Nickky Публикувано 12 Май 2010 Сподели Публикувано 12 Май 2010 Здравейте колеги, изчетох всички теми, които намерих за домашна диагностика, но не останах на 100% сигурен, дали този кабел: http://cgi.ebay.co.uk/027-OBD2-DB9-Serial-Port-RS232-OBDII-OBD-EOBD-Cable-/220604377256?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item335d0ba8a8 със software EvoScan, ще ми свърши работа за Galant'98 4G63. Извинявайте, ако съм пропуснал отговора в някоя от темите, но намерих тема за по-стари галанти и каризми, а за галант след 97ма не. Та не знам дали нещо не е по-различно при по-новите галанти. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Здравейте колеги, изчетох всички теми, които намерих за домашна диагностика, но не останах на 100% сигурен, дали този кабел: http://cgi.ebay.co.uk/027-OBD2-DB9-Serial-Port-RS232-OBDII-OBD-EOBD-Cable-/220604377256?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item335d0ba8a8 със software EvoScan, ще ми свърши работа за Galant'98 4G63. Извинявайте, ако съм пропуснал отговора в някоя от темите, но намерих тема за по-стари галанти и каризми, а за галант след 97ма не. Та не знам дали нещо не е по-различно при по-новите галанти. Благодаря предварително. Това е само КАБЕЛ с две букси, т.е. сам по себе си никаква работа не върши. За тези коли забрави да правиш диагностика за 6 лири. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 (редакция) Това е само КАБЕЛ с две букси, т.е. сам по себе си никаква работа не върши. За тези коли забрави да правиш диагностика за 6 лири.Аз останах с впечатление, че не е само кабел, а има и 2 чипа в куплонга, но явно греша. Тогава имам друг въпрос. За мен не проблем да си направя сам кабела, само че на схемата, която намерих във форума: http://www.masterkit.ru/images/magazines/master_kit_2_RD_3_06.gif не ми стана ясно какъв е този чип: "DA2"? Като гледам как е вързан "DA1" ми става ясно, че е max232, ама DA2 ... предполагам, че конвертира напреженията от сигнала, ама не знам какъв точно е чипа и дали кабел направен по тази схема ще работи с EvoScan-a.И още един въпрос, знаете ли откъде мога да си купя готов, работещ кабел? Благодаря. Редактирано 13 Май 2010 от Nickky Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Аз останах с впечатление, че не е само кабел, а има и 2 чипа в куплонга, но явно греша. Тогава имам друг въпрос. За мен не проблем да си направя сам кабела, само че на схемата, която намерих във форума: http://www.masterkit.ru/images/magazines/master_kit_2_RD_3_06.gif не ми стана ясно какъв е този чип: "DA2"? Като гледам как е вързан "DA1" ми става ясно, че е max232, ама DA2 ... предполагам, че конвертира напреженията от сигнала, ама не знам какъв точно е чипа.И още един въпрос, знаете ли откъде мога да си купя готов, работещ кабел? Благодаря. Това е схема за OBD, т.е. не върши работа. Кабели има тук. Евоскана е обсъждан многократно във форума, но така и не стана ясно дали някой си го е купил и дали върши работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 Мерси много, колега, аз EvoScan-a го имам, ама нямам кабел. Дали някой има схема на кабел, която ще ми върши работа. Например схемата на този кабел: Limitless Designs - OpenPort 1.3D USB OBDII/MUTIII/SSMII Datalogging USB Cableот сайта на Limitless, че ми се вижда много скъпичък, аз се занимавам само любителски и няма смисъл да се набутвам толкова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Мерси много, колега, аз EvoScan-a го имам, ама нямам кабел. Дали някой има схема на кабел, която ще ми върши работа. Например схемата на този кабел: Limitless Designs - OpenPort 1.3D USB OBDII/MUTIII/SSMII Datalogging USB Cableот сайта на Limitless, че ми се вижда много скъпичък, аз се занимавам само любителски и няма смисъл да се набутвам толкова. Еми ако имах схема, и аз щях да го продавам за толкова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 Еми ако имах схема, и аз щях да го продавам за толкова. Предполагам все пак не може да няма схеми някъде из нета. А пък, ако ми попадне, или ако си купя такъв кабел, ще му сваля схемата моментално и ще я публикувам тук. