Премини към съдържание

Въпрос за диагностичен кабел за Галант 98 4г63


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, изчетох всички теми, които намерих за домашна диагностика, но не останах на 100% сигурен, дали този кабел:

 

http://cgi.ebay.co.uk/027-OBD2-DB9-Serial-Port-RS232-OBDII-OBD-EOBD-Cable-/220604377256?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item335d0ba8a8

 

със software EvoScan, ще ми свърши работа за Galant'98 4G63. Извинявайте, ако съм пропуснал отговора в някоя от темите, но намерих тема за по-стари галанти и каризми, а за галант след 97ма не. Та не знам дали нещо не е по-различно при по-новите галанти.

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, изчетох всички теми, които намерих за домашна диагностика, но не останах на 100% сигурен, дали този кабел:

 

http://cgi.ebay.co.uk/027-OBD2-DB9-Serial-Port-RS232-OBDII-OBD-EOBD-Cable-/220604377256?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item335d0ba8a8

 

със software EvoScan, ще ми свърши работа за Galant'98 4G63. Извинявайте, ако съм пропуснал отговора в някоя от темите, но намерих тема за по-стари галанти и каризми, а за галант след 97ма не. Та не знам дали нещо не е по-различно при по-новите галанти.

Благодаря предварително.

 

Това е само КАБЕЛ с две букси, т.е. сам по себе си никаква работа не върши. За тези коли забрави да правиш диагностика за 6 лири.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е само КАБЕЛ с две букси, т.е. сам по себе си никаква работа не върши. За тези коли забрави да правиш диагностика за 6 лири.

Аз останах с впечатление, че не е само кабел, а има и 2 чипа в куплонга, но явно греша. Тогава имам друг въпрос. За мен не проблем да си направя сам кабела, само че на схемата, която намерих във форума:

 

http://www.masterkit.ru/images/magazines/master_kit_2_RD_3_06.gif

 

не ми стана ясно какъв е този чип: "DA2"? Като гледам как е вързан "DA1" ми става ясно, че е max232, ама DA2 ... предполагам, че конвертира напреженията от сигнала, ама не знам какъв точно е чипа и дали кабел направен по тази схема ще работи с EvoScan-a.

И още един въпрос, знаете ли откъде мога да си купя готов, работещ кабел? Благодаря.

Редактирано от Nickky
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз останах с впечатление, че не е само кабел, а има и 2 чипа в куплонга, но явно греша. Тогава имам друг въпрос. За мен не проблем да си направя сам кабела, само че на схемата, която намерих във форума:

 

http://www.masterkit.ru/images/magazines/master_kit_2_RD_3_06.gif

 

не ми стана ясно какъв е този чип: "DA2"? Като гледам как е вързан "DA1" ми става ясно, че е max232, ама DA2 ... предполагам, че конвертира напреженията от сигнала, ама не знам какъв точно е чипа.

И още един въпрос, знаете ли откъде мога да си купя готов, работещ кабел? Благодаря.

 

Това е схема за OBD, т.е. не върши работа. Кабели има тук. Евоскана е обсъждан многократно във форума, но така и не стана ясно дали някой си го е купил и дали върши работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, колега, аз EvoScan-a го имам, ама нямам кабел. Дали някой има схема на кабел, която ще ми върши работа. Например схемата на този кабел:

Limitless Designs - OpenPort 1.3D USB OBDII/MUTIII/SSMII Datalogging USB Cable

от сайта на Limitless, че ми се вижда много скъпичък, аз се занимавам само любителски и няма смисъл да се набутвам толкова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, колега, аз EvoScan-a го имам, ама нямам кабел. Дали някой има схема на кабел, която ще ми върши работа. Например схемата на този кабел:

Limitless Designs - OpenPort 1.3D USB OBDII/MUTIII/SSMII Datalogging USB Cable

от сайта на Limitless, че ми се вижда много скъпичък, аз се занимавам само любителски и няма смисъл да се набутвам толкова.

