Премини към съдържание

На колко км се сменя ангренажната верига?


Препоръчано мнение

  • Admin

Сменя се на около 200 хиляди км. Комплекта е заедно с плъзгач, обтегач, омаслител... и т.н. Цената е около и над 1000 лева :icon_n_furious:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се на около 200 хиляди км. Комплекта е заедно с плъзгач, обтегач, омаслител... и т.н. Цената е около и над 1000 лева :icon_n_furious:

Значи има още време (километри), благодаря шефе!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...
Сменя се на около 200 хиляди км. Комплекта е заедно с плъзгач, обтегач, омаслител... и т.н. Цената е около и над 1000 лева :icon_n_furious:

 

Здравейте на всички!

Току що се регистрирах и искам първо да ви поздравя за добрия форум !

 

Извинявам се, че подновявам въпрос от преди почти година, но тъй като от известно време търся отговор точно на този въпрос не можах да се стърпя да не подновя дискусията.

 

Наскоро си взех Паджеро Di-D 2002 (модел 2003-160кс на 93 хил.км) и го закарах в БалканСтар-Варна за преглед на компютъра за грешки. Междувременно зададох същия този въпрос на приемчика за Митсубиши там. Неговия отговор беше, че се сменяла на 100 хиляди км, което мн.ме изненада и за да ме убеди ми каза, че ако това не се направело, на 110 хиляди км веригата се късала и правела мармалада (имал такъв случай, май вметна). Цената, която ми даде с включена смяна беше 1500 лв.

 

Аз също съм чувал за смяна на вериги на 200 хиляди км, но къде е истината??? Моля да ме извинят авторитетите (приемчика би трябвало също да е), но има ли някаква документална база по въпроса (по възможност оригинална на Митсубиши; аз поне не можах да намеря в никое от разпространяващите се ръководства) ??? Имам сервизна книжка и ръководство за експлоатация на немски , в които няма отговор по въпроса, а и не се оправям с немския (бтв. някой има ли на английски или български/руски (pdf или сканирани), испански също не разбирам).

 

П.С. Подновявам въпроса не с цел заяждане или оспорване на авторитети (все още не знам кой кой е), а с цел достигане на отговор базиран на (оригинални) документи (ако някой протежава).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е мислел, че си с ремък - за него дават 90 - 100 х. км. в руските сайтове.

Верига да се скъса :icon_hmm: тя се разтегля първо... Има описана процедура в ръководството как да се инспектира - компонентите и самата верига дали не е разтеглена, но тогава и ще си трака...

Не я мисли според мен ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е мислел, че си с ремък - за него дават 90 - 100 х. км. в руските сайтове.

Верига да се скъса :icon_hmm: тя се разтегля първо... Има описана процедура в ръководството как да се инспектира - компонентите и самата верига дали не е разтеглена, но тогава и ще си трака...

Не я мисли според мен ;)

 

Не мисля, че се е объркал щото специално гледа в CAPS-а какви обтегачи има. Аз също гледах из сервизните ръководства за подробното устройство около нея, но там видях само относно смяната, не и проверка. Също не мисля, че ще трака, защото обтегача би трябвало да я прибира дори и да се разтегли (не съм специалист, просто моята логика). Все още не я мисля сериозно, но предпочитам да съм информиран от рано :).

 

Все пак някой има ли таблица с периодичното техническо обслужване за Паджеро III с 3.2 Di-D (каквато съм виждал наоколо за др. марки/модели)?. Такава не се ли дава при продажбата им от оторизираните представителства? Някой с Паджеро купено от БалканСтар ако може да каже?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веригата се сменява след като се разтегне

/ремъците не се разтягат/ дотолкова, че вече

обтегача не може да я натегне. Може да се слу

чи на различен пробег.. зависи...

Късане на верига е рядко явление, по-скоро вслед

ствие на разтягането къса плъзгачи и обтегачи и

прескачат зъби което води до големи пакости.

Поздрави!! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веригата е добре да се смени на около 200 000км, макар и двигателя 2.8TDI да не прави проблеми с верига (за 3.2DID задължително преди 140 000км защото последствията са отчайващи). Цената за целия комплект е: 637лв с ДДС (верига, водачи, хидравличен обтегач, гарнитура за хидравличния обтега и омаслител за веригата), като членовете на клуб Митсубиши ползват отстъпка от 15%. Пробезите за които съм писал наистина ги няма в ръководствата, това е от статистика, 3.2DID мотора по скоро прецаква веригата от износване на водачите, но обикновенно след разглобяване се установява че веригата също е за смяна (за да се инспектира трябва да се свали целия капак на който са закачени почти всички агрегати), а и труда е доста за да се спести смяна на веригата - отнема около 8часа.

