Премини към съдържание

Колата гасне при пускане на фарове


GMM

Препоръчано мнение

Здавейте,

 

Нов проблем. Тази сутрин запалих колата, тръгнах и в момента, в който пуснах късите, релетата взеха да щракат, светнаха лампите по таблото и колата изгасна насред пътя. Завъртях на контакт всичко нормално, в момента в който завартя на стартер всичко умира, дори часовника спира да работи. След 30 неуспешни опита, махнах крушките на фаровете, колата запали без проблем. Компа се беше рестартирал. Сложих нова дясната крушка и колата запали. Сложих нова лява и отново проблема се появи. В момента в който жключа фаровете колата угасва и няма завъртане на стартера, все едно изчезват всички тоци. Махнах отново лявата крушка, колата запали без проблем и се преджвих до работа.

 

 

Някакви идеи, от какво може да е това чудо. Все едно някакво късо се получава и тоците изчезват.

 

Ще съм ви благодарен за всяка идея и помощ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здавейте,

 

Нов проблем. Тази сутрин запалих колата, тръгнах и в момента, в който пуснах късите, релетата взеха да щракат, светнаха лампите по таблото и колата изгасна насред пътя. Завъртях на контакт всичко нормално, в момента в който завартя на стартер всичко умира, дори часовника спира да работи. След 30 неуспешни опита, махнах крушките на фаровете, колата запали без проблем. Компа се беше рестартирал. Сложих нова дясната крушка и колата запали. Сложих нова лява и отново проблема се появи. В момента в който жключа фаровете колата угасва и няма завъртане на стартера, все едно изчезват всички тоци. Махнах отново лявата крушка, колата запали без проблем и се преджвих до работа.

 

 

Някакви идеи, от какво може да е това чудо. Все едно някакво късо се получава и тоците изчезват.

 

Ще съм ви благодарен за всяка идея и помощ.

Някъде дава пълно късо по ел. верига на лявата крушка............трябва да се замери при откачен акумулатор къде дава на късо...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря DJ,

 

Предполагам, че плюсът се комутира през реле, а минусът минава през превключватела на фараровете, позициониран зад волана (лоста за включване на фаровете). Тъй като при включени фарове и без лява крушка колата работи, то това означава ли, че плюсовата верига е наред и трябва да проследя минусовата верига минаваща през същия този лост зад волана и стигаща до минусавата клема на акумулатора? Предполагам, че по тази верига при махнат акумулатор трябва да търся късо с плюсвата клема на акумулатора.

Предварително благодаря за помощта!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без крушка няма късо с крушка има.......Какъв е извода, че късото съединение трябва да е в самата крушка за фара. Не ми се вярва.......По скоро има някъде кофти връзка и консумацията от фара я активира. Като заначало прегледай всички предпазители (дали няма някой стопен), клемите на акумулатора, силовите клеми в блока с предпазителите....... Захранването за двата фара е общо, пробвай и наобратно първо сложи лявата крушка и след това дясната, да видим дали ще се държи по същия начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А дали не може да го прави това късо в самия конектор на крушката, но би трябвало предпазителя да изгори. Другия вараинт за описаното по-горе явление е загубата на връзка с акумулатора, тогава прави така (случи ми се един път), така че трябва да се видят клемите на акумулатора. Трети вариант: Релето или превключвателя за къси/дълги е износен и вътре искри (може и от леглото на предпазителя), което създава високочестотни смущения които не могат да се филтрират по някаква причина и ECU-то изключва (само теория); Релетата са взаимно заменяеми може да се смени например с релето за габаритите друго за проба. При пробата релето което е било на фаровете да не се слага никъде. Трябва и да се провери дали предпазителя на въпросната крушка няма следи от искрене по контактите.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А дали не може да го прави това късо в самия конектор на крушката, но би трябвало предпазителя да изгори. Другия вараинт за описаното по-горе явление е загубата на връзка с акумулатора, тогава прави така (случи ми се един път), така че трябва да се видят клемите на акумулатора. Трети вариант: Релето или превключвателя за къси/дълги е износен и вътре искри (може и от леглото на предпазителя), което създава високочестотни смущения които не могат да се филтрират по някаква причина и ECU-то изключва (само теория); Релетата са взаимно заменяеми може да се смени например с релето за габаритите друго за проба. При пробата релето което е било на фаровете да не се слага никъде. Трябва и да се провери дали предпазителя на въпросната крушка няма следи от искрене по контактите.

Владимиров, а дали проблема не е в глобалното затопляне ??? :icon_hmm:

Ако са хлабави връзки на акумулатора, дали няма да го прави и при дясна крушка ?

Дали има отделно реле на всяка крушка, или релето е за двата фара ?

Тези въпроси, задаваш ли си ги преди да пишеш предположения ?

