dark Публикувано 29 януари 2009 Сподели Публикувано 29 януари 2009 Чета си аз в съседния немско-езичен форум www.dreamcarisma.de ,че хората масово след така нареченото blastern (почистване на нагара), си затварят тоя ми ти кръг с някаква метална пластина (цитирам можело да сме си изрежели такава от метална кутийка "Fisherman-friends"). Ще помоля експертите механици/техници/монтьори от форума, да дадат мнение по темата. Е ли е това решение на проблема с нагара? Там твърдят и, че се вдига мощността? Предполагам се вдига нивото на вредни емисии...? Разхода също може би се покачва? И изобщо едно такова решение не би ли побъркало компютъра? П.С.направи си сам почистване (немски) темата от форума в dreamcarisma (немски) с помощата на Google Translator горните могат да се сведат до читаем английски и доста отвратителен български. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Noobsters Публикувано 29 януари 2009 Сподели Публикувано 29 януари 2009 Аз съм си запушил EGR-a отдавна и си върви колата... Наистина е решение за нагара колектора още блести отвътре. Отидох при стругар с оригиналната гарнитура и му казах да ми изреже със същата форма от алуминии и без отвор. Без EGR-a върви малко повече а разхода ми изглежда същия. Намерих само един страничен ефект, във високите обороти (5500 нагоре) пуши черно през ауспуха, незнам защо така се получава. Сам си прецени какво да правиш, но с тракащите повдигачи и с черното през ауспуха повече ми мязва на дизел :haha: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 29 януари 2009 Сподели Публикувано 29 януари 2009 Аз съм си запушил EGR-a отдавна и си върви колата... Наистина е решение за нагара колектора още блести отвътре. Отидох при стругар с оригиналната гарнитура и му казах да ми изреже със същата форма от алуминии и без отвор. Без EGR-a върви малко повече а разхода ми изглежда същия. Намерих само един страничен ефект, във високите обороти (5500 нагоре) пуши черно през ауспуха, незнам защо така се получава. Сам си прецени какво да правиш, но с тракащите повдигачи и с черното през ауспуха повече ми мязва на дизел :haha:Във високите обороти пуши черно, щото си прекъснал през EGR-a, кръга за връщане за доизгаряне на недоизгорелите напълно газове.Но нали точно за това се слага пластина, за да не се връща нищо за доизгаряне, и да се намали нагара....Разхода неминуемо се е вдигнал, но толкова минимално - че не си струва да го вземаш под внимание. Виж - екологията отива на кино...На компа нищо му няма - понася интервенцията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 29 януари 2009 Сподели Публикувано 29 януари 2009 А на мен пък не ми пречи на 100 000км веднъж да си чистя нагара.......Той не е болка за умиране. :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 29 януари 2009 Сподели Публикувано 29 януари 2009 А на мен пък не ми пречи на 100 000км веднъж да си чистя нагара.......Той не е болка за умиране. :icon_dance: Ми да...И аз това казвам - не ми пречи на 100 000км веднъж да идвам да ми чистиш нагара..... Тъкмо научавам и по нещо ново по автомобила. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 февруари 2009 Сподели Публикувано 1 февруари 2009 Искам да попитам за този нагар - до колкото разбрах се "задръства" целия двигател и се действа с някакви "химии". Тогава има ли някакъв смисъл да се почистят само колекторните тръби, или се изискват по-сериозни интервенции, за да има резултат? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 2 февруари 2009 Сподели Публикувано 2 февруари 2009 За колекторните тръби само.....не няма никакъв смисъл. Нагара е най-много преди клапана, именно и там най-добре трябва да се изчисти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 2 февруари 2009 Сподели Публикувано 2 февруари 2009 Е, значи някой ден лятото ще дойде до Пловдив, на буксир вероятно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 9 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 9 февруари 2009 Продължавам да чета и да питам... А не може ли просто, човек да извади кабела от дроселовата клапа и по този начин да затвори пътя на отработените газове? Колега, ползвай главна буква в началото на всяко изречение.Считайте се за предупреден.Модератор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 9 февруари 2009 Сподели Публикувано 9 февруари 2009 Ако извадиш кабела на дроселовата клапа, ще затвориш и притока на въздух :icon_dance: . А ако ще вадиш кабела на ЕГР клапана то тогава ще се видиш в приключение. Ще работи само в режим на MPI и забравяш за икономия на гориво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 9 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 9 февруари 2009 ЕГР клапана имах предвид Аз че съм лаик.. лаик съм в тая област... ама си го представям, тоя клапан се отваря и затваря и съответно пропуска/непропуска отработените газове обратно в двигателя, заедно със свежия въздух. Гореспоменатото запушване, не се ли прави точно след въпросния клапан? Т.е. един вид, дали ще сложиш тапа след клапана или ще изключиш клапана да не се отваря, не е ли едно и също? :unsure: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 9 февруари 2009 Сподели Публикувано 9 февруари 2009 Tц не е едно и също. В единия случай се опитваш да решиш проблема механично, в другия случай електрически......А и представи си следното нещо. В определн момент този ЕГР се отваря и пропуска точно определено количество газове........Естественно компютъра се опитва тези газове да ги вкара някъде в общата сметка......Да ама не , защото някой е решил да сложи гарнитура без дупка ....... Извода е , небарай където не ти е работата. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 9 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 9 февруари 2009 Сигурен съм, че японеца го е измислил както си трябва. Ама от друга страна пък, има нагар, т.е. явно нещо е пропуснал. Въпроса е доколко е имал предвид екология и доколко икономия, като е правил тоя ЕГР? Аз си мисля, че в изгорелите газове имат много малко какво да гори в тях, и са горещи, т.е. сместа, която влиза за изгаряне е вече подгряна, което може би е от лек плюс за икономията.Всичко останало е екология, т.е. доизгаряне на разни частици сяра и тям подобни, които теоретично не би трябвало да ги има вече в бензина... :unsure: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 9 февруари 2009 Сподели Публикувано 9 февруари 2009 ЕГР има дори Опел Кадет 1.6 моно от 1990г........А за японеца грижа не бери, тои добре си е направил сметката. И ако си оправяш колата на 100 000км веднъж ще ти излезне много по-евтино отколкото да се затапи тази система......От толкова коли минали през мен , само два пъти съм си позволил да затапя тази система. И то е било с цел да установа даден проблем.........Ама всеки най-добре да си троши главата сам........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Georgi Vasilev Публикувано 31 март 2010 Сподели Публикувано 31 март 2010 А някой знае ли как става почистването на ЕГР. По точно как се сваля самия клапан за да се почисти. Свалих трите болта ,но клапана не излиза, въпреки че целия се клати.И в крайна сметка мога ли да го изолирам или не. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirche Публикувано 20 Май 2010 Сподели Публикувано 20 Май 2010 А как се разбира, че е време за чистене на нагара ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 21 Май 2010 Сподели Публикувано 21 Май 2010 Ами сигурно не ще да върви. Аз пък имах чувството че въздушния ми филтър е позадръстен от прахуляците на тоя вулкан, поучистих го малко, има промяна но сигурно има и нагар. Свещите като ги сменях имаха малко черно по тях. Вероятно като се закачи на диагностичен уред може да се разбере от показанията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.