 

Еми ако имах схема, и аз щях да го продавам за толкова. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми ако имах схема, и аз щях да го продавам за толкова. :)

Предполагам :) все пак не може да няма схеми някъде из нета. А пък, ако ми попадне, или ако си купя такъв кабел, ще му сваля схемата моментално и ще я публикувам тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам :) все пак не може да няма схеми някъде из нета. А пък, ако ми попадне, или ако си купя такъв кабел, ще му сваля схемата моментално и ще я публикувам тук.

 

Еми ще спечелиш много фенове. :) Но се съмнявам, че ще успееш. 100% маркировките по чиповете ще са заличени, а и нищо чудно да има и микроконтролер, на който няма как та му гепиш софта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми ще спечелиш много фенове. :) Но се съмнявам, че ще успееш. 100% маркировките по чиповете ще са заличени, а и нищо чудно да има и микроконтролер, на който няма как та му гепиш софта.

Какво ще кажеш за тази схема:

 

http://www.myrollingroad.com/OBD/openport13.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето още нещо интересно, тук има OpenPort кабел с отворен куплунг. Не се вижда ясно, ама май наистина има контролерче със софтуер.

 

http://pccar.ru/showthread.php?t=5067

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Евоскана е обсъждан многократно във форума, но така и не стана ясно дали някой си го е купил и дали върши работа.

 

Аз имам OpenPort 1.3U + Евоскан. Обаче не съм го закачал още. Тези дни може и да се накумя да го закачим - един приятел ще си сменя О-пръстен на делкото и ще трябва да се провери центровката как е, та ще се разбере дo колко работи. Поне USB драйвера работи и ЕвоСкана го открива като закачен кабел, но към кола така и още не съм го връзвал.

USB драйвера е писан от Tatrix, авторите на EcuFlash (не ЕвоСкан!), така че сигурно има контролерче вътре, ако аз трябваше да го правя сигурно така щеше да е най-лесно да се реализира, тъй като тоя кабел всъшност е USB<->COM<->'COM с нестандартна/плаваща честота' преходник в общи линии до колкото разбирам - има грижата да кара данните от и до колата, а самата логика на какво да се предава и на анализ на полученото се върши от софтуера (било то ЕвоСкан или ЕкуФлаш или whatever), за който кабела е просто един стандартен windows ком порт.

 

Колега Nickky, гледам си от София и си ентусиаст, пиши едно ЛС ако искаш може да се видим събота-неделя да си експериментираш по колата с кабела щом имаш желание.

 

Поздрави.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажеш за тази схема:

 

http://www.myrollingroad.com/OBD/openport13.pdf

 

Ами изглежда нормално, но ми е леко сложна, т.е. с много елементи. :) Май бих предпочел да дам $57, отколкото да се занимавам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами изглежда нормално, но ми е леко сложна, т.е. с много елементи. :) Май бих предпочел да дам $57, отколкото да се занимавам.

 

$57 е варианта без флаш съпорт, само не разбрах това ще рече ли че можеш все пак да чистиш грешки и да пускаш серивзни режими/тестове или не. Трябва да го питам онзи, но на сайта поне пише че тоя вариант е 'clear data-logger only'. Aз за това си wзех тоя от $97, макар че може и да съм се набутал $40 ако е ставало дума замо за флаш на ЕКУ-то,но здраве. Иначе и аз като гледам схемата може да се направи тов, ама софтуера после отгоре? Ако Ники тръгне да го прави, може да се обади да му дам драйвера (ако го няма свободно за изтегляне де).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много колеги, ще видя дали ще намеря чиповете от схемата. Иначе както казва Любо софтуера EvoScan, чете и предава на виртуален КОМ порт, та идеята ми е да не го правя USB, a RS232 кабела. Мисля, че така няма да има нужда от софтуер, ама ще видим :)

