Премини към съдържание

Защита срещу луга


Препоръчано мнение

Здравейте!

 

След като видях на какво е заприличала колата отдолу след тази зима, се замислих, с какво мога да я намажа, за да спра този процес. Ако някой вече е свършил тази работа, нека сподели опит.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е интересен въпрос. Голяма част от подовите покрития които продават са пълен боклук. Аз си мисля за 3в1 и после качествено подово покритие. Предполагам ти е избило ръжда по окачването?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих те посъветвал първо хубав преобразувател на ръжда,/ не Български /после ЕП-074 епоксиден грунд на БГ. фирма /Лакпром/ .После ако желаеш прасни едно боди за завършващо покритие .Успех :icon_rock: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За моята изчурдяла каляска процедирах по следния начин:

1. Телена ръчна четка + телена четка за дрелка - колкото може ръждата да падне, колкото може, но се иска доста зор, за да падне до здраво желязо, т.е. при мен не падна :) (Зорът се състои в това, че се стърже нагоре - едно, че ръката умалява, но по-страшното за мен беше да гледам нагоре, разбира се ползвах предпазни очила, но в топло време с тях е още по-голям зор :) )

2. Ръждопреобразовател - аз ползвах Селт (български зелен) - някои казват "голям боклук", аз казвам "става", като за парите си - намазаното става нещо като "пасивирана ръжда" - от кафява минава в светло/тъмно сива; сигурно е по-добре да се вземе качествен ръждопреобразовател. Във всички форуми хвалят Wurth, но не е по джоба на всеки;

3. Грунд - пак български, сив на цвят, на Оргахим - от него не съм крайно доволен, по-добре щеше да стане с червен на Оргахим, но нищо... намазах го;

4. Боди (Body) - гръцки продукт, нещо като течен асвалт, като изсъхне, става нещо като гума или черна дъвка, прилича на фабричното покритие, намазах с него всичко де що има отдолу под колата, даже майсторите като сваляха скоростната кутия, доста зор видяха :D

Цялата тази история - за мобили в укаяно състояние, но все още спасяеми, за по-запазени/нови екземпляри, стига само малко телена четка + ръждопреобразовател, задължително след това крайно покритие от вида на Боди.

ПП: Тази процедура я правих преди повече от година, след тази тежка зима няма видими признаци за избиване на ръжда, според мен положението е овладяно, и все пак ръждата веднъж появи ли се, е неспасяема, така че докато е време, да се предприемат мерки :)

ПП2: Не казвам, че тези точки по-горе са най-верния начин, но аз следвах този план :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

някои казват "голям боклук", аз казвам "става"

 

Според мен този преобразовател действа, колкото онези сокчета едно време, които ги продаваха за по 10 стотинки. Даже е същия цвят. От българските само този на Оргахим става, който е в стъклени бутилки, тъмен на цвят - май вече го няма. За бодито 950 - това което създава имитация на гумено покритие за нищо не става. Най-малкия дефект в покритието и се отлепва на големи крехки парчета. А тези покрития на битумна основа след време и те се разпадат. И мисля, че трябва да се действа с по-качествени материали, иначе парите са на вятъра. За бормашината е по-добре с телена четка и ъглошлайф. За грунд цинков такъв или 3в1 боя. На колта гредите по дължина на купето зимата бяха остъргани в коловозите и сега са само на 3в1 и още държи, без друго покритие. Ако искаш да те зарадвам - свали си пластмасовите подкалници отзад и ще останеш приятно изненадан. Колта не беше от ръждавите, но там беше събрало боклуци и от едната страна като го чистих от ръждата под тях и се издъни...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен този преобразовател действа, колкото онези сокчета едно време, които ги продаваха за по 10 стотинки. Даже е същия цвят. От българските само този на Оргахим става, който е в стъклени бутилки, тъмен на цвят - май вече го няма. За бодито 950 - това което създава имитация на гумено покритие за нищо не става. Най-малкия дефект в покритието и се отлепва на големи крехки парчета. А тези покрития на битумна основа след време и те се разпадат. И мисля, че трябва да се действа с по-качествени материали, иначе парите са на вятъра. За бормашината е по-добре с телена четка и ъглошлайф. За грунд цинков такъв или 3в1 боя. На колта гредите по дължина на купето зимата бяха остъргани в коловозите и сега са само на 3в1 и още държи, без друго покритие. Ако искаш да те зарадвам - свали си пластмасовите подкалници отзад и ще останеш приятно изненадан. Колта не беше от ръждавите, но там беше събрало боклуци и от едната страна като го чистих от ръждата под тях и се издъни...

