Премини към съдържание

Елементи на Галант-тегло ?


Препоръчано мнение

Не съм ги мерил, но всичко е леко. Просто е обемно. Специално решетката дали има и килограм. Прагът да тежи 1,5 кг., не му давам повече. Добре, 20 кг. наистина са малко, така че преизчисляваме:

Решетка - 1 кг.

Двата прага - 4 кг.

Двете брони - 10 кг.

Капака - не знам

Ако ще ги доставяш от далече, купи капак от тук. Аз разлика в капаците с аванс, елеганс, спорт не виждам да има...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предния капак съм убеден ,че е над 20кг.

 

Аз залагам някъде на 15 до 17кг, ако няма кора и 3-4 кила кит по него. Не са толкова тежки тия капаци. Тежкото са двигателя, окачването и тези елементи от купето които са усилени и са от няколко слоя по-дебела ламарина. Капака е в деформируемата зона и там не се търси здравина. Капака поне се сваля лесно, който има мерак да го тегли...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересувам се какво е теглото на следните елементи: преден капак,предна броня,решетка,задна броня и прагове. :help:

 

Капак 21 кг.

предна броня 4кг.

задна броня 4кг,

прагове по 2кг.

 

:yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Владимиров,ти колко често вдигаш капака на Галант ЕА,че си мислиш,че не е поне 20 килограма тежък? Или трябва да занимаваме Сашо с несвойствени работи и да го караме да тегли някой свален капак?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами свалял съм на няколко други коли и не са чак толкова тежки колкото ги мислите. Предположих и разликата е минимална (не е ясно дали е с кора или не). Зависи и от колата разбира се, но всички производители се стремят и към минимално тегло на детайлите. Почти невъзможно си е да е 12 килограма, както и е нелогично да е много повече от 20кг. Това със свалянето на капака си остава най-добрия вариант да му се разбере теглото. Друг вариант е да пита някой продавач, който праща части по куриери или да го накара да го претегли, останалото са само догадки.

 

Ето колегата alex2511, който се занимава с такива работи ги е написал вече.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Владимиров,ти колко често вдигаш капака на Галант ЕА,че си мислиш,че не е поне 20 килограма тежък? Или трябва да занимаваме Сашо с несвойствени работи и да го караме да тегли някой свален капак?

Че той Сашо по принцип с това се занимава, със сваляне на капаци ..:D А тегленето не му е никакъв проблем, те куриерите така или иначе ги теглят .:)

Та капака на Галанта е наистина 21 кг., но колегата пуснал темата предполагам пита за доставка на "истински" части от чужбина, а не от Сашо и в такъв случай, Владимиров като нищо ще се окаже прав :D капака няма да е повече от 17-18 кг., особено ако е от Китай, Тайван и т.н...:yes3:

Сменял съм доста такива ламарини с нови и винаги новите са по леки ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно целта е олекотяване при замяна със стъклопластови изделия с карбонови влакна. Има смисъл, но единствено за капака и то отчитайки визуалния ефект, но пренебрегвайки финансовия... Броните от стъкломат са по-тежки от оригиналните пластмасови. А освен всичко друго, при тези динамични характеристики на 2,5 мотора, ще трябва да се демонтира целия интериор със седалките, плюс компресора на климатика, машинките на ел.стъклата, резервното колело и всичко останало, че да има 0,2 сек. подобрение. Губи си времето колегата или по-точно пишейки тук ще си спести губенето на времето.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно целта е олекотяване при замяна със стъклопластови изделия с карбонови влакна. Има смисъл, но единствено за капака и то отчитайки визуалния ефект, но пренебрегвайки финансовия... Броните от стъкломат са по-тежки от оригиналните пластмасови. А освен всичко друго, при тези динамични характеристики на 2,5 мотора, ще трябва да се демонтира целия интериор със седалките, плюс компресора на климатика, машинките на ел.стъклата, резервното колело и всичко останало, че да има 0,2 сек. подобрение. Губи си времето колегата или по-точно пишейки тук ще си спести губенето на времето.

