Премини към съдържание

Colt 1.6 GLXi avtomat-ПОМОГНЕТЕ!


Препоръчано мнение

Колеги,нуждая се от помощ....Преди около месец взех за подарък на жената Colt 1.6 GLXi avtomat,колата е 94г.,първата вечер като я взех един приятел кара коли само с такива кутии(т.е. слабост са му)и направи тест-драйв,за да види как работи кутията,след сериозно напъване остана доволен от работата на автоматика,каза че нямал забележки при сменянето на предавките,но тука идва и проблема заради който пиша темата.Тръгнахме да се прибираме и оборотомера задържа на 3000 оборота ,направихмв отсечка от 200-300м. вкл. на "Р" след това на "N" ,но оборотите си бяха още на 3000.Изключихме колата и после пак я запалихме и работата на двигателя се нормализира-850 об.Тогава моя приятел ми каза че ще имам ядове със стъпковото моторче.Преди 450 км. му сложих и Газов инжекцион,като ми го върнаха майстора каза че ми е мамалил оборотите за да калиброва газовото и заради това ще ми свети и CHEK-а,при загряла кола държеше около 600 об.Уговорката е да мина 1000 км и да отида за донастройване при него.Така и така щях да донастройвам газовото започнах да си търся и стъпков мотор,но уви тук(Ямбол)го предлагат само комплект с дроселовата клапа :(.

Свързах се колегите:

"mario64"-той ми даде партиден номер за моторчето(за което му благодаря) и ме посъветва да пробвам с почистване и чак след това да търся друго);

"georgyass"-той има такъв стъпков мотор, свързах се с него и ми обяви цената която търси за него,обясних му какви са ми симптомите и той ме посъветва същото-почиставане и чак тогава друг.

И така вчера запретнах ръкави и го разглобих,няма да споменавам че др. клапа и самия стъпков мотор бяха "оле-мале",имаше нагар до безобразие по клапата.Тази процедъра ми отне около 4ч. старателна работа,почистване с обезмаслител,изплакване с топла вода,сушене на слънце и издухване на нежелани прашинки и песъчинки.Слойих го запалих колата настроихме го и оборотите се заковаха на 900 и вече с наслада очаквах донастройването на ГИ.Всичко беше нормално до тази сутрин,заведох жена ми на работа и като запалих колата да си тръгвам изпаднах в потрес колата започна да работи неравномерно и оборотите играеха м/у 1500 и 2000,отидох при майстора с който я разглобявахме и започнахме наново да я мислим какво се е случило....Независимо дали на газ или бензин колата държи въпросните обороти,единствено при откачена букса на дебитомера на бензин държи 1600 об. и не се менят.Закарах я да я закачат.Майстора я закачи ма Мотор тестер и започна да търси евентуалният проблем,провери всички датчици и се усъмни че до ст. мотор не достъга никакъв сигнал(на входа на буксата за захр. на ст. мотор отчете на прежение 5V, но на останалите Пинове не отчете нищо синусуидата си остана права линия).Откачихме акумулатора за около 10 мин. след това запалих колата да поработи на място,след това самодиагностика и прочетохме кода на грешката,излезе грешка 55-като вероятните проблеми са с ТПС-а и управлението на ст. мотор от ЕКУ-то.ТПС-а отчете работа и остана вторият вариант (ЕКУ-то).

Така че колеги въпросите са ми:възможно ли е да се разбере точно откъде идва проблема и отстраним ли е.Колегата "georgyass" има такоа ЕКУ с н-р: MD175667/E2T38974-2512 E,от кола с ръчни скорости,а моето ЕКУ е с н-р:MD175667/E2T38974-3416 М,има ли разлика от това дали е за автоматик и ли ръчка и става ли да взема въпросното ЕКУ,евентуално ако моето не може са се отремонтира.

ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ ВИ,не искам да оставам разочарован от вторият"Диамнт"(само около 1000 км. пробег имам с него),на който съм собственик.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TPS-a и болтовете за оборотите на дросела барали ли сте ги? Моторчето може да се премери дали е здраво, както и датчика му. Компютъра сигурно е възможно да се ремонтира, ако му има нещо.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Colt_Mirage_Lancer/Manuals/1992-1995%20Colt%20Lancer%20Workshop%20Manual/MANUALS/13.pdf 52 и 84 страница.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

,евентуално ако моето не може са се отремонтира.

ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ ВИ,не искам да оставам разочарован от вторият"Диамнт"(само около 1000 км. пробег имам с него),на който съм собственик.

-Проблемът ти най вероятно е в двигателният контролер(тъй натеченото ECU) , щом е 94-та година, горкият "компир" отдавна реве за ремонт! Напълно отремонтируем е и става перфектно, доста такива съм съживил. Имал съм случаи на полуразложени (разпаднати), МАР карти в някой екземпляри и пак са ставали!

Ако не успееш в твоят град да намериш добър специалист за ремонта, изпрати ми го и ще ти го върна без забележка!

Редактирано от Иван Мийков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес се случи отново нещо"невероятно" :).Сутринта запалих колата и тя си заработи нормално,като позагря малко оборотите се заковаха на 900 и не помръднаха изобщо.Изминах около 30-на км. градско и при следващото палене на колата-вчерашната болежка изскочи ОТНОВО :icon_crying: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес се случи отново нещо"невероятно" :).Сутринта запалих колата и тя си заработи нормално,като позагря малко оборотите се заковаха на 900 и не помръднаха изобщо.Изминах около 30-на км. градско и при следващото палене на колата-вчерашната болежка изскочи ОТНОВО :icon_crying: .

