Andy Van Der Drift Публикувано 29 ноември 2013 Сподели Публикувано 29 ноември 2013 Някой може ли да обясни за датчика за измерване Т на входящия въздух? Къде се намира и какво трябва да показва, както и какво значение има за работата на двигателя - вървене, разход на гориво ... на антифриз и пр. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uck Публикувано 28 януари 2014 Сподели Публикувано 28 януари 2014 Някой може ли да обясни за датчика за измерване Т на входящия въздух? Къде се намира и какво трябва да показва, както и какво значение има за работата на двигателя - вървене, разход на гориво ... на антифриз и пр. Анди, моето мнение е да престанеш да търсиш проблем там, където няма такъв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 януари 2014 Сподели Публикувано 28 януари 2014 (редакция) Бях объркал лаНБите Така и правя. Сега, малко шеговито съм си задал въпроса за датчика за температурата на засмукания въздух, но отговорът му ми е интересен.Щото аз наистина имам причина да се притеснявам. Писал съм в друга тема за случай двигателят да причуква като на аванс в една жега на климатик. Кълца и не върви. 5-те предавка и над 100 км/ч - давам газ и не ще да откъсне. Чух изтракването, след малко го повторих и пак се получи същото и до нас я закарах с 1 см газ за да не трака. След време пак стана подобно нещо, натиснах педала докрай да се троши каквото има за трошене, но нищо не стана. И в двата пъти беше +37 градуса, колата на над 30 минути път, а във втория дори спрях климатроника без да има разлика.Едно зайче след като видя данните от диагностика на колата каза че има не един, а три проблема. Но аз не ги търся въобще и това е. Карам ако ще колело да пада и `ич ми не дреме :D Редактирано 28 януари 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 19 март 2021 Сподели Публикувано 19 март 2021 (редакция) Така, 7 години по-късно проблем има. Чек енджин светна. Проблемът е неравномерна работа на двигателя. Не съм сигурен дали е на 5 или 4 цилиндъра (колата е 6а13 - с 6 цил). Модификация първият фейслифт, края на 1999 г., тоест без ОБД-2. Шанс за диагностика на компютър - нулева. Мигащата чек енджин крушка не можах да разбера какво точно показва. Или са кодове 13 и 14 или 31 и 41. Не успях да се ориентирам.Иначе запалва веднага и бръмчи без 1-2 цилиндъра и така си работи до работна температура. Мощността е все едно тегля автомобил с въжето. Пробвах като влезе в обороти в движение дали ще тръгнат всички цилиндри - не, все така си няма мощност. Това е добре. На седалката се усеща вибриращият двигател и накрайникът на ауспуха се клати фъфлейки.Също така не успях да намеря какво със сигурност означават тези 13 и 14, респ. 31 и 41 кодове. Интуитивно мисля че някой инжектор не работи. Вероятно прекъснат или изяден от гризач кабел. Карам я на бензин. Газова уредба нямам и не съм имал в това возило.Много трудно мога да извадя всички свещи "на бял свят", да ги закрепя на кабелите и на стартер да видя имат ли искра. Свещите са слагани отдавна, но аз за 12 години и 6 месеца съм изминал 80 000 км. Предполагам свещите на са около 60 хил. Кабелчетата на инжекторите също не съм ги поглеждал. От работа няма кога, а и е студено. Няколко дни не я карам и го усещам по джоба . Затова не бързам да я поправям. При тази кола връзката мощност-разход е скъсана когато се дава Газ. Някой ако може да ме насочи към верните значение на кодове 13, 14 и 31, 41. Аз намерих:13 - повреда на датчика за входящ въздух14 - повреда на сензора за газта (TPS)... дотук нищо общо с проблема и31 - повреда на датчика (ама кой датчик?!?)41 - грешка на инжекторите. Редактирано 19 март 2021 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 20 март 2021 Сподели Публикувано 20 март 2021 Инжекторите не са ли на достъпно място да ги изключваш един по един да видиш кой цилиндър не работи? И вече да гледаш -дали инжектор или свещ. Няма как да е от дебитомера това но все пак му изхули буксата за да видиш дали ще има промяна.