siropo Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 Здравейте колеги,от скоро съм собственик на Colt 1.3 75 кончета, 99 година и искам да ви попитам за размерите на едни гуми. Значи имам едни лети джанти 14 цола от рено които ще му станат, само едни втулки трябва да се направаят. А гуметата които имам едни хубавички за 14 цола, са с размер 185/60. Според вас как ще е колето с тези размери и вашето мнение ако може да споделите относно тази смяна. Иначе проверих в един сайт за размерите и ги покавше изчисленията че пасват и ще се уголеми диаметъра с 2мм.Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Валентина Димитрова Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 (редакция) Здравей, колега! Добре дошъл в нашият скромен клуб Изборът ти за 14-ки 185/60 е перфектен, особено за този мотор. И аз съм със същия Колт. Поздравления за чудесният избор и със здраве да си я караш Редактирано 3 Май 2011 от Валентина Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 То това са точно правилните гуми колега. 175/70 13", 185/60 14" и 195/50 15" макс, по-нагоре е гавра с колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
siropo Публикувано 3 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 3 Май 2011 Благодаря ви за отговорите, а и още едно въпросче имам. Когато е в ниски обороти колето и му подам повечко гасчица има едно леко придърпване понякога и после си продължава нагоре нормално. Най-вече ми се случва да го направи на 2-ра. Примерно, като не се набера на първа и включа 2-ра, докато подавам газ се случва, придръпне леко и след това си влезне нормално. Казаха ми че било нормално за тази кубатура на двигателя. Иначе няма проглеми, но исках да попитам, при вас това придърпване дали го има и дали е нормално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 То това са точно правилните гуми колега. 175/70 13", 185/60 14" и 195/50 15" макс, по-нагоре е гавра с колата. За 1.3 - да!Виж, за 1.6 може да се пробва и 205/50/15....B) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 Не е нормално да ти придърпва. Вероятно не си сменял кабелите и свещите... П.С. Вальо 15-ките са големи за 1.3 мотора и ще тромавее с тях, иначе човек ако иска може и 17 да сложи има и такива случаи. А размера на 15" който си дал освен, че е с 1 см по-голям като диаметър, е и доста рядко предлаган. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
siropo Публикувано 3 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 3 Май 2011 Не е нормално да ти придърпва. Вероятно не си сменял кабелите и свещите... П.С. Вальо 15-ките са големи за 1.3 мотора и ще тромавее с тях, иначе човек ако иска може и 17 да сложи има и такива случаи. А размера на 15" който си дал освен, че е с 1 см по-голям като диаметър, е и доста рядко предлаган.да не съм ги сменял :icon_n_ermm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 Поръчай си оригинални свещи DENSO или NGK от Miroslav. Сменяй си ги после на 20 хиляди км. максимум. Смени си и кабелите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
siropo Публикувано 3 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 3 Май 2011 Поръчай си оригинални свещи DENSO или NGK от Miroslav. Сменяй си ги после на 20 хиляди км. максимум. Смени си и кабелите...Добре ще ги сменя. А трябва ли и двете наведнъж или може само свещите първоначално, че кабелите май са скъпички.. :unsure: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 Добре ще ги сменя. А трябва ли и двете наведнъж или може само свещите първоначално, че кабелите май са скъпички.. :unsure: Ако не са пробити кабелите, може да смениш само свещите...в противен случаи ще прецакаш новите свещи.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 (редакция) Сегашните силиконови кабели са голям боклук - сменяй ги и тях...Ма вече няма от оня материал.:icon_crying:Иначе свещите ти са 20-25 лв.- BPR5ES-11 или W16EPR-11 Редактирано 3 Май 2011 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Стефан Публикувано 3 Май 2011 Сподели Публикувано 3 Май 2011 (редакция) Не е нормално да ти придърпва. Вероятно не си сменял кабелите и свещите... П.