kesten Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 Здравейте! След като видях на какво е заприличала колата отдолу след тази зима, се замислих, с какво мога да я намажа, за да спра този процес. Ако някой вече е свършил тази работа, нека сподели опит. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 Да, това е интересен въпрос. Голяма част от подовите покрития които продават са пълен боклук. Аз си мисля за 3в1 и после качествено подово покритие. Предполагам ти е избило ръжда по окачването? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 Аз бих те посъветвал първо хубав преобразувател на ръжда,/ не Български /после ЕП-074 епоксиден грунд на БГ. фирма /Лакпром/ .После ако желаеш прасни едно боди за завършващо покритие .Успех :icon_rock: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 аз чакам заплата да си купя ръждопреобразувателя на Wurth - 96 лева литъра. Ебаси отлежалото уиски! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 (редакция) За моята изчурдяла каляска процедирах по следния начин:1. Телена ръчна четка + телена четка за дрелка - колкото може ръждата да падне, колкото може, но се иска доста зор, за да падне до здраво желязо, т.е. при мен не падна (Зорът се състои в това, че се стърже нагоре - едно, че ръката умалява, но по-страшното за мен беше да гледам нагоре, разбира се ползвах предпазни очила, но в топло време с тях е още по-голям зор )2. Ръждопреобразовател - аз ползвах Селт (български зелен) - някои казват "голям боклук", аз казвам "става", като за парите си - намазаното става нещо като "пасивирана ръжда" - от кафява минава в светло/тъмно сива; сигурно е по-добре да се вземе качествен ръждопреобразовател. Във всички форуми хвалят Wurth, но не е по джоба на всеки;3. Грунд - пак български, сив на цвят, на Оргахим - от него не съм крайно доволен, по-добре щеше да стане с червен на Оргахим, но нищо... намазах го;4. Боди (Body) - гръцки продукт, нещо като течен асвалт, като изсъхне, става нещо като гума или черна дъвка, прилича на фабричното покритие, намазах с него всичко де що има отдолу под колата, даже майсторите като сваляха скоростната кутия, доста зор видяха :DЦялата тази история - за мобили в укаяно състояние, но все още спасяеми, за по-запазени/нови екземпляри, стига само малко телена четка + ръждопреобразовател, задължително след това крайно покритие от вида на Боди.ПП: Тази процедура я правих преди повече от година, след тази тежка зима няма видими признаци за избиване на ръжда, според мен положението е овладяно, и все пак ръждата веднъж появи ли се, е неспасяема, така че докато е време, да се предприемат мерки ПП2: Не казвам, че тези точки по-горе са най-верния начин, но аз следвах този план Редактирано 15 юни 2012 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 някои казват "голям боклук", аз казвам "става" Според мен този преобразовател действа, колкото онези сокчета едно време, които ги продаваха за по 10 стотинки. Даже е същия цвят. От българските само този на Оргахим става, който е в стъклени бутилки, тъмен на цвят - май вече го няма. За бодито 950 - това което създава имитация на гумено покритие за нищо не става. Най-малкия дефект в покритието и се отлепва на големи крехки парчета. А тези покрития на битумна основа след време и те се разпадат. И мисля, че трябва да се действа с по-качествени материали, иначе парите са на вятъра. За бормашината е по-добре с телена четка и ъглошлайф. За грунд цинков такъв или 3в1 боя. На колта гредите по дължина на купето зимата бяха остъргани в коловозите и сега са само на 3в1 и още държи, без друго покритие. Ако искаш да те зарадвам - свали си пластмасовите подкалници отзад и ще останеш приятно изненадан. Колта не беше от ръждавите, но там беше събрало боклуци и от едната страна като го чистих от ръждата под тях и се издъни... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 Според мен този преобразовател действа, колкото онези сокчета едно време, които ги продаваха за по 10 стотинки. Даже е същия цвят. От българските само този на Оргахим става, който е в стъклени бутилки, тъмен на цвят - май вече го няма. За бодито 950 - това което създава имитация на гумено покритие за нищо не става. Най-малкия дефект в покритието и се отлепва на големи крехки парчета. А тези покрития на битумна основа след време и те се разпадат. И мисля, че трябва да се действа с по-качествени материали, иначе парите са на вятъра. За бормашината е по-добре с телена четка и ъглошлайф. За грунд цинков такъв или 3в1 боя. На колта гредите по дължина на купето зимата бяха остъргани в коловозите и сега са само на 3в1 и още държи, без друго покритие. Ако искаш да те зарадвам - свали си пластмасовите подкалници отзад и ще останеш приятно изненадан. Колта не беше от ръждавите, но там беше събрало боклуци и от едната страна като го чистих от ръждата под тях и се издъни...