emjak Публикувано 9 декември 2009 Сподели Публикувано 9 декември 2009 (редакция) Здравейте, преди около 6 месеца си купих Галант и преди около 2 месеца почна да ми носи задницата, особено на бабуни в завой. Принципно съм с червени пружини и ми се видя разкрачена задницата и ми казаха че трябва да сменя тампони отзад и някаква щанга. Смених ги но проблема си остана. Въпроса ми е дали е възможно да са ми изпуснали амортисьорите и от там да идва проблема ? Редактирано 9 декември 2009 от mario64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 декември 2009 Сподели Публикувано 9 декември 2009 Въпроса ми е дали е възможно да са ми изпуснали амортисьорите и от там да идва проблема ?Не само че е възможно, ами е почти сигурно ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 декември 2009 Сподели Публикувано 9 декември 2009 Здравейте, преди около 6 месеца си купих Галант и преди около 2 месеца почна да ми носи задницата, особено на бабуни в завой. Принципно съм с червени пружини и ми се видя разкрачена задницата и ми казаха че трябва да сменя тампони отзад и някаква щанга. Смених ги но проблема си остана. Въпроса ми е дали е възможно да са ми изпуснали амортисьорите и от там да идва проблема ?Освен амортесьорите, може да имаш нарушен ъгъл на клиренса и кембъла и затова седи разкрачена............задния мост се регулира,обаче трябва да се раздвижат втулките и регл. болтове но това не винаги е просто ,защото болтоввете са клеасали як ои не може да се направи реглаж.............затова се режат,избиат се старите втулки и се слагат нови ,нови регл. болтове и чак тогава реглаж...... просто трябва да се види....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 9 декември 2009 Сподели Публикувано 9 декември 2009 Според мен 100 % проблема е в амортесьорите.Вече няколко пъти съм се убеждавал в това.Ако не ти е регулирана сходимостта ще ти яде гумите неравномерно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emjak Публикувано 9 декември 2009 Автор Сподели Публикувано 9 декември 2009 мерси май ще трябва още да се поохарча ама.. няма начин ще трябва да се прави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 9 декември 2009 Сподели Публикувано 9 декември 2009 мерси май ще трябва още да се поохарча ама.. няма начин ще трябва да се прави Спортните пружини са по-къси от оригиналните и трябва да са в комплект със съответните амортисьори, иначе оригиналните заминават много бързо. Разкрачената задница ти е от ниското окачване. Ако си сложиш нормални пружини и амортисьори, всичко ще си дойде на мястото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emjak Публикувано 9 декември 2009 Автор Сподели Публикувано 9 декември 2009 ахам .. ясно мерси за инфо-то Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 декември 2009 Сподели Публикувано 9 декември 2009 Диджея ти каза - трябва да се види. Добре си се ориентирал към тампоните. Дано е това, но има и други причини да се клати така, но не и от амортисьорите. Реглажът също няма да оправи нещата. Не знам какво е износено, но явно имаш хлабини.Иди при колата и подпри с крак горната част на задна гума и натисни 3-4 пъти колкото имаш сила. Според мен колелото ще помръдне. Ако е така, как ще го оправиш с амортисьори, че не мога да се сетя?! Колата е тежка и е натиснала, не може да се усети лесно хлабината (ако има, според мен я има), така че напъни яко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 декември 2009 Сподели Публикувано 9 декември 2009 Според мен 100 % проблема е в амортесьорите.Вече няколко пъти съм се убеждавал в това.Ако не ти е регулирана сходимостта ще ти яде гумите неравномерно.Според мен не е само от тях или въобще не е от тях, по скоро е от разбита втулка на горния край на шенкела, към когото се захваща U-образния носач ............разбира се може да е от амортесьори, но ако е само от тях, тогава люшкането ще го прави и по равен участък на пътя.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Според мен не е само от тях или въобще не е от тях, по скоро е от разбита втулка на горния край на шенкела, към когото се захваща U-образния носач ............разбира се може да е от амортесьори, но ако е само от тях, тогава люшкането ще го прави и по равен участък на пътя..........Пламене, едва ли ще го убедиш точно Щилян, че не е от амортисьори...На времето и той имаше такава тема и си оправи колата, точно със смяната им ...http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...ic=7137&hl= Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Ако не са сменяни амортисьорите вероятно И на тях се дължи това поведение, но пак повтарям - не мисля че е само от амортисьори (и пружини). Трябва да се прегледат всички шарнирни връзки и тампони. Нека bonevsy да каже правил ли е друго освен да смени амортисьорите с червени конита. Ами ако е имал хлабина в тампона на някой амортисьор? С новите амортисьори са му сложили и нови тампони и колата е станала стабилна.