Иначе се чете с компютър и Vag кабел с EvoScan например но не вярвам да ти помогне с нещо това - давай по изпитания начин с проба - грешка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 20 март 2021 Сподели Публикувано 20 март 2021 Анди,Блинк кодовете с обикновена крушка или със светодиод ги гледа? С нажежаема нишка (обикновена крушка) - има инертност и е трудно, с обикновен светодиод+резистор 1 ком е по-ясно и лесно (или със стрелкови волтметър).Има и един първи блинк - дето лъже и обърква... Също и ако грешките са повече от една...Буксата за диагностика - правоъгълна ли е, с 12 пина (някои пинове може да липсват, но се броят) ?(Ако да-има лесен и евтин вариант за комп. диагностика, трябва лаптоп или десктоп с хардуерен RS-232). Грешки:13 - IAT (сензор температура входящ въздух) - намира се в дебитомера, не е фатална;14 - TPS (сензор на педала за газта) - не е фатално;(двете грешки имат общо - ял съм го тоя - на моя Хюндай - студена спойка на единия пин на VAF-а (6 пинов) - след презапояване - и двете грешки изчезнаха (естествено бяха проверени и двата компонента поотделно и си бяха ОК).41 - Injector Coil Resistance - измерете съпротивленията на инжекторите/дюзите. (и туй съм го минал - при мен имаше окислени пинове).За грешка 31 - според мен няма такава, ако има - свързана е с Knock sensor-а (ако има такъв) и с EVAP-а;Поздрав и успех ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 март 2021 Сподели Публикувано 24 март 2021 (редакция) С крушката на таблото опитах да се оправя. Нищо не съм гледал по колата. Да кажа че грешките са две. Мисля че не впръсква гориво в някой цилиндър и от там кнок сензорът отчита вибрациите (само предположение за произхода на грешките).Буксата е трапецовидна с 16 пина. Единственото, което успях да направя, е да отида с колата до майстор. Почна да ми развива теории как се е задръстила от бавното ми каране. Аз 12 години я карам по един и същ начин и чак сега да се задръсти ... Няма логика. Трябвало да я "изпъна" на дълъг път да се прочисти и ще тръгне този цилиндър. След 15 минути препирни не издържах и му казах да сяда до мен. Мръсна газ до трета и останах там 3 км със 110-130 км/ч. Каза да спра на една отбивка и се заслушахме - на 5 цил. си беше, никаква промяна. После си я прибрах и не съм я поглеждал. Чекът след запалване не свети. Светва няколко минути след това. А след няколкоминутно светене изгасва и по някое време пак светва. Това се случи първия ден когато се прояви проблема и втория път по време на "прочистването" (пълна глупост). В почивните дни ще я разровя. На прима виста го виждам като 6 нови свещи, уплътненията за тях и друго каквото се появи. Редактирано 24 март 2021 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 март 2021 Сподели Публикувано 25 март 2021 Предположението ми беше правилно - изяден кабел на дюзата на 5-ти цилиндър. Фактически този по средата под смукателя. Мислех да купувам нови свещи, но като видяхме колко добре са работили (керемидени) и с разстояние между електродите колкото са си били, го отложихме. Около 1 час време отне. Значи е била 41-ва грешка, не код 14. Въобще не успях да разбера тези мигания на крушката 14 ли или 41. Сега колата е навън. Ще си влезе вкъщи като почистя в гаража и заредя с отрови и капани за плъхове. В стаичката до гаража ми е складът с пелети от слънчогледови обелки. Това ги привлича и впоследствие са открили колко топло и удобно е да се спи между двата реда цилиндри в 6а13 ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.