Премини към съдържание

Проблем ГНП


Yavors

Препоръчано мнение

Здравейте и ЧНГ на всички.

Става въпрос за Carisma 1.9TD 97г. От известно време когато дам на контакт, докато подгряват свещите се чува една щракане или цъкане от помпата .Него прави всеки път но забелязах че и при студен и топъл двигател си го има. Помпата е Lucas.

Имам и още един проблем. Не ми държи оборотите най вече като е студена, играят постоянно с 20-30 оборота нагоре надоло. А като загрее аз вече сам в двицение примерно карам на 4-та и пускам педала на гаста и започва да предърпва се едно ще изгасне.

Редактирано от Yavors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клапана за гасене ти прави номера...

Скоро ще се наложи да го сменяш сигурно... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дано не е от него.Проблема при мен започна от преди 6 месеца след къто ми сменяха гарнитура на главата.Колата започна да пуши много, не вървеше като хората, и се получи някакъв резонанс от 2300 до 2500 оборота.Тогава писах тук в форума. Ходих на майстор и той ми прави някаква центровка и колата се оправи.Но се указа че са ми зацепели помпата с 1 зъб напред. Оправиха ми ремъка и сега си почна пак да пуше обаче като я паля има някакво закаснение в паленето, не пали както преди и се получи това щракане. Иначе колата си пали и на минус 10 (малко по трудно ама пали).А колко струва въпросния клапан и дали ще мога сам да се справя с подмяната или да ходя на майстор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко струва въпросния клапан и дали ще мога сам да се справя с подмяната или да ходя на майстор.
Оригиналният е доста скъп 150-180 лв.но хубавото е че можеш и сам да си го смениш...

Има и по 30 -40 лв. клапани, но както е описал Пламен в темата дето е постнал, трябва да се правят преработки на инсталацията, заради вграденият чип на имобилайзера, в оригиналният клапан..

 

П.П.Ето така изглежда оригиналният ...

http://media.snimka.bg/5219/016693142-big.jpg

Редактирано от mario64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният е доста скъп 150-180 лв.но хубавото е че можеш и сам да си го смениш...

Има и по 30 -40 лв. клапани, но както е описал Пламен в темата дето е постнал, трябва да се правят преработки на инсталацията, заради вграденият чип на имобилайзера, в оригиналният клапан..

 

П.П.Ето така изглежда оригиналният ...

http://media.snimka.bg/5219/016693142-big.jpg

Не е този бре...........това е авансаторния клапан, а този ,с който се гаси мотора и на него е имобилайзера , е като отвориш снимката, както е помпата, по вдясно е ,под златистата планка и отгоре му минава кабела на ТПС-а..........пак над него има винтче с пломба или пък до него седи входния маркуч с фланеца на горивото ,на него отгоре му има пробка за обезвъздушаване..........

Ето така изглежда със срязаната планка и новия клапан........

http://media.snimka.bg/1773/009800501.jpg

 

Ето и общия изглед на помпата ,снимана отгоре........

http://media.snimka.bg/5219/016693142-big.jpg

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че не е от този клапан а от Авансатора(мисля че така се казваше). До това мнение стигнах, като извадих буксичката която е на кабелчето което влиза в авансатора. Като дадох на контакт го нямаше това щракане. Като си сложа пак буксата и дам на контакт си щрака. Като го замерих се оказва, че щрака до като вдигне напрежението до 12 волта за точно 4 секунди ( и 4 сек. е щракането). На всичкото отгоре, има и теч от кабелчето което влиза в авансатора. Подлежи ли на ремонт този клапан или да се ориентирам към нов? И ако може някои да ми обясни какво точно прави този авансатор, защото някъде четох, че от него може да се получат доста от проблемите които имам - пушене, придърпване, двигателя ми се струва, че работи тежко и трудно пали сутрин...

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правене на диагностика по метода с вадене на разни букси е много некомпетентно........Явно самия клапан си е здрав( щом все пак щрака), но трябва да се намери какво го кара да се държи така.......Явно с откачане на букси нямя да се разбере.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз несъм палил колата просто на контакт за да се уверя,че е от него, иначе сега вече помпата щеше да изглежда като на първата снимка която е показал DJ Tymbi .Целта беше да се уверя че е от авансатора а не от този клапан за гасене. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И ако може някои да ми обясни какво точно прави този авансатор, защото някъде четох, че от него може да се получат доста от проблемите които имам - пушене, придърпване, двигателя ми се струва, че работи тежко и трудно пали сутрин...
Този авансатор прави точно тези номера, дето си описал...

