Ивайло Нинов Публикувано 24 април 2010 Сподели Публикувано 24 април 2010 Колеги, Имам следния проблем: Днеска си пуснах климатроника и след като го спрях, започна да цъка нещо (доста ясно) зад жабката. Пускам климатр. спира, спирам... пак започва. Моля всеки, който се е сблъсквал с подобен проблем или е запознат, да изкаже мнение къде и каква може да е повредата. Прилагам и клипче (не много добро) за да чуете и видите за какво става въпрос. http://vbox7.com/play:34c5da04 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 24 април 2010 Сподели Публикувано 24 април 2010 До колкото се вижда и чува май идва от серво моторчето ( това което си снимал последно )Предполагам вътре някоя от зъбните колела прескачат и не може да завърти лостовата с-ма. Вижда се леко помръдване на механизма . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 24 април 2010 Сподели Публикувано 24 април 2010 До колкото се вижда и чува май идва от серво моторчето ( това което си снимал последно )Предполагам вътре някоя от зъбните колела прескачат и не може да завърти лостовата с-ма. Вижда се леко помръдване на механизма .Да,когато ми докараха моята кола имах същият проблем.Зъбче от зъбното колело се отчупва и клапата не може да стигне до края.Моторчето се отваря леко с отвертка.Колелцето не прави пълен оборот вътре,така че може да се нагласи изроненото зъбче да спре да контактува с останалите колелца. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 25 април 2010 Автор Сподели Публикувано 25 април 2010 (редакция) Благодаря колеги за отговорите.BallAtrix, и на мен ми се стори,че идва от този механизъм горе в дясно(последното което съм снимал) И да, снимах, да се види потрепването (в такт с почукването) Колеги, можете ли да ми обясните по-потробно за какво служи тази част(как влияе на цялата система Климатр.), как може да се оправи и какви пари е горе долу (извинявам се за глуповатите въпроси)? Редактирано 25 април 2010 от Ивайло Нинов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 25 април 2010 Сподели Публикувано 25 април 2010 (редакция) Благодаря колеги за отговорите.BallAtrix, и на мен ми се стори,че идва от този механизъм горе в дясно(последното което съм снимал) И да, снимах, да се види потрепването (в такт с почукването) Колеги, можете ли да ми обясните по-потробно за какво служи тази част(как влияе на цялата система Климатр.), как може да се оправи и какви пари е горе долу (извинявам се за глуповатите въпроси)? Моторчето което щрака при теб е за смяна на външен и вътрешен въздух,тоест сега клапата ти не може да иде в едно от крайните положения и да затваря съответно вътрешния и външния кръг.За ремонта си бях писал с един колега,който беше ходил в сервиз,а там му сменили направо цялото моторче и ставаше въпрос за сума от порядъка на 200-300 лв. Предлагам ти да се въоръжиш с няколко ключа и отвертка,1-2 часа свободно време и да си спестиш парите . Ваденето на моторчето не е голяма философия,а после внимателно се отваря,защото е с едни пластмасови щипчици.Аз я правих тази процедура миналата година,на 2 от трите моторчета и сега си работят нормално. Редактирано 25 април 2010 от Addicted Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 25 април 2010 Сподели Публикувано 25 април 2010 Просто по по спомен говоря , тъй като разглеждах на моята тази част , но беше преди . Та това е моторче което завърта клапата която определя дали да върти въздуха в купето или да вкарва свеж въздух от вън . Като гледам моторчето е здраво , но не мога да кажа дали механизъма е наред.Т.е. сигурно има някакви зъбни колела в тази черна кутийка , които може да са счупени - не знам . Никога не съм го разглабял , и говоря малко наизуст Помоли някой познат който рабира , да го разглоби и да каже какво е положението .Идея си нямам колко може да струва , но пък повредата може да не е сериозна . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 25 април 2010 Сподели Публикувано 25 април 2010 Дано не го чувам тоя звук на някоя от служебните коли........че лошо. :icon_crying: :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jimbim Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 Дано не го чувам тоя звук на някоя от служебните коли........че лошо. :icon_crying: :icon_crying:Така както е започната тази тема искам да продалжа,при мен този звук се чува от моторчето което е точно зад пепелника в централната конзола ,кои клапи за въздух обслужва.То започва да работи при всяко подаване на контакт и след около 20 сек.спира да се чува този звук. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 27 юни 2010 Сподели Публикувано 27 юни 2010 Така както е започната тази тема искам да продалжа,при мен този звук се чува от моторчето което е точно зад пепелника в централната конзола ,кои клапи за въздух обслужва.То започва да работи при всяко подаване на контакт и след около 20 сек.спира да се чува този звук.Колега, моторчето намиращо се зад централната конзола (air mix damper motor) определя колко топъл и колко студен въздух да пусне климатроника. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Базикчо Публикувано 17 Май 2011 Сподели Публикувано 17 Май 2011 Здравейте колеги, за съжаление и аз имам същия проблем с това тракане. Може ли малко по подробно да обясните ( снимки или клипчета ) какво точно трябва да се свали и какво се бута по моторчето. Аз съм пълен новобранец на Каризмата и не знам още кое е къде е. Но този звук си е доста дразнещ. Ако може да ме насочите и към някаква инструкция на Български или Английски език за този климатроник и има ли настройка с която да не издава звука дори и да не работи поне засега. Още нещо което трябва да се бутне според мен, пластмасата зад волата между бутоните за мигачите и чистачните доста мърда кои винт точно я държи само нея за да го притегна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 (редакция) Колега, ако при теб тракането идва откъм жабката, това е моторчето управляващо клапата за вътрешен и външен въздух. Ако искаш тракането да спре, натисни бутона за смяната на тази клапа. Редактирано 18 Май 2011 от Addicted Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Базикчо Публикувано 22 Май 2011 Сподели Публикувано 22 Май 2011 (редакция) При мен това не помага много така че реших сега да го опрвям това моторче, така и така сега е поразглобено там чистя филътра на климатроника. Най горе вдясно на снимката се пада то нали ( не се вижда цялото тук). Та въпроса ми е трябва ли да го изваждам цялото и да го разглобявам самото моторче или може и както си е там само да бутна нещо ( тази пластина ли разместо когато мърда когато е вертикална ) за да се наместят зъбчетата му. http://img515.imageshack.us/img515/250/dsc00042vk.jpg Редактирано 22 Май 2011 от Базикчо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Базикчо Публикувано 22 Май 2011 Сподели Публикувано 22 Май 2011 (редакция) Сега като тествах климатика с чистия филтър съм 99% сигурен че звукът идва от друго моторче някъде зад синия кабел вляло от филтъра зад самия климатроник или радиомястото отзад. http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/pics/0_1_77933.gif Идея кое точно е от тези ? Редактирано 22 Май 2011 от Базикчо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 22 Май 2011 Сподели Публикувано 22 Май 2011 (редакция) Там зад радиото май имаше. Със сигурност имаш още едно в тази зона от страната на шофьора, ако се наведеш по-сериозно се вижда. Пускаш го в положението в който шуми и слушаш хубаво. После това, което те съмнява му вадиш кабела и ако не шуми е то. Трябва да го отвориш и ако може му нагласиш механизма, да не прескача. Ако не стане си търсиш друго. Редактирано 22 Май 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Базикчо Публикувано 23 Май 2011 Сподели Публикувано 23 Май 2011 За мое съжаление не е и това под ключа вдясно от педала за гаста. :(Според мен вече не е от 86317B , C , D MOTOR,AUTO HEATER CONTROL ( R35: AUTO A/C WITH AIR PURIFIER ) A от 86371 TRANSISTOR,HEATER CONTROL поне според схемата, и това откъде чувам аз звука ( странното е че не го виждам никъде това в момента съм без радио ) Има ли някаква опасност ако си го оставя така да стане сериозна повреда или не му пречи нищо освен дразнещото тракане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 23 Май 2011 Сподели Публикувано 23 Май 2011 TRANSISTOR,HEATER CONTROL ти е транзистора, който регулира перката на вентилатора (на корпуса на йонизатора е). Като не е това от шофьорската страна, някъде на същото място но от дясно и и доста по-забутано има още едно моторче http://img717.imageshack.us/img717/6444/clima.th.png Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Базикчо Публикувано 26 Май 2011 Сподели Публикувано 26 Май 2011 (редакция) Така както е започната тази тема искам да продалжа,при мен този звук се чува от моторчето което е точно зад пепелника в централната конзола ,кои клапи за въздух обслужва.То започва да работи при всяко подаване на контакт и след около 20 сек.спира да се чува този звук. Колега, моторчето намиращо се зад централната конзола (air mix damper motor) определя колко топъл и колко студен въздух да пусне климатроника. Днес най накрая успях с галамацията в Кат и успях дори да я покарам най накрая тази кола. И като гледам моторчето е точно това. Сега може ли обяснение само за него, кои пластмаси трябва да се свалят и кое друго се пипа за него. Благодаря за проявената търпимост предварително. Редактирано 26 Май 2011 от Базикчо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 Май 2011 Сподели Публикувано 26 Май 2011 (редакция) Дясната пластмаса на централната конзола, ако не може от там - пепелника, радиото и после кутията под него. Онзи ден прокарвах един проводник в тази зона, ама не се сетих да погледна за моторчето, ама мисля че имаше една пласмаса, която може да пречи, дори и да махнеш дясната кора. Редактирано 26 Май 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.