Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Привет колеги. Темата е малко дразнеща дори за мене но няма как, след като днес бензина стигна 1,90 лв и постоянно чета някакви статии как ресурсите на нефт щели да стигнат за приблизително 40 години напред, та от такава гледна точка бензина и дизела не се очаква да поефтинеят. Интересува ме колко пари ще струва добра АГУ за Митсу Колт около 20-тина литра бутилката. Също така как се държи пълна инжекция на каране с газ с тия мижави кончета (75)? Всяка информация би ми била полезна тъй като сериозно мисля да минавам на газ с оглед на очертаващата се безизходица с бензина. Мерси предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз съм твърдо ПрОтИв газ , метан и тем подобни!!! Разбирам, че цените са доста високи и не е нормално, но аз не бих си сложил газ за нищо на света....по-добре с градския транпорт и един път в седмицата да се глезя! :) На един приятел с Лада откакто си смени маркучите и изпарителя на газовата му харчи 6.6-7, което е перфектно, защото минава 150км за 8 лева. Според мен единственият плюс е, че е евтино, но са доста негативните страни. Първо като сложиш газ и мотора се спъва; трябва често, май на 20к км да се сменя въздушен филтър; като си с малък багажник- отива си на кино...пък и да не е малък, пак си е минавка; ако не караш на бензин инжекторите се запушват (не е задължително, но все пак); смърди на развалени яйца като сипеш! И най-важното според мен е, че е опасно!!! Това си е бомба, недай Боже да стане някаква катастофа.....или лятото като се напече колата, пак може да гръмне (в такъв случай трябва да е пълна бутилката, но все пак). То ако беше толкова добро, щяха колите да си ги правят на газ. Метанът е по-оферта, но и той заема много място, уредбата е много скъпа и трябва да се подсилват пружините на задницата, защото е много тежък заради голямата плътност. Иначе май италианските газови уредби са хубави.

Това знам аз, може и някъде да не съм прав, но ще ме поправят по-опитните в тази област. :) Всеки сам преценява за себе си. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравей. Прочети тези теми, може да са ти от полза :good:

 

1.:link:2.:link:3.:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много колеги. Big Boss мерси много за линковете ще ги прегледам. Търсих преди да пусна тази тема за "газ" "агу" "газова" но търсачката намери само 1 тема на "газова" която беше по темата. Аз ли не търся като хората .. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

silveria,

здрасти, не съм кой знае какъв разабирач точно на мицубиши, макар че до скоро карах лансър на газ (няма да споменавам че нямаше кой да се похвали с такъв разход)...

та на въпроса, шурея ми поставя газови уретби и напоследък нали навлезнаха тези газовите инжекциони и понеже те се настройват с компютър и т.н. той ме беше помолил да му харесам компютър и да му покажа как работят програмите за настройка ... (той много разбира от коли, ама на компютрите хич го няма) ... и опитахме а съчетаем нещата за да пусне една уредба на АутоГаз (Италия)... тй беше направил механичната част и с параметрите по подразбиране уретбата не потегли добре, макар че колата се движеше... и ме извика да му настроя софтуера ... значи след като го направих ( програмата автоматично наглася данните, като ти дава и ръчно да пипаш отделни моменти ) качихме се на колата за да ми покаже, че нещо не става както трябва с тези нови инжекциони ... колата беше Рено Лагуна 1.6 ... като се качихме в порядака на километър и половина километража подмина 170км/ч без никакви проблеми (и електронните ограничители на оборотите си запазват действието при газовия инжекцион, т.е. спираше горивото при 6900 оборота)... а след това собственика каза, че разхода не му се качва над 7/100 ...

 

та в общи линии той ми е казвал, че всички коли са тръгвали много добре с тези инжекциони , обаче при едно задължително условие !!!... трябва на бензин колата да работи добре, тоест всички системи да си работят както трябва ...

а и да спомена от него съм чувал че порядъка на газов инжекцион е около 1400-1800 лева и до колкото знам е такъв при повечето, които поставят такива уретби...

