Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Въпросче - лизинг - БС?


f18

Препоръчано мнение

Абе, какво да ви кажа за оторизираните сервизи?! Не съм доволен! За смяна на масло, маслен, горивен и филтър купе - почти 600 лева... тази година в Балканстар. Миналата година - 500. Нито мога да им хвана спатиите на ценообразуването, нито нищо! Не ми допада особено и тая все по-често срещана политика на тези сервизи да не допускат при абсолютно никакви условия собственика до сервиза... Даже не му дават да наднича вътре. Веднага се намира някой да му тресне вратата под носа. Тая година си оставих колата за смяна на консумативи, ама си забравих вътре едни неща и след час се върнах, за да си ги взема. И тъй като вратата на сервиза беше отворена и си видях колата, реших направо да вляза от там. Мале... Като ме видяха, пет човека от различни краища на сервиза се впуснаха към мен да ме гонят. Викам им - я всички в две редици и на не по-малко от пет метра от мен, че изобщо не ми дреме за вътрешните ви правила! Взех си багажа и ги оставих да ме гледат като изтървани. Но имат наглостта да поставят такива изисквания. Чакайте бе, това е моята кола, ако искам да гледам, ще гледам. Да не сте ми я купили вие, че да ви оставя необезпокоявано да я разваляте. Известни са ми всички възражения, които могат да се направят в тази връзка - за сигурността на хората, за условията на работата и т.н. И всичките не издържат. Автосервиза не е каменоломна и това, че ще стоя на пет метра от колата си, не пречейки на никого и ще гледам, не представлява нито опасност за мен или персонала, нито може да затрудни работата на някой. Причината за това правило е съвсем друга и ние всички чудесно си го знаем това! Миналата седмица една идиотка спря в мен на един светофар и ми разби непоправимо задната броня. Оказа се, че нито Балканстар, нито Ратола имат задна броня на склад. И трябва да чакам доставка минимум 10 работни дни. Ами извинявайте, ама това е несериозно! Може ли официален вносител да няма на склад поне по един брой. И като бъде купен, веднага се поръчва още един. В същото време имат на склад хромираната лайсна около радиаторната решетка... Без която колата всъщност може да се кара и така спокойно да се изчака доставката на тази лайсна. А не сега аз три седмици да седя без кола... щото без задна броня не може да се кара ежедневно. Забранено е.

Аз в лизинги не съм влизал, купих си колата, но веднъж един американски икономист обясни в интервю по въпросите за жизнения стандарт и потреблението в условията на пазарна икономика, че икономически рационалният субект купува автомобил, чиято цена не надвишава 5% от чистия му годишен доход. Всичко над това било икономически неоправдано и неразумно и води до затрудняване на бюджета. И аз съм напълно съгласен. Тези икономически принципи не са измислени случайно. Така че следващия път смятам да се придържам към тях. И ако това означава да карам кола втора ръка - така да бъде!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Абе, какво да ви кажа за оторизираните сервизи?! Не съм доволен! За смяна на масло, маслен, горивен и филтър купе - почти 600 лева... тази година в Балканстар. Миналата година - 500. Нито мога да им хвана спатиите на ценообразуването, нито нищо! Не ми допада особено и тая все по-често срещана политика на тези сервизи да не допускат при абсолютно никакви условия собственика до сервиза... Даже не му дават да наднича вътре. Веднага се намира някой да му тресне вратата под носа. Тая година си оставих колата за смяна на консумативи, ама си забравих вътре едни неща и след час се върнах, за да си ги взема. И тъй като вратата на сервиза беше отворена и си видях колата, реших направо да вляза от там. Мале... Като ме видяха, пет човека от различни краища на сервиза се впуснаха към мен да ме гонят. Викам им - я всички в две редици и на не по-малко от пет метра от мен, че изобщо не ми дреме за вътрешните ви правила! Взех си багажа и ги оставих да ме гледат като изтървани. Но имат наглостта да поставят такива изисквания. Чакайте бе, това е моята кола, ако искам да гледам, ще гледам. Да не сте ми я купили вие, че да ви оставя необезпокоявано да я разваляте. Известни са ми всички възражения, които могат да се направят в тази връзка - за сигурността на хората, за условията на работата и т.н. И всичките не издържат. Автосервиза не е каменоломна и това, че ще стоя на пет метра от колата си, не пречейки на никого и ще гледам, не представлява нито опасност за мен или персонала, нито може да затрудни работата на някой. Причината за това правило е съвсем друга и ние всички чудесно си го знаем това! Миналата седмица една идиотка спря в мен на един светофар и ми разби непоправимо задната броня. Оказа се, че нито Балканстар, нито Ратола имат задна броня на склад. И трябва да чакам доставка минимум 10 работни дни. Ами извинявайте, ама това е несериозно! Може ли официален вносител да няма на склад поне по един брой. И като бъде купен, веднага се поръчва още един. В същото време имат на склад хромираната лайсна около радиаторната решетка... Без която колата всъщност може да се кара и така спокойно да се изчака доставката на тази лайсна. А не сега аз три седмици да седя без кола... щото без задна броня не може да се кара ежедневно. Забранено е.