Да, може би си прав, аз нямам много впечатления от продуктите, правил съм тази процедура само веднъж и се наложи да се запозная доста бързо с проблематиката :)

Все пак - ръждопреобразователя Селт действа - превръща кафявата ръжда в тъмносиво желязно съединение, просто трябва да се повтори много пъти и действа само на повърхностните слоеве, т.е. ръждата трябва да е мнооого тънък слой :). Вюрт-а не знам как действа, сигурно е по-силен. Селт 500 мл - 2 лв; Вюрт 500 мл - 50 лв (образно казано).

Боди-то - наистина се разпада, лятото веднага след като намазах гредите, ги остъргах едно хубаво на канала, като слизах, другия ден като погледнах - лъскат на метал, айде пак мажи... За пореден път се уверявам, че механичната намеса е по-сигурна от химичната :D

За 3в1 - като чуя "страхотната комбинация" и се замислям сериозно... какво да мисля :icon_hmm:

За задните кори на Колт-а - ама има ли такива? Аз нямам, при мен зад задните гуми има... гола греда, малко купе, две-три тръби и други дрънгулки. Гредите когато ги правех - мушнах с отвертката във фабричните отвори да ги изчистя, и те взеха че се съединиха в един голям отвор :D

Купето - изгнило по шевовете - малко, няколко сантиметра по дължина.

За боклуците знам - аз ги проверявам по следния начин - свалям задните странични кори и бъркам във фабричните отвори на купето (тези за фаровете), напипвам задния калник от вътрешната страна - вадя мръсотия, а ръцете ми са кафеви, все едно че съм бъркал... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

ама има ли такива? Аз нямам, при мен зад задните гуми има... гола греда, малко купе, две-три тръби и други дрънгулки.


http://img43.imageshack.us/img43/737/dsc0738x.th.jpg


Отдолу под тая пластмаса се беше събрала голямата мизерия.
Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ъглошлайфа го изключи от сметката ако искаш да имаш кола а не швейцарско сирене :D

За ръждата щом се е показала спасение няма :) познавам се с нея 2 опела , временно може да закърпи положението поне при опела 2 зими и пак на ново (10-5 годишна ламарина).

Не знам какво е положението при теб, но съветите на Арх. Пътко от пост 5 е метода.

Колко качествени продукти ще използваш е личен избор /ползвал съм преобразовател на ръжда БГ за цена под 2 лв. ефект =0/

Ето каталога на боди http://www.hbbody.com/flipbook/bg/index.html не са супер скъпи за спрейовете трябва пищов и компресор, кутиите може и с четка.

Асфалтовото се пука и лющи а сивото е много тънко като слой.

Грунда, който имам е кафеникав и е от 15г. добър е :)

по принцип продуктите Оргахим не са лоши.

Малко извън темата тоя Селт, го има навсякъде бивали ги ката производител иначе подбиват цената на Оргахим

Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами с ъглошлайфа и телената четка е единствения вариант, ако искаш да се направи нещо срещу ръждата, ако нямаш възможност за пясъкоструйка. Като е неспасяемо положението ги давай за скрап. Пробвал съм няколко вида покрития на боди на различни коли и всичките след време се прецакват. Имаше и опел, но странното е че нямаше грам ръжда и него не съм го барал. Както казах колта го намазах където беше остърган отдолу с боя за железа, не с грунд и прехвалено автомобилно покритие и изкара зимата безпроблемно. Според мен проблема идва главно от некачествените материали, на второ място от неправилната обработка и на трето място от неправилния химически подход. Ако е много ръждиво трябва да се почисти напълно, ако е невъзможно да се обработи с преобразувател и после с някакво покритие, което осигурява минимална доза анодна защита, например цинков грунд. По принцип има един стандарт какво се прави в случая - не Стара планина, а БДС EN ISO 8501, ама пари искат за него. :icon_hmm:

 

По темата с лансъра: Да го измие отдолу, после малко да се зачисти каквото е станало с една телена четка и да мажат окачването с 3в1 боя и готово.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...