 

... е май това е от мен, надявам се да съм помогнал поне мъничко... и ако има нещо по-конкретно може да пишеш да го питам ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

мдам паричките са страшно много дори за моята заплата. Все още съм в процес на обмисляна на всичкото това и всякакви мнения и съвети приемам. Знам че от клуба само BAlexandrov кара Митсу на газ. Някой друг колега който да изкаже мнение как се държи колата и ако е с пълна инжекция, колко му е излязла цялата операция? :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Слагай смело газова при Армянов. За твоя двигател 4G13 е перфектно. Няколко дена имам възможност да зареждам 3 японски коли с различно гориво. Моята на бензин, на Теди на газ и Лансера на Волен на дизел. Най-изгодно е газта. Преди малко заредих цялата бутилка с газ за......18 лева, а беше празна до нула. За 20 лева честно казано ме е срам да зареждам Галанта на бензиностанция и в общи линии това му е малко над резервата - 11 литра. Дизеловото гориво е прекалено скъпо според мен. Сложих на Лансера за 20 лева биодизел от Темпо и той само го "помириса". Единствено не слагам газ на Галанта, защото го карам по-рядко, въпреки че не ми се слиза от него, но има други коли за работа в момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми в най-скоро време ще му отида на гости на въпросният господин и на място да ми обясни и предложи решение за мен. Много ще се радвам да мога да се вместя в 1000 лв че то това няма избиване. Пък и в държава като нашата няма никакви гаранции .. утре може да вдигнат изкуствено газта до 1.20 примерно без да им мигне окото. Ей така ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

1000 лева са много. Слагай обикновенна вакумна за половината пари. Преди това си купи оригинален въздушен филтър от Ратола или Балканстар, не от други магазини, защото ще ти излезе по-евтино, иначе ще даваш по 15 лева за ментета през месец. Като отидеш на бензиностанцията приятно ще се изнедаш и често ще си задаваш като мен въпроса - "Защо не го направих по-рано" :)

Армянов е уважаван майстор от старата генерация, поставял е хиляди газови и не съм чувал оплаквания от него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми другото което ме притеснява е че не искам да ми дупчат колата. Ако си сложа май ще отварям багажника при всяко зареждане. Ти като писа в една друга тема че ще го питаш този майстор дали може отвътре на капачката на оригиналния резервоар какво каза?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Моето Ренде беше така направено (беше с оригинална - холански монтаж АГУ)и беше така , вътре до капачката на резервоара монтирана гърловината а тук бяха направили преходник за нашите по БДС пистолети за зареждане на газта........... :D

Армянов може да направи това, но ще излиза доста по скъпо.............около 40-50 лв. общо........ :D

 

Намерих мнението на Пламен и се присетих, че след като го е написал е проверил как седят нещата с монтажа и е говорил с Армянов. Това според мен е идеалното решение, защото ако е мотиран клапан в багажника винаги след всяко пълнене се "впръсква" в купето остатъчната газ в пистолета и най-малкото е неприятна миризмата, но на първо място е вредно (не е доказано 100%).

За препоръчване е да се монтира бутилка на мястото на резервната гума. За заместител на резервната се купува компресор, малка резервна гума или пияна за запълване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам че от клуба само BAlexandrov кара Митсу на газ. Някой друг колега който да изкаже мнение как се държи колата и ако е с пълна инжекция, колко му е излязла цялата операция? :help:

Не съм само аз, колега :icon_blush: DJ Tymbi беше преди на газ, Хавата мисля че също....в момента не се сещам, но сигурно има и други :D

С газов инжекцион естествено е по-добре, но няма как да си избиеш цената за добър такъв, и правилно интегриране с електрониката - разликата в цената на горивото и разхода не е чак толкова голяма.

Така че дай пари за качествена обикновена газова, с подходящ изпарител, добре монтирана да не ти пречи бутилката, лесно пълнене, добър филтър, смени и свещи също превантивно, ако не си, сложи емулатори и ТАП - направи нещата както трябва и няма да има проблем, а характеристиките ще са близки до газов инжекцион :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е писано по тази тема, аз лично вече ме мързи да повтарям нещата 10 пъти..... :icon_blush: :D но..............1. за твоята кола с този мотор , мисля че беше 13-ка отзаде,нямаш никакъв проблем да сложиш обикновенна вакуумна АГУ с ел.. обогатяване............на Ловато този модел с монтаж струва точно 450 лв. и паспорта и узаконяването още 15 лв..........кажи ги 500 лв. :good: Тия пари ги избиваш за отрицателно време,друг е въпроса че на Колт не знам точно как ще харчи, извънградско и в града, но моята старата харчеше почти еднакво , както в града така и извън града и ми ковеше около 11л/100км при този разход 500лв се избиват за около 10000км. пробег,което е нищо........

Има малко подробности и те са свързани с електрониката........най малкото което е че трябва да сложиш симулатор за да не трупа грешки в ЕКУ-то, тъй като твоята е от по новите и ел-ката е по нова ,там вече си трупа грешки и в един момент ЕУ-то влиза в авариен режим, за да се избегне тоа трябва да се сложи симулатор , нещо ,което Армянов не го прави............ :icon_blush: Второ, не очаквай че при каране на газ ще си върви като на бензин колата, все пак има разлика във въвенето и при теб май ще е по осезателна...............при добре настроен автомобил, разликата е малка, но си я има..........

