Премини към съдържание

CJ 96та - има ли ЕОБД?


tef4o

Препоръчано мнение

Оня ден Колтчето изведнъж реши вместо обичайните 5/100 бензин да гълта по 10.5. Естествено, отначало си помислих, че просто тече от някъде, ама не, лапа си го и не се трогва от опитите за икономично шофиране. Чек-а не свети (иначе си работи, проверено). След като ми писна да оглеждам, реших да пусна самодиагностика, но не се получи.

Според Аутодата има коли с ЕОБД и такива без. Не съм достатъчно в час с материата, но тъй като буксата (поне на картинка) е една и съща, а колата е доста дърта, реших все пак да пробвам - 1во краче на маса, контакт и чек-а започна да мига постоянно, с честота около херц.

Въпросът ми е: аз ли бъркам нещо, или буксата (оная, зад кората и под кормилото, съвсем леко вдясно от колонката) все пак си е ЕОБД/ОБД2 и номера с "ръчната" диагностика не минава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оня ден Колтчето изведнъж реши вместо обичайните 5/100 бензин да гълта по 10.5. Естествено, отначало си помислих, че просто тече от някъде, ама не, лапа си го и не се трогва от опитите за икономично шофиране. Чек-а не свети (иначе си работи, проверено). След като ми писна да оглеждам, реших да пусна самодиагностика, но не се получи.

Според Аутодата има коли с ЕОБД и такива без. Не съм достатъчно в час с материата, но тъй като буксата (поне на картинка) е една и съща, а колата е доста дърта, реших все пак да пробвам - 1во краче на маса, контакт и чек-а започна да мига постоянно, с честота около херц.

Въпросът ми е: аз ли бъркам нещо, или буксата (оная, зад кората и под кормилото, съвсем леко вдясно от колонката) все пак си е ЕОБД/ОБД2 и номера с "ръчната" диагностика не минава?

 

Щом мига така, значи няма отчетена грешка, но това не означава че всичко е наред - най-добре е да се види с MUTII тестер...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да не тече , а да сълзи едва едва. И се испарява бързо и не личи да има теч.

Закарай го некаде на подемник и огледайте много внимателно. Свещи/кабели/компресия как са?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мина ми през ум за сълзенето ... всъщност, бях написал доста изчерпателен пост, но заради скапания нет се затри в небитието :(

Ще опитам да бъда по-конкретен, дано тоя път не ми играе връзката пак сечено.

 

Първо подозрение - теч на гориво. Видим няма. Невидим ... по груба сметка излиза, че трябва да хвърля около 5 литра на час, което прави ... колко ... 8о-90 милилитра в минута. Все си мисля, че щеше да смърди доста сериозно, ако не вътре в колата, то поне около нея, като спра. А го проверявах това на 5 пъти поне. Не мирише грам.

 

Свещите са добре. Няма как да знам точния километраж, но на око са на не повече от десетина хиляди, разстоянията са правилни, свещите са правилни, а и не съм ги сменял. Всичките изглеждат еднакво - лееееко опушени по периферията на резбата и една идея по-тъмни от идеалното по електродите. Няма нагар.

 

Преди малко направих една проба, която трябваше да направя още в началото, ама като не мисли човек ... Откачих дебитомера. Аха да запали и гасне. Нормално. После запалих и го откачих както си работи мотора. Угасна. Проверка на диагностиката - ефект нула. лампата на чек-а пак започна да мига без прекъсване. Не ми се вярва при това издевателство да не е отчело грешка за дебитомер. Или?

 

проверих датчика за температурата. Понеже го тествам на полеви условия, замерванията не са особено точни, но показва горе-долу каквото трябва. идеята беше, че ако показва твърде ниска температура, би трябвало компа да помпи умишлено повечко гориво, но явно не е това.

 

Сега се сещам, че пак забравих да погледна какво точно вади ламбда-та. Но и там ме съмнява - ако показва чак толкова бедна смес, че да се налага да помпи двойно повече гориво, сякаш би трябвало да се разсмърди я за дебитомер, я за инжектори, все пак разминавката е доста свирепа. ЩШе я проверя де, ей сега слизам.

