Премини към съдържание

Уф, пак тоци...


sturm44

Препоръчано мнение

Привет...

 

След чудесно изкараният рожден ден на клуба, по Шипка нещо взе да мъчи Муци-то... между 1500 и 2500 оборота при плавно подаване на газ си поема, ако натисна по-рязко /не до ламарината/ колата като че ли започва да се дави - едно притръпване се усеща на двигателя, едно придръпване...като качи оборотите над 2500 и дръпва! Без значение спускане, изкачване или по равно - все така.... А пък при спускането часовникът изведнъж от три часа стана на един часа! :icon_hmm:

 

За капак днес завъртам ключа в ключалката - няма централно! Отключвам вратата - няма ГРАМ ток! И това след преход в неделя от баните през Стара Загора до Габрово. Преди около месец след пак един подобен - 150 км. - преход на следващият ден едвам отключи централното и пак не можа да запали - тогава поне лампи светваха, ЧЕК-а угасваше.... Комшия ми подаде ток от неговата кола с кабели - сложих плюс-овият кабел към плюса на акумулатора ми, минуса - на купето - не можах да завъртя - нямам ток. В подобни случаи - палене с кабели- знам че подаващият ток автомобил се натоварва и трябва да се държи в обороти но сега - нищо, все едно не ми подава ток..... След 2-3 дни идва колегата HristoGB, сложи негов акумулатор - пали от раз, при махане на едната клема на акумулатора колата не гаснеше... Заредих на токоизправител акумулатора за една нощ и до днес никакви ядове... Акумулатора е 62 амперчаса, марка неизвестна. Аз го ползвам вече три години - само по-предната зима 1-2 пъти в студа ме предаде, но колко е въртян преди да взема аз колата - не знам...

 

Питането ми е - от къде да започна да търся проблема - като начало да взема нов акумулатор /какъв трябва да е?/ и...?

 

Муцито е Спейс Вагон 1997 см3 74 kw 101 к.с. 4х4 рама JMBLGD08WLZ500510 двигател 4G63JR5904. Нямам аларма или други "консуматори". Лампичката за зареждането не ми е светвала или присветвала досега.

 

Не знам дали по-долното има значение но ще го напиша за да е по-точна диагнозата:

когато купувах колата при пробното каране угасна. Подаваха ток - върти и не пали, наливаха бензин - нищо. Обадиха ми се след няколко дни че "...нещо е изгоряло, сменено е, колата е 6+...". Така и беше. В началото на тази година пак стана така - върти не пали губи обороти - оправиха я в сервиза в Севлиево. Няколко часа и после - държи обороти и всичко. Явно са разглобявали нещо, защото имаше някакви зелени много прашни листчета - документи - на Италиански в колата. Наскоро видях че ухото придържащо делкото към цилиндровата глава е спукано/беше лепено - видях го като купувах колата/ а тогава даже паднаха парчета - та може в този случай то да е било хлабаво и ...

Много дълго стана, но просто исках който прочете и помага да има възможно най-пълна представа за "историята" на проблема... :help: :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом се е нулирал часовника почни от обичайните заподозрени - акумулатор, клеми, минусувия кабел към шасито. Лесно ще намериш виновника :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Защо за начало не замериш акумулатора? :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хвани един мултицет и измери съпротивлението между минуса на акумулатора и мотора. Измери и между минуса на акумулатора и някой болт по вратата какво е положението. Ако има *някакво* съпротивление, различно от като дадеш сондите на късо, почвай по кабела по кабела да чистиш и калайдисваш, може да пуснеш и допълнителна жица 6-8 квадрата от минуса директно до някой болт по мотора .. или 4-6 квадрата от минуса до някоя от незаетите дупки с резба по шасито. Специално огледай и разръчкай много добре там където се свързва минусовия кабел с шаси или мотор - обикновено е оголен кабела без да се прекъсва и е кримпнат - имах случай на баща ми с маздата - там може да е толкова корозирала планката, че на практика да няма маса купето (или мотора).. Ето ти насока за размисъл.

 

Поздрав.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свалих акумулатора - ето снимки на клемите - малко странни ми се виждат, тънки някакви...

http://sturm44.snimka.bg/automobiles/drugi.616844.25021200

В момента акумулатора се зарежда - като включих зарядното тръгна на 20 волта, след минута се стабилизира на 12 волта. Казаха ми да го заредя две нощи по 10-тина часа и в събота да отида да премерят дали зарежда и колко. Сега поне почистих минусовата клема със шкурка докато лъсна месинга - тя е хваната към друг кабел с болт към купето, но то е боядисано :icon_confused: От там това "продължение" на минуса отива нейде... Ще взема да сменя клемите, и ще отида при HristoGB че нямам мултицет и да проверя така, както е написал колегата Lyubo Dimitrov...

Иначе по изтърканата лепенка на акумулатора успях да разбера че е наш, Български, 62 амперчаса още 510 ампера /това е май пусковият ток/...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет...

 

между 1500 и 2500 оборота при плавно подаване на газ си поема, ако натисна по-рязко /не до ламарината/ колата като че ли започва да се дави - едно притръпване се усеща на двигателя, едно придръпване...като качи оборотите над 2500 и дръпва! Без значение спускане, изкачване или по равно - все така....