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Предполагам все пак не може да няма схеми някъде из нета. А пък, ако ми попадне, или ако си купя такъв кабел, ще му сваля схемата моментално и ще я публикувам тук. Еми ще спечелиш много фенове. Но се съмнявам, че ще успееш. 100% маркировките по чиповете ще са заличени, а и нищо чудно да има и микроконтролер, на който няма как та му гепиш софта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 Еми ще спечелиш много фенове. Но се съмнявам, че ще успееш. 100% маркировките по чиповете ще са заличени, а и нищо чудно да има и микроконтролер, на който няма как та му гепиш софта.Какво ще кажеш за тази схема: http://www.myrollingroad.com/OBD/openport13.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 Ето още нещо интересно, тук има OpenPort кабел с отворен куплунг. Не се вижда ясно, ама май наистина има контролерче със софтуер. http://pccar.ru/showthread.php?t=5067 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 (редакция) Евоскана е обсъждан многократно във форума, но така и не стана ясно дали някой си го е купил и дали върши работа. Аз имам OpenPort 1.3U + Евоскан. Обаче не съм го закачал още. Тези дни може и да се накумя да го закачим - един приятел ще си сменя О-пръстен на делкото и ще трябва да се провери центровката как е, та ще се разбере дo колко работи. Поне USB драйвера работи и ЕвоСкана го открива като закачен кабел, но към кола така и още не съм го връзвал. USB драйвера е писан от Tatrix, авторите на EcuFlash (не ЕвоСкан!), така че сигурно има контролерче вътре, ако аз трябваше да го правя сигурно така щеше да е най-лесно да се реализира, тъй като тоя кабел всъшност е USB<->COM<->'COM с нестандартна/плаваща честота' преходник в общи линии до колкото разбирам - има грижата да кара данните от и до колата, а самата логика на какво да се предава и на анализ на полученото се върши от софтуера (било то ЕвоСкан или ЕкуФлаш или whatever), за който кабела е просто един стандартен windows ком порт. Колега Nickky, гледам си от София и си ентусиаст, пиши едно ЛС ако искаш може да се видим събота-неделя да си експериментираш по колата с кабела щом имаш желание. Поздрави. Редактирано 13 Май 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Какво ще кажеш за тази схема: http://www.myrollingroad.com/OBD/openport13.pdf Ами изглежда нормално, но ми е леко сложна, т.е. с много елементи. Май бих предпочел да дам $57, отколкото да се занимавам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Ами изглежда нормално, но ми е леко сложна, т.е. с много елементи. Май бих предпочел да дам $57, отколкото да се занимавам. $57 е варианта без флаш съпорт, само не разбрах това ще рече ли че можеш все пак да чистиш грешки и да пускаш серивзни режими/тестове или не. Трябва да го питам онзи, но на сайта поне пише че тоя вариант е 'clear data-logger only'. Aз за това си wзех тоя от $97, макар че може и да съм се набутал $40 ако е ставало дума замо за флаш на ЕКУ-то,но здраве. Иначе и аз като гледам схемата може да се направи тов, ама софтуера после отгоре? Ако Ники тръгне да го прави, може да се обади да му дам драйвера (ако го няма свободно за изтегляне де). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 Мерси много колеги, ще видя дали ще намеря чиповете от схемата. Иначе както казва Любо софтуера EvoScan, чете и предава на виртуален КОМ порт, та идеята ми е да не го правя USB, a RS232 кабела. Мисля, че така няма да има нужда от софтуер, ама ще видим Колега, Любо, ще се радвам да видя как работи EvoScan-a. Аз в събота съм на работа и няма да мога, но в неделя съм свободен. Моля пиши тук или на лични кога ще правите диагностиката. Благодаря много. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 (редакция) Пиши на лични ГСМ да ти звънна преди да почнем, че и аз не знам още кога точно. Обаче това че няма да има USB частта и следователно няма да ти трябва софтуер не виждам логиката ти- как липсата на USB ще направи управляващия и подаващ запитвания към ЕКУ софтуер ненужен? Това именно е идеята, че тоя кабел само осъществява преноса, но самите данни си ги праща/чете софтуер отгоре. Т.