Пали трудно и с повече газ, пуши бяло, мени оборотите даже понякога и сама изгасва ...

Сменяй клапана който съм ти посочил на снимката и ще се оправи колата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се определи от какво е проблема, аванс коректора е нормално при даване на контакт да "жужи" няколко секунди, това обаче не означава че всико работи нормално. Как проверихте зацепването на ангренажа?

Зацепването ми го правиха в сервиз.Когато са го зацепили погрешно са гледали някакви грешни белези.Когато ходих и им казах че е зацепена помпата с един зъб напред ми казаха даже че ако било верно даже нямало да запали.Прегледа го и установи че наистина е така и го зацепи пред мен по белезите на ремъка.

А цената на клапана 200лв. ли е или има и по евтин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Този авансатор ако не работи трябва ли да се движе отвътре буталцето,защото моя го свалихме и се вижда че се движи буталцето.От кабела тече доста нафта.Как мога да се уверя, че е за смяна?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Смених Всички уплатнения на клапана и сега си е 6.Няма теч и всичко става точно за 50 стотинки.Ако някой се интересува може да покажа и снимки на разглобен клапан.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Извинявам се че, пиша в стара тема.

Но възможно ли е Авансатора, да не е завит както трябва. :icon_hmm:

И от това, като е студено да пали трудно колата, и да пуши бяло-сив дим

понеже като гледам другите авансатори, и като гледам моя, има голяма разлика.Ето и един линк, как изглежда моя авансатор

http://h-a-t-e-r-s.hit.bg/ffg-big.jpg

благодаря ви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Но възможно ли е Авансатора, да не е завит както трябва. :icon_hmm:

И от това, като е студено да пали трудно колата, и да пуши бяло-сив дим

понеже като гледам другите авансатори, и като гледам моя, има голяма разлика.Ето и един линк, как изглежда моя авансатор

http://h-a-t-e-r-s.hit.bg/ffg-big.jpg

благодаря ви.

Ако не е завит както трябва клапана, ще го усетиш :) направо ще бълва нафта от там ..

А това на линка, все ми се струва, че не е точно твоят авансов клапан, а на един колега от Чирпан ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е завит както трябва клапана, ще го усетиш :) направо ще бълва нафта от там ..

А това на линка, все ми се струва, че не е точно твоят авансов клапан, а на един колега от Чирпан ..:D

 

Да, на линка не е моя клапан, но исках да покажа как изглежда в момента моя. Кабелите сочат точно така на долу, както на снимката в линка. Според мен би трябвало да е като на снимките горе, които си показал, понеже си мисля, че тези клапани са стандарт и би трябвало да се завиват еднакво. Така ли е? Не мога да намеря друга причина за трудно палене в студените сутрини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен би трябвало да е като на снимките горе, които си показал, понеже си мисля, че тези клапани са стандарт и би трябвало да се завиват еднакво. Така ли е? Не мога да намеря друга причина за трудно палене в студените сутрини.

А според мен, няма значение на къде сочи кабелът (може и надолу , може и у лЕво :D), важното е клапанът да работи ..:icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А според мен, няма значение на къде сочи кабелът (може и надолу , може и у лЕво :D), важното е клапанът да работи ..:icon_thumbup:

 

:D Ами не им разбирам много много.Все пак съм дърводелец-мебелист :icon_dance: и щом си купих хипер мега яки подгревни свещи, последен писък на модата-13лв бройката, :D :D смятай колко разбирам от клапани,двигатели,свщи и т.н. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А също така искам да те питам. нормално ли е, като я запаля сутрин оборотите са около 960, а като поработи 2-3 мин. се вдигат на около 1100-1200? :icon_hmm: че нещто тез Варненски бошовски майсторчета ме самняват.

Също така,ми прави впечатление че едното жило беше хлабаво преди,а сега е опънато яко.

Ако знаех , че ще имам проблем след ремонта на ГНП-то щях да вържа една косервена кутия там да сабира нафтата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

Смених Всички уплатнения на клапана и сега си е 6.Няма теч и всичко става точно за 50 стотинки.Ако някой се интересува може да покажа и снимки на разглобен клапан.

дай да ги видим бе колега,че и аз го имам тоз проблем.мерси предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

дай да ги видим бе колега,че и аз го имам тоз проблем.мерси предварително!

По добре му пиши на лични колега,че тази тема е старичка. :D

Редактирано от n67
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених Всички уплатнения на клапана и сега си е 6.Няма теч и всичко става точно за 50 стотинки.Ако някой се интересува може да покажа и снимки на разглобен клапан.

дааа аз искам,публикувай ги,моля!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...