Колега, Любо, ще се радвам да видя как работи EvoScan-a. Аз в събота съм на работа и няма да мога, но в неделя съм свободен. Моля пиши тук или на лични кога ще правите диагностиката. Благодаря много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пиши на лични ГСМ да ти звънна преди да почнем, че и аз не знам още кога точно. Обаче това че няма да има USB частта и следователно няма да ти трябва софтуер не виждам логиката ти- как липсата на USB ще направи управляващия и подаващ запитвания към ЕКУ софтуер ненужен? Това именно е идеята, че тоя кабел само осъществява преноса, но самите данни си ги праща/чете софтуер отгоре. Т.е. дори да успееш да подкараш комуникацията със кабел самоделка, пак ще ти трябва документация за протокола и софтуер в който той да се вгради, за да можеш да разпитваш ЕКУ-то на колата и да му подаваш команди за влизане/излизане от разни режими. Или ти имаш предвид че няма да ти трябва драйвер за USB-то - да, няма да ти трябва ако е чист ком, но пък лаптопа трябва да има вграден такъв (модел от последните 4 години 90% няма да има), или да ползваш допълнителен преходник USB-COM, който си има собствен драйвер, също струва едни 30-40лв и доста често не се държи стабилно ако се закача за порт, имащ само RxTx (непълен), т.е. връщаш се в изходна позиция. Изобщо цената на тоя кабел + ЕвоСкан е много добре подбрана според мен - не много по-скъпо от колкото би излязла разработката на самоделка, така че да ти убие ентусиазма и да си купиш готово :)

 

Поздрави.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пиши на лични ГСМ да ти звънна преди да почнем, че и аз не знам още кога точно. Обаче това че няма да има USB частта и следователно няма да ти трябва софтуер не виждам логиката ти- как липсата на USB ще направи управляващия и подаващ запитвания към ЕКУ софтуер ненужен? Това именно е идеята, че тоя кабел само осъществява преноса, но самите данни си ги праща/чете софтуер отгоре. Т.е. дори да успееш да подкараш комуникацията със кабел самоделка, пак ще ти трябва документация за протокола и софтуер в който той да се вгради, за да можеш да разпитваш ЕКУ-то на колата и да му подаваш команди за влизане/излизане от разни режими. Или ти имаш предвид че няма да ти трябва драйвер за USB-то - да, няма да ти трябва ако е чист ком, но пък лаптопа трябва да има вграден такъв, или да ползваш допълнителен преходник USB-COM, който си има драйвер и също струва едни 30-40лв, т.е. изходна позиция. Цената на тоя кабел + ЕвоСкан е много добре подбрана според мен - не много по-скъпо от колкото би излязла разработката на самоделка, така че да ти убие ентусиазма и да си купиш готово :)

 

Поздрави.

 

Предполагам, че този софт в контролера на кабела, единствено препредава сигналите идващи от и отиващи към USB драйвера и обратното - от драйвера към ЕКУ-то. Тоест ролята му е само за да може кабела да е на USB, защото новите компютри нямат COM портове ... нещо като вграден USB->COM конвертор. А самия протокол е директно в EvoScan-a, той подава команди и анализира прочетеното от ЕКУ-то. Предполагам така защото съм програмист, правили сме подобни неща с колеги и със сигурност не бих забил цялата логика за комуникацията с ЕКУ-то в това контролерче на кабела. Освен, че ще е по-бавно и по-трудно, ще е и по-скъпо. Но това разбира се са само предположения :)

Ще ти пратя телефона ми.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е така. Ако изобщо има микроконтролер, то неговата роля е да реализира софтуерния UART, който си говори с колата, защото до колкото съм чел именно там е сложното - данните не се предават със "стандартна" скорост. Връзката от към компютъра му е "вградена" и в USB и в COM вариант - за софта вътре данните просто пристигат на определен адрес в паметта и се вдига прекъсване най-образно казано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че този софт в контролера на кабела, единствено препредава сигналите идващи от и отиващи към USB драйвера и обратното - от драйвера към ЕКУ-то. Тоест ролята му е само за да може кабела да е на USB, защото новите компютри нямат COM портове ... нещо като вграден USB->COM конвертор. А самия протокол е директно в EvoScan-a, той подава команди и анализира прочетеното от ЕКУ-то. Предполагам така защото съм програмист, правили сме подобни неща с колеги и със сигурност не бих забил цялата логика за комуникацията с ЕКУ-то в това контролерче на кабела. Освен, че ще е по-бавно и по-трудно, ще е и по-скъпо. Но това разбира се са само предположения :)

Ще ти пратя телефона ми.

Поздрави.

