Radko Публикувано 18 януари 2011 Сподели Публикувано 18 януари 2011 Мисля да си махна катализатора колеги какво мислите Галанта е 1998г. какво може да се случи като го няма или няма да има проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 19 януари 2011 Сподели Публикувано 19 януари 2011 И защо ще го махаш? Принципно няма какво да се случи, може би малко се променя звука на колата, също така проблем би се получил, ако се направят замервания на вредните емисии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 19 януари 2011 Сподели Публикувано 19 януари 2011 Да, наистина, какво ще стане ако се махне катализатора и след него има ламбда сонда? Колата 98-ма би трябвало да е само с един кислороден датчик. Така и не разбрах кой модел колко "ламбди" има :icon_hmm: Мисля че ако е кислородният датчик е само един, то той е пред катализатора и премахването няма да се отрази на смесите, светване на крушки по таблото и други неприятни неща. Май само шумът и вредните емисии ще нараснат :icon_hmm: . Запушването на катализатор и приключила ламбда са много неприятни "повреди". Уж колата си е наред, пък трябва да се вадят едни пари... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trafik Публикувано 19 януари 2011 Сподели Публикувано 19 януари 2011 6a13 e с повече от един катализатор! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 19 януари 2011 Сподели Публикувано 19 януари 2011 6a13 e с повече от един катализатор!6а13 има две модификации които имат различен брой катализатори и различен брой ламбди. Най-лесно различими са по мощността - "старият" е със 163, новият със 161. Новият мотор има катализатори и след двете групи изпускателни колектори и един общ след У-образната тръба, тоест има 3 катализатора. Старият има само един. На стария мотор не му пречи нищо да се отреже катализаторът, ламбдите му работят в много широки граници и не се налага интервенция, нито възникват проблеми. Недостатъците са по-високото ниво на шум, емисиите и появата (при подбирането на неподходящ резонатор) на особен звук в даден диапазон на оборите. При новия мотор с 3-те катализатора вече има проблем, защото ЕКУ-то си ги следи сондите преди и след катализаторите и пипане там задължително изисква емулиране на сондите. Има ноу-хау във форума с каква схема и с какво управление става това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 19 януари 2011 Сподели Публикувано 19 януари 2011 Мисля да си махна катализатора колеги какво мислите Галанта е 1998г. какво може да се случи като го няма или няма да има проблеми. Ако го махаш, да не го хвърлиш...............вътре има платина..............ще вземеш някой лев. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 19 януари 2011 Сподели Публикувано 19 януари 2011 Ако го махаш, да не го хвърлиш...............вътре има платина..............ще вземеш някой лев. :icon_thumbup:В грешка си колега, пара ще вземе, ама от паладия, дето е вътре Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chakala29 Публикувано 28 януари 2011 Сподели Публикувано 28 януари 2011 Мойта е с две ламбди сонди една отпред и една отзад на катализатора,мотора е 2.4 GDI,съвета ми е не го махай ако не се налага,докато не се зашуши яката,щото после има да свети чека на таблото,малко са хората които могат да излъжат компа с двете ламбди сонди,ако е с една по лесно се лъже ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 28 януари 2011 Сподели Публикувано 28 януари 2011 (редакция) В грешка си колега, пара ще вземе, ама от паладия, дето е вътре ДооооооооооБре. В катализатора има около 9 гр. платина (зависи от модела) по 20 и няколко долара грама, извличането става върху спец. плочи които издържат на много висока темп. Както може би знаете, паладия е елемент сходен с платината. И двата се използват като катализатори. Преди известно време повечето производители на коли минаха на платина, защото паладия беше много скъп, поради монопола на Русия в световните доставки. След това цената му обаче падна рязко, и сега е с 5 пъти по-евтин от платината. Освен това, за да се покрият новите екологични изисквания, трябва газовете да се изгарят при много висока температура.Платината може да се използва като катализатор някъде до 650 градуса, докато при паладия може да се работи и с по-висока температура, някъде до 850 градуса. Съвсем скоро нещата ще се обърнат по-старому и търсенето на паладий за нуждите на индустрията значително ще нарастне. Това заедно с неравномерното му разпределение по света, ще вдигне цената му може би до сегашната цена на платината.За сравнение, сега една унция платина струва 1564 долара, а една унция паладий само 374 долара . В близките години ни очаква увеличение от около 5 пъти! Редактирано 28 януари 2011 от valboss 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.