Аз в лизинги не съм влизал, купих си колата, но веднъж един американски икономист обясни в интервю по въпросите за жизнения стандарт и потреблението в условията на пазарна икономика, че икономически рационалният субект купува автомобил, чиято цена не надвишава 5% от чистия му годишен доход. Всичко над това било икономически неоправдано и неразумно и води до затрудняване на бюджета. И аз съм напълно съгласен. Тези икономически принципи не са измислени случайно. Така че следващия път смятам да се придържам към тях. И ако това означава да карам кола втора ръка - така да бъде!

 

Може да гледаш, но защо трябва да бъдеш вътре в халето и да седиш до монтьорите?

Така ще пречиш не само на тях, но ще бъде и по-безопасно за теб.

Има си правила, които трябва да се спазват, за да бъде добре за всички.

Относно това, че нямат броня, бъди сигурен, че и в Англия нямат на склад всичко, в Германия е същото, както и в много други страни.

В Япония например, когато се случи това с колата ти я взимат в сервиза и ти предоставят безплатно друга фирмена кола, за да не се чувстваш неудобно.

След което получаваш подаръци и извинения. В това отношение само може да си мечтаем да достигнем нивото на обслужване в Япония.

А колко е простичко да стане това и тук. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Япония например, когато се случи това с колата ти я взимат в сервиза и ти предоставят безплатно друга фирмена кола, за да не се чувстваш неудобно.

След което получаваш подаръци и извинения. В това отношение само може да си мечтаем да достигнем нивото на обслужване в Япония.

А колко е простичко да стане това и тук. :)

По лесно ще е да отидеш да живееш в Япония!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

По лесно ще е да отидеш да живееш в Япония!

 

Уместна ирония. :)

Всички знаем, че интегрирането на европеец в Япония клони към нула.

От собственика на вносителя в България зависи да направи това за часове.

Не е необходимо да са нови коли или скъпи модели.

В Япония дават за "оборотна кола" Mirage, I-Miev, Colt, колкото да си свърши работа.

Това е доста добра реклама, защото всеки подкарал I-Miev остава очарован от колата.

В България може да се използват модели на Мицубиши, които не са чисто нови.

В ерата на жестока конкуренция това би било много стратегически ход. Особено в България.

Представи си да направят този жест за теб например, ако имаш подобен проблем и на изпроводяк да ти подарят химикалка, тефтер или ключодържател.

В усещането в клиента остава една такава нотка на върховно задоволство.

Естествено ще го разказваш на всеки срещнат, защото това ще е чудо в България.

А както казах е необходимо толкова малко усилие и лесно може да стане. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като взех Лансера от БС, в сервизната книжка имаше една картичка, като визитка с телефонен номер, който важи за Европа. При проблем, ако се обадиш в чужбина ти идват на помощ и ако проблема не е тежък те настаняват в хотел. Ако се налага да остане колата за няколко дни ти дават оборотна кола, за да си продължиш пътуването.

През Декември 2007 с Лансер като моя са закъсали в родния ми край - някъде към Елхово - Тополовград. Обадили се на телефона и до 30-40 минути са били при тях, за да ги измъкнат оп преспите.

Та има наченки на оправяне, но кризата скапа и малкото, което беше тръгнало към по-добро.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В цял свят в сервизите е абсолютно забранено присъствието на външни лица.

Според изискванията на по-голяма част от производителите клиентите трябва да имат визуален контрол върху сервиза през зоната за клиенти - дали остъклена стена, видеонаблюдение или по друг начин няма значение.

Винаги може да се случи някаква част да липсва в момента на склад, дори и да се подържа по принцип на склад. Срока ни на доставка специално за задна броня на Лансер (новата генерация) никога не е била 10 работни дни, такава броня ако липсва на склад я доставяме за една седмица (не работна, а седем дни).

