Премини към съдържание

Климатроник на Каризма GDI


Препоръчано мнение

Колеги,

 

Имам следния проблем:

Днеска си пуснах климатроника и след като го спрях, започна да цъка нещо (доста ясно) зад жабката. Пускам климатр. спира, спирам... пак започва.

Моля всеки, който се е сблъсквал с подобен проблем или е запознат, да изкаже мнение къде и каква може да е повредата.

Прилагам и клипче (не много добро) за да чуете и видите за какво става въпрос.

http://vbox7.com/play:34c5da04

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото се вижда и чува май идва от серво моторчето ( това което си снимал последно )

Предполагам вътре някоя от зъбните колела прескачат и не може да завърти лостовата с-ма.

Вижда се леко помръдване на механизма .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото се вижда и чува май идва от серво моторчето ( това което си снимал последно )

Предполагам вътре някоя от зъбните колела прескачат и не може да завърти лостовата с-ма.

Вижда се леко помръдване на механизма .

Да,когато ми докараха моята кола имах същият проблем.Зъбче от зъбното колело се отчупва и клапата не може да стигне до края.Моторчето се отваря леко с отвертка.Колелцето не прави пълен оборот вътре,така че може да се нагласи изроненото зъбче да спре да контактува с останалите колелца.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги за отговорите.

BallAtrix, и на мен ми се стори,че идва от този механизъм горе в дясно(последното което съм снимал) И да, снимах, да се види потрепването (в такт с почукването)

 

Колеги, можете ли да ми обясните по-потробно за какво служи тази част(как влияе на цялата система Климатр.), как може да се оправи и какви пари е горе долу (извинявам се за глуповатите въпроси)?

Редактирано от Ивайло Нинов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги за отговорите.

BallAtrix, и на мен ми се стори,че идва от този механизъм горе в дясно(последното което съм снимал) И да, снимах, да се види потрепването (в такт с почукването)

 

Колеги, можете ли да ми обясните по-потробно за какво служи тази част(как влияе на цялата система Климатр.), как може да се оправи и какви пари е горе долу (извинявам се за глуповатите въпроси)?

 

Моторчето което щрака при теб е за смяна на външен и вътрешен въздух,тоест сега клапата ти не може да иде в едно от крайните положения и да затваря съответно вътрешния и външния кръг.

За ремонта си бях писал с един колега,който беше ходил в сервиз,а там му сменили направо цялото моторче и ставаше въпрос за сума от порядъка на 200-300 лв. Предлагам ти да се въоръжиш с няколко ключа и отвертка,1-2 часа свободно време и да си спестиш парите :). Ваденето на моторчето не е голяма философия,а после внимателно се отваря,защото е с едни пластмасови щипчици.Аз я правих тази процедура миналата година,на 2 от трите моторчета и сега си работят нормално.

Редактирано от Addicted
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто по по спомен говоря , тъй като разглеждах на моята тази част , но беше преди .

 

Та това е моторче което завърта клапата която определя дали да върти въздуха в купето или да вкарва свеж въздух от вън .

 

Като гледам моторчето е здраво , но не мога да кажа дали механизъма е наред.

Т.е. сигурно има някакви зъбни колела в тази черна кутийка , които може да са счупени - не знам .

Никога не съм го разглабял , и говоря малко наизуст :)

Помоли някой познат който рабира , да го разглоби и да каже какво е положението .

Идея си нямам колко може да струва , но пък повредата може да не е сериозна .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Дано не го чувам тоя звук на някоя от служебните коли........че лошо. :icon_crying: :icon_crying:

Така както е започната тази тема искам да продалжа,при мен този звук се чува от моторчето което е точно зад пепелника в централната конзола ,кои клапи за въздух обслужва.То започва да работи при всяко подаване на контакт и след около 20 сек.спира да се чува този звук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така както е започната тази тема искам да продалжа,при мен този звук се чува от моторчето което е точно зад пепелника в централната конзола ,кои клапи за въздух обслужва.То започва да работи при всяко подаване на контакт и след около 20 сек.спира да се чува този звук.

