с клапата за топло/ студено...........тя се намира почти по средата на таблото леко в дясно , за да се стигне до нея трябва да се свали кората под джапката и самата дабка, там ще видиш черна кутия ,сравнително голяма , вътре е мотора за въздуха и клапата..........тя се управлява от ел. мотор( всъщност всичко е така ,както съм го обяснил ако колата ти е американския Галант Е6А )

именно тя тропа когато е в едното положение - в случая топло, явно имаш някакъв луфт или счупена втулка .......зависи и трябва да се види.........

Относно това че така изведнъж е спряла да духа топло, може да са някокло причините, но най кофти е ако се е откачил някой маркуч за водата на парното, провери много добре дали има загуба на вода в радиатора (охладителния) и в казанчето също, ако нямаш то трябва зад мотора посредата да ти е мокър и да тече антифриз отзад..........

другас причина е да ти се е запушила питата ,но така внезапно да стане , едва ли ,освен ако нямаш забравен...............парцал вътре в някой от маркучите ( имал съм и такъв случай :icon_blush: :D ) това го правят някои майстори , запушват с парцал маркуча който са извадили с цел да не изтича антифриза, обаче после трябва да си много пиян за да забравиш или не видиш този парцал.......и после работата е ясна........... :mad:

Трети вариант е вече вътре по купето , я клапа, я се е заклинило нещо ........може да пробваш да свалиш поленовия филтър и да видиш нещо там да не и е станало ........... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

LoL Много бърз отговор

DJ, както винаги на висота :first:

Утре следобед най-рано или събота/неделя , ако е по топло, ще погледна. За утре сутрин системата ще е чай с JB на закуска :D ,че сняг го дават братята американци, а без парно........... :icon_drool:

 

Respect

Jamesta

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да допълня за стърженето, че когато намалеят накладките има ограничителни пластини, които те предупреждават, че намалява феродото.

Така че провери ги, особено вътрешните, защото понякога виждаш външите и си мислиш, че имаш още, но...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня за стърженето, че когато намалеят накладките има ограничителни пластини, които те предупреждават, че намалява феродото.

Така че провери ги, особено вътрешните, защото понякога виждаш външите и си мислиш, че имаш още, но...

 

А за всеки случай задели 300$ за лагер. Звукът е подобен - все едно карта стърже в грайфера, но само при завиване в една посока. Само при ниска скорост се чува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

aga, оригинален лагер-главина Koyo за нашите Галанти от официалния дистрибутор в България струват 120 лева. Аз смених на моя миналата година и даже ми го дадоха под тази цена. :)

Jamesta, какво стана с парното?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

aga, оригинален лагер-главина Koyo за нашите Галанти от официалния дистрибутор в България струват 120 лева. Аз смених на моя миналата година и даже ми го дадоха под тази цена. :)

Jamesta, какво стана с парното?

Това е ливанския лагер, нищо че пише Made in Japan........ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Не, не е Ливански.

На ливанските не пише Made in Japan и са в картонени кутии, за разлика от японските в пластмасови кръгли с клеймо на Koyo.

И още нещо, на тях пише Koio :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, не е Ливански.

На ливанските не пише Made in Japan и са в картонени кутии, за разлика от японските в пластмасови кръгли с клеймо на Koyo.

И още нещо, на тях пише Koio :hysterical:

Не съм сигурен, но и при Кьопата, и при Зиат , и при други магазини съм срещал въпросните лагери( както и други части , пак ливански и произведени уж от Койо), и от опит споделям че не са качествени..........например вече на два пъти взимам ролки за агр. ремък и след 1000 км. почва леко да свирят.......... :mad: после ходи обяснявай на клиента че това е от нея и че няма проблеми..........а самия клиент трябва да е наясно че когато има разлика в цената от 3 до 5 пъти, то все някакъв недостатък ще имат тези части....... :icon_blush: Въпросното свирене не е фатално ,просто при тези ролки няма шумоотвеждащи каналчета на ролките и те почват да свирят.......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Jamesta, :)

поддържам Ди Джея, че "повредата" на твоето парно е най-вероятно

в клапата /по-точно в управлението й/. Доводи:

1. Само от клапата може да се получи "рязък" преход топло-студено.

