Премини към съдържание

Високи обороти на празен ход?


milenjs

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Днес забелязах че оборотите ми на празен ход са 1100-1200, толкова си стоят и на газ и на бензин. А си бяха 700-800. Толкова високи са си били само когато двигателя е студен - 10-на мин. и винаги са си парали на 700.

Точно преди седмица сменях антифриза, тогава развихме и един датчик от задната страна на блока под смукателните колектори понеже мислехме че оттам се източва блока но се оказа че не е от там а от болт отпреде.Разбира се го завихме, кабела не можеше да се махне от датчика и го отвихме/свалихме с него. Друго не съм правил по двигателя... Според мен ЕКУ-то си мисли че двигателя е студен и затова подържа тези обороти. Но дали е така и как може да се провери?

Каква друга причина може да има и какво да проверя (ако някой има идея ;) )?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега, ти сам си отговорил на въпроса - погледни датчика който сте пипали, и кабелчето към него. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това дето си развил, е прословутият кнок-сензор, който Роско усилено издирва.......Не вярвам да е от него.....По скоро е от степ моторчето, или термо-сензора.....Да не си измъкнал без да искаш буксата на термо-сензора...... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това дето си развил, е прословутият кнок-сензор, който Роско усилено издирва.......Не вярвам да е от него.....По скоро е от степ моторчето, или термо-сензора.....Да не си измъкнал без да искаш буксата на термо-сензора...... :icon_hmm:

Мдааааам, той е и няма нищо общо с това, което описваш. А ако ти е извадена буксата на този датчик - свети чек-а....

Търси другаде. Ама не знам дали и къде.... ПО принцип на моята датчика за температурата е до термостата, има и един горе на главата отпред, но той според мен е за налягането на маслото. Дали, обаче, този същия датчик за температурата дава и информация на ЕКУ-то, или друг - това не го знам! А вие обезвъздушихте ли системата? Знаеш ли какво ми се е случвало - въздушен джоб, който променя температурните показания на датчика. Провери!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за кнок сензора и аз се сетих :icon_blush: Та сега да попитам - виждам че има два температурни датчика (по скоро видях че вече рано се стъмва и не остана време) - при изключването на единия се включва вентилатора на радиатора, на другия не можах да му извадя буксата. Въпроса ми е - датчика който подава информация към ЕКУ-то дали е свързан и към индикатора на арматурното табло? Или има отделен датчик? Защото стрелката на таблото си е както винаги - по средата.

Роско, не сме обезвъздушавали системата, тя нали е отворена и си го прави сама? Кофти е че не съм обърнал внимание как е след операцията за смяна на антифриза но съм шофирал само в града и на студен автомобил до днес...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- при изключването на единия се включва вентилатора на радиатора, на другия не можах да му извадя буксата. Въпроса ми е - датчика който подава информация към ЕКУ-то дали е свързан и към индикатора на арматурното табло? Или има отделен датчик?

Точно този при който се включва перката дава инфо на ЕКУ-то колко градуса ти е мотора, това е важно за управлението на мотора и когато спре този сигнал, ЕКУ-то разбира и минава в авариен режим при който се включва и перката постоянно...........

За таблото си има отделен дадчик................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко премерих съпротивлението на датчика при загрял двигател - 334ом., този за индикатора - 46 ом. Не съм разкачал кабелите, може да ме е излъгало малко от там. Намерих тази информация за датчиците според която при 80 градуса съпротивлението трябва да е 296 +-32 ом. Не знам обаче колко е температурата при загрял двигател? Тези стойности от датчика добри ли са или?

Какво да направя - да сваля датчика и да го измеря прецизно (мога да му сваля характеристиката с точност до 0.1ЦС)? Или да поставя на мястото на датчика резистор с точна стойност (такава за загрял двигател) и да видя как ще се отрази на оборотите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега направих проба с резистор - 240ом., почти без промяна. С по-ниска стойност вече включва перката на радиатора, явно ЕКУ-то отчита че е загряла но оборотите са си все там 1000-1100.

Какво друго да пробвам - как да проверя това степ-моторче? В смисъл има ли някаква методика за проверка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих за риба (нищо :( ) и ми направи впечатление че по едно време оборотите на празен ход отново си бяха 700-800, после пак си се върнаха на 1100. Преди малко пак излизах с автомобила - при оставянето му преди час оборотите бяха високи, сега нормални, след 20-на минути шофиране не мръднаха от 700-800. Май работата отива на стъпковото моторче, може ли нещо да е замърсено?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих за риба (нищо :( ) и ми направи впечатление че по едно време оборотите на празен ход отново си бяха 700-800, после пак си се върнаха на 1100. Преди малко пак излизах с автомобила - при оставянето му преди час оборотите бяха високи, сега нормални, след 20-на минути шофиране не мръднаха от 700-800. Май работата отива на стъпковото моторче, може ли нещо да е замърсено?

Може....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ама от толкова опити съм забравил резистора от 240 ом. който поставих на мястото на датчика. Та 2-3 дена съм бил с него и в неделя сутринта - няма палене на бензин, запалих на газ. едва после видях че съм с резистора. Така че датчик отпада на 100%.

DJ, някакви насоки как да почистя (проверя) това моторче? Днес ще поровя в нета, дано намеря и аз някакво инфо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте и от мен, и аз имам един въпрос във връзка с оборотите, един единствен път ми направи впечатление, и повече не се е повтаряло, както си седях на празен ход на място с колата и оборотите от 700-800 изведнъж паднаха на 0, но колата не угасна, стана ми странно, мръднах 3 метра напреде, същата работа, после се нормализира и от тогава не ми се е случвало. От какво бимогло да е това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам и аз, странна работа са това обоотите на празен ход, при мен си стоят 900-1000. Направих си експеримент - изключих стъпковото моторче, от буксата. Резултат - запалих и оборотите бяха ниски (500-600) но имаше склонност към загасване на двигателя. При включен степ мотор си ги държи високи - 900-1000. Това значи ли че стъпковия мотор си е наред. Направих и друга проба - включих климатика - на празен ход вдигна оборотите до 1300-1400, а преди бяха около 1000.

Чудя се как да го сваля това моторче че е завряно отзад на двигателя и не се вижда нищо? Чудя се и още нещо - дали е възможно да е от датчика за отпуснат педал (не ми е останало време да го замеря...) ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...