Премини към съдържание

"Датчик Двойного Давления"


Stig

Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

Понеже кабела на този датчик, означен като "6-Датчик Двойного Давления", ми е прекъснат, се налага да го сменя. Оттук следват няколко въпроса:

1. Мога ли да го развия спокойно, в смисъл дали има някакво налягане там?

2. Какво му е наименованието на чист български?

3. Дали някой го има?

 

http://img717.imageshack.us/img717/5044/shemaklimatik.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това мисля че е датчик за налягането (Dual Pressure Switch) , така че е логично да го има. Кабела трябва да може да се разкача, ако са счупени изводите по-добре в сервиз за климатици.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

относно твоите въпроси:

 

1. Не го развивай, със сигурност има налягане там (ако имаш фреон де).

2. Аз бих го определил като "комбиниран датчик за минимално и максимално налягане".

3. Питай момчетата , които се занимават с части втора употреба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите.

 

А в момента, като е разкачен, някой има ли представа какво се случва? И дали трупа грешки?

 

Ако някой го има или по скоро го продава моля да пише в темата или на лични.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите.

 

А в момента, като е разкачен, някой има ли представа какво се случва? И дали трупа грешки?

 

 

По скоро не се включва компресора. Мисля, че блока на климатроника няма диагностика на грешки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На български се казва Пресостат този датчик. И да, ако ще се маха, трябва при климатикаджия да се изсмуче фреона първо, и не дръж дълго отворен дехидратора (цилиндъра върху който е завит) ако не планираш да сменяш и него (не е лоша идея).

Този датчик освен при прекалено високо (>30 bar), спира компресора и при твърде ниско налягане (от там dual pressure), т.е. когато е изтекъл целия или почти целия фреон също не дава на компресора да се пусне. Освен това климатроника си има диагностика, и грешки ако има излизат при нормалната диагностика, т.е. изведен е на общата диагностична букса (както и абс-а и тракшъна, круиза и т.н - all in one дет се вика :)). Следва логичния въпрос, сигурен ли си че кабела е прекъснат, да не би да няма фреон и за това да не се пуска компресора. И толкова ли зле е прекъснат че не може да се оправи ? За втора употреба пиши ЛС на Алекс най-вероятно ще може да ти помогне.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На български се казва Пресостат този датчик. И да, ако ще се маха, трябва при климатикаджия да се изсмуче фреона първо, и не дръж дълго отворен дехидратора (цилиндъра върху който е завит) ако не планираш да сменяш и него (не е лоша идея).

Този датчик освен при прекалено високо (>30 bar), спира компресора и при твърде ниско налягане (от там dual pressure), т.е. когато е изтекъл целия или почти целия фреон също не дава на компресора да се пусне. Освен това климатроника си има диагностика, и грешки ако има излизат при нормалната диагностика, т.е. изведен е на общата диагностична букса (както и абс-а и тракшъна, круиза и т.н - all in one дет се вика :)). Следва логичния въпрос, сигурен ли си че кабела е прекъснат, да не би да няма фреон и за това да не се пуска компресора. И толкова ли зле е прекъснат че не може да се оправи ? За втора употреба пиши ЛС на Алекс най-вероятно ще може да ти помогне.

Прекъснат си е. Колата претърпя леко ПТП. Аз случайно го видях, защото си гледах за моторчето на чистачките, че и то нещо не работи. И като така и така трябва да го махам, по добре да го сменя. По-добре ли е да се смени заедно с дехидратора, защото иначе климатика си работеше много добре преди това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, датчика нали е цял, счупен ли е че е прекъснат? Ако говориш за кабела и буксата му (аз така разбрах) дето са към инсталацията, защо ще махаш датчика за да смениш буксата/запоиш кабелчето ? Иначе по принцип дехидратора се сменя когато се запуши, виж тази тема "Галант и климатик", там ще видиш дискутирано за дехидратора, как се проверява дали е запушен, както и варианти за смяната му. Иначе ако искаш оригинален, комплект със дехидратора беше 209 лв преди 2 месеца, продава се и само датчика но цена не мога да ти кажа. Питай Мирослав за цени в Ратола, цената която аз ти казвам е от тук. Номерата като за моята кола (но предполагам и за твоята) са MR398069 комплект дехидратор+пресостат, MR398974 само пресостат според тук. Само пресостат със чиста съвест можеш да си сложиш и втора употеба, виж ми първия отговор за ЛС на Алекс.