 

Точно така,смятах да си губя времето с малко олекотяване без да търся визаулен ефект.Понеже преди около 7-8г. се занимавах с карбонови нишки и смоли и смятам че мога да ги взема на по преференциална цена,та се бях позапалил малко,но тук бързо ми се охладиха страстите.Очаквах да са по тежки тези елементи за да има някакъв ефект,но уви не са.В последствие се оказа,че ще почвам работа след 1-2 седмици,затова цялото начинание ще остане за друг път.

Благодаря на колегата Алекс и на всички отзовали се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой знае ли коефициента на въздушно съпротивление (Сх) при различните модификации на галанта? Никъде не можах да намеря информация.

Безотказно действаща рецепта за намаляване разхода на гориво е подобряването на аеродинамиката на автомобила. Галант не е тежък автомобил, ако цифрите по сайтовете за масата му са верни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой знае ли коефициента на въздушно съпротивление (Сх) при различните модификации на галанта? Никъде не можах да намеря информация.

Безотказно действаща рецепта за намаляване разхода на гориво е подобряването на аеродинамиката на автомобила. Галант не е тежък автомобил, ако цифрите по сайтовете за масата му са верни.

 

Какво имаш предвид под различни модификации?Комби или седан ли.Ако е това,за нашите галанти са еднакви 0.29 ,ако имаш предвид за броните едва ли има разлика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

0,29 значи.

Щом с по-широки гуми Сх се вдига, дали няма разлика между отделните видове брони, още повече че там в предницата "ветара" е най-сериозен?

Сигурно и кората под двигателя има значение за обтекаемостта на колата, защото въздухът минава и под колата, а там рядко производителите се стараят да няма остри ръбове и пречещи на въздуха форми.

Във всеки случай една издатинка в самия край на багажника ще се отрази добре на обтекаемостта - въздушния поток няма да слиза надолу към номера, стоповете и бронята, а ще се вдига нагоре. Мръсотия по стоповете, номера и т.н. ще се налепи, неизбежно е, но би трябвало да има положителен ефект като цяло. Може да се види в аеродинамичен тунел, ама нямаме такъв.

Със сигурност една от всички видове брони има най-добра обтекаемост, но разликата ще е пренебрежимо малка при нашите пътища и скорости на движение. А и няма да тръгнем да тестваме на овална писта колко ще изгори моя или твоя галант с постоянна скорост 200 км/ч за 30 минути с всеки един вид броня. Гаранция ще има разлика :icon_hmm:

Само огледалата да приберем и ще даде разлика в разхода.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да те оборя по някои въпроси с мои разсъждения.

1.С по широките гуми се увеличава триенето а не се влошава аеродинамиката.

2.Площта на нашите брони е сравнително еднаква,когато въздухът влезне в някой отвор той пак се спира от някоя част на колата,а не преминава безпрепядствено назад.

3.За кората под двигателя съм съгласен.

4.Издатинката на капака на багажника,спойлер,дифузьор и т.н. са за притискане на колата към пътя и за предотвратяване на завихряне зад колата от което се получава нещо като вакум(така съм чувал).

5.За ръбчетата на мигачите мисля,че издребняваш :D

6.Огледалата ако ги махнеш да,но ако ги прибереш те си променят аеродинамиката и може да влоши нещата вместо да ги подобри.

 

:plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мигачите съм се заблудил :yes3: .

Широките гуми влошават аеродинамиката. Може да прочетем в интернет какво има като информация, но истината е в аеро тунела. Същото важи и за броните/спойлерите.

Площта си е площ, но е различен ъгълът на атака и пътя на движение на въздуха след "удара" в предницата, както и турболенцията вследствие формите на предната броня, халогените и стойката за номера. Формите на броните са различни и следователно въздухът ще има различно движение.

Не знам вакуум ли се получава без антикрило или без тази плавно изпъкнала форма в края на горния ръб на капака на багажника, за която аз ти говоря, но съпротивлението намалява когато въздухът, след като срещне крилото (или формичката), продължи назад след автомобила, а не се завихря около номера, стоповете, задната броня и т.н. Логично нещо като вакуум може да се получи без крило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спойлера служи за увеличаване на аеродинамичното прилепяне на задницата,ако толкова се чудите,чрез разделяне и насочване на въздушния поток.Но голям ефект би имало от кора под двигателя според мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Логично нещо като вакуум може да се получи без крило.

Аз се чудя защо на повечето галанти липсват задните емблеми, пък то вакумът ги засмуквал ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...