Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Егати мистерията


Препоръчано мнение

Привет!Преди около 2-3месеца в една от темите по долу ви питах за мнения относно загряването на двигателя!Смених му вискосъединителя от което между другото ми стана много шумна колата с новия.След като започна да ми губи прилично количество вода го вкарах в бокса да му сменият гарнитурата на главата!След това проблема спря.Но в момента в който излезна извънградско и вдигна 110-120км/ч и вдига температурата.А кажете ми какво да правя,като имате в предвид че преди да сменя гарнитурата ходих в RATOLA и те ми казаха че прблема е именно в това.Ето че и те не са прави.Единия пък от майсторите в горубляне,който има L300 86г. ми вика че е нормално."Аз мойто му пускам духачката на топло и на шест и така ми пада темп., то е нормално при тая скорост" ми вика!Е не мога да се съглася, че японеца му е написал на километража едно а то да е на половина!Помагайте че съм бесен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единия пък от майсторите в горубляне,който има L300 86г. ми вика че е нормално."Аз мойто му пускам духачката на топло и на шест и така ми пада темп., то е нормално при тая скорост" ми вика!Е не мога да се съглася, че японеца му е написал на километража едно а то да е на половина!Помагайте че съм бесен.

Глупости.........няма такова нещо............причините за такова загряване са 3 .......

1. калпава гарнитура на главата ( основна) , получава се така ,защото отворите на гарнитурата за водните магистрали са по малки и не пропуска достатъчно вода, т.е. дебита е по малък.........получава се следното ........когато помпата съсдаде налягане постоянно( т.е. когат ого караш в постоянен режим на обороти, или даме извънградско) то водата се задържа в блока повече ,отколкото е необходимо поради това че сечението на отворите в гарнитурата е по малко, и затова ти загрява именно там, горе в главата, и тъй като дадчика ти е на главата ,то за това се получава така.............. :D

2. Имаш проблем с водната помпа, или е малък дебита й, или не се върти достатъчно,а това може да бъде от смяна на шайбата й с по голям диаметър , и тогава пред. числа ще са други ,съответно помпата ще върти по бавно и няма да осигурява тази скрост на водата и дебит .......... :)

3. Имаш запушена магистрала или радиатор някаде, може да ти са запушили част от тръбичките по радиатора ( по принцип не е фатално това , може да се изолират до 10% от тръбичките на радиатора ,т.е. 10% от радиатора ти да е запушен ..........това не е фатално, друг е въпроса ако са ти се запушили повече от 10% от радиатора ....тогава вече ще загрява....) или пък в блока да имаш запушена магистрала ил ичаст от нея да е запушена.............обикновенно аз като свалям глави, винаги проверявам магистралите водните на блока, и на главата, често ги мия и с телена четка ги чегъркам за да падне ръждата, виждал съм такива блокове че няма да повярваш как това нещо се е охлаждало досега............ :D

Така че действай, но според мен по скоро е 1-вия вариант........... :icon_hmm: B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4. Неправилна центровка на впръскването(късно впръскване) и оттам прегряване при натоварване. Просто енергията на горивото отива повече в топлинна вместо в механична.

 

Аз съм със същия двигател и стрелката на термометъра е закована при всички режими, така, че оня майстор не е прав. Това лято карах даже и без перка докато сложа електрически защото и на мен не ми харесваше шума на онзи въртолет. Проблеми не съм имал :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така че действай, но според мен по скоро е 1-вия вариант........... :icon_hmm: B)

Благодаря ти DJ.Честно казано се бях отчаял.Но от трите проблема най-ми допада третия и смятам да започна от там.Какво ще кажете?Защото ми се вижда най-безболезнен.Ако се окаже , че и това не е, то по метода не изключването ще премина към помпата.Както разбирам ако ми се наложи да стигна до вариант 1 това е отново отваряне на двигателя.Сега да те питам още 2 неща:

1.Ако ти кажа марката гарнитури можеш ли да ме успокоиш или за дефекти няма изключения.Защото майстора който ми прави колата ми е приятелче и ми беше взел пълен комплект от който опаковката седи в мазето.