 

 

Ейй четете по добре форума :)

Има много изписано , нали за това съм си играл да го пиша за да не се чудите кое как и какво :)

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9545&view=findpost&p=129254

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9545&view=findpost&p=143227

 

Ако ти трябват протоколите за комуникация казвай , имам вече и софт и работи .

 

п.п. Прочети цялата тема , има интересни мнения от всички колеги .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега BallAtriX :good:

Вече със сигурност знам, че схемата за OpenPort е работеща и няма никакъв специфичен софтуер. Чипа, който прилича на контролер е FT232RQ и си идва с фабричен софтуер ... най обикновен сериен канал с един конвертор на сигналите представлява кабела. Няма да е проблем да се реализира ... само време да има. Мога да си поръчам някой евтин кабел за буксата и ще стане "original" :)

Редактирано от Nickky
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както и всеки VAG KKL кабел ще ти свърши същата работа :

 

http://cgi.ebay.co.uk/VAG-COM-409-1-KKL-USB-CABLE-VW-AUDI-SEAT-SKODA-GOLF-/380181420223?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item58849418bf

Те пък са със по малкия събрат на FT232RQ -> FT232BM

 

FT232RQ - не е проблем да си го програмираш с Firmware за кабела , става супер лесно през USB-То , просто си включваш готовия кабел и го програмираш.

Tactrix13U.ept

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както и всеки VAG KKL кабел ще ти свърши същата работа :

 

http://cgi.ebay.co.uk/VAG-COM-409-1-KKL-USB-CABLE-VW-AUDI-SEAT-SKODA-GOLF-/380181420223?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item58849418bf

Те пък са със по малкия събрат на FT232RQ -> FT232BM

 

FT232RQ - не е проблем да си го програмираш с Firmware за кабела , става супер лесно през USB-То , просто си включваш готовия кабел и го програмираш.

Tactrix13U.ept

Мерси много :icon_thumbup: , вече си поръчах VAG KKL кабел ... за цена от 30лв на ми се пои smd на експериментална платка, а и да не стане, кабела лесно ще се преправи след като вече имам схемата. Ще трябва ли да префлашвам FT232BM или с драйвера на производителя ще си стане директно.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много :icon_thumbup: , вече си поръчах VAG KKL кабел ... за цена от 30лв на ми се пои smd на експериментална платка, а и да не стане, кабела лесно ще се преправи след като вече имам схемата. Ще трябва ли да префлашвам FT232BM или с драйвера на производителя ще си стане директно.

Поздрави.

 

Няма да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане.

Е ако не стане, ще сменя FT232BM с FT232RQ, ще го препрограмирам и готово. А пък, ако има други разлики от схемата на OpenPort, те лесно ще се коригират.

Един въпрос към колегата BallAtriX - задължително ли ще ми се наложи да сменям FT232BM с FT232RQ или FT232BM може да се препрограмира с firmware-а на Tactrix?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много :icon_thumbup: , вече си поръчах VAG KKL кабел ... за цена от 30лв на ми се пои smd на експериментална платка, а и да не стане, кабела лесно ще се преправи след като вече имам схемата. Ще трябва ли да префлашвам FT232BM или с драйвера на производителя ще си стане директно.

Поздрави.

 

 

Аз моя го поръчах миналата година за 23 лв ( заедно с доставката от китай ) , а тук са по 45 лв :icon_doh:

 

Няма нужда да префлашваш нищо .

Кабела си работи с ЕвоСкан-а , EcuEdit-a и със другите програми , перфектно .

Става дума само за диагностиката , а ако искаш да префлашваш ЕКУ-то , май няма да стане ( ...а и незнам дали изобщо може на галантите ).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя го поръчах миналата година за 23 лв ( заедно с доставката от китай ) , а тук са по 45 лв :icon_doh:

 

Няма нужда да префлашваш нищо .

Кабела си работи с ЕвоСкан-а , EcuEdit-a и със другите програми , перфектно .

Става дума само за диагностиката , а ако искаш да префлашваш ЕКУ-то , май няма да стане ( ...а и незнам дали изобщо може на галантите ).

 

Мерси колега, трябва да се видим някой път, да черпя по бира :)

А с този кабел и EvoScan-a могат ли да се чистят натрупани грешки, ако има такива?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...