milenjs Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 Здравейте колеги. Днес забелязах че оборотите ми на празен ход са 1100-1200, толкова си стоят и на газ и на бензин. А си бяха 700-800. Толкова високи са си били само когато двигателя е студен - 10-на мин. и винаги са си парали на 700. Точно преди седмица сменях антифриза, тогава развихме и един датчик от задната страна на блока под смукателните колектори понеже мислехме че оттам се източва блока но се оказа че не е от там а от болт отпреде.Разбира се го завихме, кабела не можеше да се махне от датчика и го отвихме/свалихме с него. Друго не съм правил по двигателя... Според мен ЕКУ-то си мисли че двигателя е студен и затова подържа тези обороти. Но дали е така и как може да се провери? Каква друга причина може да има и какво да проверя (ако някой има идея ;) )? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pansim1 Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 колега, ти сам си отговорил на въпроса - погледни датчика който сте пипали, и кабелчето към него. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 Това дето си развил, е прословутият кнок-сензор, който Роско усилено издирва.......Не вярвам да е от него.....По скоро е от степ моторчето, или термо-сензора.....Да не си измъкнал без да искаш буксата на термо-сензора...... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 Това дето си развил, е прословутият кнок-сензор, който Роско усилено издирва.......Не вярвам да е от него.....По скоро е от степ моторчето, или термо-сензора.....Да не си измъкнал без да искаш буксата на термо-сензора...... :icon_hmm:Мдааааам, той е и няма нищо общо с това, което описваш. А ако ти е извадена буксата на този датчик - свети чек-а.... Търси другаде. Ама не знам дали и къде.... ПО принцип на моята датчика за температурата е до термостата, има и един горе на главата отпред, но той според мен е за налягането на маслото. Дали, обаче, този същия датчик за температурата дава и информация на ЕКУ-то, или друг - това не го знам! А вие обезвъздушихте ли системата? Знаеш ли какво ми се е случвало - въздушен джоб, който променя температурните показания на датчика. Провери! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 20 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 20 ноември 2008 Това за кнок сензора и аз се сетих :icon_blush: Та сега да попитам - виждам че има два температурни датчика (по скоро видях че вече рано се стъмва и не остана време) - при изключването на единия се включва вентилатора на радиатора, на другия не можах да му извадя буксата. Въпроса ми е - датчика който подава информация към ЕКУ-то дали е свързан и към индикатора на арматурното табло? Или има отделен датчик? Защото стрелката на таблото си е както винаги - по средата.Роско, не сме обезвъздушавали системата, тя нали е отворена и си го прави сама? Кофти е че не съм обърнал внимание как е след операцията за смяна на антифриза но съм шофирал само в града и на студен автомобил до днес... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 - при изключването на единия се включва вентилатора на радиатора, на другия не можах да му извадя буксата. Въпроса ми е - датчика който подава информация към ЕКУ-то дали е свързан и към индикатора на арматурното табло? Или има отделен датчик?Точно този при който се включва перката дава инфо на ЕКУ-то колко градуса ти е мотора, това е важно за управлението на мотора и когато спре този сигнал, ЕКУ-то разбира и минава в авариен режим при който се включва и перката постоянно...........За таблото си има отделен дадчик................ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 21 ноември 2008 Преди малко премерих съпротивлението на датчика при загрял двигател - 334ом., този за индикатора - 46 ом. Не съм разкачал кабелите, може да ме е излъгало малко от там. Намерих тази информация за датчиците според която при 80 градуса съпротивлението трябва да е 296 +-32 ом. Не знам обаче колко е температурата при загрял двигател? Тези стойности от датчика добри ли са или?Какво да направя - да сваля датчика и да го измеря прецизно (мога да му сваля характеристиката с точност до 0.1ЦС)? Или да поставя на мястото на датчика резистор с точна стойност (такава за загрял двигател) и да видя как ще се отрази на оборотите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 21 ноември 2008 Сега направих проба с резистор - 240ом., почти без промяна. С по-ниска стойност вече включва перката на радиатора, явно ЕКУ-то отчита че е загряла но оборотите са си все там 1000-1100.Какво друго да пробвам - как да проверя това степ-моторче? В смисъл има ли някаква методика за проверка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 21 ноември 2008 Днес ходих за риба (нищо :( ) и ми направи впечатление че по едно време оборотите на празен ход отново си бяха 700-800, после пак си се върнаха на 1100. Преди малко пак излизах с автомобила - при оставянето му преди час оборотите бяха високи, сега нормални, след 20-на минути шофиране не мръднаха от 700-800. Май работата отива на стъпковото моторче, може ли нещо да е замърсено? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 ноември 2008 Сподели Публикувано 23 ноември 2008 Днес ходих за риба (нищо :( ) и ми направи впечатление че по едно време оборотите на празен ход отново си бяха 700-800, после пак си се върнаха на 1100. Преди малко пак излизах с автомобила - при оставянето му преди час оборотите бяха високи, сега нормални, след 20-на минути шофиране не мръднаха от 700-800. Май работата отива на стъпковото моторче, може ли нещо да е замърсено?Може.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Да ама от толкова опити съм забравил резистора от 240 ом. който поставих на мястото на датчика. Та 2-3 дена съм бил с него и в неделя сутринта - няма палене на бензин, запалих на газ. едва после видях че съм с резистора. Така че датчик отпада на 100%.DJ, някакви насоки как да почистя (проверя) това моторче? Днес ще поровя в нета, дано намеря и аз някакво инфо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Malcho Публикувано 17 декември 2008 Сподели Публикувано 17 декември 2008 Здравейте и от мен, и аз имам един въпрос във връзка с оборотите, един единствен път ми направи впечатление, и повече не се е повтаряло, както си седях на празен ход на място с колата и оборотите от 700-800 изведнъж паднаха на 0, но колата не угасна, стана ми странно, мръднах 3 метра напреде, същата работа, после се нормализира и от тогава не ми се е случвало. От какво бимогло да е това? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 17 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 17 декември 2008 Не знам и аз, странна работа са това обоотите на празен ход, при мен си стоят 900-1000. Направих си експеримент - изключих стъпковото моторче, от буксата. Резултат - запалих и оборотите бяха ниски (500-600) но имаше склонност към загасване на двигателя. При включен степ мотор си ги държи високи - 900-1000. Това значи ли че стъпковия мотор си е наред. Направих и друга проба - включих климатика - на празен ход вдигна оборотите до 1300-1400, а преди бяха около 1000.Чудя се как да го сваля това моторче че е завряно отзад на двигателя и не се вижда нищо? Чудя се и още нещо - дали е възможно да е от датчика за отпуснат педал (не ми е останало време да го замеря...) ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.