2.Възможно ли е и аз да си сложа електрически вентилатор както казва Luka, защото братя направо имам чувствоте че съм в Ан-24 а не в L-300 :) .Със стария вискосъединител колата мъркаше за тоя дадох една торба пари и .... :icon_censored: .Ако е възможно предполагам, че ще трябва да се дупчи радиатора за да се сложи датчик и да се търси сходен вентилатор.Та въпроса ми е ако е възможно къде и при кой да ги свърша тия работи с промиването на радиатора и слагането на електрически вентилатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така че действай, но според мен по скоро е 1-вия вариант........... :icon_hmm: B)

 

Благодаря ти DJ.Честно казано се бях отчаял.Но от трите проблема най-ми допада третия и смятам да започна от там.Какво ще кажете?Защото ми се вижда най-безболезнен.Ако се окаже , че и това не е, то по метода не изключването ще премина към помпата.Както разбирам ако ми се наложи да стигна до вариант 1 това е отново отваряне на двигателя.Сега да те питам още 2 неща:

1.Ако ти кажа марката гарнитури можеш ли да ме успокоиш или за дефекти няма изключения.Защото майстора който ми прави колата ми е приятелче и ми беше взел пълен комплект от който опаковката седи в мазето.

2.Възможно ли е и аз да си сложа електрически вентилатор както казва Luka, защото братя направо имам чувствоте че съм в Ан-24 а не в L-300 :) .Със стария вискосъединител колата мъркаше за тоя дадох една торба пари и .... :icon_censored: .Ако е възможно предполагам, че ще трябва да се дупчи радиатора за да се сложи датчик и да се търси сходен вентилатор.Та въпроса ми е ако е възможно къде и при кой да ги свърша тия работи с промиването на радиатора и слагането на електрически вентилатор.

Да , прав си че първо почни от най безболезното да правиш нещата ( вчера забравих да ти го кажа :icon_blush: )

Иначе при който искаш можеш да направиш двете процедури, стига да са в час с тия работи и най важното е ,да разбират от :mitsu-smiley: и от джипове-бусове или по скоро от вискосъединители за перката...........мога да ти посоча 1-2 такива ( сервизи) или пък аз да ти го приспособя в краен случай, защото не искам да ползвам форума като моя реклама :icon_blush:

1. За да приспособиш приннудителното охлаждане, то трябва да си осигуриш необходимите чаркаляци......а това са перка ( или 2 перки,зависи от това колко са големи и колко ти е голям като площ радиатора) с елмоторите и шините за захващане ( рамките - държачите на перките)

При всички положения ще трябва да се приспособи механичното им захващане към радиатора - например преходници , или планки подходящи...........другия вариант е, ако няма възможност там, то вентилаторите да се хванат към долната и горната греда ( т.е. там кадето се държи и радииатора)

2. Да се измисли ел.схема с всичките му атрибути като: реле, предпазители, дадчици и т.н. и да се направи така ,че да ползваш някои стандартни неща по колата ...........в краен случай веригата ще бъде отделна ........

В твоя случай при теб няма дадчик на радиатора,което е кофти тъй като този дадчик е с термодвойка и много лесно се прави управляващата верига на ел. моторите..........затова се прибягва до друг вариант...........ползва се дадчика на главата...........само че малко ще усложни нещата ,защото този дадчик не е термодвойка а съпротивлителен , и за него ще трябва да се прави електронен съпротивителен мост и ОУ ( операционен усилвател ) или някаква друга схема, зависи как е реализирана схемата и как е там по твоята кола B)

Това е само по реализацията на приспособяване на охлаждането ти..............но по първия въпрос ще трябва да промиеш всичко ,да огледаш дали е обезвъздушено както трябва и после да прибягваш към другия вариант.... :icon_hmm: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да , прав си че първо почни от най безболезното да правиш нещата ( вчера забравих да ти го кажа :icon_blush: )

Иначе при който искаш можеш да направиш двете процедури, стига да са в час с тия работи и най важното е ,да разбират от :mitsu-smiley: и от джипове-бусове или по скоро от вискосъединители за перката...........мога да ти посоча 1-2 такива ( сервизи) или пък аз да ти го приспособя в краен случай, защото не искам да ползвам форума като моя реклама :icon_blush:

1. За да приспособиш приннудителното охлаждане, то трябва да си осигуриш необходимите чаркаляци......а това са перка ( или 2 перки,зависи от това колко са големи и колко ти е голям като площ радиатора) с елмоторите и шините за захващане ( рамките - държачите на перките)

При всички положения ще трябва да се приспособи механичното им захващане към радиатора - например преходници , или планки подходящи...........другия вариант е, ако няма възможност там, то вентилаторите да се хванат към долната и горната греда ( т.е. там кадето се държи и радииатора)

2. Да се измисли ел.схема с всичките му атрибути като: реле, предпазители, дадчици и т.н. и да се направи така ,че да ползваш някои стандартни неща по колата ...........в краен случай веригата ще бъде отделна ........

В твоя случай при теб няма дадчик на радиатора,което е кофти тъй като този дадчик е с термодвойка и много лесно се прави управляващата верига на ел. моторите..........затова се прибягва до друг вариант...........ползва се дадчика на главата...........само че малко ще усложни нещата ,защото този дадчик не е термодвойка а съпротивлителен , и за него ще трябва да се прави електронен съпротивителен мост и ОУ ( операционен усилвател ) или някаква друга схема, зависи как е реализирана схемата и как е там по твоята кола B)

Това е само по реализацията на приспособяване на охлаждането ти..............но по първия въпрос ще трябва да промиеш всичко ,да огледаш дали е обезвъздушено както трябва и после да прибягваш към другия вариант.... :icon_hmm: :D

Мерси още веднъж DJ!

Захващам се още утре с промивката и своевременно ще ти кажа какъв е резултата!А за да разбера дали има ефект от промивката ще трябва на :mitsu-smiley: да му набия камшиците по магистралата :plane: за около 30км.Ако няма ефект ще го мислим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах L300 2,5 D (1993г) която беше с подобен проблем с охлаждането. Зимно време не можеше да достигне работната си температура, а лятото загряваше малко повече от нормалното, но само когато я карах със скорости над 120. Смених термостата, но нищо не се промени. Така и не можах да разбера на какво се дължи това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми наложи да отида до Пловдив!Обаче реших да я подкарам първо на бензин.И познайте какво стана?!90...100...110...120..130.. :plane: и така 45км докато ми свърши бензина.Обаче стрелката не достигна дори до средата (както всъщност трябва да бъде).В момента, в който преминах на газ :icon_n_furious: и адиос .....започна да ми пари на таблото :) .В понеделник бях решил да промивам радиатора както ме посъветва DJ Tumbi, но сега се чудя дали да не се заема с изпарителя.Яд ме е че като пристигнах не се сетих да изчакам малко и да отворя радиатора да видя дали няма газове.Кажете какво мислите.Това, че загрява само на газ, а на бензин не, е доста показателно, но прав ли съм, че е изпарителя :please:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да. Изпарителя е. Той участва активно в охладителния процес на системата. През него преминаа антифриза и има някъде запушване. Може и по маркучите да е...

Промиване на системата и радиатора. Нов антифриз и проблема е разрешен :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми наложи да отида до Пловдив!Обаче реших да я подкарам първо на бензин.И познайте какво стана?!90...100...110...120..130.. :plane: и така 45км докато ми свърши бензина.Обаче стрелката не достигна дори до средата (както всъщност трябва да бъде).В момента, в който преминах на газ :icon_n_furious: и адиос .....започна да ми пари на таблото :) .В понеделник бях решил да промивам радиатора както ме посъветва DJ Tumbi, но сега се чудя дали да не се заема с изпарителя.Яд ме е че като пристигнах не се сетих да изчакам малко и да отворя радиатора да видя дали няма газове.Кажете какво мислите.Това, че загрява само на газ, а на бензин не, е доста показателно, но прав ли съм, че е изпарителя :please:.

Може и да ти изпуска испарителя, но виж и как настроено запалването на гас, защото тв гори при различна температура от бензинът.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...