Сега... Може и така да е за "цял свят", аз по цял свят в сервизите не съм ходил, но и едва ли някой в Германия, Швеция или Англия се притеснява, че приемчика в сервиза върти частен бизнес в съучастие с някои механици, като подменя агрегати от гаранционни коли на такива извън гаранция срещу подкупи. За каквито случаи знам отпреди 7-8 години. Сега положението може и да се е попроменило, но е малко вероятно, защото човекът, който бе правел това все още е приемчик в сервиза на същия официален представител. Те така... На моя застраховател са му казали от Балканстар - 10 работни дни от датата на поръчката. Не си спомням точно какво ми каза жената от Ратола в Пловдив, относно срока на доставка, но нямаха броня, де. И като стана дума за алтернативните способи за наблюдение над работата в сервиза, аз не съм казвал, че искам да стоя вътре, а че искам да гледам. И тъй като алтернативни начини за наблюдение на работата в сервиза липсва, седенето вътре остава единственият начин. Иначе не възразявам да гледам на монитор или през стъкло. Но... в сервиза на Ратола в Пловдив, например, мога ли да стоя някъде е да гледам работата по колата си? Или в Балканстар? Щото съм бил и на двете места, пък не възприех такова нещо. В Балканстар колата хлътна в сервиза и вратата се затвори след нея, пък в Ратола един пич се качи и изчезна в някакъв заден двор. После я видях като я изкара... същия пич. Ако има някакви скорошни нововъведения, кажете, че да знаем къде да ходим...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като алтернативни начини за наблюдение на работата в сервиза липсва, седенето вътре остава единственият начин. Иначе не възразявам да гледам на монитор или през стъкло. Но... в сервиза на Ратола в Пловдив, например, мога ли да стоя някъде е да гледам работата по колата си? Или в Балканстар? Щото съм бил и на двете места, пък не възприех такова нещо.

 

В Ратола София има кафенце където можеш да си гледаш как ти човъркат колата от високо. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В София от зоната за клиенти (кафето) може да си наблюдавате автомобила докато го ремонтират, в сервиза ни в Пловдив нямате пряко наблюдение, но ако искате да наблюдавате ремонта и това може да го направите, просто информирайте приемчика. Единствено забранено е да сте вътре в сервизното помещение при подемниците. "Задния двор", както се изразихте е паркинга пред сервиза ни. Ако имате някакви проблеми със сервиза ни в Пловдив просто ме потърсете (ако имате нужда на лично съобщение ще ви изпратя телефона си). Много често колегите се презастраховат със сроковете на доставка, частите по поръчка (ако са налични в централния склад на Mitsubishi в Европа) винаги са ни пристигали масимум за 7-8 календарни дни. Също ако имате проблем с доставки на части поръчани при нас, забавяния от наша страна, просто ми се обадете - може да ме търсите по всяко време.

 

Благодаря ти за отзивчивостта. Днес от застрахователния ми брокер ме уведомиха, че вече са поръчали от Балканстар и се надявали до по-другия Понеделник да е готова колата, ще видим...

Редактирано от dino355
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Ратола София има кафенце където можеш да си гледаш как ти човъркат колата от високо. :rolleyes:

Дискусията започна да ми харесва! Сега да кажа за изгледа от кафенцето в Ратола. Нямам забележки, неслучайно ходя при тях, но от кафенцето почти нищо не се вижда. :-) Отиваш да ти сменят маслото, момчето вдига капака и край на гледката. А колата ти е под прозореца, както се казва. Но тука влиза в сила доверието. В човек, участник в този форум, доволните клиенти, минали през сервиза. В БС това е само пожелание. Така трябва да е навсякъде, но от народ, който 500 години се е чудел, как да ”врътне” държавата, не можеш да очакваш чудеса. Гнилото трябва да се изрязва. Мой колега си купи нова Киа. На първото обслужване се усъмнил, че не всичко е ОК. За следващото обаче се подготвя. Прави си отметки и тук става интересно. Фиктивно обслужване.Урагана в приемната е бил ужасен! Това са престъпници! Всички с нови коли са наясно със ”стригането” - данъци, застраховки в пъти по-големи от тези за старите кюмбета. И като капак някой си да ме врътка, защото решил да се облажи. Но пасаран! Такива като Мирослав и Пламен трябва да са повечко , но де този късмет. Ние сме държавата на дребните тарикати!

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията започна да ми харесва! Сега да кажа за изгледа от кафенцето в Ратола. Нямам забележки, неслучайно ходя при тях, но от кафенцето почти нищо не се вижда. :-) Отиваш да ти сменят маслото, момчето вдига капака и край на гледката. А колата ти е под прозореца, както се казва. Но тука влиза в сила доверието. В човек, участник в този форум, доволните клиенти, минали през сервиза. В БС това е само пожелание. Така трябва да е навсякъде, но от народ, който 500 години се е чудел, как да ”врътне” държавата, не можеш да очакваш чудеса. Гнилото трябва да се изрязва. Мой колега си купи нова Киа. На първото обслужване се усъмнил, че не всичко е ОК. За следващото обаче се подготвя. Прави си отметки и тук става интересно. Фиктивно обслужване.Урагана в приемната е бил ужасен! Това са престъпници! Всички с нови коли са наясно със ”стригането” - данъци, застраховки в пъти по-големи от тези за старите кюмбета. И като капак някой си да ме врътка, защото решил да се облажи. Но пасаран! Такива като Мирослав и Пламен трябва да са повечко , но де този късмет. Ние сме държавата на дребните тарикати!

Нещо такова и аз имах предвид.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...