 

Другото, което ми идва на ум, е да се е прецакал нещо регулатора на налягането на бензина. На джипката ми го е правил тоя номер, но дори и тогава разхода на гориво скочи с около 40%, а не със 100. Пък и си се давеше доста осезаемо - при рязко подаване на газ от ниски обороти, почти угасваше. Нямам с какво да премеря налягането в момента ... освен утре да тичам в магазина за манометър.

 

От ауспуха леко (но наистина леко ... сори за готварските дефиниции) мирише на недоизгорял бензин, а и се е поочернил - фини сухи сажди. Маслото си стои колкото си беше, не го закача.

 

Най-тъпото е, че всичко стана някак отведнъж. Примерно около 300км след обслужване - ремък, ролка, филтри, масло, дискове, накладки. Дори бях склонен да си мисля, че е имало някаква гнясна добавка в маслото, която новото масло е отмила, но компресията си е съвсем наред (около 11.5, манометъра е малко фалшив, но е еднаква на 4те цилиндъра), а и както вече казах - не пипа масло. Освен това, минава и суперелементарния тест - само не се смейте - на конкретно стръмно място, без ръчна, си стои на втора, за първа да не говорим. Знам доста коли, които и на първа едва се удържат на същото местенце. Както казах, не се смейте много, просто живея на въпросното стръмно и за годините съм се нагледал на какво ли не :)Колегите, които са идвали у дома, значт, че баира никак не е от безобидните.

 

проверявах и спирачките - не задържат, не греят.

Друго не съм пипал

 

Де да знам, сигурно пропускам нещо много елементарно, но ако до 2-3 дена не го открия какво е, минава на газ и майната и. Просто нямам време да се забавлявам надълго и нашироко (не, че нямам желание).

 

 

П.П. Сега се сещам и още нещо - напрежението, което излиза от компа към термодатчика (на изключен куплунг, естествено) е 4.7V, което ми се видя малко странно. Не съм се зазяпвал внимателно по компа, може и това да си му е дефолтното напрежение по аналоговите входове, но ако някой каже със сигурност колко трябва да е, ще съм му благодарен. Да не се окаже, че целия ми проблем е в някой ебнат стабилизатор...

Уреда ми е съвсем точен (+/- 0.01%, сверяван), грешката не е от него.

 

Компа го свалях веднага след покупката, но тъй като всичко си изглеждаше редовно, не съм пипал нищо по него.

Редактирано от tef4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъъъъъйййййй.... тоя дребосък започва да ми лази по нервите :(

 

проверих всичко, което успях да докопам - ламбда, ТПС, дебитомер с все термодатчика, датчиците на КВ и на РВ - всичко перфектно, както си го пише по книжките. Самодиагностика - нъц.

 

В един момент ми се наложи да отскоча на 3-4 километра, посред пътя ми светна чек-а. Естествено, спирам, набитвам мостчето и оня започва да пее: Дебитомер, датчик на температура на въздуха, датчик на температура на мотора. Тоест, неща които бях откачал къде преди половин час, къде преди 2 и тогава не каза нищо, маймуната.

 

Без ресетване, просто си продължих. И на връщане, ей така, от нищото, усещам как тая гад започва да се движи доста по-пъргаво. ха. Спирачки, ускорение до дупка - всичко за отличен, както си беше. Ауспуха си мирише правилно, никакви недогорели бензини, никакви сажди.

не съм засичал разхода, щото за 2 километра няма как, но нещо ми подсказва, че си е дошъл на мястото.

 

Започвам да си мисля съвсем сериозно, че някъде има някоя ебната жица или спойка и прави каквото и когато си иска :mad: Реве ми се вече!

 

Не ми е за друго, но тия дни пак ме чака път, ще тръгна на някъде, ще го "ухапе кучето" и айде 25 кинта за 100 километра. Работата все по-сериозно отива на газова, колкото и да се колебаех до момента.

 

Освен ако някой не подскаже нещо :)

 

Баси, стария Мицак, за толкова хиляди, как пък веднъж не гъкна, уж (почти) същия двигател, пък беше и с поне 50 хилки повече като километри.

Поздрави на всички и дано нямате моите ядове!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

темата се измести доста от първоначалния въпрос, но развитието е следното:

два дни вървя нормално, с нормален разход (около 6.5 градско, но предвид начина ми на каране - перфектно) и днес пак я ухапа кучето. Още като започна да върви по-тегаво и ми стана тъжно.

