Премини към съдържание

Пружини за Галант 2.0 ?


seducer

Препоръчано мнение

Интересува ме каква роля играе втулката, която се нанизва на стъблото на амортисьора - късата тръбичка с дължина ~4 см. и фи ~8 мм някъде? Не й взех мерки, а трябваше.

Получи се остро металическо клопане след сглобяване. Отдадох го на предметите в багажника - старите задни пружини, предни амортисьори, ключове, крик, рез. гума, въже с метални куки и един говорител отзад вдясно, с който замених оригиналния поради повреда, на който му беше паднало единственото болтче (по-малък диаметър и не стига до дупките на металната кора да го завия). Качихме се с майстора за пробно шофиране и клопането беше доста изнервящо.

Прибрах се и извадих всичко от багажника без говорителя - пак клопаше, макар и без дрънкането на предметите. Реших че е от говорителя и го извадих. Пак си клопа, а ми се чува горе някъде на метал. Проверих трите гайки отгоре на ламарината в купето - завити до откъсване, не е това. Имах път на 50 км., след който се появи още един звук - едно тъпо пукане и това остро клопане от най-малката неравност. Редуваха се един след друг и направо ми скъсаха ми нервите. В трап по-малко клопа в сравнение с минаване по гънките на самия асфалт.

Вдигнахме задна дясна част на колата, проверихме за луфтове в ...57834... възможни точки по очакването и открихме в биалетката. Поръчах биалетка и на следващия ден се върнах в гаража. Понеже не можа да се отвие беше отрязана през болтовете. Новата беше различна и се прибрах без биалетка едвам-едвам и никъде не съм ходил с колата. На следващия ден сложихме новата биалетка и изчезна глухото тропане, но остана металическото.

Според мен е във втулката, за която питах в началото. Беше ръждясала и нямаше вадене. Не видях майстора как я измъкна от стъблото на амортисьора, защото бях в кварталния магазин за хранителни стоки за няколко минути. Беше се заварила от ръжда. Искам да остържа при стругар такава втулка и да я сменя. Може ли някой да ми каже размерите й - дължина и вътрешен диаметър?

Между другото всичко отзад по ходовата част е сглобявано още в Япония. Така поне изглежда на външен вид. Наистина има много железа и все скъпи, но колата е на 13 години и 176000 км. (уж). Малко коли ще изкарат толкова време и километри и то по такива пътища. Просто трудно можеш да минеш по път, по който в продължение на един метър окачването да няма никаква работа. Ето затова най-много искам кола с по-просто окачване, защото при създаването на това в момента ще ми се стъжни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Интересува ме каква роля играе втулката, която се нанизва на стъблото на амортисьора - късата тръбичка с дължина ~4 см. и фи ~8 мм някъде? Не й взех мерки, а трябваше.

 

Играе роля на ограничител, за да не пренатегнете тампоните и не е фи 8, а фи 10 ..:)

Това метално чукане след смяна на амортисьорите ли се появи ? Ако преди го е нямало, сигурно не сте спазили нещо при монтажа ..

Виж и долния болт на ухото на амортисьора дали е стегнат, там където се хваща за втулката на шенкела ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стегнат е долния болт на амортисьора. Чукането се появи веднага след манипулациите. Всичко е сложено както си е било.

Ако има някакво значение лявото задно окачване се сви много по-лесно от дясното. Напънах с една тръба около метър дълга и се сви, амортисьор-пружината излязоха без проблем, обаче отдясно наложих още 40 см удължение и сгънах тръбата. С 300 зора свихме окачването докато се извади амортисьора с пружината. Внимавали сме къде подпираме, после оглеждахме и нищо не е счупено, изкривено ... всичко си е както си е било. Освен едно нещо, но не знам кое :icon_hmm: Тази втулка може ли да чука?

Майсторът изказа вероятност да чука вътре в амортисьора, което абсолютно го изключвам. Клопа на метал в метал.