Трето..........никакъв проблем няма ако фланеца за зареждане го монтира в багажника това че ще ти мирише след като си заредил, не се притеснявай, все пак изпуснатата газ е крайно малко ,освен това като тръгнеш отваряш прозорците заа 10 сек.. и всичко се е изветрило.......... :D

Има и други работи ,но сега малк обързам и ще ги поспестя............. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз също карам на газ. Моята кола е като на DJ-я стария ГАЛАНТ. Разхода на газ ми е 11.5-12л. градско и 8-10л. извънградско(зависи колко бързо ми се кара). Ако поддържам до 120км/ч повече от 8л не се качва разхода. Винаги паля на бензин карам 1-2 км. и тогава минавам на газ. Ако избеш подходящ изпарител няма да имаш никакви ядове. Слушай какво и казват Big Boss и DJ-я, мятай една уредбичка за 450-500лв. и после ще си караш и ще си :icon_n_whistling:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отзивчивоста колеги, вече се чух с въпросният майстор и ще ходя при него идния уикенд. DJ Tymbi относно натрупването на грешки в ЕКУ-то днес приказвах на кафенце с няколко познати от клуб хонда които са също на газ пълна инжекция и споделиха че след запалване и каране малко на бензин при тях натрупаните грешки се изчиствали. Ако е така наистина няма да се притеснявам и да му мисля много. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Аз също карам на газ Стефчо. И моят Галант е като старият на DJ-я, но с 1.8 мотор. Също така е чист карбуратор и няма никаква електроника. Взех си я с монтирана газова уредба и като гледам по лепенките за годишни прегледи тази уредба е монтирана през 2001г. И е доста голяма - 60 литра, добре че багажника на Галанта не е малък! Не съм имал никакви проблеми с нея - един единствен път съм ходил при Армянов да ми я настрои и това е. Ползата от карането ми на газ е огромна. Извън градско колата ми харчи около 8/100 газ, а както Тони каза, когато поддържам скорост 120км/ч не се качва над 8/100. В града ми харчи от 9 до 9.5/100 газ, но я карам съвсем спокойно и изобщо не я ръчкам. Миналата седмица й засякох смесения разход - магистрала/извънградско/София и ми даде 8.42/100. Сам можеш да си направиш сметка колко е голяма ползата. И аз като Тони винаги паля и гася колата на бензин. Ако е по-студено времето карам около 2 километра на бензин, а ако е по-топло не повече от 500 метра. Мислех че си решил да слагаш газов инжекцион и затова не писах до този момент, но щом не е така изобщо не се двоуми. Парите ще си ги избиеш за отрицателно време. Ще има малка разлика във вървенето на колата, но тя ще е минимална и ще я усещаш само при ускоряване, така че ако не държиш да излиташ като изтребител - слагай газова уредба. Трябва да си прецениш и доколко можеш да се лишиш от полезен обем в багажника :) . :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво л ище стане ,ако сложа на моя самолет АГУ??? :icon_hmm: :icon_hmm: Обикновенно докато не видя сметки не се навивам, ама сега кат се замислих.............разликата е огромна в разхода като пари..... :icon_hmm: :D Друг е въпроса че с моя Ве образен мотор не съм сигурен какво ще стане, как ще се понесе газта и т.н. но ще сондирам мнение и така......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще трябва да му сложиш и една бутилка с течен кислород и ще стане ракета :icon_angel:

 

Сериозно - това дето си намислил ще ти се изплаща на всеки 5000 километра :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще трябва да му сложиш и една бутилка с течен кислород и ще стане ракета :icon_angel:

 

Сериозно - това дето си намислил ще ти се изплаща на всеки 5000 километра :icon_blush:

На Крайслер 2.5 литровия Ве образен мотор, който е почти като на Мицубиши 2.5 мотора са му сложили АГУ обикновенна вакуумна .................кара я почти 3 година с АГУ и казва така: като разход му дава 15-17 л./100км газ( при разход на бенз -13-15/100км. ) и извънградско около 10-12л./100км. газ......... :icon_hmm: моята щяла да дава доста по малко от неговата, тъй като все пак онова е 2.5 литра мотор и е автоматик...............но не вървяла много добре на газ, това е ясно, и отвреме на време ЕКУ-то му незнайно защо му труппа некакви грешки произволни............Но според него въпреки всички негативи си струва да се сложи АГУ.............до тук много добре звучи, оставя само да се преборя с "моралната страна "...............все пак на такава кола да сложиш АГУ е глупаво, ако искаш икономия, то по добре е да си купиш дизел или по малка кола..............нали така............а сега ще се случи следното , некой кат каже :"я отвори капака да видим мотора" и като блесне тази АГУ там, ще ми се смеят хората............. :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не беше ли метанова тази от Крайслера...явно не съм разбрал. :icon_blush:

Най-интересно е да се комбинират бърза с икономична - с едно и също гориво не става :D Ама ако е с газ и да и сложиш и едно турбо :icon_bye:

 

Май в повечко ми дойде винцето ама на като е хубаво :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Икономично каране (преписано)

 

Здравейте,

провокиран от доста постове на темата - КАК ДА СЕ ДВИЖИМ ВЪЗМОЖНО НАЙ-ИКОНОМИЧНО реших да споделя и моя скромен опит, с който постигам среден разход от 4лв. / 100 км. при инсталирана газова уредба на пропан-бутан.

 

Автомобилът - Ауди 80 В3 - 1989 година с двигател 1.8 - 90 коня моноинжекция. Закупен е от Германия 1 ръка през 2000 година на 218 000 км. Колата се търкаля почти безпроблемно по нашите лунни пътища вече 6 година и в момента е на 334 000 км.

Като изключим обичайните ремонти по ходовата част - накрайници, амортисьори, тампони и т.н досега не е имала големи проблеми. Двигателят не е пипан с изключение на сменени гумички и гарнитура поради повишен разход на масло при 280 000 км. От 2002 е инсталирана АГУ, която след малки модификации поради проблеми с оборотите (един баш-майстор ми отряза няколко кабелчета на компютъра под жабката) и от тогава работи също безпроблемно.

 

Та .. по същество ... в какво се състои моята тактика. Без да стигам до крайности за намаляне на общото тегло на автомобила (сваляне на резервната гума, демонтаж на седалки и облицовка, каквито съм виждал, че правят колеги по немските форуми) аз просто взаимствах една идея от тях и освен да изключвам от скорост от далече преди светофара реших да пробвам какво ще стане ако директно гася мотора и оставя колата да се търкаля по инерция.

 

Резултата: Пловдив жк.Тракия - София (централна гара) - Пловдив жк. Тракия - общ километраж по карта приблизително 320 км. С моята технология километража на аудито ми показва 212 км. (разликата идва от факта, че при изключен контакт километража не върти! Разход на газ за 212 км. - 18 литра х 0.82 ст. = 14.76 лв = 4.61 лв на 100 км. като се изчисли реалното разстояние от 320 км. Това е резултата съпоставим с автомобил с метанова уредба.

 

Ето и детайли как се стига до София и обратно за 200 км. по автомагистрала Тракия. Ускорявам плавно до 140 - 150 км/ч след което гася автомобила и го оставям да се търкаля близо 2 км. до достигане на 60 км/ч след което вкарвам 4-та (автомобила е с 4 скоростна кутия - нямам даже 5-та) завъртам ключа на контакт и отпускам плавно съединителя - двигателят пали като коте без сътресения или спънки. Само за пример - при излизане със скорост 150 от тунелите в посока София и гасене на мотора по инерция се изминават над 6 км. до възвишението при отбивката за Ихтиман а в обратна посока се изминават на 11 км. до възвишението преди Калугерското ханче. Ето така с лекота при средна скорост около 100 км/ч и общо време за път 1.45 ч. се стига София за 4.5 лв. Икономия от близо 33% километраж. Който има нерви може да го пробва.

 

При градско разбира се е малко по-сложно, защото трафика по булевардите е доста по-натоварен, а при изключен двигател сервото на волана не работи и което е още по-лошо сервото на спирачките също, но аз вече имам опит и мога да кажа, че до 3 натискания на педала няма да имате проблем - след това трябва да имате развит рефлекс доста бързо да запалите двигателя или да се изправяте с цялата си тежест на спирачките и ръчната. Ако се кара внимателно и добре преценяте пътната обстановка може да избегнете такива екстремни ситуации - на мен лично не ми се е налагало да дърпам ръчна досега, а и гася само на дългите булеварди след като ускоря до 80 - 100 км/ч.

 

Опитът ми показва, че на някои извънградски отсечки може да се постигне и по-голяма икономия, като за пример мога да дам близкото до Пловдив село Крумово, което е на 8.5 км. разстояние,а аз ежедневно го изминавам за 2.5, което е близо 70% икономия.