Какво ми направи впечатление: по тефтер, предварението на запалването на празен ход е 5 градуса, +/- 3. И когато си бчка нормално, си е някъде там 6-8.

Когато започне да лапа като ламя обаче, "центровката" твърдо се държи между 10 и 12 грауса. Отначало реших, че стробоскопа ме подвежда, но не - и на друг показва все същото. Знам, че това не е най-правилния начин на мерене, но въпреки това мира не ми дава.

 

Чудя се каква може да е причината? Прецакан датчик на коляновия или разпределителния вал? Съмнително, но утре ще погледна каква картинка вадят.

Термодатчик? Показанията му отговарят на това, което пише в мануала, та едва ли.

 

Възможно ли е детонационния датчик да се белосва и заради това компа да мести "аванса"? Не съм го мерил, най-вече защото не съм сигурен къде е, а ме домързя да ровя зад мотора (ако е като на стария). Тъпото е, че не знам и по какъв алгоритъм се обработват данните от тоя датчик и не мога да преценя доколко може да ми прави проблем. Ще съм благодарен за всяка информация по въпроса. И може ли изобщо заради това да ми вдига разхода двойно?

 

А от всичко най-много ме вбесява, че проблема се появява и изчезва когато си иска. Не зависи от температурата на двигателя, не е от вакуумчетата около дроселната клапа, не е от бензина (пробвах поне от 7 различни бензиностанции вече), не зависи от начина на каране, няма връзка с околната температура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не прескочиш до Пловдив за да го погледне Милен?

Милен ми е краен вариант. Самата мисъл, че колкото и да се оака, винаги мога да го навестя, ми дава допълнителен кураж :)

Засега съм се закучил да си го оправя сам. В края на краищата, системата не е чак толкова сложна, лошото е, че нямам много време да се занимавам с нея. Ровенето по нет-а също не винаги помага, щото има толкова глупости изписани, че ... сам знаеш :)

отивам да "се сбия" с детонационния датчик и да видя колко ми е все пак налягането в рейката, че пак забравих да го премеря...

 

П.П. Сега ми щукна, че ако има някоя стружка по "перката" на датчика на КВ, може да ми играе сечено когато и колкото си иска. Май ще започна от там. Довечера ще докладвам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш някъде по снопа с кабелите (на коша, зад двигателя) една сервизна букса, даде ли се на маса предварението се установява твърдо на 5гр.. Е в този момент трябва да гледаш с стробоскопа. Иначе ще те излъже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш някъде по снопа с кабелите (на коша, зад двигателя) една сервизна букса, даде ли се на маса предварението се установява твърдо на 5гр.. Е в този момент трябва да гледаш с стробоскопа. Иначе ще те излъже.

Ей това исках да чуя :) На другите таралясници си пише къде се бъзика за това "фиксиране", но за Колтеца нещо не можах да го намеря от първия път. Ще го изровя, само малко да ми остане време, че сега излезнаха други задачки...

 

Появи се вчера един друг въпрос: според Аутодата, налягането в рейката на инжекторите трябва да е 3.3-3.6 бара (или нещо подобно) без вакуум и към 2.6 с включен вакуум.

На едно леко импровизирано измерване, тая моята гад показа 5.2бара(!) без вакуум и 4.8 със. Което си е стряскащо и ако е вярно - дава отговор на всички въпроси със зверски завишения разход.

 

Тъпото е, че вътре в тоя регулатор няма нищо, което може да се счупи, хайде да започне да изпуска или да отваря по-рано как да е, ама по-късно - ум не ми го побира от какъв зор. От друга страна, имал съм подобен проблем на Витарата. Регулатора се беше скапал нещо и до 6 бара не отваряше изобщо. Смених го с друг - всичко си дойде на мястото. Само че там си имаше доста по-сериозни симптоми - при рязко подаване на газ от ниски обороти направо си гаснеше и под 3500 оборота само пушлявеше и не вървеше никак.

 

Мицака само леко смърди на недогорял бензин и върви по-мудно от обичайното ... но пък и компа му е доста по-умен, де да го знам ... тия дни ще пробвам с друг регулатор, за всеки случай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писна ми!

Всичко, което може да бъде премерено е премерено, всичко показва кавото трябва. Само дето лапа двойно :(

Утре слагам една обикновена газова и майната му. На пролет повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...