Ако е избил маркуч, температурата по-плавно ще намалява с източ

ването на радиаторчето на парното.

2. Както ти се е случило на магистралата, ако е маркуч и загуба на анти

фриз, на петата минута ако ти не си спрял виждайки стрелката, то кола

та сама ще спре с блокирал двигател.

Относно шумовете при превключване на положенията за избор при насочване

на струята - според мен е нормално. На първия ми Галант Е 15 клапите за раз

пределяне на потока са комадваха от пневматика и се чуваше лек шум от всмук

ване и движение на клапата. Предимството там беше, че можеше да избираш как

вато искаш комбинация на разпределяне на потока /всяка си имаше отделно бутон

че което само се докосваше/, можеше да включиш всичките или нито една, докато

на "поевропейчените" модели Е 3... и нататък. можеш да избираш само това което е

"програмирано" на врътката, често "на калъч".

Когато духа "в лице" струята излиза само през отворите на арматурното табло, а ко

гато е "лице-крака" тя се дели на три и освен в лицето духа в краката на предните

седалки и в краката на задните. Естествено е да е по-слаба.

Относно вентилаторите:

По-малкия работи само и заедно с включването и работата на климатика.

По-големия сработва от датчика за температурата на охлаждащата течност, доколкото

си спомням при 92-95 градуса /различно е но там някъде/ и пази от прегряване обикно

венно при градско през топлото време и при боксуване зимата :D.

Така, че ако не си включил А/С и двигателя не отива към прегряване, каквато и ком

бинация да си избрал с "врътките" за температура и вентилатор на парното - те няма

да се въртят.

Относно шума в колелото -просто трябва да се види. Може да се е навило нещо на

полуоската за да наподобява описания шум/там пътищата им са много по-чисти,

но знае ли човек/.

Поздрави и успех !!! :icon_thumbup:

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

aga, оригинален лагер-главина Koyo за нашите Галанти от официалния дистрибутор в България струват 120 лева. Аз смених на моя миналата година и даже ми го дадоха под тази цена. :)

Jamesta, какво стана с парното?

 

Относно лагерите /двуредни/ за предна главина на Галант

с риск да ми се смеете :icon_blush: ще докладвам следното:

Ако на някой не му се дават толкова пари за оригинален -

стават от скоростна кутия на "Шкода Мадара". Струва 7 или 9 лв.

Има малка особеност. Оригиналния е широк 40 мм, а от Шкодата

е 38.2 мм. Трябва да се направят две дистанционни шайби по 0.9 мм

които се слагат при монтажа от двете страни на лагера. /Доколкото си

спомням размерите/

Проверено е на два автомобила и вече няколко години - без забележки.

Поздрави!! :D

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно лагерите /двуредни/ за предна главина на Галант

с риск да ми се смеете :icon_blush: ще докладвам следното:

Ако на някой не му се дават толкова пари за оригинален -

стават от скоростна кутия на "Шкода Мадара". Струва 7 или 9 лв.

Има малка особеност. Оригиналния е широк 40 мм, а от Шкодата

е 38.2 мм. Трябва да се направят две дистанционни шайби по 0.9 мм

които се слагат при монтажа от двете страни на лагера. /Доколкото си

спомням размерите/

Проверено е на два автомобила и вече няколко години - без забележки.

Поздрави!! :D

Краско

Този лагер е със главината, така че твоя вариант не може да се приложи в случая, а и не е препоръчително дори и да стане, защото няма да стане както трябва..........

Едно време като имах Рено, по същия начин приспособих лагера от Москвич, обаче се оказа че въпреки че по размери всичко е ок, то той се разпада много бързо и почва да вие на 3 месец........има разлики не само по размери и дименшъни, а и в материал , провил и т.н. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този лагер е със главината, така че твоя вариант не може да се приложи в случая, а и не е препоръчително дори и да стане, защото няма да стане както трябва..........

Едно време като имах Рено, по същия начин приспособих лагера от Москвич, обаче се оказа че въпреки че по размери всичко е ок, то той се разпада много бързо и почва да вие на 3 месец........има разлики не само по размери и дименшъни, а и в материал , провил и т.н. :)

 

Прав си ....

И Мирослав е прав.

Споменах го само като вариант, който е

пробван и се държи добре няколко години.