С. Вальо 15-ките са големи за 1.3 мотора и ще тромавее с тях, иначе човек ако иска може и 17 да сложи има и такива случаи. А размера на 15" който си дал освен, че е с 1 см по-голям като диаметър, е и доста рядко предлаган. :mitsu-smiley: Лека поправка колега, с 15-ките не е по-голям диаметъра с 1 СМ, а с 1 ММ. :mitsu-smiley: Редактирано 3 Май 2011 от Стефан Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 4 Май 2011 Сподели Публикувано 4 Май 2011 :mitsu-smiley: Лека поправка колега, с 15-ките не е по-голям диаметъра с 1 СМ, а с 1 ММ. :mitsu-smiley:Айде и аз да ви поправя и двамата, та да не вземете да се скарате ..:DРазликата е точно 11 мм. , което не е нито 1см. нито 1 мм .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 4 Май 2011 Сподели Публикувано 4 Май 2011 Айде и аз да ви поправя и двамата, та да не вземете да се скарате ..:DРазликата е точно 11 мм. , което не е нито 1см. нито 1 мм .. Аз много добре знам, че са 11 мм, но казах 1 см. защото чисто психологически, за някой 11 мм звучи пренебрежително Но както казах размера е много специфичен, и марките които го предлагат се броят на пръстите на едната ми ръка... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Стефан Публикувано 4 Май 2011 Сподели Публикувано 4 Май 2011 Аз много добре знам, че са 11 мм, но казах 1 см. защото чисто психологически, за някой 11 мм звучи пренебрежително Но както казах размера е много специфичен, и марките които го предлагат се броят на пръстите на едната ми ръка... :mitsu-smiley: Сори, имах предвид 195/50/15. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 4 Май 2011 Сподели Публикувано 4 Май 2011 Четете внимателно, бре, че после дълго се обясняваме...За 1.3 мотора, 195/50/15 е максимума.Но за 1.6 моооооже да се направи лек компромис с 205/50/15.Да, по-рядко срещана гума. Да, с 11 мм по-висока.Но я има. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 4 Май 2011 Сподели Публикувано 4 Май 2011 195/50 15" за мен е максимума за 1.6 мотора точно. На 1.3 максимум 14-ки. Иначе тромавеят, достатъчно имам опит. Ако се гони просто визия, няма проблем да се сложи и 17". Отделно пък който търси комфорт, максимума е 185/60 14", на 15" профила става нисък и започва да друса яко, а от широките гуми волана се сцепва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 4 Май 2011 Сподели Публикувано 4 Май 2011 195/50 15" за мен е максимума за 1.6 мотора точно. На 1.3 максимум 14-ки. Иначе тромавеят, достатъчно имам опит. Ако се гони просто визия, няма проблем да се сложи и 17". Отделно пък който търси комфорт, максимума е 185/60 14", на 15" профила става нисък и започва да друса яко, а от широките гуми волана се сцепва. Факт. Аз минах от 175/70/13 на 195/50/15 и мога да кажа че разликата в комфорта е потресаваща, дори да се намали леко налягането в гумите (а ако се напомпат както трябва на 2.3-2.5 за тоя размер, направо не се издържа, че и без спортно окачване). Колата става несравнимо по-стабилна в завоите и при спиране, при тръгване е доста по-добре, макар и да не му е много комфортно на съединителя.Тоя размер си струва САМО и единствено ако се цели максимално добро поведение на пътя. С цената на комфорт. И цена на гумите. И може би по-бързо разтропване на окачването. И по-тегаво въртене на волана. И по-голям риск по дупките. И т.н.... Англичаните и немците, които слагат 17ки на колтовете с гуми по 215/225 широки, нека дойдат по нашите улици да видят какво е... С такива гуми Колта ще е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО бавна кола по улиците, не заради това, че ще е голямо съпротивлението на гумите, а защото ще се пренася през всяка малка видима и невидима неравност. Аз специално съм доволен от минаването на 15", обаче знаех какво ще стане, пък и съм карал къде къде по-твърди коли. Но пиша тези неща, за да знае потенциалния бъдещ ентусиаст с какво се захваща... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
siropo Публикувано 5 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 5 Май 2011 Здравейте колеги, смених джантите и гумите и определено колата стана по стабилна на пътя, но пък возията е по твърдичка. Но все пак е по-добре по твърдичко отколкото по нестабилно в тия пътища и дупки и коловози. Имам малък проблем отдясно, малко върви във вдясно колата и мисля че е от гумата, не са чисто нови все пак. А искам да ви питам за тоя размер 185/60 колко трябва атмосвери да ги помпам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 5 Май 2011 Сподели Публикувано 5 Май 2011 175/70 13" - 2.1 атм185/60 14" - 2.2 - 2.3 атм195/50 15" - 2.3 - 2.5 атм Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.