Stig Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 Здравейте колеги!Понеже кабела на този датчик, означен като "6-Датчик Двойного Давления", ми е прекъснат, се налага да го сменя. Оттук следват няколко въпроса:1. Мога ли да го развия спокойно, в смисъл дали има някакво налягане там?2. Какво му е наименованието на чист български?3. Дали някой го има? http://img717.imageshack.us/img717/5044/shemaklimatik.jpg Uploaded with ImageShack.us Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 (редакция) Това мисля че е датчик за налягането (Dual Pressure Switch) , така че е логично да го има. Кабела трябва да може да се разкача, ако са счупени изводите по-добре в сервиз за климатици. Редактирано 25 юни 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chino60 Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 Здравей колега, относно твоите въпроси: 1. Не го развивай, със сигурност има налягане там (ако имаш фреон де).2. Аз бих го определил като "комбиниран датчик за минимално и максимално налягане".3. Питай момчетата , които се занимават с части втора употреба. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 25 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 25 юни 2010 Мерси за отговорите. А в момента, като е разкачен, някой има ли представа какво се случва? И дали трупа грешки? Ако някой го има или по скоро го продава моля да пише в темата или на лични. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chino60 Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 Мерси за отговорите. А в момента, като е разкачен, някой има ли представа какво се случва? И дали трупа грешки? По скоро не се включва компресора. Мисля, че блока на климатроника няма диагностика на грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 (редакция) На български се казва Пресостат този датчик. И да, ако ще се маха, трябва при климатикаджия да се изсмуче фреона първо, и не дръж дълго отворен дехидратора (цилиндъра върху който е завит) ако не планираш да сменяш и него (не е лоша идея). Този датчик освен при прекалено високо (>30 bar), спира компресора и при твърде ниско налягане (от там dual pressure), т.е. когато е изтекъл целия или почти целия фреон също не дава на компресора да се пусне. Освен това климатроника си има диагностика, и грешки ако има излизат при нормалната диагностика, т.е. изведен е на общата диагностична букса (както и абс-а и тракшъна, круиза и т.н - all in one дет се вика ). Следва логичния въпрос, сигурен ли си че кабела е прекъснат, да не би да няма фреон и за това да не се пуска компресора. И толкова ли зле е прекъснат че не може да се оправи ? За втора употреба пиши ЛС на Алекс най-вероятно ще може да ти помогне. Редактирано 25 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 26 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 26 юни 2010 На български се казва Пресостат този датчик. И да, ако ще се маха, трябва при климатикаджия да се изсмуче фреона първо, и не дръж дълго отворен дехидратора (цилиндъра върху който е завит) ако не планираш да сменяш и него (не е лоша идея). Този датчик освен при прекалено високо (>30 bar), спира компресора и при твърде ниско налягане (от там dual pressure), т.е. когато е изтекъл целия или почти целия фреон също не дава на компресора да се пусне. Освен това климатроника си има диагностика, и грешки ако има излизат при нормалната диагностика, т.е. изведен е на общата диагностична букса (както и абс-а и тракшъна, круиза и т.н - all in one дет се вика ). Следва логичния въпрос, сигурен ли си че кабела е прекъснат, да не би да няма фреон и за това да не се пуска компресора. И толкова ли зле е прекъснат че не може да се оправи ? За втора употреба пиши ЛС на Алекс най-вероятно ще може да ти помогне.Прекъснат си е. Колата претърпя леко ПТП. Аз случайно го видях, защото си гледах за моторчето на чистачките, че и то нещо не работи. И като така и така трябва да го махам, по добре да го сменя. По-добре ли е да се смени заедно с дехидратора, защото иначе климатика си работеше много добре преди това? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 26 юни 2010 Сподели Публикувано 26 юни 2010 (редакция) Добре де, датчика нали е цял, счупен ли е че е прекъснат? Ако говориш за кабела и буксата му (аз така разбрах) дето са към инсталацията, защо ще махаш датчика за да смениш буксата/запоиш кабелчето ? Иначе по принцип дехидратора се сменя когато се запуши, виж тази тема "Галант и климатик", там ще видиш дискутирано за дехидратора, как се проверява дали е запушен, както и варианти за смяната му. Иначе ако искаш оригинален, комплект със дехидратора беше 209 лв преди 2 месеца, продава се и само датчика но цена не мога да ти кажа. Питай Мирослав за цени в Ратола, цената която аз ти казвам е от тук. Номерата като за моята кола (но предполагам и за твоята) са MR398069 комплект дехидратор+пресостат, MR398974 само пресостат според тук. Само пресостат със чиста съвест можеш да си сложиш и втора употеба, виж ми първия отговор за ЛС на Алекс. Успех. Редактирано 26 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 28 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 28 юни 2010 Кабелът на буксата е скъсан, но е съвсем в основата. И аз поне не бих рискувал да го поправям на място (без да махам датчика), а като трябва да го махам, направо ще го сменя. Вече се свързах с Алекс, така че се надявам скоро всичко де е 6. Благодаря за изчерпателната информация! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 юни 2010 Сподели Публикувано 28 юни 2010 Е, чак пък да рискуваш, вземаш от Алекс буксата с 5-10см кабел, режеш при теб и ако не ти се запоява усукваш жиците като газаджия/алармаджия (в кръга на шегата) и с термошлаух или дори изолирбанд изолираш. Ако си от София пиши ЛС, ще ти запоя новата букса безплатно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 28 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 28 юни 2010 Мерси колега, аз вече си поръчах датчика от Алекс. И ще ходя до някой сервиз за климатици тия дни. То доста странно е скъсан, дефакто няма нито една жица да излиза от датчика, направо платката му се вижда. А и климатика си работи, духа студено, ама не го пускам че знам ли какво може да стане и да прецакам нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 30 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 30 юни 2010 Добре де, датчика нали е цял, счупен ли е че е прекъснат? Ако говориш за кабела и буксата му (аз така разбрах) дето са към инсталацията, защо ще махаш датчика за да смениш буксата/запоиш кабелчето ? Иначе по принцип дехидратора се сменя когато се запуши, виж тази тема "Галант и климатик", там ще видиш дискутирано за дехидратора, как се проверява дали е запушен, както и варианти за смяната му. Иначе ако искаш оригинален, комплект със дехидратора беше 209 лв преди 2 месеца, продава се и само датчика но цена не мога да ти кажа. Питай Мирослав за цени в Ратола, цената която аз ти казвам е от тук. Номерата като за моята кола (но предполагам и за твоята) са MR398069 комплект дехидратор+пресостат, MR398974 само пресостат според тук. Само пресостат със чиста съвест можеш да си сложиш и втора употеба, виж ми първия отговор за ЛС на Алекс. Успех. Чак сега се сетих да погледна и аз парт номерта. И аз, незнам защо, предположих, че този датчик трябва да е един и същ за всички галанти, но уви - не е така. Дали защото съм с ГДИ мотора, дали поради някоя друга причина парт но. за мен ми излиза MR460309. Да го имате предвид, това ГДИ си е винаги различно приключение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 30 юни 2010 Сподели Публикувано 30 юни 2010 Не бъди толкова сигурен специално за тези части. Ако влезеш във http://www.nrf.nl/catalog/index.html и потърсиш, ще видиш че излиза един и същ дехидратор за всички модели, а ако погледнеш пак там оригиналните номера на които отговаря, те са поне 10. Т.е. в случая различен парт номер за една и съща част (пресостата се завива на дехидратора и щом той е еднакъв и пресостата ще става от един на друг според мен). Даже в този каталог точно моя парт номер не излиза, но дехидратора е 1:1 (вече ми е на колата) и стария пресостат си се зави на него без проблем. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 30 юни 2010 Автор Сподели Публикувано 30 юни 2010 И аз съм сигурен че този пресостат, който взех сега (не от GDI), ще може да се навие на дехидратора. Лошото е, че буксата му е различна - има 2 изходни клеми, а моят има 3. Може и да може да се преправи, но със сигурност ще е по-лесно просто да се сложи друг, който да е със същата букса. Явно датчика има още един доплънителен изход - някой японец сигурно знае най-добре защо. Може да греша, но ако не се лъжа компютърът на GDI е по-различен и оттам вероятно идват различията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanjomont Публикувано 4 юли 2010 Сподели Публикувано 4 юли 2010 Мерси за отговорите. А в момента, като е разкачен, някой има ли представа какво се случва? И дали трупа грешки? Ако някой го има или по скоро го продава моля да пише в темата или на лични. Здравей колега,имам такъв датчик от дехидратора за двойното налягане (поне това е буквалния превод от руски), втора употреба но работещ от "Каризма" 1.8 GDI - 20 лв.Ако мога да бъда полезен........... 0885465263,0898709236 или на Л.С.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.