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабелът на буксата е скъсан, но е съвсем в основата. И аз поне не бих рискувал да го поправям на място (без да махам датчика), а като трябва да го махам, направо ще го сменя. Вече се свързах с Алекс, така че се надявам скоро всичко де е 6.

 

Благодаря за изчерпателната информация!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, чак пък да рискуваш, вземаш от Алекс буксата с 5-10см кабел, режеш при теб и ако не ти се запоява усукваш жиците като газаджия/алармаджия (в кръга на шегата) и с термошлаух или дори изолирбанд изолираш. Ако си от София пиши ЛС, ще ти запоя новата букса безплатно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега, аз вече си поръчах датчика от Алекс. И ще ходя до някой сервиз за климатици тия дни.

То доста странно е скъсан, дефакто няма нито една жица да излиза от датчика, направо платката му се вижда.

 

А и климатика си работи, духа студено, ама не го пускам че знам ли какво може да стане и да прецакам нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, датчика нали е цял, счупен ли е че е прекъснат? Ако говориш за кабела и буксата му (аз така разбрах) дето са към инсталацията, защо ще махаш датчика за да смениш буксата/запоиш кабелчето ? Иначе по принцип дехидратора се сменя когато се запуши, виж тази тема "Галант и климатик", там ще видиш дискутирано за дехидратора, как се проверява дали е запушен, както и варианти за смяната му. Иначе ако искаш оригинален, комплект със дехидратора беше 209 лв преди 2 месеца, продава се и само датчика но цена не мога да ти кажа. Питай Мирослав за цени в Ратола, цената която аз ти казвам е от тук. Номерата като за моята кола (но предполагам и за твоята) са MR398069 комплект дехидратор+пресостат, MR398974 само пресостат според тук. Само пресостат със чиста съвест можеш да си сложиш и втора употеба, виж ми първия отговор за ЛС на Алекс.

 

Успех.

 

Чак сега се сетих да погледна и аз парт номерта. И аз, незнам защо, предположих, че този датчик трябва да е един и същ за всички галанти, но уви - не е така. Дали защото съм с ГДИ мотора, дали поради някоя друга причина парт но. за мен ми излиза MR460309.

 

Да го имате предвид, това ГДИ си е винаги различно приключение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бъди толкова сигурен специално за тези части. Ако влезеш във http://www.nrf.nl/catalog/index.html и потърсиш, ще видиш че излиза един и същ дехидратор за всички модели, а ако погледнеш пак там оригиналните номера на които отговаря, те са поне 10. Т.е. в случая различен парт номер за една и съща част (пресостата се завива на дехидратора и щом той е еднакъв и пресостата ще става от един на друг според мен). Даже в този каталог точно моя парт номер не излиза, но дехидратора е 1:1 (вече ми е на колата) и стария пресостат си се зави на него без проблем.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм сигурен че този пресостат, който взех сега (не от GDI), ще може да се навие на дехидратора. Лошото е, че буксата му е различна - има 2 изходни клеми, а моят има 3. Може и да може да се преправи, но със сигурност ще е по-лесно просто да се сложи друг, който да е със същата букса. Явно датчика има още един доплънителен изход - някой японец сигурно знае най-добре защо.

 

Може да греша, но ако не се лъжа компютърът на GDI е по-различен и оттам вероятно идват различията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите.

 

А в момента, като е разкачен, някой има ли представа какво се случва? И дали трупа грешки?

 

Ако някой го има или по скоро го продава моля да пише в темата или на лични.

 

 

Здравей колега,

имам такъв датчик от дехидратора за двойното налягане (поне това е буквалния превод от руски), втора употреба но работещ от "Каризма" 1.8 GDI - 20 лв.

Ако мога да бъда полезен........... 0885465263,0898709236 или на Л.С.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...