е. дори да успееш да подкараш комуникацията със кабел самоделка, пак ще ти трябва документация за протокола и софтуер в който той да се вгради, за да можеш да разпитваш ЕКУ-то на колата и да му подаваш команди за влизане/излизане от разни режими. Или ти имаш предвид че няма да ти трябва драйвер за USB-то - да, няма да ти трябва ако е чист ком, но пък лаптопа трябва да има вграден такъв (модел от последните 4 години 90% няма да има), или да ползваш допълнителен преходник USB-COM, който си има собствен драйвер, също струва едни 30-40лв и доста често не се държи стабилно ако се закача за порт, имащ само RxTx (непълен), т.е. връщаш се в изходна позиция. Изобщо цената на тоя кабел + ЕвоСкан е много добре подбрана според мен - не много по-скъпо от колкото би излязла разработката на самоделка, така че да ти убие ентусиазма и да си купиш готово Поздрави. Редактирано 13 Май 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 Пиши на лични ГСМ да ти звънна преди да почнем, че и аз не знам още кога точно. Обаче това че няма да има USB частта и следователно няма да ти трябва софтуер не виждам логиката ти- как липсата на USB ще направи управляващия и подаващ запитвания към ЕКУ софтуер ненужен? Това именно е идеята, че тоя кабел само осъществява преноса, но самите данни си ги праща/чете софтуер отгоре. Т.е. дори да успееш да подкараш комуникацията със кабел самоделка, пак ще ти трябва документация за протокола и софтуер в който той да се вгради, за да можеш да разпитваш ЕКУ-то на колата и да му подаваш команди за влизане/излизане от разни режими. Или ти имаш предвид че няма да ти трябва драйвер за USB-то - да, няма да ти трябва ако е чист ком, но пък лаптопа трябва да има вграден такъв, или да ползваш допълнителен преходник USB-COM, който си има драйвер и също струва едни 30-40лв, т.е. изходна позиция. Цената на тоя кабел + ЕвоСкан е много добре подбрана според мен - не много по-скъпо от колкото би излязла разработката на самоделка, така че да ти убие ентусиазма и да си купиш готово Поздрави. Предполагам, че този софт в контролера на кабела, единствено препредава сигналите идващи от и отиващи към USB драйвера и обратното - от драйвера към ЕКУ-то. Тоест ролята му е само за да може кабела да е на USB, защото новите компютри нямат COM портове ... нещо като вграден USB->COM конвертор. А самия протокол е директно в EvoScan-a, той подава команди и анализира прочетеното от ЕКУ-то. Предполагам така защото съм програмист, правили сме подобни неща с колеги и със сигурност не бих забил цялата логика за комуникацията с ЕКУ-то в това контролерче на кабела. Освен, че ще е по-бавно и по-трудно, ще е и по-скъпо. Но това разбира се са само предположения Ще ти пратя телефона ми. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Не е така. Ако изобщо има микроконтролер, то неговата роля е да реализира софтуерния UART, който си говори с колата, защото до колкото съм чел именно там е сложното - данните не се предават със "стандартна" скорост. Връзката от към компютъра му е "вградена" и в USB и в COM вариант - за софта вътре данните просто пристигат на определен адрес в паметта и се вдига прекъсване най-образно казано. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Предполагам, че този софт в контролера на кабела, единствено препредава сигналите идващи от и отиващи към USB драйвера и обратното - от драйвера към ЕКУ-то. Тоест ролята му е само за да може кабела да е на USB, защото новите компютри нямат COM портове ... нещо като вграден USB->COM конвертор. А самия протокол е директно в EvoScan-a, той подава команди и анализира прочетеното от ЕКУ-то. Предполагам така защото съм програмист, правили сме подобни неща с колеги и със сигурност не бих забил цялата логика за комуникацията с ЕКУ-то в това контролерче на кабела. Освен, че ще е по-бавно и по-трудно, ще е и по-скъпо. Но това разбира се са само предположения Ще ти пратя телефона ми. Поздрави. Ейй четете по добре форума Има много изписано , нали за това съм си играл да го пиша за да не се чудите кое как и какво http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9545&view=findpost&p=129254 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9545&view=findpost&p=143227 Ако ти трябват протоколите за комуникация казвай , имам вече и софт и работи . п.п. Прочети цялата тема , има интересни мнения от всички колеги . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 (редакция) Благодаря, колега BallAtriX :good: Вече със сигурност знам, че схемата за OpenPort е работеща и няма никакъв специфичен софтуер. Чипа, който прилича на контролер е FT232RQ и си идва с фабричен софтуер ... най обикновен сериен канал с един конвертор на сигналите представлява кабела. Няма да е проблем да се реализира ... само време да има. Мога да си поръчам някой евтин кабел за буксата и ще стане "original" Редактирано 13 Май 2010 от Nickky Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 13 Май 2010 Сподели Публикувано 13 Май 2010 Както и всеки VAG KKL кабел ще ти свърши същата работа : http://cgi.ebay.co.uk/VAG-COM-409-1-KKL-USB-CABLE-VW-AUDI-SEAT-SKODA-GOLF-/380181420223?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item58849418bfТе пък са със по малкия събрат на FT232RQ -> FT232BM FT232RQ - не е проблем да си го програмираш с Firmware за кабела , става супер лесно през USB-То , просто си включваш готовия кабел и го програмираш.Tactrix13U.ept Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 13 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2010 Както и всеки VAG KKL кабел ще ти свърши същата работа : http://cgi.ebay.co.uk/VAG-COM-409-1-KKL-USB-CABLE-VW-AUDI-SEAT-SKODA-GOLF-/380181420223?cmd=ViewItem&pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item58849418bfТе пък са със по малкия събрат на FT232RQ -> FT232BM FT232RQ - не е проблем да си го програмираш с Firmware за кабела , става супер лесно през USB-То , просто си включваш готовия кабел и го програмираш.Tactrix13U.eptМерси много :icon_thumbup: , вече си поръчах VAG KKL кабел ... за цена от 30лв на ми се пои smd на експериментална платка, а и да не стане, кабела лесно ще се преправи след като вече имам схемата. Ще трябва ли да префлашвам FT232BM или с драйвера на производителя ще си стане директно.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 14 Май 2010 Сподели Публикувано 14 Май 2010 Мерси много :icon_thumbup: , вече си поръчах VAG KKL кабел ... за цена от 30лв на ми се пои smd на експериментална платка, а и да не стане, кабела лесно ще се преправи след като вече имам схемата. Ще трябва ли да префлашвам FT232BM или с драйвера на производителя ще си стане директно.Поздрави. Няма да стане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 14 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 14 Май 2010 Няма да стане.Е ако не стане, ще сменя FT232BM с FT232RQ, ще го препрограмирам и готово. А пък, ако има други разлики от схемата на OpenPort, те лесно ще се коригират.Един въпрос към колегата BallAtriX - задължително ли ще ми се наложи да сменям FT232BM с FT232RQ или FT232BM може да се препрограмира с firmware-а на Tactrix? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 14 Май 2010 Сподели Публикувано 14 Май 2010 Мерси много :icon_thumbup: , вече си поръчах VAG KKL кабел ... за цена от 30лв на ми се пои smd на експериментална платка, а и да не стане, кабела лесно ще се преправи след като вече имам схемата. Ще трябва ли да префлашвам FT232BM или с драйвера на производителя ще си стане директно.Поздрави. Аз моя го поръчах миналата година за 23 лв ( заедно с доставката от китай ) , а тук са по 45 лв :icon_doh: Няма нужда да префлашваш нищо .Кабела си работи с ЕвоСкан-а , EcuEdit-a и със другите програми , перфектно . Става дума само за диагностиката , а ако искаш да префлашваш ЕКУ-то , май няма да стане ( ...а и незнам дали изобщо може на галантите ). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 15 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 15 Май 2010 Аз моя го поръчах миналата година за 23 лв ( заедно с доставката от китай ) , а тук са по 45 лв :icon_doh: Няма нужда да префлашваш нищо .Кабела си работи с ЕвоСкан-а , EcuEdit-a и със другите програми , перфектно . Става дума само за диагностиката , а ако искаш да префлашваш ЕКУ-то , май няма да стане ( ...а и незнам дали изобщо може на галантите ). Мерси колега, трябва да се видим някой път, да черпя по бира А с този кабел и EvoScan-a могат ли да се чистят натрупани грешки, ако има такива? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.