Да, може би си прав, аз нямам много впечатления от продуктите, правил съм тази процедура само веднъж и се наложи да се запозная доста бързо с проблематиката Все пак - ръждопреобразователя Селт действа - превръща кафявата ръжда в тъмносиво желязно съединение, просто трябва да се повтори много пъти и действа само на повърхностните слоеве, т.е. ръждата трябва да е мнооого тънък слой . Вюрт-а не знам как действа, сигурно е по-силен. Селт 500 мл - 2 лв; Вюрт 500 мл - 50 лв (образно казано).Боди-то - наистина се разпада, лятото веднага след като намазах гредите, ги остъргах едно хубаво на канала, като слизах, другия ден като погледнах - лъскат на метал, айде пак мажи... За пореден път се уверявам, че механичната намеса е по-сигурна от химичната :DЗа 3в1 - като чуя "страхотната комбинация" и се замислям сериозно... какво да мисля :icon_hmm: За задните кори на Колт-а - ама има ли такива? Аз нямам, при мен зад задните гуми има... гола греда, малко купе, две-три тръби и други дрънгулки. Гредите когато ги правех - мушнах с отвертката във фабричните отвори да ги изчистя, и те взеха че се съединиха в един голям отвор :DКупето - изгнило по шевовете - малко, няколко сантиметра по дължина. За боклуците знам - аз ги проверявам по следния начин - свалям задните странични кори и бъркам във фабричните отвори на купето (тези за фаровете), напипвам задния калник от вътрешната страна - вадя мръсотия, а ръцете ми са кафеви, все едно че съм бъркал... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 (редакция) %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifама има ли такива? Аз нямам, при мен зад задните гуми има... гола греда, малко купе, две-три тръби и други дрънгулки.http://img43.imageshack.us/img43/737/dsc0738x.th.jpgОтдолу под тая пластмаса се беше събрала голямата мизерия. Редактирано 15 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 15 юни 2012 Сподели Публикувано 15 юни 2012 (редакция) Ъглошлайфа го изключи от сметката ако искаш да имаш кола а не швейцарско сирене :D За ръждата щом се е показала спасение няма познавам се с нея 2 опела , временно може да закърпи положението поне при опела 2 зими и пак на ново (10-5 годишна ламарина).Не знам какво е положението при теб, но съветите на Арх. Пътко от пост 5 е метода.Колко качествени продукти ще използваш е личен избор /ползвал съм преобразовател на ръжда БГ за цена под 2 лв. ефект =0/Ето каталога на боди http://www.hbbody.com/flipbook/bg/index.html не са супер скъпи за спрейовете трябва пищов и компресор, кутиите може и с четка.Асфалтовото се пука и лющи а сивото е много тънко като слой.Грунда, който имам е кафеникав и е от 15г. добър е по принцип продуктите Оргахим не са лоши.Малко извън темата тоя Селт, го има навсякъде бивали ги ката производител иначе подбиват цената на Оргахим Редактирано 15 юни 2012 от lancer4x4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 юни 2012 Сподели Публикувано 16 юни 2012 (редакция) Ами с ъглошлайфа и телената четка е единствения вариант, ако искаш да се направи нещо срещу ръждата, ако нямаш възможност за пясъкоструйка. Като е неспасяемо положението ги давай за скрап. Пробвал съм няколко вида покрития на боди на различни коли и всичките след време се прецакват. Имаше и опел, но странното е че нямаше грам ръжда и него не съм го барал. Както казах колта го намазах където беше остърган отдолу с боя за железа, не с грунд и прехвалено автомобилно покритие и изкара зимата безпроблемно. Според мен проблема идва главно от некачествените материали, на второ място от неправилната обработка и на трето място от неправилния химически подход. Ако е много ръждиво трябва да се почисти напълно, ако е невъзможно да се обработи с преобразувател и после с някакво покритие, което осигурява минимална доза анодна защита, например цинков грунд. По принцип има един стандарт какво се прави в случая - не Стара планина, а БДС EN ISO 8501, ама пари искат за него. :icon_hmm: По темата с лансъра: Да го измие отдолу, после малко да се зачисти каквото е станало с една телена четка и да мажат окачването с 3в1 боя и готово. Редактирано 16 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.