Колега, моторчето намиращо се зад централната конзола (air mix damper motor) определя колко топъл и колко студен въздух да пусне климатроника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Здравейте колеги, за съжаление и аз имам същия проблем с това тракане. Може ли малко по подробно да обясните ( снимки или клипчета ) какво точно трябва да се свали и какво се бута по моторчето. Аз съм пълен новобранец на Каризмата и не знам още кое е къде е. Но този звук си е доста дразнещ. Ако може да ме насочите и към някаква инструкция на Български или Английски език за този климатроник и има ли настройка с която да не издава звука дори и да не работи поне засега.

 

Още нещо което трябва да се бутне според мен, пластмасата зад волата между бутоните за мигачите и чистачните доста мърда кои винт точно я държи само нея за да го притегна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако при теб тракането идва откъм жабката, това е моторчето управляващо клапата за вътрешен и външен въздух. Ако искаш тракането да спре, натисни бутона за смяната на тази клапа.

Редактирано от Addicted
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен това не помага много така че реших сега да го опрвям това моторче, така и така сега е поразглобено там чистя филътра на климатроника. Най горе вдясно на снимката се пада то нали ( не се вижда цялото тук). Та въпроса ми е трябва ли да го изваждам цялото и да го разглобявам самото моторче или може и както си е там само да бутна нещо ( тази пластина ли разместо когато мърда когато е вертикална ) за да се наместят зъбчетата му.

 

http://img515.imageshack.us/img515/250/dsc00042vk.jpg

Редактирано от Базикчо
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като тествах климатика с чистия филтър съм 99% сигурен че звукът идва от друго моторче някъде зад синия кабел вляло от филтъра зад самия климатроник или радиомястото отзад.

 

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/pics/0_1_77933.gif

 

Идея кое точно е от тези ?

Редактирано от Базикчо
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там зад радиото май имаше. Със сигурност имаш още едно в тази зона от страната на шофьора, ако се наведеш по-сериозно се вижда. Пускаш го в положението в който шуми и слушаш хубаво. После това, което те съмнява му вадиш кабела и ако не шуми е то. Трябва да го отвориш и ако може му нагласиш механизма, да не прескача. Ако не стане си търсиш друго.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мое съжаление не е и това под ключа вдясно от педала за гаста. :(

Според мен вече не е от 86317B , C , D MOTOR,AUTO HEATER CONTROL ( R35: AUTO A/C WITH AIR PURIFIER )

 

A от 86371 TRANSISTOR,HEATER CONTROL поне според схемата, и това откъде чувам аз звука ( странното е че не го виждам никъде това в момента съм без радио ) Има ли някаква опасност ако си го оставя така да стане сериозна повреда или не му пречи нищо освен дразнещото тракане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TRANSISTOR,HEATER CONTROL ти е транзистора, който регулира перката на вентилатора (на корпуса на йонизатора е). Като не е това от шофьорската страна, някъде на същото място но от дясно и и доста по-забутано има още едно моторче

 

http://img717.imageshack.us/img717/6444/clima.th.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така както е започната тази тема искам да продалжа,при мен този звук се чува от моторчето което е точно зад пепелника в централната конзола ,кои клапи за въздух обслужва.То започва да работи при всяко подаване на контакт и след около 20 сек.спира да се чува този звук.

 

Колега, моторчето намиращо се зад централната конзола (air mix damper motor) определя колко топъл и колко студен въздух да пусне климатроника.

 

 

Днес най накрая успях с галамацията в Кат и успях дори да я покарам най накрая тази кола. И като гледам моторчето е точно това. Сега може ли обяснение само за него, кои пластмаси трябва да се свалят и кое друго се пипа за него. Благодаря за проявената търпимост предварително.

Редактирано от Базикчо
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дясната пластмаса на централната конзола, ако не може от там - пепелника, радиото и после кутията под него. Онзи ден прокарвах един проводник в тази зона, ама не се сетих да погледна за моторчето, ама мисля че имаше една пласмаса, която може да пречи, дори и да махнеш дясната кора.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...