Отговора е ясен... Милен го е казал : Има крушка-има проблем, няма крушка -няма проблем...

Даже и другарят Сталин, ще се сети, че проблема е в крушката, само ти не можа... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво, новите крушки и те да са били дефектни? Да съм казал че има две релета? Мисля че би трябвало да има два предпазителя в случай че изгори да не останеш на тъмно. Също не разбрахме дали опита е повторен и с дясната крушка или само при лявата. Също така и глобалното затопляне има влияние - да е стопило някъде изолацията например и да зависи не от крушката а от положението на кабела.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря на всички, които се опитват да помогнат. Наистина всяка идея е високо оцененна.

Както Милен предположи , след като сложих лявата вместо дясната крушка колата работи без проблем. Значи няма значение коя крушка работи лявата или дясната. В момнета, в който сложих и втората крушка колата изгасна но този път не рестартира компа. Размених релето с това на клаксона (същото е) но колата отново изгасна.

 

Оставих я на една крушка, пуснах вентилатора на парното на макс, отплените на зандия прозорец и огледалата, свалях и вдигах презорците за да постигна по голяма консумация но никакви проблеми.

 

Наистина незнам къде другаде да търся. Плюсовата вериога е обща, има едно реле за двата фара, минусовата верига също е обща. Какво друго остава? Какъв елемнет има още, който е по веригата. Има един диод, който е от + към ECU-то. Възможно ли е да пробива по ток? Къде се намира този диод?

 

Моля ви помагайте!

Редактирано от GMM
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй всички предпазители отпред до двигателя и внимателно ги огледай. Особенно тези големите с прозрачното капаче отгоре. Първият предпазител е 100А за генератора, май там ще излезне проблема, но не е ясно. Така като гледам схемата или имаш проблем с таблото с предпазителите, или с генератора......Като казах генератор, случайно да имаш монтирана силна музичка в колата, имам предвид усилвател, бас каса....... Или евентуално да си имал преди. :icon_blush:

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма силна музика в колата. Един стар Panasonic. Така я купих. Няма следи от инсталирана силна музика.

Ако е генератора няма ли да се скапва като пусна други консуматори? Днес пуснах всичко, което харчи ток в колата и нокакви ядове. В монента в, който закача втората крушка и пуснах къси за една секунда, изщраква релето дето е в краката на предния пасажер(Engine Control Relay) Аз веданага изгасих фаровете. Двигателя не можа да изгасне само ряско намали обороти но аз веднага изгасих фаровете. След изщракване (Engine Control Relay) светна Check Engine и си изгасна след това, както при парвоначален старт на колата. Явно веднага спира захранването към компа.

Колата е доста запазена, тaм отпред нощо не е вадено до сега. За парви път аз вадя куплунзите. То си личи когато ако са вадени някога.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма силна музика в колата. Един стар Panasonic. Така я купих. Няма следи от инсталирана силна музика.

Ако е генератора няма ли да се скапва като пусна други консуматори? Днес пуснах всичко, което харчи ток в колата и нокакви ядове. В монента в, който закача втората крушка и пуснах къси за една секунда, изщраква релето дето е в краката на предния пасажер(Engine Control Relay) Аз веданага изгасих фаровете. Двигателя не можа да изгасне само ряско намали обороти но аз веднага изгасих фаровете. След изщракване (Engine Control Relay) светна Check Engine и си изгасна след това, както при парвоначален старт на колата. Явно веднага спира захранването към компа.

Колата е доста запазена, тaм отпред нощо не е вадено до сега. За парви път аз вадя куплунзите. То си личи когато ако са вадени някога.

Както казах, извади крушките и релето, откачи акумулатора и почни с мултицет на верига да замерваш ел. контурите от релето до крушката.............намери силовите пинове на таблото където е релето и ги замери един по един, м/у пиновете на крушката и маса или откъм релето пиновете към маса.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти фаила :

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...ICAL_WIRING.pdf

 

стр.362-363 там е връзката с акумулатора , генератора и останалите главни предпазители. Явно товара на фаровете бута връзката с источника на ток......Разгледай клемите след акумулатора, от там директно е захранен предпазител 6 за фаровете и 5 за главното реле и ЕКУ-то......за да се рестартира тази система и да загасне колата, значи се губи връзката от тези двата предпазителя до точката където е захранено таблото с предпазителите от акумулатора.........Кофти, разглобявай и търси там дефекта. И задължително първо клемите на акумулатора, клемите на генератора, масата към купето и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти фаила :

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...ICAL_WIRING.pdf

 

стр.362-363 там е връзката с акумулатора , генератора и останалите главни предпазители. Явно товара на фаровете бута връзката с источника на ток......Разгледай клемите след акумулатора, от там директно е захранен предпазител 6 за фаровете и 5 за главното реле и ЕКУ-то......за да се рестартира тази система и да загасне колата, значи се губи връзката от тези двата предпазителя до точката където е захранено таблото с предпазителите от акумулатора.........Кофти, разглобявай и търси там дефекта. И задължително първо клемите на акумулатора, клемите на генератора, масата към купето и т.н.

