Mitsubishi Публикувано 2 юли 2006 Сподели Публикувано 2 юли 2006 Някой знае ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 3 юли 2006 Admin Сподели Публикувано 3 юли 2006 Сменя се на около 200 хиляди км. Комплекта е заедно с плъзгач, обтегач, омаслител... и т.н. Цената е около и над 1000 лева :icon_n_furious: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 3 юли 2006 Автор Сподели Публикувано 3 юли 2006 Сменя се на около 200 хиляди км. Комплекта е заедно с плъзгач, обтегач, омаслител... и т.н. Цената е около и над 1000 лева :icon_n_furious: Значи има още време (километри), благодаря шефе! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristog Публикувано 17 юни 2007 Сподели Публикувано 17 юни 2007 Сменя се на около 200 хиляди км. Комплекта е заедно с плъзгач, обтегач, омаслител... и т.н. Цената е около и над 1000 лева :icon_n_furious: Здравейте на всички!Току що се регистрирах и искам първо да ви поздравя за добрия форум ! Извинявам се, че подновявам въпрос от преди почти година, но тъй като от известно време търся отговор точно на този въпрос не можах да се стърпя да не подновя дискусията. Наскоро си взех Паджеро Di-D 2002 (модел 2003-160кс на 93 хил.км) и го закарах в БалканСтар-Варна за преглед на компютъра за грешки. Междувременно зададох същия този въпрос на приемчика за Митсубиши там. Неговия отговор беше, че се сменяла на 100 хиляди км, което мн.ме изненада и за да ме убеди ми каза, че ако това не се направело, на 110 хиляди км веригата се късала и правела мармалада (имал такъв случай, май вметна). Цената, която ми даде с включена смяна беше 1500 лв. Аз също съм чувал за смяна на вериги на 200 хиляди км, но къде е истината??? Моля да ме извинят авторитетите (приемчика би трябвало също да е), но има ли някаква документална база по въпроса (по възможност оригинална на Митсубиши; аз поне не можах да намеря в никое от разпространяващите се ръководства) ??? Имам сервизна книжка и ръководство за експлоатация на немски , в които няма отговор по въпроса, а и не се оправям с немския (бтв. някой има ли на английски или български/руски (pdf или сканирани), испански също не разбирам). П.С. Подновявам въпроса не с цел заяждане или оспорване на авторитети (все още не знам кой кой е), а с цел достигане на отговор базиран на (оригинални) документи (ако някой протежава). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 17 юни 2007 Сподели Публикувано 17 юни 2007 Вероятно е мислел, че си с ремък - за него дават 90 - 100 х. км. в руските сайтове.Верига да се скъса :icon_hmm: тя се разтегля първо... Има описана процедура в ръководството как да се инспектира - компонентите и самата верига дали не е разтеглена, но тогава и ще си трака...Не я мисли според мен ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristog Публикувано 17 юни 2007 Сподели Публикувано 17 юни 2007 Вероятно е мислел, че си с ремък - за него дават 90 - 100 х. км. в руските сайтове.Верига да се скъса :icon_hmm: тя се разтегля първо... Има описана процедура в ръководството как да се инспектира - компонентите и самата верига дали не е разтеглена, но тогава и ще си трака...Не я мисли според мен ;) Не мисля, че се е объркал щото специално гледа в CAPS-а какви обтегачи има. Аз също гледах из сервизните ръководства за подробното устройство около нея, но там видях само относно смяната, не и проверка. Също не мисля, че ще трака, защото обтегача би трябвало да я прибира дори и да се разтегли (не съм специалист, просто моята логика). Все още не я мисля сериозно, но предпочитам да съм информиран от рано . Все пак някой има ли таблица с периодичното техническо обслужване за Паджеро III с 3.2 Di-D (каквато съм виждал наоколо за др. марки/модели)?. Такава не се ли дава при продажбата им от оторизираните представителства? Някой с Паджеро купено от БалканСтар ако може да каже? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 17 юни 2007 Сподели Публикувано 17 юни 2007 Веригата се сменява след като се разтегне/ремъците не се разтягат/ дотолкова, че вечеобтегача не може да я натегне. Може да се случи на различен пробег.. зависи...Късане на верига е рядко явление, по-скоро вследствие на разтягането къса плъзгачи и обтегачи ипрескачат зъби което води до големи пакости.Поздрави!