 

 

Ами човека по-горе ти е писал и си е предложил услугите :) Действително на този модел, кондензаторите на ЕКУ-то често протичат и правят бели...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И недей я кара повече така, откачи акумулатора и дай на някой който разбира да погледне ЕКУ-то (колегата по горе или Милен в Пловдив).Става да му го пратиш и с куриер ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Mitsubishi нямаше ли сервиз за електроника в Ямбол? Ако е за няколко изсъхнали кондензатора само не може ли да се погледне например при него преди да започне разкарването по куриери? До колкото разбрах още компютъра понякога сработва правилно т.е. вероятно не е много тежък случай.

 

Като е станало на въпрос на по-следващия модел колт слагали ли са електролитни кондензатори в ECU?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Mitsubishi нямаше ли сервиз за електроника в Ямбол? Ако е за няколко изсъхнали кондензатора само не може ли да се погледне например при него преди да започне разкарването по куриери? До колкото разбрах още компютъра понякога сработва правилно т.е. вероятно не е много тежък случай.

 

Като е станало на въпрос на по-следващия модел колт слагали ли са електролитни кондензатори в ECU?

 

 

На следващия модел няма такива кондензатори. А на колегата ако са протекли старите, не е само до презапояване на нови, по-добре да пипа някой който се е занимавал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става на въпрос, че ще могат да ги разпознаят. Да не стане така ECU-то да пътува насам-натам към седмица, а да не е в него проблема, а да е в датчика на моторчето например или където е човъркано по дросела. Първо трябва се диагностицира с точност източника проблема, преди да се влиза в разходи и евентуална загуба на време.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така,както писах и по-горе,беше направена самодиагностика(т.е. с къси и дълги сигнали с волтметър със стрелка :icon_blush: ) и излезе грешка "55"-вероятностите за нея са:проблем с ТПС-а и проблем в ЕКУ-то при управлението на стъпковия мотор...При проверката на ТПС-а той отчете работа,поне според мен остава проблема в ЕКУ-то.

А за колегата"Mitsubishi" не знам дали има електроника точно затова,трябва да поговоря с него и да осбъдим вероятностите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става на въпрос че като се отвори, ако е от кондензаторите ще може да ти каже и да не се вижда да е текло електролит по платката. Вярвам, че ако се свържеш с него той ще може да ти окаже или насочи към помощ в ямболския регион - къде точно да отидеш на диагностика и т.н. Има и трети най-сигурен вариант, ако не можеш да установиш проблема - и двете с куриера и дали е датчик, дали е компютъра все ще ти се реши проблема.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!!!Виждам че рано или късно всеки се е сблъскал с тоя проблем на оборотите.При мен също е така,имам го не толкова осезаем но го има!!Моят Колт е 1.3 12V 1997г.Искам да попитам ако някой може да ми покаже къде се намира това стъпково моторче за да го почистя,а ако и снимка можете да прикачите златни сте!!!Благодаря ви много дано някой ми помогне :icon_crying:

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги след като раглобихме Еку-то ми,сина на колегата"Mitsubishi",констатира че всъщност проблема ми не е от въпросното ЕКУ,но за всеки случай подмени 4-те кондензатора.След тази манипулация реших и звъннах на Милен в Пловдив и той ме насочи къде е пороблена на цялата работа и ето резултата счупена кобиличка на стъпковия мотор,днес получих стъпков мотор от колегата "georgyass" сложих го на моя дросел и утре смятам да "паля" хахаха.Така че колеги стискайте ПАЛЦИ,всичко да мине по план и да не се обърка нещо друго :icon_thumbup:

Очаквайте скоро и снимков материал на разглобяването и къде беше проблема на стъпковия мотор и една друга манипулация която извърших м/у другото тази Дълга седмица.... :mitsu-smiley: :first: :mitsu-smiley:

Редактирано от dyff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В галантния раздел има тема с дисекция на такова (или подобно) моторче с доста снимки. Иначе ще е интересно да се види, къде е счупено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги здравейте отново,искрено се извинявам че позабавих малко продължението на темата,но ми се наложи да попътувам и нямах достъп до хубав интернет.Така че вече е време да Ви покажа къде бяха моите проблеми и дано да успея да помогна на някой колега от форума...

Колата след вичките манипулации успяхме да я запалим успешно,за което благодаря на "georgyass",за стъпковия мотор който ми прати.Поиграхме си да я настроим в състояние нормално за каране тъй като при поставянето на новото моторче,оборотите на пр. ход бяха около 2800...след доста играчка колата заработи нормално.Казвам доста защото си играхме да настройваме ТПС-а,ст.моторче и дистр.капачка.Това се случи в неделя на 10-ти и от тогава имам 2000км безавариен пробег :icon_rock:.На18-ти се качих на Пампорово за една седмица и това ми беше добре дошло да се обадя на Милен в Пловдив и в петък закарах"Жабока" на преглед при него,визитата при доктора мина успешно и количката си е като НОВА...След прегледа нови 400км. без проблем.Така стига засега толкова,а ето малко снимков материал на местопопложението на това моторче,буксата която го захранва и "БОЛЕСТТА"която го повали :icon_blush:

Тъй като снимките са малко по-големи ги качих на "фейса" ми и ето линк към тях:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3904618966324.163455.1004758913&type=1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...