По един начин се държи кола с омекнали задни амортисьори и по друг когато има износване по окачването. Там не са една и две повдижни връзки и трябва да се прегледа обстойно. Най-вероятно е комбинация от "тръгнали" амортисьори и износване при подвижните връзки (не ги знам как се наричат) + тампоните на стабилизиращата щанга. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vetov Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Най-доброто решение е да отидеш на майстор който РАЗБИРА и да си оправиш колата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maiki Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Колеги ще си позволя и аз да се включа в дискусията за нестабилноста и спортното окачване.Аз също съм със спортно окачване.Забелязах,че със зимните си гуми,които са 195/60/15 нямам никакви колебания във поведението на колата на пътя,но когато сложа 225/45/17-ките получавам странно залитане на пътя. icon_crying.gif Залитането се появява само при качване на пътници отзад и то само със 17-ките.Чисто нови континентали са.Забелязах ,че проблема се явява само на паваж в мокро време.Карал съм си колата 2 пъти при Люси на стенд(Пловдив)и все същата работа.Колата е твърда та чак не можеш да я натиснеш.Според вас и аз ли имам проблеми с амортисорите?Само да поясня,че видимо имам наклон на задните гуми.Колата е 99година,спорт едишън,2.4 gdi.Даите и на мен съвет моля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Предстои да вкарам в бокса за проверка състоянието на задното окачване. Да се разберем така - който от двама ни открие повредата да каже на другия. Има вероятност да се окаже една и съща неизправност. Модификацията еднаква, симптомите еднакви, дори цветът е еднакъв, така че нищо чудно :icon_dance: . Сега гледам "графика" на задния мост с прилежащите му части. Според мен ако болтовете за реглаж на сходимостта не помръднат, ще трябва да се бръкнем за болтове. Ще опитам да ги раздвижа. Нека първо да видим кое се разхлабило, износило, приключило...... Аз ще попитам за ъгълът на сходимост на задните колела - колко градуса и колко минути трябва да е? Ако пък и знам как се мери това............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Колеги ще си позволя и аз да се включа в дискусията за нестабилноста и спортното окачване.Аз също съм със спортно окачване.Забелязах,че със зимните си гуми,които са 195/60/15 нямам никакви колебания във поведението на колата на пътя,но когато сложа 225/45/17-ките получавам странно залитане на пътя. icon_crying.gif Залитането се появява само при качване на пътници отзад и то само със 17-ките.Чисто нови континентали са.Забелязах ,че проблема се явява само на паваж в мокро време.Карал съм си колата 2 пъти при Люси на стенд(Пловдив)и все същата работа.Колата е твърда та чак не можеш да я натиснеш.Според вас и аз ли имам проблеми с амортисорите?Само да поясня,че видимо имам наклон на задните гуми.Колата е 99година,спорт едишън,2.4 gdi.Даите и на мен съвет моля.Отново ще повторя че проблема не е в амортисьорите ама вие си знаете друго.........просто има нарушена геометрия или кембъл.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
messat Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Ами и аз да се включа.И аз съм със спорт едишън'99 2,5 мотора и спортно окачване. Взех я от bonevsy. При висока скорост и неравности в завой колата се залюляваше но след като смених амортисьорите и тампоните е доста по-стабилна и няма подобни неприятни моменти. С нови зимни гуми 17-ки съм на оригиналните борбет-ки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Ами и аз да се включа.И аз съм със спорт едишън'99 2,5 мотора и спортно окачване. Взех я от bonevsy. При висока скорост и неравности в завой колата се залюляваше но след като смених амортисьорите и тампоните е доста по-стабилна и няма подобни неприятни моменти. С нови зимни гуми 17-ки съм на оригиналните борбет-ки.Да, но пропускаш нещо важно,л след като смени амортисьорите после мина и на реглаж на преден и заден мост,добре че се раздвижиха регл. болтове на задния мост ,защото сега нямаше да е така...........трудно се раздвижиха, тъй като имаше опсност да скъсам гумата вътре във втулката и тогава щеше да е голяма греда............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
messat Публикувано 13 декември 2009 Сподели Публикувано 13 декември 2009 Да, но пропускаш нещо важно,л след като смени амортисьорите после мина и на реглаж на преден и заден мост,добре че се раздвижиха регл. болтове на задния мост ,защото сега нямаше да е така...........трудно се раздвижиха, тъй като имаше опсност да скъсам гумата вътре във втулката и тогава щеше да е голяма греда............ Ами не съвсем. Да минах на реглаж, но в Дунев.Не успяха да раздвижат реглажните болтове и не направиха реглаж отзад. Мисля, че ме бъркаш с някой друг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 13 декември 2009 Сподели Публикувано 13 декември 2009 (редакция) Ако не са сменяни амортисьорите вероятно И на тях се дължи това поведение, но пак повтарям - не мисля че е само от амортисьори (и пружини). Трябва да се прегледат всички шарнирни връзки и тампони. Нека bonevsy да каже правил ли е друго освен да смени амортисьорите с червени конита. Ами ако е имал хлабина в тампона на някой амортисьор? С новите амортисьори са му сложили и нови тампони и колата е станала стабилна.