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristog Публикувано 17 юни 2007 Сподели Публикувано 17 юни 2007 Веригата е добре да се смени на около 200 000км, макар и двигателя 2.8TDI да не прави проблеми с верига (за 3.2DID задължително преди 140 000км защото последствията са отчайващи). Цената за целия комплект е: 637лв с ДДС (верига, водачи, хидравличен обтегач, гарнитура за хидравличния обтега и омаслител за веригата), като членовете на клуб Митсубиши ползват отстъпка от 15%. Пробезите за които съм писал наистина ги няма в ръководствата, това е от статистика, 3.2DID мотора по скоро прецаква веригата от износване на водачите, но обикновенно след разглобяване се установява че веригата също е за смяна (за да се инспектира трябва да се свали целия капак на който са закачени почти всички агрегати), а и труда е доста за да се спести смяна на веригата - отнема около 8часа. Здр. Мирослав, Тази цена на комплекта в Балкан Стар ли е? Също колко струва самата смяна и къде? И как мога да удостоверя членство в клуба :rulez: ? (Бтв. преди карах Паджеро 2.5 ТДИ '98 и след като му направихме ремонт на двигателя (заедно с един приятел-стар майстор, но аз само помагах-подавах инструментите :D ) та да си го карам с кеф, наскоро успях да взема по-новия. Сега стария се продава.) Сега като се замисля, двигателите 2.8 TDI и 3.2 DID не са ли почти еднакви? Защо се получава тази разлика в износването на веригата (sorry за малко лаичния въпрос)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristog Публикувано 17 юни 2007 Сподели Публикувано 17 юни 2007 ОК, мерси много за инфото. Аз също мисля да не чакам разтегляне на веригата, но ще изчакам да навъртя поне 100 хил.км. Ще се опитам да дойда на срещата следващата седмица и ще се радвам да се запозная с повечето фенове и притежатели на Паджерота и може да поговорим по-подробно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 18 юни 2007 Сподели Публикувано 18 юни 2007 Моя съвет е да не чакаш да се разтегне както те съветват колегите Колеги,нека не четем както дявола евангелието.Веригата започва да се разтяга, /точната дума е удължава/независимо от нашето желание още от първите обороти нафабрично новия двигател. При работа ролките които контактуват със зъбчатките и осите им на съчленените звена, се износват и се получават хлабини, оттам се увеличаваразстоянието мужду ролките /звената/. Това зависи отнатоварванията, режима на експлоатация на двигателя икачествата на маслото. За да се компенсира удължаванетоконструктора е предвидил обтегач. Той обаче има определен ход. След като се изчерпи този ход веригата не се обтяга достатъчно и това се приема за показател, че нейнотоудължаване е достигнало границите за работа и трябва да се смени. Сменява се заедно със зъбчатките които също саизносени от променените разстояния между звената и плъзгача. Понякога се налага плъзгача да се смени преди цялата"система".В литературата за Ладите /често го споменавам, сигурно и в бъдеще, закото има/ше/ изключително подробни упътвания набългарски и руски с детайлни описания на устройството и работата, а в западнити упътвания казват как да се изхвърли пепелника, къде се сипва вода за чистачките и къде е резервната гума,за друго "специализиран сервиз"/ се препъръчва веригата и зъбчатките да се сменят през 100 х. км, но там ресурса на двигателяе 125 х. км. преди основен ремонт.Ние имахме за кратко един служебен Мерцедес 180 С който като гозакараха в сервиз за пълно обслужване и смяна на ангр. ремък, специалистите казаха, че той е с верига и тя не се сменя !!!!!!Може би е така и на някои двигатели веригите издържат колкотоживота му - не знам.... специалисти всякакви :D Във всеки случай веригата "сама казва" кога е за смяна на тозикойто я "чува".Поздрави и с най-добри чувства !!! :drinks: Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 18 юни 2007 Сподели Публикувано 18 юни 2007 Краско, нека не пренебрегваме опита на колегата. Далечни сравнения с лада и мерцедес не носят много информация - това, което има значение е как е точно при този двигател. Ако в момента си наистина на 90, то трябва да започнеш да мислиш на 140 както препоръчва колегата, щом са имали такива случаи така че има време ;) В сервизното ръководство не е казано на колко пробег се сменя, в други таблици, които видях е указано на всеки 30 х км да се инспектира верига, обтегачи и т.н. и вероятно драстичните случаи стават при пропускане на това.Ето процедурата за инспектиране в ръководствотоhttp://img337.imageshack.us/img337/7272/chainxi6.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 18 юни 2007 Сподели Публикувано 18 юни 2007 В сервизното ръководство не е казано на колко пробег се сменя, Нали и аз това казвам,да се смени като и дойде времето :icon_angel: Колегата иска съвет. Не съм казал "сменяй я веднага или карай докато се скъса".Просто се опитах да дадам два противоположнипримера: най-къс и най-дълъг срок :D Поздрави!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristog Публикувано 18 юни 2007 Сподели Публикувано 18 юни 2007 Благодаря на всички за изясняване на този въпрос. За мене гореизложеното е от изключителна полза, предполагам, че и за други ще е така. Въпреки, че явно няма документални препоръки от Митсубиши (базирано на таблицата в руския сайт по-горе - представител на Митсубиши), дори и статистическите наблюдения са мн. полезни в случая. Поздрави на всички! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.