За да стане така, това значи че някой трябва да е свалял или откачал таблото примерно да сваля помпата на съединителя, но клегата казва че нищо не е пипано............ :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко Update

 

В два сервиза отказаха да ремонтират Mitsubishi. Наложи се да се обърна към официалният сервиз тук в Прага. Намира се на 15 км от работата ми. Отидох там сложих втората крушка, пуснах фаровете очаквайки да угасне мотора и нищо, колата работи. Явно нещото се е стоплило. Хората направо ме отпратиха да си ходя. Помислих си е това беше. Да, ама не. На другата сутрин, същия проблем. Засилих се отново към сервиза, пристигнах, сложих втората крушка и отново колата си работи без проблем. Тази сутрин реших да пробвам без да паля двигателя, дадох на контакт и запалих късите с две крушки. Токовете изчезнаха и компа се ресетира за пореден път. Подгрях колата, покарах 30 км, сложих втората крушка и пуснах фаровете без никакви проблеми. Реших да измеря напрежението на акумулатора с и без фарове, направи ми впечатление, че когато включвам фаровете прехвърча искра от плюсовата клема към пипалото на мултицета, което е опряно за нея.

Проверих бушоните на външен вид и на мултицет изглеждат добре. Утре ще проверя всички маси.

Възможно ли е проблемът да е в превключвателя на фаровете зад кормилото, като че ли там е единственото място където плюс и минус се събират и може да дава на късо. При бушоните никъде няма земя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно не е фактор, но след 30 минути каране акумулатора ти е по-зареден отколкото веднага след като е стоял в студена нощ и си завъртял няколко пъти да запалиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имахме подобен проблем /не абсолютно същия / със сервизната ми кола - оказа се лоша маса към купето. Няма да изгубиш много време, ако провериш за всеки случай масите към купето и двигателя. За по-лесно просто пусни за проба допълнителни маси...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма за какво да пуска допълнителни маси, едва ли ще помогне. Може да види в схемата (там са обозначени на картинката всичките) и да ги почисти и пристегне към купето, ако иска може и да замери дали имат връзка към акумулатора.

направи ми впечатление, че когато включвам фаровете прехвърча искра от плюсовата клема към пипалото на мултицета

 

Ето тук е интересното. Какво покавзва през това време ? Как точно прехвърча тая искра, нещо ,много странно явление описваш?

Като си решил да мериш, ако не си го направил още може да свържеш към мултицета един кабел и да го свържеш постоянно към акумулатора или цокъла за крушката, като ги мериш, при включване/изключване. Май ще е най-добре с мултицет със стрелка да се премери докато се включват фаровете или се слага крушката.

Това със искрата е супер странно и трябва доста голямо напрежение, за да се случи, особено на акумулатора. Сигурен ли си че тогава мултицета е бил нагласен да измерва напрежение ?

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма за какво да пуска допълнителни маси, едва ли ще помогне. Може да види в схемата (там са обозначени на картинката всичките) и да ги почисти и пристегне към купето, ако иска може и да замери дали имат връзка към акумулатора.

Просто с допълнителните маси пробата става много бързо и лесно и ще елиминира една от вероятните причини...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е главната маса за купето доста дебела жичка трябва да сложи. Основния проблем е че може би трудно ще намери къде да я върже лесно по купето, за да получи добра маса. По-лесно ще е да премери връзката между клемата и купето, докато огъва проводниците чака нещо да стане. Иначе ако има желание да пробва.

 

Гледам GMM е тук ако може да опише по-точно това с искрата. За да се ресетне компа трябва много да му спадне напрежението или да има някакъв краткотраен пик, второто мисля че и специалистите ще кажат че хич не е добре за компа ако се случва. Въпреки това тази искра е малко трудно обяснима, ако наистина се случва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въртиме сучиме и се около "масата" се въртим :D. Искрата ме наведе на мисълта, че на тока му е по-лесно да търси път през уреда, въпреки голямото вътрешно съпротивление на мултицета. При -17 С е трудно да се правят каквито и да било експерименти. Кабелите не се огъват, а направо им се чупи изолацията. И наистина, проблемът беше в масата. Плюсовата и минусовата клема на акумулатора бяха корозирали от вътрешната им страна, видимо външно нямаше нищо. Почистих клемите колкото можах и изглежда това реши проблема. Явно влажността заради реката тук е много висока и това е причинило силното окисление.

Благодаря на всички включили се за помощта и компетентността.

Следващите няколко дни ще наблюдавам поведението на колата и се надявам, това да е бил проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...