По един начин се държи кола с омекнали задни амортисьори и по друг когато има износване по окачването. Там не са една и две повдижни връзки и трябва да се прегледа обстойно. Най-вероятно е комбинация от "тръгнали" амортисьори и износване при подвижните връзки (не ги знам как се наричат) + тампоните на стабилизиращата щанга.Преди да стигна до смяната на амортесьорите,минах през какви ли не стендове и реглажи.Всичко си беше ОК.Даже и на тресачка в Пловдив ходих.Там показа малко отклонение от нормите,писал съм го в предишната тема.Но явно това малко отклонение от нормите на оригиналния амортесьор в комбинация с ниски пружини дава прословутото люлеене.Пак казвам ,че нищо друго не смених тогава и колата си заспа на пътя.Не искам с това да кажа ,че на всяка кола , 100 % нестабилността винаги е от амортесьорите.Просто при преглед в сервиз ,ако се окаже ,че няма луфтове по окачването,мине се през стенд на преден и заден мост и люлеенето продължава,тогава вече с сигурност ства въпрос за задни амортесьори. А в повечето случаи ,собствениците на Галант-и в "белите държави" си слагат ниски пружини ,подобряват си визията на автомобила,не намират разлика в поведението по техните пътища и си карат така.После някой от нас си купува тази кола,качва се и почва един танц по нашите хубави пътища,не е за приказване.Само който си докара колата лично на самоход от Европа ще усети разликата. Редактирано 13 декември 2009 от mario64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maiki Публикувано 16 декември 2009 Сподели Публикувано 16 декември 2009 Преди да стигна до смяната на амортесьорите,минах през какви ли не стендове и реглажи.Всичко си беше ОК.Даже и на тресачка в Пловдив ходих.Там показа малко отклонение от нормите,писал съм го в предишната тема.Но явно това малко отклонение от нормите на оригиналния амортесьор в комбинация с ниски пружини дава прословутото люлеене.Пак казвам ,че нищо друго не смених тогава и колата си заспа на пътя.Не искам с това да кажа ,че на всяка кола , 100 % нестабилността винаги е от амортесьорите.Просто при преглед в сервиз ,ако се окаже ,че няма луфтове по окачването,мине се през стенд на преден и заден мост и люлеенето продължава,тогава вече с сигурност ства въпрос за задни амортесьори. А в повечето случаи ,собствениците на Галант-и в "белите държави" си слагат ниски пружини ,подобряват си визията на автомобила,не намират разлика в поведението по техните пътища и си карат така.После някой от нас си купува тази кола,качва се и почва един танц по нашите хубави пътища,не е за приказване.Само който си докара колата лично на самоход от Европа ще усети разликата.Колега,аз лично си я докарах от германия януари месец и докато си дойда не съм усетил никакво люлеене.Нямах никакви проблеми докато не качих летните(17-КИ),тогава започна.Сега,когато съм със зимните(15-ки) пак нямам проблем с това люлеене.Явява се само със летните ми гуми и само на мокър паваж,когато кача някога отзад. :icon_crying: :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 декември 2009 Сподели Публикувано 16 декември 2009 Според мен проблемите в колите ни са еднакви с тази разлика, че при теб е в начален стадий. За първи път усетих разлюляването още в Австрия в един завой. Имаше мост и някакви железа в асфалта, скоростта - около 110-115 км/ч., като имах едни 50-60 кг. в багажника и бях сам в колата. То и сега не е всеки път, но го има. Просто си личи умората в задната част, особено с хора отзад и по неравности в завой. Карал съм нарочно с висока скорост по хубав асфалт така, че да се усети недозавиването на предницата - няма клатене, свирене на гуми - само лек крен и колата върви като по конец. За сравнение оттам съм минавал с другата кола, която няма такива проблеми, но пък наклонът е впечатляващ и гумите напомнят за прекалено високата скорост. Всичко това на сухо, няма страшно. Даже бишито мина с 10-15 км/ч. по-бързо, като можеше още малко, но вече рискът беше неоправдан. Никакво полюшване и проява на нестабилност нямаше.Чакам да се освободи гаража на един приятел и вкарвам. Ще взема да ида аз да направя реното ( :wacko: ) че да ми дойде по-бързо реда. От друга страна не бързам. Колата е в гаража и не я карам. maiki, 15-цоловите гуми са по-меки и деформациите в тях са по-големи, като по този начин поемат част от работата на окачването. Всички предполагам знаете какво е усещането когато караш с препомпени гуми. Е нещо такова е и при 15 и 17-цоловите като разлика на пътя. Според мен затова не го усещаш. Може да го има, но в по-малка степен и се проявява по-рядко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 16 декември 2009 Сподели Публикувано 16 декември 2009 Усещането за нестабилност е в пъти по -голямо ако колата е натоварена отзад,било то с хора или багаж.Това съм го тествал десетки пъти.За кой ли път повтарям,че с монтирането на по твърди амортесьори(в моя случай KONI) всичко си идва на мястото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.