Премини към съдържание

Colt 1.3 99 година, гуми


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

от скоро съм собственик на Colt 1.3 75 кончета, 99 година и искам да ви попитам за размерите на едни гуми. Значи имам едни лети джанти 14 цола от рено които ще му станат, само едни втулки трябва да се направаят. А гуметата които имам едни хубавички за 14 цола, са с размер 185/60. Според вас как ще е колето с тези размери и вашето мнение ако може да споделите относно тази смяна. Иначе проверих в един сайт за размерите и ги покавше изчисленията че пасват и ще се уголеми диаметъра с 2мм.

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега! Добре дошъл в нашият скромен клуб :) Изборът ти за 14-ки 185/60 е перфектен, особено за този мотор. И аз съм със същия Колт. Поздравления за чудесният избор и със здраве да си я караш :)

Редактирано от Валентина
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това са точно правилните гуми колега. 175/70 13", 185/60 14" и 195/50 15" макс, по-нагоре е гавра с колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите, а и още едно въпросче имам. Когато е в ниски обороти колето и му подам повечко гасчица има едно леко придърпване понякога и после си продължава нагоре нормално. Най-вече ми се случва да го направи на 2-ра. Примерно, като не се набера на първа и включа 2-ра, докато подавам газ се случва, придръпне леко и след това си влезне нормално. Казаха ми че било нормално за тази кубатура на двигателя. Иначе няма проглеми, но исках да попитам, при вас това придърпване дали го има и дали е нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това са точно правилните гуми колега. 175/70 13", 185/60 14" и 195/50 15" макс, по-нагоре е гавра с колата.

 

За 1.3 - да!

Виж, за 1.6 може да се пробва и 205/50/15....B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално да ти придърпва. Вероятно не си сменял кабелите и свещите...

 

П.С. Вальо 15-ките са големи за 1.3 мотора и ще тромавее с тях, иначе човек ако иска може и 17 да сложи има и такива случаи. А размера на 15" който си дал освен, че е с 1 см по-голям като диаметър, е и доста рядко предлаган.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално да ти придърпва. Вероятно не си сменял кабелите и свещите...

 

П.С. Вальо 15-ките са големи за 1.3 мотора и ще тромавее с тях, иначе човек ако иска може и 17 да сложи има и такива случаи. А размера на 15" който си дал освен, че е с 1 см по-голям като диаметър, е и доста рядко предлаган.

да не съм ги сменял :icon_n_ermm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поръчай си оригинални свещи DENSO или NGK от Miroslav. Сменяй си ги после на 20 хиляди км. максимум. Смени си и кабелите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поръчай си оригинални свещи DENSO или NGK от Miroslav. Сменяй си ги после на 20 хиляди км. максимум. Смени си и кабелите...

Добре ще ги сменя. А трябва ли и двете наведнъж или може само свещите първоначално, че кабелите май са скъпички.. :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре ще ги сменя. А трябва ли и двете наведнъж или може само свещите първоначално, че кабелите май са скъпички.. :unsure:

 

Ако не са пробити кабелите, може да смениш само свещите...в противен случаи ще прецакаш новите свещи..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сегашните силиконови кабели са голям боклук - сменяй ги и тях...

Ма вече няма от оня материал.:icon_crying:

Иначе свещите ти са 20-25 лв.- BPR5ES-11 или W16EPR-11

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално да ти придърпва. Вероятно не си сменял кабелите и свещите...

 

П.С. Вальо 15-ките са големи за 1.3 мотора и ще тромавее с тях, иначе човек ако иска може и 17 да сложи има и такива случаи. А размера на 15" който си дал освен, че е с 1 см по-голям като диаметър, е и доста рядко предлаган.

:mitsu-smiley: Лека поправка колега, с 15-ките не е по-голям диаметъра с 1 СМ, а с 1 ММ. :mitsu-smiley:

Редактирано от Стефан
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Лека поправка колега, с 15-ките не е по-голям диаметъра с 1 СМ, а с 1 ММ. :mitsu-smiley:

Айде и аз да ви поправя и двамата, та да не вземете да се скарате ..:D

Разликата е точно 11 мм. , което не е нито 1см. нито 1 мм ..:yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да ви поправя и двамата, та да не вземете да се скарате ..:D

Разликата е точно 11 мм. , което не е нито 1см. нито 1 мм ..:yes3:

 

Аз много добре знам, че са 11 мм, но казах 1 см. защото чисто психологически, за някой 11 мм звучи пренебрежително :) Но както казах размера е много специфичен, и марките които го предлагат се броят на пръстите на едната ми ръка...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз много добре знам, че са 11 мм, но казах 1 см. защото чисто психологически, за някой 11 мм звучи пренебрежително :) Но както казах размера е много специфичен, и марките които го предлагат се броят на пръстите на едната ми ръка...

 

 

 

 

:mitsu-smiley: Сори, имах предвид 195/50/15. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четете внимателно, бре, че после дълго се обясняваме...За 1.3 мотора, 195/50/15 е максимума.Но за 1.6 моооооже да се направи лек компромис с 205/50/15.Да, по-рядко срещана гума. Да, с 11 мм по-висока.Но я има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

195/50 15" за мен е максимума за 1.6 мотора точно. На 1.3 максимум 14-ки. Иначе тромавеят, достатъчно имам опит. Ако се гони просто визия, няма проблем да се сложи и 17". Отделно пък който търси комфорт, максимума е 185/60 14", на 15" профила става нисък и започва да друса яко, а от широките гуми волана се сцепва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

195/50 15" за мен е максимума за 1.6 мотора точно. На 1.3 максимум 14-ки. Иначе тромавеят, достатъчно имам опит. Ако се гони просто визия, няма проблем да се сложи и 17". Отделно пък който търси комфорт, максимума е 185/60 14", на 15" профила става нисък и започва да друса яко, а от широките гуми волана се сцепва.

 

Факт. Аз минах от 175/70/13 на 195/50/15 и мога да кажа че разликата в комфорта е потресаваща, дори да се намали леко налягането в гумите (а ако се напомпат както трябва на 2.3-2.5 за тоя размер, направо не се издържа, че и без спортно окачване). Колата става несравнимо по-стабилна в завоите и при спиране, при тръгване е доста по-добре, макар и да не му е много комфортно на съединителя.

Тоя размер си струва САМО и единствено ако се цели максимално добро поведение на пътя. С цената на комфорт. И цена на гумите. И може би по-бързо разтропване на окачването. И по-тегаво въртене на волана. И по-голям риск по дупките. И т.н.... :)

 

Англичаните и немците, които слагат 17ки на колтовете с гуми по 215/225 широки, нека дойдат по нашите улици да видят какво е... С такива гуми Колта ще е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО бавна кола по улиците, не заради това, че ще е голямо съпротивлението на гумите, а защото ще се пренася през всяка малка видима и невидима неравност.

 

Аз специално съм доволен от минаването на 15", обаче знаех какво ще стане, пък и съм карал къде къде по-твърди коли. Но пиша тези неща, за да знае потенциалния бъдещ ентусиаст с какво се захваща...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

смених джантите и гумите и определено колата стана по стабилна на пътя, но пък возията е по твърдичка. Но все пак е по-добре по твърдичко отколкото по нестабилно в тия пътища и дупки и коловози. Имам малък проблем отдясно, малко върви във вдясно колата и мисля че е от гумата, не са чисто нови все пак. А искам да ви питам за тоя размер 185/60 колко трябва атмосвери да ги помпам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...