За биалетката знам от 4 години че е тръгнала. Просто я чаках да заклопа. Може и при тези напъвания да се "разкъкрила" от ръждата и да е охлабила още. Това е сменено вече.

Жалко че Стамболийски ми е толкова далече :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те и газовите като са на колата не връщат ..:) Връщането е изцяло от пружините ..

... освен ако колата не е Галант комби с нивомат. Имах предвид като са свалени разбира се - стъблото на маслените не "излиза" самостоятелно още от чисто нови. Мисля че колегата към когото беше комента ме разбра, ненужно беше да го отбелязваш .. :icon_blush:

 

клопане

 

Виж си И биалетките - дали са стегнати и в какво състояние са .. виж и тампоните на ст. щанга. Предполагам че с новите аморт + пружини работното им положение се е изменило (може и да говоря глупости). Но и при мен се наложи достягане на биалетките (те бяха сменени отпреди) скоро след смяна на аморт.

Също така, двете половини на шок тампона май имаше вариант да се сглобят наобратно (на мен mario64 ми обърна внимание като сменяхме моите, за което му благодаря :drinks: ), което ако се случи дали няма да е подобен ефекта :icon_hmm:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Втулката е била засякла и като сме стегнали гайката отгоре на амортисьора тя се е прибрала до долу се е получил луфт към 1-2 мм. Направиха ми друга втулка от спирачна помпа на ауди а6. Сега ще ръждяса, ама в понеделник :rolleyes: .

Старата отдолу се беше сплескала и подбила, а в горния си край личи как е удряла (излъскано и подплеснато).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Втулката е била засякла и като сме стегнали гайката отгоре на амортисьора тя се е прибрала до долу се е получил луфт към 1-2 мм.

Демек, забравили сте да стегнете централната гайка както трябва :D и втулката е чукала странично в леглото на тампоните, в горната чашка на пружината ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така.

Както очаквахме малко се "поолегна" и не знам дали заради свикване на окото, но вече осанката на колата ми изглежда доооста прилична гледайки я отстрани. Да не кажа че стои като генерал :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колега, можеш ли да ми кажеш колко е дебела телта на предните и задните нормални пружини на галант, 99г.?

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

И след повече от 2 години в застой, нека събудим тази тема! :D

 

Искам да сваля малко галанта, че ми е много висок така (за гледане). Прочетох темата и видях, че за при нормални амортисьори не е хубаво да се слагат по-ниски пружини повече от 40 мм. Намерих едни такива ето тук.

 

Става ли за нещо този производител или бихте ли препоръчали други? И последно трябва ли да се сменя нещо други или се сменят само пружините?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега , имам спортни пружини такива червени за продан. За съжаление нямам снимки на колата преди да ги сваля, но мога да погледна номера им.Пиши ЛС ако има нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Колега, можеш ли да ми кажеш колко е дебела телта на предните и задните нормални пружини на галант, 99г.?

 

Галант пружини

 

Предни за 2WD с ляв волан

За двигател 4G63 - Диаметър 12 мм, среден диаметър 70-110 мм, дължина без натоварване 366 мм

За останалите двигатели - Диаметър 12 мм, среден диаметър 70-110 мм, дължина без натоварване 374 мм

 

 

Задни за 2WD с ляв волан стандартни

За седан - Диаметър 9 мм, среден диаметър 62-102 мм, дължина без натоварване 397 мм

За комби - Диаметър 9-10 мм, среден диаметър 63-103 мм, дължина без натоварване 405 мм

 

Задни за 2WD с ляв волан саморегулиращи се амортисьори

За седан - Диаметър 9 мм, среден диаметър 94-102 мм, дължина без натоварване 330 мм

За комби - Диаметър 10 мм, среден диаметър 95-103 мм, дължина без натоварване 321 мм

 

Задни за 2WD с ляв волан усилени

За седан - Диаметър 9-10 мм, среден диаметър 63-103 мм, дължина без натоварване 386 мм

За комби - Диаметър 10-11 мм, среден диаметър 64-104 мм, дължина без натоварване 383 мм

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...