Все пак този сайт го четат хора не само от София

с достъп до фирмени сервизи.

Както и да е....

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ,то става при някои случаи, но не винаги, а в конкретния случай не става ,тъй като лагера е лагер-главина и при него не може да се избива от главината, защото главината е отлят в/у него......виж ако лагера е цилиндричен,и се набива в шенкела а в него и главината ,50% от случаите става, но трябва да се прецени добре.......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, но и при Кьопата, и при Зиат , и при други магазини съм срещал въпросните лагери( както и други части , пак ливански и произведени уж от Койо), и от опит споделям че не са качествени

 

На моята кутия пише :mitsu-smiley: Mitsubishi Motors Genuine Parts, HUB ASSY, MRxxxxx

 

Няма други знаци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ,то става при някои случаи, но не винаги, а в конкретния случай не става ,тъй като лагера е лагер-главина и при него не може да се избива от главината, защото главината е отлят в/у него......виж ако лагера е цилиндричен,и се набива в шенкела а в него и главината ,50% от случаите става, но трябва да се прецени добре.......... :)

 

Няма да споря, не ми е това целта. :)

Сигурно /както признах преди време/ част от знанията ми

са поостарели, затова ми е много любопитно някой да ми обясни

как върху лагера ще отлеят главината, как ще я обработят и какво

ще стане с лагера и циментацията му след всичко това ?

Лично съм гледал как на асфалта пред един местен сервиз с големия

чук /каква варващина, заболя ме сърцето/ избиха лагера от главината

на един Е 33, външната му черупка беше от две части долепващи се и

осигуряващи необходимата хлабина при затягане. Видимо му нямаше

нищо, но е "бръмчал" при движение.

Навремето в МЕИ-то ни казаха, че само три нации в света могат да правят

лагери като хората: Съюза, Щатите и ...Индия.

Пред дилемата : руски и чещки или ментета от Дубай и Турция, аз бих из

брал първите. Не говорим за оригинален японски.

Извинявам се ако съм бил досаден.

Обещавам да "постя" известно време :D

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Краси, главините са както ти обясни Палмен по-горе. Става въпрос за моделите след А32, А33 и т.н.

 

Ето как изглеждат:

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/glavina.jpg

 

Предният в дясно е за Галант, Еклипс...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навремето в МЕИ-то ни казаха, че само три нации в света могат да правят

лагери като хората: Съюза, Щатите и ...Индия.

 

Това са сладки приказки за маса, след няколко питиета. Работя много с индийци и знам какво е положението. Отчайващо е! Това са някакви митове за индия, колко развити и гениални са... Просто са много, и са малко по-евтини, това е далаверата с Индия. Живеят доста по-добре от средния Европеец. Казват така: "Животът в Австрия е много труден, трябва сами да си пазаруваме, да си чистим, да караме сами колите... Не сме свикнали да нямаме кой да го прави..."

 

А сега де???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок, за парно забелязах следната промяна. Когато завъртя копчето на мах за определяне на температурата в колата / крайно червено/ както казах духа хладко, но когато го поразвартя малко/напред-назад/ струята веднага преминаа в гореща.Само да го мръдна /на средата на червената зона/ и започва да духа студено.А ако е на навляза в бялата и в синята зона направо лед.

Още нещо в краката си намерих малка златиста пластиан/щипка или нещо подобно/ веднага ме наведе мисулта че тази врътка е със жило отзад и шанса да е от там е 90% просtо се е откачило и жилото не се контролира достатучно добре.

Събота колеги, събота е ден на майстора за мене :icon_clap: тогава ще се ровя около педала за гаста се намира отзад зад кората някъде или трябжа да разглобя цялата конзола ще видя на място.

Да се похваля купих си свещи вчера с кабели в комплект

NGK V-power Part № BKR5E-11

NGK wire set Part №ME96

$40 с доставката :D

Колкото до стръженето много ми се иска да си сменя накладките с Road House/RH/ ,но за мой нещастен късмет никъде не мога да намеря в щатите доставчик

За това сега се чудя какви да си поръчам.По късно ще пусна линкове към тези които съм си харесал

за оценка от ваша стрaна, приемам и предложения......

Respect

Jamesta

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...