Колега, това се получава при проблеми в запалването: кабели, свещи и разпределителна капачка. На ниски обороти все едно не знае кой цилиндър къде е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера и днес ходих по различни сервизи и магазин - мериха гъстота на електролита - всички клетки са на границата между зеленият и белият сектор на уреда. Мериха за "отечки" с мултицет - няма. Товарната вилка показва ток 10,50 като се качва до 10,60 А. Зареждането - нормално и в граници. Според три от четири мнения - акумулатора - не заради друго ами годините - е "тръгнал" и е за смяна. Ще взема нов - това е. Мисля за Varta Blue DynamicSilver или Standart - 60Ah... :icon_hmm:

Свещите са на около 10 000 км., кабели и капачка не съм сменял все още - днес само почистих капачката и "палеца" с парцал и шкурка.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера и днес ходих по различни сервизи и магазин - мериха гъстота на електролита - всички клетки са на границата между зеленият и белият сектор на уреда. Мериха за "отечки" с мултицет - няма. Товарната вилка показва ток 10,50 като се качва до 10,60 А. Зареждането - нормално и в граници. Според три от четири мнения - акумулатора - не заради друго ами годините - е "тръгнал" и е за смяна. Ще взема нов - това е. Мисля за Varta Blue DynamicSilver или Standart - 60Ah... :icon_hmm:

Свещите са на около 10 000 км., кабели и капачка не съм сменял все още - днес само почистих капачката и "палеца" с парцал и шкурка.....

Kакво означава "тръгнал" акумулатор? Ако няма "мъртва" клетка", ако не му е паднал много капацитета, за какво трябва да се сменя. Или само да храним търговците? И какви са тия зелени и бели сектори? Ако са ти мерили гъстотата с домашен ареометър, за какви сервизи говорим тогава?

Преди да хвърляш пари за нов, поне провери колко е паднал капацитета. Това се проверява и в домашни условия. Напълно зареден акумулатор (14,4V) се разрежда с I20 или ток = 1/20 от очаквания капацитет. Трябва да се разреди напълно (до 10.4V) за 20 часа. Или за 60Аh и ток 3А трябва да се разреди за 20 часа. Времето сигурно ще е по-малко. Зарежда се наново до 14.4V и с 1/20 от изчисления капацитет се разрежда наново до 10,4V.

Метода e бавен, но така се правят и възстановяващи цикли.

На колата на жена ми едната клетка е с много нисък капацитет, почти "мъртва" (5-те са с гъстота 1,25, а тази завалийката показва 1), но с повечко зареждане и тя вдига гъстота и засега АБ върши работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kакво означава "тръгнал" акумулатор? Ако няма "мъртва" клетка", ако не му е паднал много капацитета, за какво трябва да се сменя. Или само да храним търговците? И какви са тия зелени и бели сектори? Ако са ти мерили гъстотата с домашен ареометър, за какви сервизи говорим тогава?

Преди да хвърляш пари за нов, поне провери колко е паднал капацитета. Това се проверява и в домашни условия. Напълно зареден акумулатор (14,4V) се разрежда с I20 или ток = 1/20 от очаквания капацитет. Трябва да се разреди напълно (до 10.4V) за 20 часа. Или за 60Аh и ток 3А трябва да се разреди за 20 часа. Времето сигурно ще е по-малко. Зарежда се наново до 14.4V и с 1/20 от изчисления капацитет се разрежда наново до 10,4V.

Метода e бавен, но така се правят и възстановяващи цикли.

На колата на жена ми едната клетка е с много нисък капацитет, почти "мъртва" (5-те са с гъстота 1,25, а тази завалийката показва 1), но с повечко зареждане и тя вдига гъстота и засега АБ върши работа.

 

 

Ами такива са тук "сервизите" - поне аз които знам и които колеги препоръчват. Уреда представляваше стъклена тръба с един вид поплавък в нея и гумен балон отгоре за всмукване/изтласкване на електролита.... Неслучайно ремонтите по автомобила ги правя като съм си по родният край - при брат ми :rulez: . През почивните дни ще съм там и ще проверя нещата както казваш, колега - да видим накъде клони...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...След два дни "градско", и след като в четвъртък сутрин едвам запалих, решението бе взето - нов акумулатор. Определено има промяна в начина на палене - стартера върти по-добре, но то няма и как да е иначе :) . Проблемите с оборотите обаче остават ....

Редактирано от sturm44
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет...

 

След чудесно изкараният рожден ден на клуба, по Шипка нещо взе да мъчи Муци-то... между 1500 и 2500 оборота при плавно подаване на газ си поема, ако натисна по-рязко /не до ламарината/ колата като че ли започва да се дави - едно притръпване се усеща на двигателя, едно придръпване...като качи оборотите над 2500 и дръпва! Без значение спускане, изкачване или по равно - все така.... А пък при спускането часовникът изведнъж от три часа стана на един часа! :icon_hmm:

 

Ще се повторя от по-горен мой пост. Имах същия проблем. При рязко натискане на газта колата забиваше, все едно се дави. Бях с нови свещи "Денсо". Сложих си старите Шампионки и проблема изчезна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

... и така - нови кабели и дистрибуторна капачка последваха новият акумулатор и за момента всичко е 6+! Пробвах /и студена и топла/ да потеглям без газ или да сменям скоростите без достатъчно газ и без да са достигнати нужните за по-висока предавка обороти - колата поема без придръпване - като тракторче е !!! :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...