 

Засега единствения недостатък е, че при вечерно каране угасват и късите светлини и оставате на габарити.Разбира се ако няма насрещно движение може да карате на натиснат превключвател на дългите ( но това е вече наистина само за напреднали smile.gif или да си направите модификация и късите да ви работят заедно с габаритите (това предвиждам да направя скоро).

 

Сега някой може да ме помислят за луд, но така си карам близо 2 години и съм много доволен - бюджета ми за гориво е почти на 75% по-нисък от разхода при бензин и с 50% по нисък от нормалния разход на газ - на практика е равен с разхода на МЕТАН. ( хи хи ... като се замисля, ако сложа метан ще се движа почти без пари - 2 лв. / 100 км. smile.gif хаха тука даже и хибрдните коли не могат да ме бият!

 

Не съм технически много грамотен, но се консултирах с някой и друг механик и ме увериха, че за автомобила няма големи последици от факта, че често го паля на в движение на 4-та или 3-та. Единствено мога да кажа, че след 1-та година клемореда на контактния ключ сдаде багажа и се наложи да го сменя - 40лв. Може и да е бил вече износен, но определено по-честото въртене на ключа също си казва думата и затова възнамерявам скоро да си направя модификация и да изведа един външен бутон, който да изключва контакта без да се налага да въртя самия ключ. Ако успея да го монтирам някак си на волана ще е много удобно и ще ме улесни доста при градското каране особено, където се изисква бързо извършване на всичките манипулации (завъртане на ключа в нулева позиция, изключване от скорост - завъртане на ключа на контакт, включване на 4-та , отпускане на съединителя) .... както казах ... само за маниаци

 

Поздрави на всички ... дано ви е било интересно и се надявам да споделите и вие вашия опит! (от алди форума) :haha:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:hysterical: :hysterical: :hysterical: :fool: Тя че колата стара хубаво ама и тоя я кара като баш пенсионер :) Бая се посмях .. DJ Tymbi не каза мнение за изчистването на грешките от ЕКУ-то при кратко каране на бензин. Какво мислиш по въпроса?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: На този с икономичното каране явно не му е мил живота. На такива хора автомобили не трябва да се продават. За тах има каруци и колелета. Човека явно живее в други времена (а може би и измерения :D ). Егати простака! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свят голям, хора всякакви :icon_blush:

Чувал съм за подобни разработки на фиат мисля за такситата - като отпуснеш газта и да гасне и после като натиснеш да пали с цел да не работи двигателя по светофарите. На Вартбург пък мисля че имат такъв режим - когато си по надолнище гумите се въртят свободно и се разкачат от скоростната кутия... е става като лагерна количка ама пък какво :icon_confused:

 

Ама пусто тези прости производители на коли как не са го направили това серво само да си работи :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пета година карам Спейс Вагон, двигател 4G93(1,8 16 кл., 122 к.с.):

1. По отношение на разхода - никога не карам икономично на газ, резултата е София-градско(защото има и друго градско - да не се обиждат водачите извън столицата) 11,5 до 12,4 л пропан-бутан на 100 км. Извънграско - при скорост 140-160 дава 10,5 до 11 л. на 100 км., иначе е винаги под 10. Зиме - лете горе долу едно и също. При постоянна скорост от 110 км/час на магистрала дава дори разход 8,6 л на 100 км.

2.По отношение на инжекторите - не искам да хваля :mitsu-smiley: , но в моя скромен опит това са инжекторите, които не са ми правили проблем и досега - пет години на газ(115 000 км пробег на газ), всяко палене ми е винаги на бензин - проблеми като недържене на обороти или подобни промени нямам. ТУК може би следва да спомена такива проблеми с инжекторите на неяпонски автомобили(немски, френски и итариански), както и на някои други японски различни от :mitsu-smiley: (макар, че жена ми кара Хонда Сивик пак многоточков инжекцион и също няма проблеми).

3. По въпроса с емулатора - специално за моя двигател (от 1992 година е) констатирах, че не играе никаква роля(от 5 години - една, третата, карах с емулатор). но може и да греша. Когато съм на газ - винаги след 1 до 10 км ми светва червената лампа за грешки, но реално по никакъв начин не констатирам да се отразява на работата на двигателя.

4. По отношение на самото АГУ - държа на един принцип и на всеки 50 000 км на газ сменям испарителя, вместо да го ремонтирам(разбирайте смяна на мембраните и др.)

5. По отношение на въздушния филтър - сменям го на всеки 5-7 хиляди(маслото, с което карам от 100 000 км насам е МОТУЛ, полусинтетика и го сменям на 12-13 хиляди км., перфектно масло).

ЦЯЛОСТНАТА МИ ОЦЕНКА НА РАБОТАТА НА ПРОПАН-БУТАН - отлична.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...