Премини към съдържание

Затваряне на кръга за обеднена смес?


dark

Препоръчано мнение

Чета си аз в съседния немско-езичен форум www.dreamcarisma.de ,че хората масово след така нареченото blastern (почистване на нагара), си затварят тоя ми ти кръг с някаква метална пластина (цитирам можело да сме си изрежели такава от метална кутийка "Fisherman-friends").

 

Ще помоля експертите механици/техници/монтьори от форума, да дадат мнение по темата. Е ли е това решение на проблема с нагара? Там твърдят и, че се вдига мощността? Предполагам се вдига нивото на вредни емисии...? Разхода също може би се покачва? И изобщо едно такова решение не би ли побъркало компютъра?

 

 

П.С.

направи си сам почистване (немски)

 

темата от форума в dreamcarisma (немски)

 

с помощата на Google Translator горните могат да се сведат до читаем английски и доста отвратителен български.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си запушил EGR-a отдавна и си върви колата... Наистина е решение за нагара колектора още блести отвътре. Отидох при стругар с оригиналната гарнитура и му казах да ми изреже със същата форма от алуминии и без отвор. Без EGR-a върви малко повече а разхода ми изглежда същия. Намерих само един страничен ефект, във високите обороти (5500 нагоре) пуши черно през ауспуха, незнам защо така се получава. Сам си прецени какво да правиш, но с тракащите повдигачи и с черното през ауспуха повече ми мязва на дизел :haha:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си запушил EGR-a отдавна и си върви колата... Наистина е решение за нагара колектора още блести отвътре. Отидох при стругар с оригиналната гарнитура и му казах да ми изреже със същата форма от алуминии и без отвор. Без EGR-a върви малко повече а разхода ми изглежда същия. Намерих само един страничен ефект, във високите обороти (5500 нагоре) пуши черно през ауспуха, незнам защо така се получава. Сам си прецени какво да правиш, но с тракащите повдигачи и с черното през ауспуха повече ми мязва на дизел :haha:

Във високите обороти пуши черно, щото си прекъснал през EGR-a, кръга за връщане за доизгаряне на недоизгорелите напълно газове.

Но нали точно за това се слага пластина, за да не се връща нищо за доизгаряне, и да се намали нагара....

Разхода неминуемо се е вдигнал, но толкова минимално - че не си струва да го вземаш под внимание. Виж - екологията отива на кино...

На компа нищо му няма - понася интервенцията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А на мен пък не ми пречи на 100 000км веднъж да си чистя нагара.......Той не е болка за умиране. :icon_dance:

 

Ми да...

И аз това казвам - не ми пречи на 100 000км веднъж да идвам да ми чистиш нагара..... :)

Тъкмо научавам и по нещо ново по автомобила.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам за този нагар - до колкото разбрах се "задръства" целия двигател и се действа с някакви "химии". Тогава има ли някакъв смисъл да се почистят само колекторните тръби, или се изискват по-сериозни интервенции, за да има резултат?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За колекторните тръби само.....не няма никакъв смисъл. Нагара е най-много преди клапана, именно и там най-добре трябва да се изчисти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, значи някой ден лятото ще дойде до Пловдив, на буксир вероятно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам да чета и да питам... :empty:

А не може ли просто, човек да извади кабела от дроселовата клапа и по този начин да затвори пътя на отработените газове?

 

 

 

Колега, ползвай главна буква в началото на всяко изречение.

Считайте се за предупреден.

Модератор

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако извадиш кабела на дроселовата клапа, ще затвориш и притока на въздух :icon_dance: . А ако ще вадиш кабела на ЕГР клапана то тогава ще се видиш в приключение. Ще работи само в режим на MPI и забравяш за икономия на гориво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР клапана имах предвид

 

Аз че съм лаик.. лаик съм в тая област... ама си го представям, тоя клапан се отваря и затваря и съответно пропуска/непропуска отработените газове обратно в двигателя, заедно със свежия въздух. Гореспоменатото запушване, не се ли прави точно след въпросния клапан? Т.е. един вид, дали ще сложиш тапа след клапана или ще изключиш клапана да не се отваря, не е ли едно и също? :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tц не е едно и също. В единия случай се опитваш да решиш проблема механично, в другия случай електрически......А и представи си следното нещо. В определн момент този ЕГР се отваря и пропуска точно определено количество газове........Естественно компютъра се опитва тези газове да ги вкара някъде в общата сметка......Да ама не , защото някой е решил да сложи гарнитура без дупка ....... Извода е , небарай където не ти е работата. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че японеца го е измислил както си трябва. Ама от друга страна пък, има нагар, т.е. явно нещо е пропуснал.

 

Въпроса е доколко е имал предвид екология и доколко икономия, като е правил тоя ЕГР? Аз си мисля, че в изгорелите газове имат много малко какво да гори в тях, и са горещи, т.е. сместа, която влиза за изгаряне е вече подгряна, което може би е от лек плюс за икономията.

Всичко останало е екология, т.е. доизгаряне на разни частици сяра и тям подобни, които теоретично не би трябвало да ги има вече в бензина... :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР има дори Опел Кадет 1.6 моно от 1990г........А за японеца грижа не бери, тои добре си е направил сметката. И ако си оправяш колата на 100 000км веднъж ще ти излезне много по-евтино отколкото да се затапи тази система......

От толкова коли минали през мен , само два пъти съм си позволил да затапя тази система. И то е било с цел да установа даден проблем.........Ама всеки най-добре да си троши главата сам........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

А някой знае ли как става почистването на ЕГР. По точно как се сваля самия клапан за да се почисти. Свалих трите болта ,но клапана не излиза, въпреки че целия се клати.И в крайна сметка мога ли да го изолирам или не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Ами сигурно не ще да върви. Аз пък имах чувството че въздушния ми филтър е позадръстен от прахуляците на тоя вулкан, поучистих го малко, има промяна но сигурно има и нагар. Свещите като ги сменях имаха малко черно по тях. Вероятно като се закачи на диагностичен уред може да се разбере от показанията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...