 

Здр. Мирослав,

 

Тази цена на комплекта в Балкан Стар ли е? Също колко струва самата смяна и къде? И как мога да удостоверя членство в клуба :drive: :rulez: ? (Бтв. преди карах Паджеро 2.5 ТДИ '98 и след като му направихме ремонт на двигателя (заедно с един приятел-стар майстор, но аз само помагах-подавах инструментите :D ) та да си го карам с кеф, наскоро успях да взема по-новия. Сега стария се продава.)

 

Сега като се замисля, двигателите 2.8 TDI и 3.2 DID не са ли почти еднакви? Защо се получава тази разлика в износването на веригата (sorry за малко лаичния въпрос)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, мерси много за инфото. Аз също мисля да не чакам разтегляне на веригата, но ще изчакам да навъртя поне 100 хил.км. Ще се опитам да дойда на срещата следващата седмица и ще се радвам да се запозная с повечето фенове и притежатели на Паджерота и може да поговорим по-подробно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да не чакаш да се разтегне както те съветват колегите

 

Колеги,

нека не четем както дявола евангелието.

Веригата започва да се разтяга, /точната дума е удължава/

независимо от нашето желание още от първите обороти на

фабрично новия двигател. При работа ролките които кон

тактуват със зъбчатките и осите им на съчленените звена,

се износват и се получават хлабини, оттам се увеличава

разстоянието мужду ролките /звената/. Това зависи от

натоварванията, режима на експлоатация на двигателя и

качествата на маслото. За да се компенсира удължаването

конструктора е предвидил обтегач. Той обаче има опреде

лен ход. След като се изчерпи този ход веригата не се об

тяга достатъчно и това се приема за показател, че нейното

удължаване е достигнало границите за работа и трябва да

се смени. Сменява се заедно със зъбчатките които също са

износени от променените разстояния между звената и плъзга

ча. Понякога се налага плъзгача да се смени преди цялата

"система".

В литературата за Ладите /често го споменавам, сигурно и в бъ

деще, закото има/ше/ изключително подробни упътвания на

български и руски с детайлни описания на устройството и работа

та, а в западнити упътвания казват как да се изхвърли пепелни

ка, къде се сипва вода за чистачките и къде е резервната гума,

за друго "специализиран сервиз"/ се препъръчва веригата и зъб

чатките да се сменят през 100 х. км, но там ресурса на двигателя

е 125 х. км. преди основен ремонт.

Ние имахме за кратко един служебен Мерцедес 180 С който като го

закараха в сервиз за пълно обслужване и смяна на ангр. ремък, спе

циалистите казаха, че той е с верига и тя не се сменя !!!!!!

Може би е така и на някои двигатели веригите издържат колкото

живота му - не знам.... специалисти всякакви :D

Във всеки случай веригата "сама казва" кога е за смяна на този

който я "чува".

Поздрави и с най-добри чувства !!! :drinks:

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Краско, нека не пренебрегваме опита на колегата. Далечни сравнения с лада и мерцедес не носят много информация - това, което има значение е как е точно при този двигател.

 

Ако в момента си наистина на 90, то трябва да започнеш да мислиш на 140 както препоръчва колегата, щом са имали такива случаи така че има време ;)

 

В сервизното ръководство не е казано на колко пробег се сменя, в други таблици, които видях е указано на всеки 30 х км да се инспектира верига, обтегачи и т.н. и вероятно драстичните случаи стават при пропускане на това.

Ето процедурата за инспектиране в ръководството

http://img337.imageshack.us/img337/7272/chainxi6.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В сервизното ръководство не е казано на колко пробег се сменя,

 

Нали и аз това казвам,

да се смени като и дойде времето :icon_angel:

Колегата иска съвет. Не съм казал "сменяй я вед

нага или карай докато се скъса".

Просто се опитах да дадам два противоположни

примера: най-къс и най-дълъг срок :D

Поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за изясняване на този въпрос.

 

За мене гореизложеното е от изключителна полза, предполагам, че и за други ще е така.

 

Въпреки, че явно няма документални препоръки от Митсубиши (базирано на таблицата в руския сайт по-горе - представител на Митсубиши), дори и статистическите наблюдения са мн. полезни в случая.

 

Поздрави на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...